GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 22.06.2020r.-26.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „BUTELKOWY FITNES” „MOJE WYMARZONE OTOCZENIE” „ZACZAROWANE PRZEDMIOTY” „CO ZABIERZEMY NA WAKACJE?” „SŁONECZNE LATO”

22.06.2020r(PONIEDZIAŁEK)

„BUTELKOWYFITNES”

 

Kochani, ostatnio wspominaliśmy o szklanych przedmiotach, dziśporozmawiamy o tym, co jest zrobione z plastiku ;)

 

Na początek rozgrzewka!

Potrzebnabędzie torebka foliowa, żółty pojemnik.

Każde dziecko:

− dmucha na torebkę umieszczoną na dłoni,

− słucha dźwięków, jakie wydaje szeleszcząca torebka,

− podrzuca torebkę do góry i obserwuje, jak spada,

− zgniata torebkę i wyrzuca ją do żółtego pojemnika.

 

Teraz postaramy się powiedzieć jakie cechy mają plastikoweprzedmioty.

Przydanam się plastikowa butelka, zakrętka od butelki, zakrętka od długopisu.

Dzieci kolejno oglądają przedmioty i starają się określićoch cechy:

− czy są twarde/miękkie,

− czy są duże/małe,

− czy są lekkie/ciężkie,

− z jakiego materiału są wykonane.

 

Jeśli macie w domu plastikowe kubki, wykorzystamy je terazpodczas zabawy ;)

Dzieci odtwarzają ustawienie kubków stworzone przez rodzica (np.trzy kubki u podstawy, wyżej dwa, na samej górze jeden; trzy kubkiw ustawieniu pionowym – jeden na drugim).

 

Sprawdźmy czy wiecie, które przedmioty są metalowe ;)

Potrzebnebędą np. kapsle, puszki, kluczyk, kłódka, a także wykonane z innychsurowców, żółta obręcz (może być kartka tego koloru lub inny przedmiot). 

Dzieci oglądają poszczególne przedmioty, dotykają, a następniewkładają do obręczy, jeśli jest to przedmiot metalowy, lub odkładają na bok,jeśli jest wykonany z innego tworzywa. Na zakończenie zadania mogąpowiedzieć, gdzie jest więcej, a gdzie mniej przedmiotów.

 

Czas na butelkowy fitness!

https://www.youtube.com/watch?v=4_BOPF_WfsM

Małaplastikowa butelka dla dziecka.

Dzieci stoją w małym rozkroku. Przekładają butelki zgodniez instrukcjami rodzica (np. pod kolanem, pod jednym i drugimkolanem – na przemian, wokół talii – podając z ręki do ręki).

Żeby ćwiczyło się lepiej proponuję włączenie muzyki ;) Mojapropozycja znajduje się w linku powyżej.

 

Jeżeli macie w domu plastikowe nakrętki, możecie stworzyć znich różne ciekawe kompozycje i obrazki. Spróbujcie!

 

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Nasz dzisiejszy temat to Holidays-wakacje. Dziśnauczymy się nazw miejsc, do których można pojechać na wakacje.

1.   Spoglądamy na obrazki wskazujące cele wakacyjne.

Obrazki: https://drive.google.com/file/d/13udaJShKUPNuCJ7dk--SMmX9dU-EQcU5/view?usp=sharing

 

Dziecko nazywa je po polsku- mamy morze, jezioro i góry.Następnie wprowadzamy te słówka po angielsku. Dziecko powtarza nazwy ponagraniu ze słownika, wskazując jednocześnie odpowiedni obrazek. Następniepróbuje powtórzyć z pamięci. Powtarzamy słówka co najmniej trzykrotnie.

Wprowadzane słówka:

sea- morze

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sea

lake- jezioro

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=lake

mountains- góry

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mountains

 

2.   Listening- Słuchanie. Prosimy dziecko, aby popolsku odgadło, jakie odgłosy słychać w każdym z wakacyjnych miejsc. Następnieprosimy, aby wysłuchało nagrania, wskazywało odpowiednie obrazki oraz powtarzałowyrażenia z nagrania (It’s a lake/ It’s the sea./It’s a mountain.)

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/1JikRqtPJJtwdolrne1VvuSltSXsk1nNi/view?usp=sharing

 

3.   Listening 2- Słuchanie nr 2. Prosimy dziecko, abynazwało członków rodziny i miejsca wskazane na obrazkach.

Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1QrQ4Nsv-g0sX-4bu0RxAp7lsdZRk2hUP/view?usp=sharing

 

Nagranie: https://drive.google.com/file/d/1fXobIverjhjTVYPsJ5qWjUhdqfHYruRA/view?usp=sharing

 

Odpowiedzi:

Członkowie rodziny: 1-Dad, 2-Grandpa, 3-Grandma

Miejsca wakacyjne: mountains, sea, lake

Następnie dziecko słucha nagrania i łączy członków rodziny zmiejscem, do którego chciałby pojechać.

Odpowiedzi: dad-sea,grandma- mountains, grandpa- lake

4.   Drawing. Prosimy dziecko, aby narysowało miejsce,do którego chce pojechać na wakacje. Po wykonaniu obrazka, dziecko nazywawybrane miejsce po angielsku.

 

Bye, bye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

23.06.2020r.(WTOREK)

„MOJEWYMARZONE OTOCZENIE”

 

Dziś zaczynamy pracą plastyczną. Będziemy tworzyć kolaż. Jestto połączenie różnych sposobów tworzenia prac.

Przydadząsię niepotrzebne gazety, obrazki, na których znajdują się różne krajobrazy,papier kolorowy, klej, nożyczki, bibuła i co jeszcze będziecie chcieliwykorzystać.

Tworzymy kolaż na temat „Moje wymarzone otoczenie”. Jeśli wgazetach znajdziecie coś, co spodoba Wam się i chcielibyście umieścić to wWaszej pracy, wytnijcie i wklejcie na kartkę. Możecie tez dorysować różneelementy, albo wyciąć je z papieru kolorowego, czy bibuły.

 

Jeśli zostało Wam trochę gazet lub papieru to wykorzystamy godo zabawy motorycznej ;)

Dzieci drą lub tną gazety na paski. Mogą one zostaćwykorzystane do ćwiczeń oddechowych lub zabaw według pomysłów dzieci.

 

Teraz kilka słów o papierze ;)

Przydasię papier śniadaniowy (pakowy), rysunkowy, papier techniczny, tektura.

Dzieci oglądają, dotykają materiały, a następnie odpowiadająna pytania:

 − Z czego sązrobione te przedmioty?

 − Czy wszystkie sątakie same? Czym się różnią?

− Który z nich najłatwiej/najtrudniej zgnieść?

− Co można z nich zrobić?

 Dzieci mogą wykonaćz  papierem to, co wymyśliły jako odpowiedź na ostatnie pytanie.

 

Teraz zabawa klasyfikacyjna „Porządkujemy papiery”

Potrzebne będą  przedmiotyz różnego rodzaju materiałów, dwie różnokolorowe obręcze – z czegojedna niebieska.

Rozkładamy przedmioty na dywanie i mówimy, że doniebieskich pojemników wrzuca się przedmioty z papieru. Dzieci podchodządo zgromadzonych rzeczy i wrzucają do niebieskiej obręczy to, co jestwykonane z papieru.

 

Na koniec, kiedy już poznaliśmy różne rodzaje przedmiotów,wiemy z czego są zrobione, a także gdzie powinny trafić, po ich wykorzystaniu,mam dla Was krótką bajkę- przypominajkę ;) zobaczcie jak łatwo zapamiętaćodpowiedni kolor pojemnika na odpady oraz to, co do niego wrzucamy J

https://www.youtube.com/watch?v=BGnBQTE3oqU

 

 

24.06.2020r(ŚRODA)

„ZACZAROWANEPRZEDMIOTY”

 

Mam dla Was na rozgrzewkę krótki quiz ;) Wiecie już bardzodużo o segregacji, także nie będzie to dla Was nic trudnego.

Jeślidzieci uznają odpowiedź za prawdziwą, podnoszą kciuk do góry, jeśli zafałszywą.

 − Przedmioty wykonanez papieru wrzucamy do fioletowych pojemników.

 − Prawie każdy śmiećmoże mieć swoje drugie życie dzięki recyklingowi.

 − Do żółtych pojemnikówwrzucamy plastikowe śmieci.

 − Plastikowei metalowe przedmioty najlepiej zgnieść przed ich wyrzuceniem.

− W zielonych pojemnikach znajdują się śmieci ze szkła.

− Nawet małe dzieci mogą segregować śmieci.

 

Myślę, że poszło Wam bardzo dobrze!

 

Czas na zabawę „Zaczarowane przedmioty”

Przydasię worek z przedmiotami (plastikowa butelka, puszka po napoju, stronaz gazety, plastikowy kubeczek, słomka, rolka po papierze toaletowym,puszka, szklana kulka). Mogą to być także dowolne przedmioty wybrane przezPaństwa.

 Dzieci rozpoznająprzedmioty po dotyku i po wyjęciu z worka, wymyślają dla nich nowezastosowanie.

 

Co powiecie na mały trening fitness? ;) Posłuchajcie co mamWam do powiedzenia Lulisia i spróbujcie z nią poćwiczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

Co powiecie na pracę plastyczną? Wykorzystajmy rolki popapierze toaletowym! Może wykonacie zwierzątka? Obejrzyjcie filmik i zobaczcie,co będzie potrzebne i co można ciekawego zrobić ;)

https://www.youtube.com/watch?v=JOU-Z38CaQ8

 

RELIGIA24.06.2020

 

TEMAT: MOJE POSTĘPOWANIE.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

 

 Dzisiaj przywitamy sięz Bogiem piosenką, którą poznaliśmy już wcześniej. „Tato” https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno

 

Opowiadanie„Pomocnik taty”

   Na ostatniejkatechezie mówiliśmy o tym jak Kacper świętował Dzień Taty. Dzisiaj równieżspotykamy się z Kacprem i jego tatą. Posłuchajcie:

 

Pewnego dnia tata przyprowadził Kacpra z przedszkola ipowiedział:– Dzisiaj mamy do wykonania bardzo ważne zadanie.– Co takiegobędziemy robili? – zapytał zaciekawiony Kacper.– Obiecałem mamie, że zawiesimyna ścianie w przedpokoju tę nową ramkę z waszymi zdjęciami – odpowiedział tata.

– Super! – ucieszył się Kacper. Tata przyniósł z garażudrabinę i skrzynkę z narzędziami. Przez chwilę uważnie patrzył na ściany, apóźniej powiedział. – Znalazłem doskonałe miejsce na wasze zdjęcia. Wspiął sięna drabinę i przymierzył ramkę do ściany. Rzeczywiście bardzo dobrze pasowała.Niestety pojawił się kłopot. Tata stał na drabinie i nie miał jak sięgnąć pomłotek i gwoździe. Na szczęście Kacper pośpieszył mu z pomocą. Szybko odszukałw skrzynce z narzędziami potrzebne rzeczy i podał tacie. Teraz tata mógłspokojnie powiesić zdjęcie we właściwym miejscu. Kiedy praca była skończona,tata z Kacprem wspólnie podziwiali fotografie.– Wygląda to wspaniale –powiedział tata. – Zachowałeś się bardzo dobrze, pomagając mi przy zawieszaniuzdjęcia. Bardzo ci dziękuję. Wieczorem mama pochwaliła tatę i Kacpra za dobrzewykonane zadanie, a Kacper dostał nawet lizaka i całusa.

 

 Pytania do opowiadania

– Jakie zadanie do wykonania mieli tata i Kacper?

– W czym Kacper pomógł tacie?

– Co po zawieszeniu obrazka powiedział tata?

– Jaką nagrodę dostał Kacper od mamy?

Dobre zachowanie podoba się Bogu i ludziom.

Kiedy dobrze postępujemy, wszyscy bardzo się z tego cieszą,podobnie jak rodzice Kacpra. Powinniśmy się starać, aby naszym zachowaniemzawsze sprawiać innym radość.

 

Jak siępowinienem zachować?

Zastanów się jak powinny zachować się dzieci

1)    Dziecibawią się na placu przed przedszkolem. Michał chciałby się pohuśtać na„koniku”, ale nie ma nikogo do pary. Kacper siedzi na ławce. Co powinien zrobićKacper?

2)   Kacperzabrał Julce lalkę. Julka prosiła go, żeby oddał zabawkę. Pomyśl, co powinienzrobić Kacper?

 

Praca zpodręcznikiem – wykonaj zadania na str.36-37

 

 Modlitwa

Dobry Boże, prosimy Cię, abyśmy naszym postępowaniem sprawialiradość Tobie i innym ludziom. „Amen”

 

Zadaniedomowe

Zapytaj rodziców, w czym mógłbyś/mogłabyś im pomóc.

 

 

 

25.06.2020r.(CZWARTEK)

„COZABIERZEMY NA WAKACJE?”

 

Kochani, już niedługo zaczynają się wakacje! Myślę, że każdychciałby już popływać w basenie albo wybrać się w jakieś ciekawe miejsce ;)

 

Zacznijmy dziś od nauki wiersza „Wakacje” I. Salach.

Pojedziemyna wakacje

razem zmamą, razem z tatą.

Zabierzemypiłkę, namiot

iskakankę. Co ty na to?

Słońce,woda, las już czeka,

wszystkiedzieci woła.

Zabawimysię wesoło

przedpowrotem do przedszkola.

 

Skorotyle przygód przed nami, musimy się do nich przygotować ;)

Spróbujmy przeskakiwać teraz morskie fale. Wykonujemy skokiobunóż do przodu. A teraz szukamy muszelek. Chodzimy na czworakach, szukając muszelek, co pewien czas wykonujemyklęk prosty i wyciągamy otwarte dłonie przed siebie- pokazując uzbieranemuszelki.

 

Z pięknej plaży przenosimy się nad rzekę ;) Będziemy puszczaćkaczki. Wykonujemy przysiad, podnosimy kamień i naśladujemy puszczanie kaczekna wodzie; rzuty wykonujemy wraz ze skrętem tułowia, raz jedną, raz drugąręką.  Sprawdzimy teraz, czy temperaturawody jest odpowiednia, żeby do niej wejść. Stoimy w lekkim rozkroku, uderzamypalcami stopy przed sobą i szybko dostawiamy nogę do postawy. Ćwiczeniewykonujemy raz jedną noga, raz drugą. Na sygnał wskakujemy do wody zprzysiadem.

Teraz zastanowimy się, co przydaje się podczas wakacyjnychpodróży?

Wykonajcie te karty pracy, a przekonacie się co może sięprzydać.

Tutaj Waszym zadaniem będzie spakowanie plecaka na wakacje wgórach i na wakacje nad morzem.

https://drive.google.com/file/d/1vvdWanz99SCOTdmvQ7PFPmMAqoHUveVY/view?usp=sharing

 

A teraz spróbujcie sami narysować, co przydałoby się Wam nawakacyjną wyprawę J

https://drive.google.com/file/d/1rwvjn8XgnkO1SdZSbBTFnKUAqXSMiuQr/view?usp=sharing

 

Posłuchamy teraz utworu Piotra Czajkowskiego „Rosyjskitaniec”. Spróbujcie wykonać do niego taniec według własnego pomysłu, możecieteż wzorować się na proponowanym tańcu ;)

https://www.youtube.com/watch?v=jdfLeQtVZmE

 

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś nasze ostatnie zajęcia przed wakacjami, dlategoproponuję powrót do piosenek i zabaw, które przez cały rok polubiliścienajbardziej. Możecie wybrać sami swoje ulubione albo skorzystać z mojejpropozycji poniżej:

1.   Piosenka „Grey squirrel” wraz z tańcem:

https://www.youtube.com/watch?v=J1U5i_scF_M

 

2.   Piosenka i taniec „Let’s do the Pinocchio”:

https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA

 

3.   Ulubiona piosenka dzieci z czasu zajęć szkolnych,którą zwykle śpiewaliśmy a capella. Poniżej wersja muzyczna, podobna do naszejszkolnej. Zadanie polega na tym, aby „potrząsnąć” odpowiednią częścią ciała,podobnie, jak dzieci w filmiku albo całkiem po swojemu :) Potrząsamy międzyinnymi ramionami, głową i nogami :)

https://www.youtube.com/watch?v=rZHNtZFzgzo

 

4.   Zabawa ruchowa „Simon says”. Zadanie jest proste-należy naśladować czynności, ale tylko te, które zostaną poprzedzone słowami:„Simon says”. A bawimy się wraz z nagraniem:

https://www.youtube.com/watch?v=OkO8DaPIyXo

 

 

5.   I ostatnia nasza propozycja na dziś to piosenka„Move and freeze”. Zadanie będzie wymagać dobrej koordynacji ruchowej.Naśladujemy taniec dzieci z nagrania. Jeśli chcecie, przy kolejnych powtórkach,możecie dołączać się do śpiewania refrenu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE&t=76s

 

Tekst:

 

C’mon, move and freeze./ x4

 

Put your right hand on your left knee, your left hand on your right. Your knees move in and out. Your hands stay tight. Now keep on with your moving but switch hands on your knees. Keep on moving in and out till we say freeze.

 

 C’mon, move and freeze. / x4

 

Put one hand across your shoulder one hand across your back. Now jump in place. Do you like it like that? Now switch hands across your shoulders and switch hands across your back. Now just be nimble, just be quick, just like Jack.

 

C’mon, jump and freeze / x4

 

Everybody shake your body from your head down to your feet. And don’t stop shaking until we stop the beat. Shake it to the east and shake it to the west. Shake it, shake it, shake it with my friends who are the best.

 

 

C’mon, shake and freeze./x4

 

Put your right hand on your head, your left on someone’s knee. Now turn once in a circle and buzz like a bee. Now turn the other way, don’t let go or lose your spot. Keep turning left, keep turning right until the music stops.

 

 

C’mon, turn and freeze.

 

“Alright, you can move now.”

Tłumaczenie:

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż prawą dłoń na swoim lewym kolanie, lewą dłoń na prawym. Twoje kolana poruszają się na zewnątrz i do środka. Ręce sztywno. Cały czas się ruszaj, ale zmieniaj dłonie na kolanach. Ruszaj się na zewnątrz i do środka aż powiemy zamarznij.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż jedną rękę na ramieniu a drugą wzdłuż pleców. A teraz skacz w miejscu. Podoba ci się tak? A teraz zmieniaj ręce na ramieniu i plecach.

 

A teraz bądź zwinny, bądź szybki, tak jak Jack

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Wszyscy potrząsajmy ciałem od głowy po stopy.

I nie przestawaj potrząsać, dopóki nie zatrzyma się rytm. Potrząsaj na wschód i potrząsaj na Zachów. Potrząsaj, potrząsaj, potrząsaj z moimi najlepszymi przyjaciółmi.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż prawą dłoń na głowie, a lewą na czyimś kolanie. A teraz obróćcie się w kole i bzyczcie jak pszczoła. Odwróćcie się w drugą stronę, nie puszczajcie i nie opuszczajcie swojego miejsca. Odwracajcie się w lewo, w prawo aż muzyka się zatrzyma.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

W  porządku, już możecie się ruszać.

 

And that’s all!- I to już wszystko!

Happy holidays!- Udanych wakacji!

Bye, bye

Joanna Mikołajczyk

 

 

26.06.2020r.(PIĄTEK)

„SŁONECZNELATO”

 

Dziś naszym tematem będzie słoneczne lato. Zapoznajmy się zwierszem „Słońce” H. Zielińskiej.

Na sypkimpiasku plaży leży słońce.

I marzy:

- Ach,jak dobrze być słońcem!

Tylkotrochę gorąco!

Żar takibucha ze mnie…

W cieniubyłoby przyjemnie!

W cieniualbo na wietrze…

Upał, ażdrga powietrze.

Gdzie bysię trochę ochłodzić?

Iznużone, czerwone-

skryłosię w morskiej wodzie.

 

Jeśli słuchaliście wiersza, powiecie o czym marzyło słońce? ;)

 

Wykonamy sobie teraz parasol plażowy. Naszkicujcie na kartceparasol lub poproście rodziców, aby Wam w tym pomogli. Następnie ozdóbcie go,tak jak chcecie J

 

Troszkę matematyki dla rozciągnięcia mózgu!

Potrzebnenam będą sylwety foremek do piasku. Poproszę rodziców, aby na kartce narysowalikilka foremek w czerwonym kolorze, w zielonym, żółtym i niebieskim. Wobrębie jednego koloru foremki mają być różnego kształtu i wielkości. Łączniepowinno być 28 foremek. Dzieci wycinają foremki.

 

·       Segregujemy foremki kolejno ze względu na kolor,kształt i wielkość. Przeliczamy ile w danym zbiorze jest foremek.

·       Potrzebujemy 7 kartek. Na jednej kartce układamy 7foremek. Zadaniem dzieci będzie na każdej kolejnej kartce ułożyć o 1 foremkęmniej. Określają ile foremek znajduje się na pierwszej, trzeciej, piątejkartce.

·       Dzieci określają, na której kartce znajdują się:dwie foremki, cztery foremki, sześć foremek.

 

Teraz będą zadania tekstowe. Przedstawię Wam pewne sytuacje,a Waszym zadaniem będzie obliczyć i podać wynik. Posłużymy się wcześniejwyciętymi foremkami, żeby sprawdzić poprawność wyników.

·       Ania robi babki z piasku. Zrobiła dwie duże babkii trzy małe. Ile wszystkich babek zrobiła Ania?

·       Krzyś zrobił sześć babek z piasku, ale Dorotka niechcącyzniszczyła mu cztery. Ile babek zostało Krzysiowi?

·       Jagoda zbudowała cztery babki z piasku o kształcierozgwiazdy i cztery o kształcie żółwia. Ile razem babek zbudowała Jagoda?

·       Igor bawił się w piaskownicy i budował babki zpiasku. Miał już zrobionych 9 babek. Niestety silny wiatr zdmuchnął 2 babki.Ile z nich zostało?

 

Kochani, na zakończenie naszego roku przedszkolnego życzę Wamudanych, słonecznych i pełnych wesołej zabawy wakacji! Mam nadzieję, że już zadwa miesiące spotkamy się wszyscy w naszym przedszkolu i będziemy mogliwspólnie poznawać nowe rzeczy i bawić się wspólnie! J

Pozdrawiam Was gorąco,

Wasza Pani Monika ;)

 

 

RELIGIA 26.06.2020

 

TEMAT: WAKACYJNY ODPOCZYNEK.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie, ostatniejw tym roku katechetycznym. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

Zapraszam Was do wspólnego śpiewu piosenki. „Bóg nie umarł”. Araczej do gimnastyki z Panem Bogiem 

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

 

Wakacje

Dzisiaj jest nasze ostatnie spotkanie przed wakacjami, dlategopostaramy się do nich dobrze przygotować. Opowiemy o tym, co możemy robićpodczas wakacji.

Wakacje to czas odpoczynku, zabaw, zwiedzania ciekawychmiejsc.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

OdczytaniePisma Świętego (Mk 10,13-14.16)

Nie możemy jednak zapominać o Jezusie.

Posłuchaj, w jaki sposób Jezus zachowywał się wobec dzieci.

„Przynosili Mu również dzieci, żeby ich dotknął; leczuczniowie szorstko zabra-niali im tego. A Jezus, widząc to, oburzył się i rzekłdo nich: «Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; dotakich bowiem należy królestwo Boże. (...)I biorąc je w objęcia, kładł na nieręce i błogosławił je”.

– Co robił Jezus, gdy spotykał się z dziećmi?

– Gdzie dzisiaj możemy spotkać się z Jezusem?

 

W ciągu całego roku szkolnego spotykaliśmy się razem,rozmawialiśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

– Gdzie będziemy mogli Go spotkać w czasie wakacji?

 

Spotykamysię z Jezusem

Z Jezusem możemy się spotykać także w wakacje. Gdy jesteśmynad wodą, w górach, w lesie, na łące, gdy cieszymy się słońcem, śpiewem ptakówi podziwiamy piękną przyrodę, chwalimy za nią Boga. Lecz Jezus chce się spotkaćz każdym człowiekiem nie tylko w tych miejscach. On czeka na spotkanie z nami wkościele. Naszą miłość okazujemy Jezusowi, gdy spotykamy się z Nim podczas MszyŚwiętej w niedzielę.

 

Naszaodpowiedź

https://www.youtube.com/watch?v=mwZUeGR2aSE

 

Zagadka

LATEM, GDY JEST CIEPŁO, TO DZIECI BIEGAJĄ,

BAWIĄ SIĘ WESOŁO, SKACZĄ I PŁYWAJĄ.

RADOŚNIE SIĘ BAWIĄ I ODPOCZYWAJĄ.

O KIM W WAKACJE DZIECI NIE ZAPOMINAJĄ?

(O BOGU, O KOŚCIELE, O JEZUSIE, O MSZY ŚW.)

 

Praca zpodręcznikiem – wykonaj zadanie na str.57

 

Niedługo zaczną się wakacje. Będziemy odpoczywać z rodzicami irodzeństwem. Pamiętajmy, że w każdą niedzielę na Mszy św. czeka na nas Jezus.Pamiętajmy, aby podziękować Mu za czas odpoczynku.

Ja również bardzo dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za cały rokwytężonej pracy.

Życzę dobrego wypoczynku podczas wakacji, spokoju i zdrowia.

 

Szczęść Boże J