GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 16.04.2020r. (CZWARTEK) „NA WIEJSKIM PODWÓRKU”

Moi drodzy, odwiedzimy dziś ponownie wiejskie podwórko isprawdzimy, co słychać u naszych zwierząt ;)

 

Zaczniemy od wiersza, posłuchajcie go uważnie i odpowiedzciena pytania.

 

„Podwórkowaawantura”

Kura gdacze, kaczka kwacze-
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy, –
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.
– Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka... –
i już słychać go z daleka
Koza meczy: bo ta koza groźna była.
mee, mee, mee...
Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody - wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio gęsi, a sio, kury!
Powiedziała, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi,
Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.

 


Rozmowa na temat treści wiersza:

- Jakie zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
- Kto próbował je uspokoić i w jaki sposób to zrobił?
- Jakie głosy wydawały zwierzęta?

 

 

Chwila na zabawę ruchową „Kaczka” - rozwijająca świadomośćprawej i lewej strony ciała i przestrzeni
wg rymowanki :

Jak to miło być kaczuszką ,
Machać sobie prawą nóżką
Szczery uśmiech mieć na dziobie
Prawą nóżką tupać sobie .
Idzie kaczka nieboraczka ,
Śmiesznie człapie w luźnych laczkach .
Za tą kaczką druga kaczka
Idzie kaczek cała paczka .
Jak to miło być kaczuszką ,
Machać sobie lewą nóżką ,
Szczery uśmiech mieć na dziobie
Lewą nóżką tupać sobie .


Dzieci idą po okręgu i odpowiednio do słów rymowanki, przystając przy tym,machając lub tupiąc nogą .

 

 

Terazćwiczenia matematyczne.

 

Kochani, spójrzcie na przygotowane grafiki, powiedzcie jaknazywają się zwierzątka, które widzicie.
Wytnijcie je lub narysujcie podobne.Teraz spróbujemy podzielić je sobie na dwie grupy. Jak myślicie,
jak możnapodzielić zwierzątka? Czym się różnią?

https://drive.google.com/open?id=1gpdb6RJ5m1bJFZNfXxsCJ6PLAo9qnrxA

 

Zacznijmy od liczby nóg ;) Policzcie ile nóg ma każde zwierzę.Czy zauważyliście, że niektóre zwierzątka mają
ich dwie, a inne cztery? Tobędzie nasze kryterium! Zwierzątka, które mają po dwie nogi układamy razem
pojednej stronie, a zwierzątka, które mają cztery nogi po drugiej. Przeliczcieile zwierząt jest w każdej grupie
i powiedzcie, gdzie jest więcej.

 

Teraz wymieszajcie wszystkie zwierzątka razem. Czas naznalezienie drugiego kryterium. Przyglądnijcie się jeszcze raz zwierzątkom.Czym jeszcze się różnią? Czy widzicie, że niektóre mają dzioby, skrzydła ipióra,
a inne nie? ;) Tak kochani, dzielimy teraz zwierzątka na ptaki i ssaki.Wszystkie zwierzątka będące ptakami układamy po jednej stronie,a pozostałe po drugiej. Przeliczcie je, popatrzcie dokładnie i powiedzcie,czy coś
się zmieniło w naszych zbiorach? Czy dalej znajdują się w nich te samezwierzątka? ;)

 

 

Poćwiczymy też mierzenie długości. Czy znacie takie pojęciajak „długi”, „krótki”? Spróbujemy teraz
powiedzieć sobie, kiedy coś jest długie,a kiedy krótkie i nauczyć się mierzyć stopami, krokami ;)

https://drive.google.com/open?id=1SHll75snCP2h_WjQA9Cnui9z_1zgXgFq

   

Popatrzcie na te dwie linie. Jak myślicie, która jest z nichkrótsza, a która dłuższa? A może mają taką samą długość? Po rozciągnięciu liniizakrzywionej może okazać się, że długości są takie same, chociaż nam możewydawać się, że linia prosta jest dłuższa ;)

 

Teraz spróbujemy mierzyć za pomocą naszych stóp. Zmierzymydługość dywanu, albo kocyka. Rozłóżcie go
na podłodze i stańcie przy samejkrawędzi. Stawiamy stopę przed stopą i głośno liczymy. A teraz poproście mamęlub tatę, żeby zmierzyli długość waszego dywanu lub kocyka swoimi stopami. Czywynik się zgadza? Jak myślicie, dlaczego?

 

Żeby Wam to lepiej zobrazować mam dla Was filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=38eizON3FOg

 

Czy wiecie jak najdokładniej zmierzyć długość? Linijką lubmetrem! Popatrzcie na grafikę i zobaczcie,
czym mierzymy długości.

https://drive.google.com/open?id=17OLKXv0P4me47FApYmugvYzEzLfkwSU0

 

 

Otwórzcie teraz swoje książeczki. Czterolatki na stronie 36połączą zwierzątka z ich cieniami, a następnie narysują w ogonie koguta tylepiór, ile kropek jest na karteczce, którą trzyma. Pięciolatki na stronach 6-7
mająza zadnie otoczyć pętlą zwierzątka mające dwie nogi i drugą pętlą te, któremają cztery nogi.
Następnie zastanowią się, która tasiemka jest dłuższa idokończą obrazki na dole strony.  

 

Możecie też skorzystać z kart pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=13HBVBYc0k8kwBP834OBHmG7TDHPDxP-7

https://drive.google.com/open?id=18lJnE9nwvEWbeHzvbvIy4TdWXcfi_Z3n

https://drive.google.com/open?id=1ZYH3mO9jM3yaeU8g8oBkywZe-hsN6xp2

 

 

Kochani, zaśpiewajmy na koniec piosenkę, którą wczorajpoznaliśmy i zatańczmy do niej,
tak jak lubicie najbardziej ;)

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 16.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Niedawno skończyły się Święta Wielkanocne, więc dziśpozostajemy jeszcze w tym temacie :)

 

1.   Rozpoczynamy od powtórki i na rozgrzewkęwykonujemy to samo zadanie, co przed świętami.
Oglądamy ponownie obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1MqQACREiQbR8OdaJe9OPKWyvy70btafq/view?usp=sharing

 

Nazywamy przedstawione na nim słówka (możemywprowadzić element zabawy, powtarzając słówka
na różne sposoby np. szeptem,bardzo cicho, bardzo głośno, szybko, bardzo powoli):

 

Easter egg-pisanka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+egg

 

Easter Bunny- Zajączek Wielkanocny

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+bunny

 

Rodzice, którzy nie chcą sami czytać nazw,mogą skorzystać z linków. Po kliknięciu na głośniczek,
słówko zostanieprzeczytane.

 

 

2.   A teraz nauczymy się piosenki o zającu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc&fbclid=IwAR1-Le6zinG8JJxZBQL-gTFwUoQl34NW_DW3iSWk4_-C85TQLkAvK1plEu0

 

Najpierw słuchamy i oglądamy. A następnie próbujemyśpiewać i naśladować czynności, wykonywane
przez zajączka. Powtarzamy trzykrotnie.

 

Tekst piosenki:

 

This is the way the bunny hops,

Hop hop hop,

Hop, hop, hop

This is the way the bunny hops

On Easter day!

This is the way he wiggles his nose,

Wiggle. wiggle, wiggle,

 Wiggle, wiggle, wiggle

 This is the way the bunny wiggles his nose

On Easter day!

This is the way he flops his ears,

 Flop, flop, flop.

 Flop, flop, flop

This is the way he flops his ears

 On Easter day!

This is the way he shakes his tail,

Shake, shake, shake,

Shake, shake, shake

This is the way he shakes his tail

On Easter day!

This is the way the bunny hops,

Hop hop hop,

Hop, hop, hop

This is the way the bunny hops

On Easter day!

On Easter day!

W taki właśnie sposób podskakuje zajączek

hop hop hop

hop hop hop

W taki właśnie sposób podskakuje zajączek

w dzień Wielkiej Nocy

W taki właśnie sposób kręci noskiem

Kręć, kręć, kręć

Kręć, kręć, kręć

W taki właśnie sposób zajączek kręci noskiem

w dzień Wielkiej Nocy

W taki właśnie sposób kłapie uszkami

Kłap, kłap, kłap

Kłap, kłap, kłap

W taki właśnie sposób kłapie uszkami

w dzień Wielkiej Nocy

W taki właśnie sposób potrząsa ogonkiem

Potrząśnij, potrząśnij, potrząśnij

Potrząśnij, potrząśnij, potrząśnij

W taki właśnie sposób potrząsa ogonkiem

w dzień Wielkiej Nocy

W taki właśnie sposób podskakuje zajączek

hop hop hop

hop hop hop

W taki właśnie sposób podskakuje zajączek

w dzień Wielkiej Nocy

w dzień Wielkiej Nocy

 

3.   Uczymy się jeszcze jednej piosenki. Zobaczycie wniej znów skaczące zajączki :)

 

W piosence pojawiają się trzy czasownikiopisujące sposób skakania hop- podskocz (na jednej nodze),
jump- skacz (na obunogach) i skip przeskocz (z nogi na nogę). Zajączki za każdym razem skaczą taksamo,
ale dzieci mogą skakać odpowiednio do znaczenia słów.

 

Oglądamy filmik i słuchamy piosenkę, potemuruchamiamy ją jeszcze raz i wykonujemy odpowiednie czynności (śpimy jakzajączki, a potem skaczemy odpowiednio), następnie słuchamy jeszcze raz ipróbujemy śpiewać
(bez naśladowania zajączków), a potem ostatni raz-jednocześnie próbujemy śpiewać i naśladować
ruch zajączków.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BRjsyzbvqsc&fbclid=IwAR2XDxouzX_yxyW03CSSuzxLRO-3weZ14bwE4Txno5zK3K3efSeCl0x4FA4

 

Tekst i tłumaczenie piosenki:

 

See the bunnies sleeping

 Till it's nearly noon

Shall we wake them

 with a Merry tune

 They're so still

Are they ill?

Wake up little bunnies

Hop little bunnies

Hop hop hop

Hop hop hop

Hop hop hop

 Hop little bunnies

Hop hop hop

 Hop hop hop

 Hop little bunnies

 Hop hop hop

 Hop hop hop

 Hop hop hop

Hop little bunnies

Hop hop hop

 Hop hop hop

 

 See the bunnies sleeping

Till it's nearly noon

Shall we wake them

with a Merry tune

They're so still

Are they ill

Wake up little bunnies

 Jump little bunnies

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

 Jump little bunnies

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

Jump little bunnies

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

Jump Jump Jump

 Jump little bunnies

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

 

See the bunnies sleeping

 Till it's nearly noon

 Shall we wake them

 with a Merry tune

They're so still

Are they ill

Wake up little bunnies

 Skip little bunnies

Skip Skip Skip

 Skip Skip Skip

Skip Skip Skip

 Skip little bunnies

Skip Skip Skip

 Skip Skip Skip

Skip little bunnies

Skip Skip Skip

 Skip Skip Skip

Skip Skip Skip

Skip little bunnies

 Skip Skip Skip

 Skip Skip Skip

Widzę śpiące zajączki

Aż do wczesnego popołudnia

Zbudzimy je?

Wesołym dźwiękiem?

Są tak spokojne

Czyżby były chore?

Zbudźcie się zajączki!

Podskakujcie małe zajączki

hop, hop, hop

Hop hop hop

Hop hop hop

Podskakujcie małe zajączki

hop, hop, hop

Hop hop hop

Podskakujcie małe zajączki

hop, hop, hop

Hop, hop, hop

hop, hop, hop

Podskakujcie małe zajączki

hop, hop, hop

Hop, hop, hop

 

Widzę śpiące zajączki

Aż do wczesnego popołudnia

Zbudzimy je?

Wesołym dźwiękiem?

Są tak spokojne

Czyżby były chore?

Zbudźcie się zajączki!

Skaczcie małe zajączki

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie małe zajączki

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie małe zajączki

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie małe zajączki

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

 

Widzę śpiące zajączki

Aż do wczesnego popołudnia

Zbudzimy je?

Wesołym dźwiękiem?

Są tak spokojne

Czyżby były chore?

Zbudźcie się zajączki!

Przeskakujcie małe zajączki

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie małe zajączki

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie małe zajączki

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

 

 

And that’s all for today-I to tyle na dziś!

Bye, bye!

 

Joanna Mikołajczyk