GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 24.04.2020r. (PIĄTEK) „SEGREGUJEMY ŚMIECI”

Kochani, dziś o segregacji śmieci i ochronie naszegośrodowiska. Ostatnio robiliśmy taką zabawę
z segregowaniem śmieci. Spróbujcieprzypomnieć sobie jakiego koloru używaliśmy
do poszczególnych rodzajów odpadów.Przypomnę Wam i podzielimy sobie odpowiednie pojemniki.

https://drive.google.com/open?id=1SFs66s-wknMxx9n7u5toRZIjTd5WtHIH

https://drive.google.com/open?id=1s9Uj4WcEzIXU1JHcgpwY-DHYX3ZyCfSa

 

Myślę, że teraz lepiej wszystko zapamiętać ;) Spróbujmy samipodzielić teraz odpady. Sprawdzimy,
ile zapamiętaliście. Weźcie kartki wkolorach niebieskim, żółtym i zielonym. Jeśli takich nie macie,
pokolorujcie jena takie kolory. W załączniku macie obrazki przedstawiające różne śmieci.
Spróbujcie dopasować je do odpowiednich pojemników, czyli waszych kolorowychkartek.

https://drive.google.com/open?id=19u0Keqz6mNyP3bmwfyIYTkQFCxh4_7bd

 

Segregacjaśmieci jest bardzo ważna ze względu na ochronę środowiska naturalnego.Sortowanie śmieci
oraz późniejsze odzyskiwanie z nich różnych surowców toskuteczna metoda, by zapobiec stopniowemu przepełnianiu się składowisk odpadów.Recykling umożliwia nam też wyraźne ograniczenie zużycia
surowców naturalnychróżnego typu.

 

 

Oprócz odpadów są także inne problemy, które dotykają nasząplanetę.
Popatrzcie na te ilustracje i powiedzcie, co jeszcze zagraża Ziemi?

https://drive.google.com/open?id=1v6P6gpIyJYeKi2snPS9LFNtIf1UmomNi

 

Powiedzcie:

- Co się stało z lasem?

- Co się stało ze zwierzętami, dla których był on domem?

- Co się stanie z rybami z tej rzeki?

- Co się stanie, jeżeli rybak złowi i zje te ryby?

- Kto jest trucicielem?

- Czy można przeciwdziałać skutkom zanieczyszczeniaotaczającej nas przyrody?

 

 

Co powiecie na krasnoludkowy taniec? Może jak ładniezatańczycie to krasnoludki pomogą nam trochę uporządkować naszą planetę ;)Postarajcie się!

https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s

 

 

Po takich tanecznych wygibasach czas na pracę w książce. Czterolatki na stronie 41 mają za zadanie przyporządkowaćśmieci do odpowiednich pojemników. Ćwiczyliście to już dzisiaj, więc nie będzieto
dla Was problem ;)

 

Pięciolatki nastronie 18 również segregują śmieci.Dzisiejsze zadania to dla Was bułka z masłem!

 

Mam tez dla Was karty pracy, jeśli macie ochotę jeszczepoćwiczyć lub jeśli nie macie książeczek.

https://drive.google.com/open?id=1vswSYTxVXqUjbjEZ08zDEivizkody7fq

https://drive.google.com/open?id=1qD-gn5zQa9YAFlLzIXoPI4BL1VZZcslw

https://drive.google.com/open?id=1IacLv1NO-jeN84EIPqD_mtuiPva4h1kN

https://drive.google.com/open?id=1qhQUwK1YPq3dEoxnynkCRydJfcm8WBP7

 

 

 

 

RELIGIA24.04.2020r.

 

 

TEMAT: MAMYDZIŚ ŚWIĘTO. ŚWIĘTUJEMY RAZEM

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Witam was wszystkich serdecznie.Zapraszam Was do wspólnego śpiewu piosenki. „Bóg nie umarł”.
A raczej dogimnastyki z Panem Bogiem:

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

 

Jezus zmartwychwstał, wstał żywy z grobu. Spotkały Go kobiety,które przyszły w niedzielny poranek do grobu, wędrujący do Emaus uczniowie,apostołowie i wielu innych.

U nas w kościele jest grób Jezusa – od niedzieli pusty.Ponieważ Pan Jezus zmartwychwstał.
Wydarzenie to świętowaliśmy uroczyściepodczas Świąt Wielkanocnych.

 

 

Rozmowana temat świąt

 

Święto to jest pewien ważny dzień lub szczególne wydarzenie,do którego starannie się przygotowujemy.
Ma ono przeważnie radosny charakter ijest okazją do spotkania się z całą rodziną. Urodziny i imieniny,
rocznicaślubu rodziców, Dzień Mamy, Dzień Taty, Dzień Babci, Dzień Dziadka – to świętarodzinne.

Natomiast Boże Narodzenie, Wielkanoc, Boże Ciało – to świętakościelne.

 

 

Praca zpodręcznikiem

 

Dzisiaj przypomnijcie sobie jak sami przygotowywaliście się dotakiego święta, do swoich urodzin.
Oczywiście na urodzinowym stole nie możezabraknąć tortu. Proponuję Wam przygotować taki tort
(temat 24 str.28)

 

Za te radosne chwile podziękujmy Bogu śpiewając piosenkę „Bógkocha mnie”:

https://www.youtube.com/watch?v=WQnKPHeYzZk