Kochani! Dziś będziemy podziwiać kwiaty, które wiosną możnaspotkać na łące. Czy wiecie, że niektóre z nich znajdują się pod ochroną? Oznacza to, że rzadko występujące gatunki dziko rosnącychroślin zagrożonych wyginięciem są zabezpieczone prawnie. Nie możemy ich zrywać,niszczyć, ani zabierać ze sobą do domu. Kto tego nie przestrzega, może zostaćukarany. Niektóre z kwiatów objętych taką ochroną to przebiśnieg, sasanka, pierwiosnek. Spróbujcie odnaleźć je nanaszych wiosennych planszach ;)
https://drive.google.com/file/d/1P7iXRrV3vrvY5AOU6oU4WCwyhuUjBsE0/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1DYHYckYpRJRDqI_dfwTYVOv8Cg3zsuvH/view?usp=sharing
Zachęcam też do obejrzenia wiosennego filmiku i wsłuchaniu sięw piękną, radosną muzykę! A może spróbujecie zatańczyć do niej? Proszę, by rodzice przygotowali dla dziecka chusteczkę. Dzieciwykonują siad klęczny, chusteczki chowają
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
Teraz proszę, by czterolatkiotworzyły swoje ćwiczenia (cz.2) na stronie 24. Przed wami piękny obrazek krokusa, pokolorujcie go wedługwzoru, a następnie zastanówcie się jak rośnie ten kwiat. Jeśli niemacie jeszcze swoich książeczek, nie martwice się, możecie pokolorować tegokrokusa.
https://drive.google.com/open?id=168D2h-qLKroBY0AuBHkCNBDcy6mEu_SF
Pięciolatkiprzyglądają się obrazkom w swoich ćwiczeniach (cz. 3) na stronie 57. Dorysujcie wszystkie elementysasanki, aby każdy obrazek wyglądał tak, jak ten w środku. Następnie nastronach 58-59 macie doprzećwiczenia rysowanie po śladzie i kolorowanie kwiatów. Zapraszamdo kolorowania także tych, którzy jeszcze nie mają swoich kart pracy ;)
https://drive.google.com/file/d/168D2h-qLKroBY0AuBHkCNBDcy6mEu_SF/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1hTFTazC2847-GQR0wFtCOcB4JNfFMXwO/view?usp=sharing
A terazrozgrzejemy dłonie dzieląc na sylaby znane nam nazwy kwiatów:
Kro-kus Fio- łek Żon-kil Sa-san-ka Kon-wa-lia Tu-li-pan Za-wi-lec Prze-bi-śnieg
Mam teżbonus ;) Poznamy dziś monety i banknoty. Mają one nominały 1 zł, 2 zł,5 zł i 10 zł. Monety mają okrągły kształt i nominały 1 zł, 2 zł, 5 zł.Zobaczycie je tutaj:
https://drive.google.com/file/d/1ag32ZkLBoRd1tQGVYx7j5MGKS7WAHZhZ/view?usp=sharing
A teraz banknot o nominale 10 zł, różni się od monet kształtemi tym, z czego jest zrobiony. Jest on prostokątny i papierowy.
https://drive.google.com/file/d/1on41DY9kkutDDRw0oGsIACUQWbOV23g_/view?usp=sharing
Spróbujcie wykonać jedno ćwiczenie. Proszę rodziców, byprzygotowali z papieru kilka monet o każdym Wyobraźciesobie, że jesteście bankierami, czyli właścicielami banku, gdzie przechowywanesą nasze pieniążki. Młodszymdzieciom można na monetach narysować odpowiednią liczbę kropek, aby byłołatwiej policzyć.
Miłejzabawy! Jutro kolejne propozycje ;) |