GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 23.04.2020r. (CZWARTEK) „SADZIMY ROŚLINY”

Dziś zatrzymamy się dalej w ogrodzie. Poznamy kilka ogrodowychkwiatów, będziemy je liczyć i tworzyć matematyczne rabatki ;)

 

Poznajcie nasze dzisiejsze kwiaty, mamy tu hiacynta, tulipana,bratki i róże.

https://drive.google.com/open?id=19iTtDLVX3M1u3VhIIbTEuVdLz1DvI-M2

 

Wytnijcie sylwety kwiatów, podajcie ich nazwy i policzcie ileich jest. Wskażcie, który jest pierwszy, drugi,
trzeci i czwarty. Następnieodwróćcie się, a rodzic chowa sylwetę jednego kwiatu. Waszym zadaniem jestodgadnąć, którego kwiatuszka nie ma i odtworzyć początkowy układ kwiatów.

 

 

Zanim przejdziemy do matematycznych zadań, poznamy rymowankęi zrobimy sobie ćwiczenia oddechowe.

Powtarzajcie:

 

Lasy topłuca ziemi

i o niedbamy.

Nieniszczmy ich,

nieśmiećmy w nich.

Tylko wciszy patrzymy

igłęboko…oddychamy.

 

 

A teraz moi drodzy stańcie w lekkim rozkroku, bierzemy głębokiwdech i podnosimy rączki do góry,
a następnie powolutku wypuszczamypowietrze, rączki opuszczamy i delikatnie pochylamy się do skłonu. Powtarzamyto ćwiczenie trzy razy.

 

 

Czas na matematyczne rabatki ;) W załączniku będziecie miećprostokątne rabatki oraz kwiaty.
Można przygotować takie pomoce samemu rysująci wycinając potrzebne rzeczy.

https://drive.google.com/open?id=1wgaOpNk5PBxnRkdZftuAA2XbdDtMHYQI

 

Ø  Będziemy terazsadzić kwiaty według kolorów płatków

Przygotujcie zielone rabatki (połączcie prostokąty tak, abywyszły 3 rabatki), na każdej układamy kwiaty
takiego samego koloru.Przeliczcie je i powiedzcie ile kwiatów danego koloru rośnie na Waszychrabatkach?

 

Ø  Sadzimykwiaty według gatunków

Na każdej rabatce (łączymy prostokąty tak, aby wyszły 4rabatki) układamy osobno kwiaty z tego
samego gatunku. Sprawdźcie jakie kolorymają Wasze kwiaty i przeliczcie je.

 

Ø  Posadzimyteraz kwiaty według mojej instrukcji ;)

Przygotowujemy 3 rabatki, na każdej rabatce posadźcie po 4kwiaty (jakie tylko chcecie).
Powiedzcie jakie kwiaty i jakie kolorywybraliście do swoich rabatek?

Teraz na tych samych rabatkach sadzimy po 1 tulipanie i 2różach.  Policzcie ile macie kwiatów nakażdej rabatce. Spróbujcie policzyć ile jest kwiatów na wszystkich rabatkach.

Zostawiamy nasze rabatki i posadzimy na nich teraz po 1 żółtymkwiatku i 1 białym. Jakie kwiaty wybraliście?
Ile macie kwiatów naWaszych rabatkach?

 

Ø  Na konieczadania sadzicie kwiaty według Waszego pomysłu ;)

 

 

Zatańczymy teraz i zaśpiewajmy piosenkę, którą wczorajpoznaliście ;)

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

 

Sprawdźmy jeszcze, co mamy w naszych książeczkach. Czterolatkina stronie 39 przypomną sobie nazwy kwiatów, które dziś poznaliśmyi odnajdą w naklejkach te kwiaty. Przyklejamy tyle kwiatów, ile kropeczek
jest na skrzynkach ;) Następnie pokolorujcie kwiaty według instrukcjiu dołu strony.

 

Pięciolatki otworzą swoje książeczki na stronach 16-17. Nastronie 16 macie przedstawione obrazki.
Co się na nich znajduje? Spróbujcieułożyć o nich zadania i przedstawić je za pomocą liczmanów
(mogą to byćklocki, patyczki, kredki).  Troszkę Wampodpowiem, jeśli braknie Wam pomysłów.

Ø  Nazielonej łące zaczynały kwitnąć drzewa. 5 z nich już miało liście,3 jeszcze nie zdążyło zakwitnąć.
Ile wszystkich drzew rosło na łące?

Ø  Podgórami zaczynały przebijać się przez śnieg krokusy. 10 kwiatów rosło oboksiebie.
Niestety mocny wiatr zniszczył 6 z nich. Ile kwiatów zostało?

Ø  Ada iOlek postanowili obdarować mamę tulipanami. Olek zrobił bukiet z 2 tulipanów, aAda z 7.
Ile kwiatów dostała mama?

Na stronie 17 macie do wykonania szlaczki ;)

 

Jeśli ktoś nie ma swoich książeczek skorzystajcie z kartpracy, a potem pobawcie się chwilę w ogrodzie
i korzystajcie z pogody!

https://drive.google.com/open?id=1bHRUrcZcsQT3cIFijg9H6wtHmS6IEyzb

https://drive.google.com/open?id=1-JFDYKumiINxz3rpLHthjLUBSUoklk3O

https://drive.google.com/open?id=1ngJw4ZH1FRHeYamHcEKnDHjWas0LeJOo

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 23.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziśnauczymy się jeszcze więcej nazw zwierzątek :)

 

1.    Zaczynamyod powtórzenia piosenki z ostatnich zajęć. Śpiewamy i tańczymy:

https://drive.google.com/file/d/1n3wUebB7IUVCQeEg-ZNzqcVhVcB9QX5i/view?usp=sharing

 

 

2.    Powtarzamyteraz nazwy zwierząt z ostatnich zajęć oraz uczymy się nazwy kolejnegozwierzątka. Wykorzystujemy w tym celu karty obrazkowe oraz możemy wykorzystaćnagrania ze słownika.
Aby wprowadzić element zabawy, układamy karty obrazkamiskierowanymi do dołu. Dziecko odkrywa obrazki, nazywa zwierzątka, które jużzna, powtarza za rodzicem lub nagraniem nazwy pozostałych zwierząt.

 

Powtarzamynazwy tych zwierząt:

 

a rabbit- królik

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rabbit

 

a fish- rybka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fish

 

a butterfly – motyl

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=butterfly

 

Wprowadzamynazwę tego zwierzątka:

a bird- ptak

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bird

 

Kartyobrazkowe:

https://drive.google.com/file/d/13_Uwfajt1wFh_HaYvFQyE23uxKyQi_Zc/view?usp=sharing

 

 

3.    Zabawautrwalająca. Aby łatwiej zapamiętać słówka wykorzystujemy znaną nam już zabawę
„What’s missing”.

 

 

4.    Zadaniena karcie pracy. Oglądamy obrazek i liczymy zwierzątka:

https://drive.google.com/file/d/1RdKWwLqZDPasX4TLh2I3a73N9wDRrRpt/view?usp=sharing

 

One butterfly

One, two birds

One, two, three rabbits

 

Ćwiczeniegrafomotoryczne- prosimy dziecko, aby pociągnęło palcem po kształcie każdej zliczb.
Prośbę kierujemy podając liczbę po angielsku. Najpierw podajemy liczbypo kolei, później mieszamy.

 

 

5.    Zabawaruchowa „Touch”. Wykonujemy zabawę Touch! Dziecko rozkłada obrazki w różnychmiejscach pokoju, najlepiej, aby obrazki były oddalone od siebie. Następniedziecko liczy wraz z rodzicem, one,
two, three i słucha nazw zwierzątwymawianych przez rodzica lub z komputera (linki do słownika z wymową dostępnew punkcie 1). Dziecko przemieszcza się po pokoju i wskazuje odpowiedni obrazek.Później,
jeśli macie Państwo ochotę, można wymienić się rolami :) Dzieckonazywa słówka, a rodzic wskazuje odpowiednie obrazki :)