Dziś zatrzymamy się dalej w ogrodzie. Poznamy kilka ogrodowychkwiatów, będziemy je liczyć i tworzyć matematyczne rabatki ;)
Poznajcie nasze dzisiejsze kwiaty, mamy tu hiacynta, tulipana,bratki i róże. https://drive.google.com/open?id=19iTtDLVX3M1u3VhIIbTEuVdLz1DvI-M2
Wytnijcie sylwety kwiatów, podajcie ich nazwy i policzcie ileich jest. Wskażcie, który jest pierwszy, drugi,
Zanim przejdziemy do matematycznych zadań, poznamy rymowankęi zrobimy sobie ćwiczenia oddechowe. Powtarzajcie:
Lasy topłuca ziemi i o niedbamy. Nieniszczmy ich, nieśmiećmy w nich. Tylko wciszy patrzymy igłęboko…oddychamy.
A teraz moi drodzy stańcie w lekkim rozkroku, bierzemy głębokiwdech i podnosimy rączki do góry,
Czas na matematyczne rabatki ;) W załączniku będziecie miećprostokątne rabatki oraz kwiaty. https://drive.google.com/open?id=1wgaOpNk5PBxnRkdZftuAA2XbdDtMHYQI
Ø Będziemy terazsadzić kwiaty według kolorów płatków Przygotujcie zielone rabatki (połączcie prostokąty tak, abywyszły 3 rabatki), na każdej układamy kwiaty
Ø Sadzimykwiaty według gatunków Na każdej rabatce (łączymy prostokąty tak, aby wyszły 4rabatki) układamy osobno kwiaty z tego
Ø Posadzimyteraz kwiaty według mojej instrukcji ;) Przygotowujemy 3 rabatki, na każdej rabatce posadźcie po 4kwiaty (jakie tylko chcecie). Teraz na tych samych rabatkach sadzimy po 1 tulipanie i 2różach. Policzcie ile macie kwiatów nakażdej rabatce. Spróbujcie policzyć ile jest kwiatów na wszystkich rabatkach. Zostawiamy nasze rabatki i posadzimy na nich teraz po 1 żółtymkwiatku i 1 białym. Jakie kwiaty wybraliście?
Ø Na konieczadania sadzicie kwiaty według Waszego pomysłu ;)
Zatańczymy teraz i zaśpiewajmy piosenkę, którą wczorajpoznaliście ;) https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Sprawdźmy jeszcze, co mamy w naszych książeczkach. Czterolatkina stronie 39 przypomną sobie nazwy kwiatów, które dziś poznaliśmyi odnajdą w naklejkach te kwiaty. Przyklejamy tyle kwiatów, ile kropeczek
Pięciolatki otworzą swoje książeczki na stronach 16-17. Nastronie 16 macie przedstawione obrazki. Ø Nazielonej łące zaczynały kwitnąć drzewa. 5 z nich już miało liście,3 jeszcze nie zdążyło zakwitnąć. Ø Podgórami zaczynały przebijać się przez śnieg krokusy. 10 kwiatów rosło oboksiebie. Ø Ada iOlek postanowili obdarować mamę tulipanami. Olek zrobił bukiet z 2 tulipanów, aAda z 7. Na stronie 17 macie do wykonania szlaczki ;)
Jeśli ktoś nie ma swoich książeczek skorzystajcie z kartpracy, a potem pobawcie się chwilę w ogrodzie https://drive.google.com/open?id=1bHRUrcZcsQT3cIFijg9H6wtHmS6IEyzb https://drive.google.com/open?id=1-JFDYKumiINxz3rpLHthjLUBSUoklk3O https://drive.google.com/open?id=1ngJw4ZH1FRHeYamHcEKnDHjWas0LeJOo
JĘZYKANGIELSKI 23.04.2020r.
Hello!
Dziśnauczymy się jeszcze więcej nazw zwierzątek :)
1. Zaczynamyod powtórzenia piosenki z ostatnich zajęć. Śpiewamy i tańczymy: https://drive.google.com/file/d/1n3wUebB7IUVCQeEg-ZNzqcVhVcB9QX5i/view?usp=sharing
2. Powtarzamyteraz nazwy zwierząt z ostatnich zajęć oraz uczymy się nazwy kolejnegozwierzątka. Wykorzystujemy w tym celu karty obrazkowe oraz możemy wykorzystaćnagrania ze słownika.
Powtarzamynazwy tych zwierząt:
a rabbit- królik https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rabbit
a fish- rybka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fish
a butterfly – motyl https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=butterfly
Wprowadzamynazwę tego zwierzątka: a bird- ptak https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bird
Kartyobrazkowe: https://drive.google.com/file/d/13_Uwfajt1wFh_HaYvFQyE23uxKyQi_Zc/view?usp=sharing
3. Zabawautrwalająca. Aby łatwiej zapamiętać słówka wykorzystujemy znaną nam już zabawę
4. Zadaniena karcie pracy. Oglądamy obrazek i liczymy zwierzątka: https://drive.google.com/file/d/1RdKWwLqZDPasX4TLh2I3a73N9wDRrRpt/view?usp=sharing
One butterfly One, two birds One, two, three rabbits
Ćwiczeniegrafomotoryczne- prosimy dziecko, aby pociągnęło palcem po kształcie każdej zliczb.
5. Zabawaruchowa „Touch”. Wykonujemy zabawę Touch! Dziecko rozkłada obrazki w różnychmiejscach pokoju, najlepiej, aby obrazki były oddalone od siebie. Następniedziecko liczy wraz z rodzicem, one, |