GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 18.05.2020r.-22.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „KWIATY NA ŁĄCE” „ODGŁOSY DOCHODZĄCE Z ŁĄKI” „NASI RODZICE” „KOCHAM MAMĘ I TATĘ” „ZAWODY NASZYCH RODZICÓW”

18.05.2020(PONIEDZIAŁEK)

„KWIATYNA ŁĄCE”

 

Kochani, zaczniemy dziś wierszem GrażynyLech „Kwiaty na łące”.

Posłuchajcie uważnie wiersza iodpowiedzcie na pytania, a dowiecie się o czym dziś będziemy mówić ;)

„Kwiaty na łące”

Dywanz kwiatów, ziół i traw.

Sąw nim jaskry, maki, szczaw.

Brzęczątrzmiele, skrzeczy sroka.

Kretatakże tutaj spotkasz.

Możeszsłuchać, patrzeć, wąchać!

Piękna,kolorowa łąka.

 

Powiedzcie teraz:

- O jakim miejscu jest tenwiersz?

- Jakie rośliny rosły na łące?

- Jakie zwierzęta tam przebywały?

- Jak wyglądała łąka?

 

Spróbujmy stworzyć teraz bukietkwiatów w wazonie. Będzie potrzebowali kolorowych kwiatów wyciętych z papieru(możecie wyciąć kółeczka różnej wielkości i z nich składać kwiatuszki), wyciętyprostokąt, który będzie naszym wazonem, cienkie paski z zielonego papieru,które będą łodygami i klika zielonych listków (mogą mieć kształt kółek).

·       Waszympierwszym zadaniem będzie ułożenie bukietu, który będzie się składał z 3kwiatów i 2 listków.

·       Terazułóżcie bukiet z 4 kwiatów i 4 listków.

·       Następniestwórzcie kompozycję z 5 kwiatów i 6 listków.

Możecie dowolnie układać różnekompozycje ;)

 

Przyjrzymy się dziś bliżej jednejz roślin, która możemy spotkać na łące. To rumianek.Kwiaty mają kolor biały z żółtym środkiem. Cała roślina bardzo ładnie pachnie.Rumianek wykorzystywany jest w leczeniu ludzi np. gdy boli gardło, bolą dziąsłalub przy podrażnieniu skóry.

Jeśli chcecie zobaczyć, jakwygląda rumianek obejrzyjcie bajkę, a dowiecie się też czy Krecik dzięki tejroślinie pomógł wyleczyć Myszkę, czy nie ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Id06roRYwwA

 

Kochani, żeby rośliny i kwiatykwitły potrzebują pomocy pszczół. Pszczoła Kaja chętnie oprowadzi Was po ulu,opowie czym się zajmuje, jak wygląda jej pszczela rodzina, a także dowieciesię, co szkodzi pszczołom.

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg

 

Wykonamy jeszcze ćwiczenia wksiążeczkach. Czterolatki mają dowykonania zadania na stronie 52, a pięciolatki na stronach 42-43.

 

Dodatkowe karty pracy:

https://drive.google.com/open?id=1hcM94P4YMI01BTNmpfS22Y_cN03_O6vX

https://drive.google.com/open?id=1J8-YMQIi0apQNVHH5TioEzyTiL-t2l_b

 

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello!Pozostajemy w temacie „My toys”- „Moje zabawki”. Nauczymy się dziś nowejpiosenki.

1.    Rozpoczynamyod powtórzenia piosenki z pierwszych zajęć o zabawkach:

https://drive.google.com/file/d/1n87kh1Ee8PjLWw87srPc_u0wrTeKaZa6/view?usp=sharing

 

2.    Zabawaruchowa - Rodzic ukrywa obrazki, przedstawiające poszczególne zabawki w różnychmiejscach w pokoju. Zadaniem dziecka jest je odnaleźć i nazwać po angielsku. Wrazie potrzeby podpowiadamy dziecku, podając pierwszą sylabę słowa.

 

3.    Następniespoglądamy z dzieckiem na obrazek z książki. Rozmawiamy krótko po polsku o tym,co się na nim dzieje. Prosimy dziecko po angielsku o odszukanie ukrytegopociągu („Find a train”- pociąg jest ukryty u dołu za latarnią). Następnieprosimy dziecko, żeby nazwało pozostałe zabawki na obrazku- a drum and a drum.Wyjaśniamy, że Pinokio ma duży bębenek, a świersz ma mały bębenek. Przypominamysłówka „small”- mały i „big”- duży. Prosimy dziecko, aby nazwało odpowiedniobębenki, wskazując je – a small drum and a big drum.

 

Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1fux2uhqGRn0H95pNXilm7cKrv-Uq5N8w/view?usp=sharing

 

4.    Informujemydziecko, że do obrazka jest piosenka i słuchamy jej.

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/1cE58JRxF_465q9FjewiDhYW-4bmsyXng/view?usp=sharing

 

Tekst itłumaczenie:

Zwrotka 1:

I can play the small drum.

pom, pom, pom

I can play.

I can play the small drum.

Pom,pom,pom,pom,pom.

 

Refren x 2

Small drum.

Pom, pom, pom.

Small drum.

Pom, pom, pom.

Small drum.

Pom, pom, pom.

I can play the small drum.

 

Zwrotka 2:

I can play the big drum.

Boom, boom, boom

I can play

I can play the big drum.

Boom, boom, boom, boom, boom

 

Refren x 2:

Big drum

Boom, boom, boom

Big drum

Boom, boom, boom

Big drum

Boom, boom, boom

I can play the big drum.

 

 

 

Potrafię grać na małym bębenku.

(naśladowanie dźwięku małego bębenka)

Potrafię grać.

Potrafię grać na małym bębenku.

(naśladowanie dźwięku małego bębenka)

 

 

Mały bębenek.

(naśladowanie dźwięku małego bębenka)

Mały bębenek.

(naśladowanie dźwięku małego bębenka)

Mały bębenek.

(naśladowanie dźwięku małego bębenka)

Potrafię grać na małym bębenku.

 

 

Potrafię grać na dużym bębenku.

(naśladowanie dźwięku dużego bębenka)

Potrafię grać

Potrafię grać na dużym bębenku.

(naśladowanie dźwięku dużego bębenka)

 

 

 

Duży bębenek.

(naśladowanie dźwięku dużego bębenka)

Duży bębenek.

(naśladowanie dźwięku dużego bębenka)

Duży bębenek.

(naśladowanie dźwięku dużego bębenka)

Potrafię grać na dużym bębenku.

 

 

5.    Uczymysię piosenki. Po każdym wersie rodzic zatrzymuje nagranie, dziecko powtarza.Następnie dziecko próbuje zaśpiewać wraz z piosenką.

6.    Zabawaruchowa z piosenką. Uruchamiamy piosenkę jeszcze raz. Zadaniem dziecka jestśpiewanie i naśladowanie gry na bębenkach. Na małym bębenku dziecko „gra”„uderzając” w powietrze przy pomocy palców wskazujących obu dłoni, na dużymbębenku przy pomocy rąk zaciśniętych w pięści.

 

That’s all for today!

Bye, bye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

 

19.05.2020 (WTOREK)

„ODGŁOSY DOCHODZACE Z ŁĄKI“

 

 

Moi drodzy, wśród mieszkańcówłąki możemy wyróżnić także ślimaka. Ślimak winniczek to największy ślimakwystępujący w Polsce. Zamieszkuje tereny o dużej wilgotności- lasy, parki,ogrody. Żywi się świeżymi liśćmi. Zimuje w ściółce, ukryty pod roślinnością. Ześlimaków winniczków robi się różne potrawy. Popularne są zwłaszcza w kuchnifrancuskiej.

 

Wykonajcie tą kartę pracy, a dowiecie się jak wygląda ślimak;)

https://drive.google.com/open?id=14NRJzBgMvHikswITyl0t1XnbBJVmyGME

 

Podzielmy teraz na sylaby nazwy zwierząt, które poznaliśmy dotej pory.

Bie-dron-ka

Śli-mak

Pszczo-ła

Waż-ka

Mo-tyl

Mysz-ka

Mu-cha

Kret

Pa-jąk

Ża-ba

Spróbujcie podzielić te wyrazy także na głoski ;)

 

Czas na rozprostowanie mięśni. Posłuchajcie utworu NikołajaRimskiego-Korsakowa „Lot trzmiela” i wykonajcie do niego własną improwizacjęruchową. Możecie na przykład naśladować machanie skrzydełkami trzmiela lubszybki jego lot ;)

 

Moi drodzy, na zakończenie wycieczek po łące, zrobimy sobiezielnik. Posłuchajcie wiersza Anny Onichimowskiej „Zielnik” i zastanówcie się,czy już wiecie, co to takiego ;)

 

„Zielnik”

Biały rumianek.

Na drugiej-

mały bukiet sasanek.

Na trzeciej-

liście dębu i babki.

Na czwartej-

fiołki, konwalie, bratki.

 

Może już wiecie o czym mówimy i spróbujecie odpowiedzieć na tepytania?

- Jakie rośliny znajdowały się na kartkach?

- Dlaczego był tam rysunek sasanek?

- Dlaczego zakładamy zielnik?

 

Zielnik to  zbiór,drukowana lub ręcznie wykonana kolekcja opisanych rycin lubzasuszonych roślin, utrzymana zwykle w formie zeszytowej.

Każdy może go wykonać. Wystarczy, że pozbieracie kilka kwiatów,ziół, liści lub innych roślin, a następnie zasuszycie je. Kiedy będą jużzasuszone, wklejamy je na kartkę, podpisujemy. Z kilku kartek, na którychznajdują się rośliny możemy właśnie stworzyć zielnik!

 

Zobaczcie jak wygląda przygotowanie zielnika ;)

https://drive.google.com/open?id=1OCqrnWu18vUIX6YYYf5tWr0Mkwjxq2kW

 

Jeśli macie ochotę na kilka zadań, to pięciolatki mają w swoich książeczkach do wykonania ćwiczenia zestrony 41. Mam tez dla Was kartypracy ;)

https://drive.google.com/open?id=1J8-YMQIi0apQNVHH5TioEzyTiL-t2l_b

https://drive.google.com/open?id=1xyzW6ltJ0xqFK8nHBAYFGZ1yDnL6laEy

https://drive.google.com/open?id=1T8GhYcxe5jqs7-zRSdGBM0HCt5R-10Ym

 

 

 

21.05.2020(ŚRODA)

„NASIRODZICE”

 

Kochani, zbliżają się ważne święta szczególnie dla Waszychrodziców. Czy już domyślacie się o czym mówię? Tak! W tym miesiącu obchodzimyDzień Mamy, a w przyszłym Dzień Taty.

 

26 maja-obchodzimy wtedy Dzień Mamy

23czerwca- swoje święto mają Tatusiowie

 

Posłuchamy teraz opowiadania E. Stadtmuller „Rodzicielskaniespodzianka”.

https://www.youtube.com/watch?v=lbBUqhnxZA0

 

Sprawdzimy teraz, jak uważnie słuchaliście opowiadania ;)Powiedzcie:

- Kto odwiedzał przedszkole Ady?

- Jakie zawody wykonywali rodzice przedszkolaków?

- Kogo odwiedziły dzieci w grupie Ady?

- Czym zajmują się Wasi rodzice?

- Czy byliście kiedyś w gabinecie dentystycznym?

- Na czym polega praca dentysty?

 

Jak myślicie, dlaczego rodzice są tak ważni w życiu dziecka?Za co możemy im podziękować?

 

Czekają na nas teraz ćwiczenia fizyczne- a dokładniej„Gimnastyka z tatą”! Wykonujcie polecenia i słuchajcie uważnie.

 

Razem ztatą idziemy do parku. (Maszerujemy w rytmie wystukiwanym przezrodzica)

Terazlekka rozgrzewka! (Przeskakujemy z nogi na nogę)

Uwaga,przeszkody! (Skaczemy obunóż do przodu)

Padadeszcz, chowamy się pod daszek! ( Podnosimy ręce do góryi trzymamy je chwilę w bezruchu)

Przestałopadać, biegniemy dalej! (Szybki bieg)

Uwaga,drzewo! (Bieg drobnymi kroczkami po kole)

Odpoczywamy.(Kładziemy się na podłodze)

Wracamydo domu. (Marsz w rytmie wystukiwanym przez rodzica)

 

Co wy na to żeby wykonać miseczkę na łakocie? Będzie moglipodjadać z nich przekąski razem z rodzicami. Potrzebne Wam będą: olej,lakier w aerozolu, plastikowy pojemnik, gazety, klajster, farby.

 

Odwrócony do góry dnempojemnik nacieramy z zewnątrz olejem. Następnie średniej wielkości kawałkigazety za pomocą klajstru naklejamy na pojemnik. Oklejony pojemnik zostawiamy wciepłym miejscu, aby wysechł. Po upływie mniej więcej doby oddzielamy pojemnikiod gazet i zostawiamy, by wysechł także wewnątrz. Kiedy wszystko będziejuż suche, miseczkę malujemy farbami. Po wyschnięciu spryskujemy przezroczystymlakierem w aerozolu.

 

Wykonajmy teraz ćwiczenia w książeczkach. Czterolatki zadania ze strony 54,a pięciolatki 44-45.

 

Dla chętnych karty pracy:

https://drive.google.com/open?id=17pJgCz-ZEHK4zsolqoAfI4pKApLYib6e

https://drive.google.com/open?id=14_0rA24JB0wZv2mJVew7nVGCVNWNLWl-

https://drive.google.com/open?id=1qu0Q2oNHnVB_MatVwNu1wSV_AhaqPT26

 

 

 

RELIGIA 20.05.2020

 

TEMAT: ŚWIĘTUJEMY URODZINY ŚW. JANA PAWŁA II.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Znakkrzyża

Witam was wszystkich serdecznie. Przywitajmy się również zPanem Jezusem wykonując pięknie znak krzyża.

   

Powtórzeniewiadomości

Jak zapewne pamiętacie z ostatnich katechez

Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze.
On każdą owieczkę przygarnie, zabierze,
On rany opatrzy, schronienia udzieli.
A gdy się zabrudzi, to Pan ją wybieli.

Pan kocha swe stado i tęskni do niego,
Nie chce, by cokolwiek stało mu się złego.
Jezus każdą owcę ponad wszystko ceni,
Na srebro i złoto żadnej nie wymieni.

Teraz tu na ziemi Pana Jezusa – Dobrego Pasterza zastępująksięża (kapłani). Poznajemy ich po stroju – czarnej sutannie.

 

Kim jestpapież?

Jest taki jeden szczególny kapłan, którego wybierają innikapłani, aby przewodniczył całemu Kościołowi i prowadził wszystkich do Boga.Dla odróżnienia od innych księży nie nosi on czarnej sutanny, tylko białą.Nazywamy go papieżem. (przykładowe zdjęcie np. na https://papiez.wiara.pl/Franciszek/Sylwetka )

 Papieżem może zostaćtylko taki kapłan, który jest szczególnie mądry i dobry dla innych ludzi.Nazywamy go również Ojcem Świętym, bo napełniony przez Boga świętością,troszczy się o wszystkich jak prawdziwy ojciec, jak prawdziwy Dobry Pasterz.

 

OjciecŚwięty Franciszek i św. Jan Paweł II

Obecnie papieżem jest Franciszek. Papież mieszka w państwie,które nazywa się Watykan. Stamtąd naucza ludzi z całego świata i modli się zanich.

Papieżem był również św. Jan Paweł II. Pochodził on z naszegokraju, z Polski, i przez długi czas służył wszystkim ludziom, przybliżając imBoga. Aby być blisko nich, podróżował po całym świecie, troszcząc się zwłaszczao tych, którzy byli najbiedniejsi i najbardziej potrzebujący. Ponieważ był takidobry i bardzo kochał Boga, został świętym i teraz jest z Bogiem w niebie. (przykładowezdjęcie  np. https://deon.pl/kosciol/jan-pawel-ii-papiez-rodziny,189804 )

Mówią o tym słowa piosenki „Santo subito” (Natychmiast święty)

https://www.youtube.com/watch?v=cvfJiL0m6TI

 

ŚwiętyJan Paweł II

Teraz Jan Paweł II jest już w niebie. Posłuchajcie cowydarzyło się gdy żył na ziemi https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A

 

Jan PawełII do dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=U4CEVbqJA-s

 

Życzeniadla Jana Pawła II

W poniedziałek 18 maja 2020 r. świętowaliśmy 100 urodziny św.Jana Pawła II. Posłuchajcie życzeń polskich dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=SX5p81ceR38

 

Pracaplastyczna

A może przygotujesz z okazji urodzin św. Jana Pawła II tortlub laurkę? Możesz kolorować kredkami, zrobić wydzierankę, wykleić jeplasteliną…

Oto kilka propozycji:

1)   http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/udekorowany-tort-urodzinowy?version=print

2)  http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tort-urodzinowy-ze-wstazkami

3)  http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/papiez-jan-pawel-ii

4)  http://www.mamydzieci.pl/ikolorowanki/papiez-jan-pawel-drugi-do-drukowania/

5)  https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-1007-100-rocznica-urodzin-%C5%9Bw-jana-paw%C5%82a-ii.html

 

 

 

21.05.2020(CZWARTEK)

„KOCHAMMAMĘ I TATĘ”

 

Dziś zaczniemy od wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.

 

„Mamai tata”

Mama i tata to świat naszcały,

ciepły, bezpieczny,barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocneręce

i kochające najmocniejserce.

To są wyprawy do krajubaśni,

wakacje w górach, nadmorzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie dosłońca

oraz cierpliwość, co niema końca.

Kochana Mamo, kochanyTato,

dzisiaj dziękować chcemyWam za to,

że nas kochacie, że o nasdbacie

i wszystkie psoty namwybaczacie.

 

Powiedzcie proszę:

- Jaki wydaje się świat, gdy obok są mama i tata?

- Za co dzieci chcą podziękować rodzicom?

 

 

A teraz taniec razem z Olą i Blu! Bawcie się dobrze ;)

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

 

Nauczymy się też dziś piosenki dla Mamy i Taty ;) Wiecie, żerodzice mocno Was kochają i zawsze chcą dla Was jak najlepiej. Warto im za topodziękować na przykład śpiewając tą piosenkę.

 

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

DziękujęMamo! Dziękuję Tato!

 

Uczyliście mnie chodzić

Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

 

Ja mogę na Was liczyć

Wiem, że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato

Dziękuję mamo, dziękuję tato

Za to, że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

 

A najpiękniejsze chwile

Są kiedy mnie tulicie

Dajecie mi buziaki

Idziemy tak przez życie.

 

Co mogę dla Was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć

Jesteście w moim sercu

Będziecie w mej pamięci.

 

A teraz zbudujcie z klocków dom dla Waszych rodziców ;) Jakmyślicie, dacie radę wybudować taki wymarzony domek? Spróbujcie!

 

Otwórzcie swoje książeczki. Czterolatki na stronie 53mają za zadanie narysować krawat i apaszkę po śladzie, pięciolatki wykonają polecenia ze stron 46-47.

 

Dla chętnych karty pracy:

https://drive.google.com/open?id=11-3i78ZQwANR99MfkK-CYuwu2W9vOawL

https://drive.google.com/open?id=1JNvwZ5xcH1I301UtTFz9Qi7ylDsqFqbC

https://drive.google.com/open?id=1lA-EW7arnaMEkGoaFxmO9ElYdtKsWI6a

 

 

22.05.2020(PIĄTEK)

„ZAWODYNASZYCH RODZICÓW”

 

 

Moi drodzy, porozmawiamy teraz o zawodach jakie wykonują Wasirodzice. Porozmawiajcie ze swoją mamą i swoim tatą, a dowiecie się, czym sięzajmują ;)

 

Posłuchamy teraz wiersza Róży Salach „Tata jest…” i odpowiemysobie na pytania.

 

„Tatajest…”

Tata Olka jest kucharzem,

tata ani- marynarzem,

tata Krysi dobrze piecze,

tata Tomka ludzi leczy,

tata Zosi trudy znosi,

tata Werki topi serki,

tata Kuby szelki gubi,

tata Iwony sprzedajebalony,

tata Marty lubi żarty.

 

A mój kochany tatulek,

tatulek kochany,

wcale nie może żyć

bez mojej miłej mamy.

 

Przypomnijcie sobie teraz słowa wiersza i powiedzcie:

- Jakie zawody wykonywali ojcowie Olka, Ani i Iwony w wierszu?

- Jaki zawód wykonuje tata Tomka, jeśli wiemy, że leczy ludzi?

- Czy gubienie szelek to zawód?

- Skoro tata Marty lubi żarty, to jaki zawód mógłby wykonywać?

 

 

Popatrzcie na zadania w załącznikach i spróbujcie dopasowaćatrybuty do odpowiednich zawodów.

https://drive.google.com/open?id=1kB_O9jvhMTl-TavURYJWwCalq2fDg64Q

https://drive.google.com/open?id=1bc-Ugxie43F99CM6cSL7jp7x1URr28tC

 

Może narysujecie laurki dla swoich Rodziców? Posłuchajcie przytym piosenki, którą poznaliśmy ;)

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

Jeśli macie jeszcze ochotę to wykonajcie zadania wksiążeczkach ;) Dziś pięciolatkimają do zrobienia ćwiczenia ze stron 50-51,a wszystkich chętnych zapraszam do wykonania jeszcze kilku kart pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=1dLmovi5qQRNxa9AvgaPTROjUW3pVRg8K

https://drive.google.com/open?id=1XTqEKd2wDTmgS4GtvqrxRQ3ymgVACGb0

https://drive.google.com/open?id=1Gn811TeUHobxsNtUbJC6epmlE8AAuhbv

 

 

 

RELIGIA22.05.2020

 

TEMAT: ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II UCZY NAS MIŁOŚCI DO MATKI BOŻEJ.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus


Piosenka „Gdy wszyscy święci idą donieba”
https://www.youtube.com/watch?v=bObhwYqC_0c

ŚwiętyJan Paweł II

Ostatnio mówiliśmy o św. Janie Pawle II. Na pewno taka radość,jak w naszej piosence, była w niebie gdy Jan Paweł II przyszedł do nieba. Mógłsię tam spotkać ze swoją mamą i Matką Bożą, którą prosił o opiekę i którąbardzo ukochał. Ona też się nim szczególnie opiekowała. Zresztą zobaczcie: https://www.youtube.com/watch?v=5ICWSIKtKpE

To Maryja go uratowała gdy zły człowiek strzelał do niego.Było to 13 maja 1981 roku. A dzień 13 maja to rocznica objawień czyli spotkaniaMatki Bożej z trójką dzieci: Łucją, Franciszkiem i Hiacyntą.

Pastuszkowiez Fatimy

Popatrzcie co wydarzyło się w Fatimie ponad 100 lat temu (dowyboru): https://www.youtube.com/watch?v=Hl8c42UG0-o lub na https://www.youtube.com/watch?v=A7wDtlgbu4M (filmanimowany)

A tak o tym wydarzeniu śpiewają dzieci z zespołu „PromyczkiDobra”

https://youtu.be/Z7n6139NqOM

 

Śpiew

Podziękujmy za św. Jana Pawła II i poprośmy Maryję o pomoc wdotarciu do nieba https://www.youtube.com/watch?v=YhT7HNhLIME

 

A komu jeszcze starczy sił na zakończenie dzisiejszych zajęćmoże pokolorować rysunek:

1. https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-745-matka-bo%C5%BCa-z-fatimy.html

2. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/matka-boza-fatimska