GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 20.04.2020r. (PONIEDZIAŁEK) „ROZMOWY NA WIEJSKIM PODWÓRKU”

Moi drodzy, zanim wykonamy sobie kukiełki do naszegodzisiejszego przedstawienia, przyjrzymy się jakie prace wykonuje się wiosną napolu ;)

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

 

A teraz razem ze Skrzatem Borówką, którego już znacieobejrzymy pole, na którym zostały wykonane już wszystkie prace wiosenne ipoznamy mieszkańców pola ;)

https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4

 

 

A wiecie jakie prace wykonuje się w sadzie?

Właściciele sadów przycinają gałęzie drzew i krzewów,opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.

https://drive.google.com/open?id=1DkxVHVvesxJ2bxNFDbIP8ugjR2Q0CWlv

 

A takimi narzędziami posługują się osoby wykonujące wiosenneprace w sadzie i ogrodzie. Rozpoznajecie je?

https://drive.google.com/open?id=1zxbgN2CHw_wxI6neACTttA_FTbBNroIH

 

 

Zróbmy teraz przerwę w naszych pracach gospodarczych izatańczmy jak Wasi rówieśnicy na filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=UP-ctUE4DHo

 

 

Czas na poznanie wiersza Iwony Róży Salach „Bajka”.Porozmawiamy sobie o nim, a następnie wykonamy
kukiełki zwierząt i zrobimy małeprzedstawienie ;)

 

„Bajka”

 

Zapraszamdzieci na bajkę,

w którejkot pali fajkę-

pyku,pyku, pyk.

Ja samajej nie pamiętam,

więcbajkę powiedzą zwierzęta.

- Ko, ko-kokoszka zaczęła

i szybkoodfrunęła.

- Kukuryku!-zapiał kogutek

i jeszczeszybciej uciekł.

- Gul,gul- indyki pisnęły.

- Mee-potem kozy zaczęły.

- Gę, gę-gąski zagęgały,

leczbajki mówić nie chciały.

- Kwa,kwa- kaczki krzyknęły.

- Kwi,kwi- świnki kwiknęły.

- Muuu-głośno ryknęła krowa.

- Beee-baran jej zawtórował.

- Miał,miał- kotki zapiszczały.

- Ihaha- konikigłos dały.

- Hau,hau, hau- krzyknęły szczeniaki.

Głosówbył wybór taki!

Zwierzętaryczały, beczały, kwakały,

gdakały ipiały,

szczekały,gęgały, miałczały,

leczbajki nie powiedziały.

 

Powiedzcie teraz jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Jakimi głosamisię odzywały?
Dlaczego nie opowiedziały bajki?

 

Teraz spróbujemy wykonać inscenizację do wiersza. Najpierwzrobimy kukiełki. Przesyłam Wam gotowe szablony, które możecie wykorzystać albonarysować swoje zwierzątka. Przyczepcie je potem do patyczków, wykałaczek lubkredek. Poproście rodzica żeby przeczytał Wam wiersz jeszcze raz i w miejscu,gdzie mówią zwierzęta, użyjcie swoich kukiełek i naśladujcie ich głosy ;)Bawcie się dobrze!

https://drive.google.com/open?id=1kJZIiZkm-JyZDAxDIuMw2plylYbZ_Vh1

 

 

Na koniec kilka zadań. Pięciolatkina stronach 10-11 mają w swoichksiążeczkach do wykonania ćwiczenia związane z pracami na wsi. Dla wszystkichchętnych mam zestaw kart pracy. Wybierzcie z nich co tylko chcecie!

https://drive.google.com/open?id=1FjzFESVBBSOaBBQ8OTFzgHtasC0ZJZp4

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 20.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziśzaczynamy nowy temat- „Animals” czyli zwierzęta.

 

1.    Dowprowadzenia słownictwa wykorzystujemy obrazek i nagrania ze słownika.

Wprowadzamynazwy następujących zwierząt:

https://drive.google.com/file/d/11NLNhs9ZsdJGfUqU_IPZp6NKNEAeS1Pt/view?usp=sharing

 

a rabbit- królik

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rabbit

 

a fish- rybka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fish

 

a butterfly – motyl

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=butterfly

 

Wskazujemyna poszczególne zwierzątka, powtarzamy ich nazwę za nagraniem.
Potem opisujemykolory tych zwierzątek:

 

A blue and green butterfly

A yellowfish

A greyrabbit

 

 

2.    Uruchamiamynagranie i uczymy się piosenki:

https://drive.google.com/file/d/1n3wUebB7IUVCQeEg-ZNzqcVhVcB9QX5i/view?usp=sharing

 

I’m a butterfly. I can fly.

Round and round. Round and round.

Round and round./x4

Round and round and round.

I’m a rabbit. I can jump.

Up and down. Up and down.

Up and down./x3

Up and down, up and down.

I’m a bird. I can fly.

Round and round. Round and round.

Round and round./x4

Round and round and round.

 

Jestem motylem. Umiem latać.

W koło./ x 7

 

 

 

Jestem królikiem. Umiem skakć.

W górę i w dół./ x7

 

 

Jestem ptakiem. Umiem latać.

W koło/x7

                 

Słuchamy i naśladujemy ruch zwierząt, opisanyw piosence. Następnie próbujemy śpiewać
i naśladować jednocześnie.

 

 

3.    Powtarzamyi utrwalamy poznaną poprzednio piosenkę. Dziecko śpiewa i tańczy.

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc&fbclid=IwAR1-Le6zinG8JJxZBQL-gTFwUoQl34NW_DW3iSWk4_-C85TQLkAvK1plEu0

 

 

And that’s all for today!

Bye, bye!