GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 25.05.2020r.-29.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „NIESPODZIANKI DLA RODZICÓW” „ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ” „DZIECI TAKIE JAK MY” „JESTEŚMY DLA SIEBIE UPRZEJMI” „ZABAWY W LICZENIE”

25.05.2020r.(PONIEDZIAŁEK)

„NIESPODZIANKIDLA RODZICÓW”

 

Moi drodzy, pomyślcie dziś o tym, jakie czynności, pracewykonują Wasi rodzice? Może jest coś, w czym moglibyście im pomóc? ;) Wzałączniku przesyłam kilka wskazówek, jak można ich troszkę odciążyć.

https://drive.google.com/open?id=1aWqwQJp3I8N_LB3i3322rv83jBAo0R9i

 

Teraz zastanowimy się co cieszy rodziców? Powiedzcie, kiedyWasi rodzice się uśmiechają najczęściej? A teraz posłuchajcie wiersza iodpowiedzcie na kilka pytań ;)

 

KrystynaDatkun- Czerniak

„Szczęście”

 

Szczęścieto:

-uśmiechtaty i mamy,

-spadającez drzew kasztany,

-zimnelody w gorący czas,

-udanyrysunek,

– i gdyktoś pochwali nas

Szczęścieto wszystko co jest dookoła

Szczęściemam-gdy nie jestem sam

Szczęście,że jestem tu na ziemi pomiędzy ludźmi bliskimi.

 

Powiedzcieteraz:

– Co to jest szczęście?

– Co dla dziecka jest szczęściem?

– Kto jest dla dziecka najbliższą  osobą?

 

Spróbujemy teraz zabawy z piłką ;) Myślę, że każdy z Was magdzieś piłkę, którą lubi się bawić. Wykorzystamy ją teraz. Poproście, abyrodzice lub może starsze rodzeństwo bawiło się z Wami. Zadanie polega na tym,że podczas rzutu piłką do Was, druga osoba wypowiada początek wyrażenia, któremacie dokończyć. Jedna uwaga! Kończymymyśl tworząc nowe pełne zdanie ;)

- Z czego ucieszy się mama?

- Mama ucieszy się ….

- Z czego ucieszy się tata?

- Tata ucieszy się …

- Co lubi mama?

- Mama bardzo lubi…

- Co lubi tata?

-Tata bardzo lubi….

 

Teraz czas na nowy taniec z Olą i Blu! Obejrzyjcie ispróbujcie zatańczyć razem z nimi ;)

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

 

A może przygotujecie niespodziankę dla rodziców i zrobiciekwiatowe laurki? ;) Złóżcie kolorową kartkę na pół, następnie wytnijcie zinnych kolorów kółeczka, które będą naszymi kwiatami oraz łodygi i listki.Przyklejcie całość na pierwszej stronie, a w środku narysujcie coś od siebiedla Waszych rodziców! Na pewno się ucieszą ;)

Mała podpowiedź ;)

https://drive.google.com/open?id=1RcaeWqZS5v-WDei1BaedNnk--eX6CPxz

 

 

Kilka kart pracy dla chętnych ;)

https://drive.google.com/open?id=1tCDS-NMX8Hq1HESdpvoYUXFcDZLtEjbB

https://drive.google.com/open?id=1sJuKxrBmq563LUWTqpUG08AwdpW0i32G

https://drive.google.com/open?id=1XYiJuKRwAV3bn_wvWLMniqueCfJ7L3T-

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello!Jutro dzień mamy, a więc przygotujemy dziś niespodziankę dla Waszych mam.

1.    Zaczynamyod nauczenia się piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

 

Tekst piosenki:

 

I love my mummy,

I love my mummy

I love my mummy,

Yes I do.

 

Here's a kiss and a hug for you

Thank you mommy for all you do

Happy Mother's Day,

Happy Mother's Day

Happy Mother's Day,

I love you. /x2

 

 

Tłumaczenie:

 

Kocham moją mamę,

Kocham moją mamę,

Kocham moją mamę,

Tak, kocham!

 

Oto buziak i całus dla Ciebie

 

Dziękuję Ci Mamo za wszystko do robisz!

Szczęśliwego Dnia Matki!

Szczęśliwego Dnia Matki!

Szczęśliwego Dnia Matki!

Kocham Cię!

 

 

Zapierwszym razem dziecko tylko słucha piosenki. Następnie zatrzymujemy iprosimy, aby powtarzało wers po wersie. Później dziecko próbuje śpiewać całąpiosenkę wraz z nagraniem.

Śpiewając„I love my mummy” lub „I love you”, dziecko pokazuje serduszko ułożone z dłoni.

 

2.    Następniewykonujemy kartkę dla mamy. Wybieramy z poniższych wzorów, kolorujemy jaknajładniej:

Wzór 1: https://drive.google.com/file/d/1lzGLny980OdAEtf5CraoSeCOCxFx9aPy/view?usp=sharing

Wzór 2: https://drive.google.com/file/d/1go2nLVyZLo-4unrl96P7MIZc2_6T5N50/view?usp=sharing

Wzór 3: https://drive.google.com/file/d/1T9vNQfPFPWlTw7v7qnQ47EsmQjckcQvg/view?usp=sharing

 

3.    A teraznajważniejsze! Wręcz mamie kartkę, zaśpiewaj piosenkę (razem z nagraniem),ucałuj i mocno przytul mamę i pożycz jej wszystkiego najlepszego z okazji jejświęta.

Happy Mother’s Day!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

 

 

26.05.2020r.(WTOREK)

„ZABAWYZ MAMĄ I TATĄ”

 

Dziś swoje święto mają nasze mamy! Kochani złóżmy im serdeczneżyczenia i postarajmy się umilić im dzisiejszy dzień ;)

 

Moi drodzy, zaczniemy dziś od nauki rymowanek dla mamy i taty;)

Słuchajcie uważnie i powtarzajcie!

 

Mamo,mamo-

coci dam?

Toserduszko, które mam.

Aw serduszku miłość jest.

Mamo,mamo- kocham Cię!

 

 

Tato,tato-

coci dam?

Toserduszko, które mam.

Aw serduszku miłość jest.

Tato,tato- kocham Cię!

 

Tak pięknie wypowiedziane rymowanki na pewno ucieszą Waszychrodziców! Teraz posłuchajmy opowiadania Agaty Widzowskiej „Festyn” i sprawdźmyjakie niespodzianki dla rodziców mieli Ada i Olek ;)

 

Narodzinny festyn do przedszkola Ady przyszło wiele rodzin, między innymi mama itata Ady oraz Olek. „Święto rodziców” okazało się dobrym pomysłem i okazją dowspólnej zabawy. Całe przedszkole było udekorowane obrazkami namalowanymi przezdzieci oraz kwiatami. W ogródku postawiono dodatkowe ławki, leżaki i miękkiepufy do siedzenia. Dzieci wymyśliły wiele śmiesznych konkurencji, w którychbrali udział dorośli. Zaczęło się od zagadek, potem były zawody w podrzucaniupiłki głową, co okazało się ulubionym zajęciem niektórych tatusiów.Przedszkolaki zorganizowały pokaz puszczania baniek mydlanych, które wirowaływ powietrzu, mieniąc się wszystkimi kolorami tęczy. Najwięcej śmiechuwywołała ogromna bańka, która osiadła na nosie jednego z rodziców – minęłosporo czasu, zanim pękła! Tata Ady i Olka wygrał konkurs w skakaniu na jednejnodze dookoła karuzeli i chociaż w trakcie spadł mu lewy but, nie poddawał siędo końca.
– Brawo! – krzyczała Ada.
– Tato! Tato! – dopingował Olek.
Następnie odbył się konkurs drużynowy z udziałem dorosłych i dzieci. Liczyłysię zręczność i refleks. Każdy rodzic otrzymał plastikową butelkę, a zadaniemdzieci było jak najszybsze napełnienie jej wodą i zakręcenie. Ach, ile byłoprzy tym radości! Wszyscy się nawzajem pooblewali, jakby to był śmigus-dyngus.Na szczęście pogoda była wspaniała i słońce szybko wysuszyło zmoczone ubrania.Mama Ady i Olka zajęła pierwsze miejsce w konkursie nadmuchiwania balonów.W ciągu minuty nadmuchała aż trzy i nawet zdążyła je zawiązać na supeł.Nagle rozległo się potężne trrrach! To jeden z balonów pękł i wystraszyłsiedzące na dachu gołębie. – Myślałem, że wystrzeliłaś z armaty! – zażartowałtata. – To dlatego, że kiedyś grałam na trąbce i mam silne płuca – wyjaśniłamama. Później odbył się konkurs na rodzinne śpiewanie piosenek. Och! Nie każdypotrafi śpiewać. Niektórzy bardzo fałszowali, ale zupełnie się tym nieprzejmowali. Przecież wcale nie trzeba być najlepszym we wszystkim.Najważniejsze to umieć się śmiać nawet z samego siebie. Jednak najwięcejradości wywołały wyścigi z surowym jajkiem trzymanym na łyżce. Doroślistarali się zachować równowagę w czasie biegu, a dzieci piszczały z emocji!Bum! Jajko już leżało na ziemi. Bach! Drugie jajko wylądowało na bucie jednegoz ojców. – Cały trawnik zamienił się w jajecznicę! – zachichotał Olek. – To sąjajka sadzone – stwierdziła Ada. Zwycięzcy w różnych konkurencjach otrzymalinagrody zrobione przez dzieci: papierowe sowy z przyklejonymi ruchomymi oczami,świeczki ozdobione suszonymi kwiatkami lub muszelkami, kamienie pomalowane jakbiedronki i zakładki do książek. Każdy, kto zgłodniał, mógł się poczęstowaćpysznym ciastem i owocami, ale najsmaczniejsze okazały się owsiane ciasteczka,które przedszkolaki upiekły razem z paniami kucharkami. Na zakończenierodzinnego festynu dzieci przygotowały część artystyczną, a Ada wyrecytowaławierszyk:

Gdy naKsiężyc się wybiorę,
to spakuję do walizki
moją mamę oraz tatę,
bo nie mogę zabrać wszystkich.
Z mamą będę liczyć gwiazdy
i rysować złote słońce,
z tatą zrobię prawo jazdy
na talerze latające.
Na Księżycu dom postawię
i dla mamy kwiat w ogrodzie,
tacie gwiezdną dam golarkę,
by się mógł ogolić co dzień.
Więc, gdy lecieć chcesz w nieznane,
zabierz tatę oraz mamę!

Adaotrzymała wielkie brawa, a potem rozpoczęła się loteria. W losowaniu nagrodygłównej wzięli udział wszyscy zaproszeni goście. Każdy chciał wygrać, aleprzecież to niemożliwe, żeby wygrali wszyscy. Dzieci trzymały kciuki i czekały,aż pani dyrektor odczyta zwycięski numer. – Wygrywa los z numerem 1865! – Hura!To nasz! – krzyknął uradowany Olek. – Mamy szczęście! – pisnęła Ada. Nagrodągłówną były bilety do teatru dla całej rodziny. Pozostali uczestnicy wylosowalinagrody pocieszenia w postaci książek. – Trzeba to uczcić! – zaproponowałamama. – Tylko nie każcie mi już dzisiaj skakać na jednej nodze! – zaśmiał siętata. Tego dnia Ada i Olek byli bardzo dumni ze swoich rodziców. Chociaż sądorośli, mają wspaniałe poczucie humoru i można się z nimi świetnie bawić.

 

Jeśli słuchaliście uważnie, bez problemu odpowiecie na pytania;)

− Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkolu Ady?
− Kto z rodziny Ady przybył na festyn?
− Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady?
− Na czym polegał konkurs drużynowy – dorośli z dziećmi?
− W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce?
− Jakie inne konkursy odbyły się jeszcze podczas festynu?
− Jakie nagrody przygotowały dzieci?
− Czym częstowali się goście?
− O kim Ada recytowała wiersz?
− Czym zakończył się festyn?

 

A może teraz spróbujecie zatańczyć dla rodziców „La Bambę”? ;)

https://www.youtube.com/watch?v=A-dtvDa_IWc

 

Jeśli macie w domu baloniki to możecie razem z rodzeństwem lubz rodzicami zrobić konkurs na to, kto najszybciej nadmucha balon!

Wykonajmy jeszcze kilka ćwiczeń w książeczkach. Czterolatki na stronie 55 opowiedzą jak wolny czas z rodzicamispędza Olek i Ada, a pięciolatki nastronach 52-53 wykonają zadania zodszukaniem różnic i rysowaniem po śladzie. Dla chętnych dodatkowe karty pracy;)

https://drive.google.com/open?id=1_9rfhZ9hrhSuwlGEuyoMfGzsxRexFARi

https://drive.google.com/open?id=1761xe74J5-hRlbQXIs13cNl8rsAOvB5a

 

 

27.05.2020r.(ŚRODA)

„DZIECITAKIE JAK MY”

 

Kochani, już za kilka dni będziemy obchodzić Wasze święto ;)W poniedziałek 1 czerwca jest Dzień Dziecka! Każde dziecko na świeciemoże wtedy świętować, bez względu na to, gdzie mieszka, jak wyglądai jakim językiem mówi ;)

 

Poznamy piosenkę, która będzie mówić o tym, czego chcąwszystkie dzieci na świecie. Posłuchajcie jej uważnie i spróbujcie zaśpiewaćrazem ze „Śpiewającymi Brzdącami”! ;)

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

Jesteśmydziećmi

1. Czyjesteś z Afryki,

Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami.

 

ref.Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmydziećmi! Chcemy radości!

Chcemyby często tulono nas

Iżeby miło płynął nam czas.

 

2. Czymówisz po polsku,

Czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

 

ref.Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmydziećmi! Chcemy radości!

Chcemyby często tulono nas

Iżeby miło płynął nam czas.

 

Kochani powiedzcie: „Czego chcą dzieci na całym świecie?”

 

Posłuchamy teraz opowiadania Agaty Widzowskiej „Język migowy”.Dowiecie się jak porozumiewała się nowa koleżanka Ady.

https://www.youtube.com/watch?v=nCHCInfWWy4

 

Spróbujcie odpowiedzieć teraz na kilka pytań:

- Jak nazywa się język, którym porozumiewała się Kasia?

- Jakbyście się czuli, gdybyście nie słyszeli tego, co ktośmówi?

- Spróbujcie, jak Ada, zatkać uszy i sprawdzić, czyrozumiecie, co mówi kolega/ koleżanka.

 

Spróbujemy pobawić się teraz trochę wodą ;) Poproście rodzicówżeby pomogli Wam i przygotowali 3 miski z wodą, papierowe łódeczki, słomki donapojów, ręcznik papierowy.

Jeśli nie wiecie jak zrobić łódki z papieru, zerknijcie na tenmateriał:

https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

 

Będziemy wsłuchiwać się w dźwięki jakie powstają, gdyeksperymentujemy z wodą ;)

I Puszczamy papierowe łódki w misce z wodą i dmuchamy na nie.

II Lekko uderzamy dłonią o powierzchnię wody.

III Dmuchamy w wodę przez słomkę.

 

Powiedzcie teraz, jakie dźwięki można wytworzyć za pomocąwody? (np. pluskanie, bulgotanie itp.)

 

Przed nami ćwiczenia: oddechowe, artykulacyjne i słuchowe napodstawie wiersza E. M. Skorek „Dni tygodnia”.

 

Jakie nazwy dni

tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy

dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi

takie zadania,

niech się zbiera

do wyliczania.

Powietrza dużo

buzią nabiera

i na wydechu

niech dni wymienia:

- poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota,niedziela.*

Jeśli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie.

- poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota,niedziela.*

 

*Dzieci powtarzają na jednym wdechu dni tygodnia.

 

Wykonamy sobie jeszcze ćwiczenie ruchowe. Będziecie teraznaśladować chodzenie po różnym podłożu i w różnych warunkach.

- Chodzimy po piasku,

- po kamieniach,

- gdy wieje mocny wiatr,

- idziemy przez rwący strumyk,

- po głębokim śniegu.

 

Na koniec trochę popracujemy w książeczkach.

Pięciolatki nastronach 56-57 przyjrzą sięprzedmiotom na dole stron i odszukają je na obrazku. Dla chętnych kilkakart pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=1WntvEHeAINV5zpAYQyNyIGil-OLiiwR0

https://drive.google.com/open?id=1DqCjMLUBEiSTc7Yw7M5mG_E7v5mOLYdZ

https://drive.google.com/open?id=17uqWuwa78GE8TDLvuw4x4XA1WbjeALZ0

https://drive.google.com/open?id=1fZhqS-vwfG90PDFJIYRE2srjrP7Iz-np

 

 

RELIGIA27.05.2020

 

TEMAT: KOCHAM MOJĄ MAMĘ.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Modlitwa

Witam was wszystkich serdecznie. Przywitajmy również nasząnajlepszą Matkę Maryję śpiewem piosenki „Święta Maryjo Królowo” https://www.youtube.com/watch?v=_3792sPb5EY

A kto zna już wszystkie literki może wykorzystać wersję ztekstem

https://www.youtube.com/watch?v=E6mi88WRxC4

 

Wprowadzeniedo tematu  

Dzisiaj na katechezie będziemy mówili o kimś bardzo ważnym.Posłuchajcie krótkiej zagadki:

Dobra, miła i kochana,

O swe dzieci zatroskana.

To jest nasza ukochana...

 

Myślę, że nie mieliście problemu z odpowiedzią, że chodzi omamę. Mama jest bardzo ważna w życiu każdego dziecka. Popatrzcie co o swoichmamach mówią różne zwierzęta: https://www.youtube.com/watch?v=xte6GCB5Ls4

 

Dzięki mamom, które nas urodziły, jesteśmy na świecie. To onetroszczą się o nas każdego dnia. Czasem, zwłaszcza gdy chorujemy, czuwają przynas nawet w nocy.

 

Opowiadanie

Julka bardzo kocha swoją mamę. Uwielbia spędzać z nią wolnyczas. W sobotę Julkę obudziło słońce. Gdy tylko dziewczynka otworzyła oczy,zobaczyła mamę. – Dzień dobry, córeczko – powiedziała z uśmiechem mama.– Mamo,czy nie spóźnimy się do przedszkola? – zawołała Julka.– Spokojnie, dzisiaj jestsobota. Ten dzień spędzamy w domu. Dziewczynka szybko wstała, umyła się izaczęła jeść przygotowane przez mamę śniadanie. Julka bardzo lubi rozmawiać zmamą podczas śniadania i także tym razem opowiadały sobie różne ciekawe rzeczy.Na koniec mama powiedziała:– Córciu, ubierz się i pójdziemy po zakupy. Trzebawiele rzeczy kupić, żeby przy-gotować obiad dla całej rodziny. Julka pomogłamamie nieść zakupy do domu. Gdy skończyły je rozpakowywać, zabrały się zaprzygotowanie obiadu i ciasta na niedzielę. Mama gotowała obiad, a Julkapomagała jej, podając wszystkie potrzebne rzeczy. Po przygotowaniu posiłkuzabrały się za sprzątanie. Julka układała swoje zabawki, a mama odkurzała, myłai wycierała meble. Po południu bawiły się razem, układały puzzle i kolorowały.Wieczorem podczas modlitwy Julka pomyślała: „Dziękuję Ci, Boże, za mamę. Ona matak dużo obowiązków. Cały dzień dba o to, abyśmy mieli czysty dom, pysznejedzenie. Dziękuję Ci też, że bawi się ze mną i czyta mi bajki na dobranoc. Dajmojej mamie dużo sił”.

 

– Który dzień tygodnia Julka spędziła razem z mamą

- Co robiły razem?

– Za kogo Julka podziękowała podczas modlitwy?

 

Moja mama

Mama jest dla każdego z was bardzo ważna. Dba o to, abyściemiały czyste ubrania. Gotuje dla was obiady. Stara się, żeby w domu było czystoi miło. A do tego bawi się z wami. Mama troszczy się o was, gdy jesteściechorzy. Za to, jak mama opiekuje się swoim dzieckiem, zasługuje, żeby mówić oniej z szacunkiem. Jest piękna piosenka o „Mamie królowej”. Posłuchajcie. https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I  („Mama Królowa” Arka Noego).

 

Praca zpodręcznikiem – wykonaj zadanie na str 55.

 

 Zagadka

ONA KOCHA, W SERCU CZUJE, CZEGO DZIECKO POTRZEBUJE.

MOŻESZ JEJ COŚ NARYSOWAĆ, I Z MIŁOŚCI POCAŁOWAĆ. (MAMA)

 

Szczęść Boże

Dobrego dnia J

 

 

28.05.2020r.(CZWARTEK)

„JESTEŚMYDLA SIEBIE UPRZEJMI”

 

 

Kochani, zaczniemy dziś od wiersza o prawdziwym przyjacielu.

 

J.Koczanowska

„Przyjaciel”

Niemusisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.

Przyjacielto jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjacielto jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.

 

Powiedzcie mi teraz proszę:

- Ilu przyjaciół wystarczy mieć?

- Kogo możemy nazwać przyjacielem?

- Po czym można poznać przyjaciela?

 

Dzisiaj nasz przyjaciel Blu tańczy „Baby shark”…Możedołączycie do niego?

https://www.youtube.com/watch?v=3MiyEskvmm8

 

A teraz kolejna zabawa z piłką ;) Ostatnio odpowiadaliście napytania dotyczące tego, co lubią Wasi rodzice, a dziś porozmawiamy na temattego „Co to znaczy być dobrym kolegą i przyjacielem?”. Za każdym razem, gdydostaniemy piłkę wymieniamy tylko jedno stwierdzenie ;) Sprawdźmy ile jesteściew stanie podać przykładów!

 

Kochani, usiądźcie razem z rodzicami i obejrzyjcie fotografiedzieci z różnych stron świata. Są to zarówno Wasi rówieśnicy, jak i niecostarsze dzieci. Zwróćcie uwagę na ich wygląd, otoczenie, w którym przebywają.Powiedzcie, kto jest podobny do Was, a kto się troszkę różni ;)

 Bez względu na wyglądpamiętajmy, że wszyscy jesteście tak samo ważni, każde dziecko zasługuje na jaknajlepsze warunki, zapewnione poczucie bezpieczeństwa i kochającą rodzinę ;)

https://kolemsietoczy.pl/fotografie-dzieci-ze-100-krajow-swiata-dzien-dziecka/

 

Czas na zadania ;) Pięciolatkina stronach 54-55 mają kilka ćwiczeńdo zrobienia. Każdego zachęcam do wykonania dodatkowych kat pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=17JxVs7Gk_Y24ROBTUGW_FDiMHWH7KmPr

https://drive.google.com/open?id=1Ikx26qVh0H2Zc7dkzOLR05FkXjI9sOFW

https://drive.google.com/open?id=1qFW5Fzib1VnAAVXXBOi2DIw28WywNJ6Z

https://drive.google.com/open?id=1EhcuHvWwIgOqVVQq7OA70iCKccPx0iVx

 

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello!Kontynuujemy temat Toys- Zabawki.

1.    Zaczynamytradycyjnie od powtórki. Powtarzamy poznane w tym rozdziale dwie piosenki:

„I can play”:

https://drive.google.com/file/d/1cE58JRxF_465q9FjewiDhYW-4bmsyXng/view?usp=sharing

Możnapołączyć piosenkę z zabawą ruchową z poprzednich zajęć.

„Toys for me”:

https://drive.google.com/file/d/1n87kh1Ee8PjLWw87srPc_u0wrTeKaZa6/view?usp=sharing

 

2.    Zabawadydaktyczna. Wykorzystujemy karty obrazkowe z pierwszych zajęć lub zabawkidziecka. Prosimy, aby ułożyło jej obok siebie w linii. Potrzebna będzie teżkostka do gry. Rzucamy kostką, odliczamy po angielsku zabawki. Tą zabawkę, naktórą padnie, dziecko nazywa po angielsku. Powtarzamy kilkukrotnie.

Układamynastępujące zabawki:

A train-pociąg

A teddybear- miś

A drum-bębenek

A ball-piłka

 

3.    Następniezaglądamy do książki:

Prosimydziecko o nazwanie członków rodziny i zabawek na obrazkach oraz jednoczesnewskazywanie ich. W razie konieczności podpowiadamy, prosimy dziecko o powtórzeniei powtarzamy zadanie jeszcze raz- za drugim razem dziecko nazywa obrazkisamodzielnie

Obrazki: https://drive.google.com/file/d/1j6IWehNVN7iVoSc3Y_T_WKZnoLWUEzTO/view?usp=sharing

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1UfFyLT6gJEhCMsSiVIqICHSHGb21J6OZ/view?usp=sharing

 

Obrazek1:

Mum –mama

A teddybear, a ball and a drum- miś, piłka i bębenek

Obrazek2:

Dad- tato

A train,a ball and a teddy bear- Pociąg, piłka i miś.

4.    Informujemydziecko, że teraz posłucha nagrania, a jego zadaniem jest wskazanie naodpowiedni obrazek.

Nagranie:

Chłopiec(płacząc): Mum!- Mamo!

Mama:

Don’t cry. Here’s your teddy bear. Play with yourteddy bear!- Nie płacz. Tu jest twój miś. Pobaw się misiem.

 

Powysłuchaniu tego fragmentu, dziecko powinno wskazać na pierwsze zdjęcie.

 

Dziewczynka:

Dad! Dad! Play with me! Catch the ball!- Tato! Tato! Zagraj zemną! Złap piłkę!

Powysłuchaniu tego fragmentu, dziecko powinno wskazać na drugie zdjęcie.

 

Następnieuruchamiamy nagranie jeszcze raz. Zatrzymujemy po każdym zdaniu i prosimydziecko, aby powtarzało.

 

And that’s all for today!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

 

29.05.2020(PIĄTEK)

„ZABAWYW LICZENIE”

 

Poznamy dziś przyjaciół z innych krajów ;) Przywitajcie się zDiego, Palomą i Kazuo. Towarzyszyć im będzie Ada ;) W załączniku znajdzieciezdjęcia różnych ubrań. Poznamy ich nazwy i dowiemy się z jakich krajów pochodządzieci ;)

https://drive.google.com/open?id=12I2tI0CThr1kZHwDI8ZUtaBYMTlfXc9x

 

Zastanowimy się dziś co jest cięższe, a co lżejsze. Czy wieciejak nazywa się przedmiot, który służy do tego, by zważyć przedmioty? Tak, towaga ;) Jeśli macie wagę w domu możecie popróbować zważyć różne rzeczy i wtedydowiecie się co jest cięższe, a co lżejsze.

Bardzo popularną wagą, którą używało się w sklepach jest wagaszalkowa. Możecie taką wagę zbudować sami, a tutaj mam dla Was filmikinstruktażowy, jak taka wagę wykonać samemu z papieru ;) Miłej zabawyz ważeniem!

https://www.youtube.com/watch?v=iRxZxr2_NOs

 

Kochani w ćwiczeniach macie kilka zadań do wykonania. Czterolatki na stronach 56-57 policzą ile lat mają ichprzyjaciele i wykonają kolejne polecenia, a pięciolatki na stronach 54-55narysują swoja ulubiona zabawkę i spróbują oszacować co jest cięższe ;)

Dla chętnych kilka kart pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=1idNwBRwUrCMy7ICFXmtl79YisLqFYCAM

https://drive.google.com/open?id=1oNFQqZIFaqBX_0dedHWPq8PQ9hVV4Nq6

https://drive.google.com/open?id=1GVZ4Gs2O_VRehro2r6Z-VFPPsj3Q-8RY

 

Zaśpiewajmy jeszcze piosenkę Majki Jeżowskiej „Wszystkiedzieci nasze są”. Wykonajcie do niej dowolną improwizację ruchową.

https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o

 

 

RELIGIA29.05.2020

 

TEMAT: JESTEM DZIELNY GDY CHORUJĘ.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Modlitwa

Na początku dzisiejszej katechezy pomódlmy się za ludzichorych modlitwą „Aniele Boży”

 

Znoszenietrudów choroby

·       Wprowadzenie

Chorowanie nie jest przyjemne. Z pewnością każdy z was byłkiedyś chory. Kiedy chorujemy, źle się czujemy, boli nas głowa, kichamy. Jestnam smutno i nie mamy siły nic robić. Najczęściej w takiej sytuacji musimy iśćdo lekarza, brać leki i leżeć w łóżku.

 

·       Opowiadanie

W podobnej sytuacji znalazła się kiedyś Julka. Posłuchajcie

Pewnego poranka Julka obudziła się i czuła się bardzo dziwnie.Chciała wstać i przygotować się do przedszkola, ale poczuła, że boli ją głowa.W dodatku zaczęła kaszleć, a kiedy przełknęła ślinę, zabolało ją gardło. W tejwłaśnie chwili do pokoju weszła mama, żeby ją obudzić i pomóc jej przyubieraniu. Gdy tylko spojrzała na córkę, wiedziała, że coś jest nie w porządku.Położyła rękę na czole Julki i powiedziała:– Masz gorączkę. Musimy iść dolekarza. Julka się przestraszyła, bo trochę się bała pani w białym fartuchu.Ale mama uspokoiła ją:– Nie bój się. Pani doktor zbada cię, sprawdzi, co cięboli, zapyta, jak się czujesz, i przepisze lekarstwo, dzięki któremu znówbędziesz zdrowa. U pani doktor było dokładnie tak, jak mówiła mama. Pani doktorzbadała Julkę, obejrzała jej gardło, posłuchała oddechu i zapytała, jak sięczuje. Julka tak dzielnie wykonywała polecenia i odpowiadała na pytania, że nakoniec pani doktor ją pochwaliła. Po powrocie do domu mama położyła Julkę dołóżka. Przyniosła gorącą herbatę i podała jej lekarstwa. Niektóre z nich byłygorzkie, ale dziewczynka grzecznie je przyjęła. Julka wiedziała, że dziękilekarstwom znów będzie zdrowa i będzie mogła się bawić z Kacprem w przedszkolu.Gdy Karol wrócił ze szkoły, usiadł przy łóżku siostry. Do samego wieczoruczytał jej bajki i opowiadał śmieszne historie. Chciał jej w ten sposób umilićczas leżenia w łóżku. Po południu mama znów przyniosła lekarstwa, które Julkabez marudzenia przy-jęła, bo bardzo chciała wyzdrowieć. A podczas wieczornejmodlitwy wszyscy prosili dobrego Boga o jej zdrowie. Dzięki tak troskliwejopiece i dzielnemu przyjmowaniu leków oraz wykonywaniu poleceń pani doktor imamy Julka szybko wyzdrowiała i mogła wrócić do przedszkola.

 

– Jak czuła się Julka?

– Do kogo zaprowadziła ją mama?

– Jak Julka zachowywała się u pani doktor?

– Jak Julka zachowywała się, gdy mama podawała jej leki?

– Co dobrego dla Julki robił jej brat Karol?

– O co wszyscy prosili Boga podczas wieczornej modlitwy?

Gdy Julka była chora, wszyscy się nią opiekowali. Mamazaprowadziła ją do lekarza i podawała jej lekarstwa, brat starał się jej umilićczas i cała rodzina modliła się o jej zdrowie.

Także Bóg, który nas kocha, otacza nas podczas chorobyszczególną opieką. Gdy zachorujecie, pamiętajcie, że możecie prosić Go o pomoc.On się wtedy szczególnie o nas troszczy.

 

Piosenka

Jest taka piosenka, którą prosimy Boga o pomoc w chorobie.

https://www.youtube.com/watch?v=7KE_FazjnLM

 

 Zagadka

KIEDY CHORUJESZ I BOLI CIĘ GŁOWA,

CHĘTNIE CI POMOŻE PEWNA OSOBA.

NIE TRZEBA SIĘ BAĆ JEJ BIAŁEGO FARTUCHA

–DA CI NAKLEJKĘ „DLA DZIELNEGO ZUCHA”.

BARDZO NIE LUBI, GDY CHORUJĄ DZIECI.

KTO TO JEST? CZY JUŻ WIECIE? (LEKARZ)

 

Praca zpodręcznikiem – wykonaj zadanie na str.34

 

Błogosławionego dnia  idużo zdrowia J