GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 26.03.2020r. (CZWRATEK) „WSZYSTKO ROŚNIE”

Kochani! Dziś będziemy podziwiać kwiaty, które wiosną możnaspotkać na łące. Czy wiecie, że niektóre z nich znajdują się pod ochroną?

Oznacza to, że rzadko występujące gatunki dziko rosnącychroślin zagrożonych wyginięciem są zabezpieczone prawnie. Nie możemy ich zrywać,niszczyć, ani zabierać ze sobą do domu. Kto tego nie przestrzega, może zostaćukarany. Niektóre z kwiatów objętych taką ochroną to przebiśnieg, sasanka, pierwiosnek. Spróbujcie odnaleźć je nanaszych wiosennych planszach ;)

 

https://drive.google.com/file/d/1P7iXRrV3vrvY5AOU6oU4WCwyhuUjBsE0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1DYHYckYpRJRDqI_dfwTYVOv8Cg3zsuvH/view?usp=sharing

 

Zachęcam też do obejrzenia wiosennego filmiku i wsłuchaniu sięw piękną, radosną muzykę! A może spróbujecie zatańczyć do niej?

Proszę, by rodzice przygotowali dla dziecka chusteczkę. Dzieciwykonują siad klęczny, chusteczki chowają
w dłoniach. Są one odpowiednikamipąków kwiatowych, które za chwilę rozkwitną. Po włączeniu muzyki,
dzieci powolipodnoszą się, wstają, unoszą dłonie nad głowę i powoli rozchylają je,uwalniając w ten sposób
ukrytą chusteczkę- kwiaty rozkwitają. Następnie dzieciporuszają się w takt muzyki, falując chusteczkami ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg


 

Teraz proszę, by czterolatkiotworzyły swoje ćwiczenia (cz.2) na stronie 24. Przed wami piękny obrazek krokusa, pokolorujcie go wedługwzoru, a następnie zastanówcie się jak rośnie ten kwiat.

Jeśli niemacie jeszcze swoich książeczek, nie martwice się, możecie pokolorować tegokrokusa.

 

https://drive.google.com/open?id=168D2h-qLKroBY0AuBHkCNBDcy6mEu_SF

 

Pięciolatkiprzyglądają się obrazkom w swoich ćwiczeniach (cz. 3) na stronie 57. Dorysujcie wszystkie elementysasanki, aby każdy obrazek wyglądał tak, jak ten w środku. Następnie nastronach 58-59 macie doprzećwiczenia rysowanie po śladzie i kolorowanie kwiatów.

Zapraszamdo kolorowania także tych, którzy jeszcze nie mają swoich kart pracy ;)

 

https://drive.google.com/file/d/168D2h-qLKroBY0AuBHkCNBDcy6mEu_SF/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1hTFTazC2847-GQR0wFtCOcB4JNfFMXwO/view?usp=sharing


 

A terazrozgrzejemy dłonie dzieląc na sylaby znane nam nazwy kwiatów:

 

Kro-kus

Fio- łek

Żon-kil

Sa-san-ka

Kon-wa-lia

Tu-li-pan

Za-wi-lec

Prze-bi-śnieg


 

Mam teżbonus ;)

 

Poznamy dziś monety i banknoty. Mają one nominały 1 zł, 2 zł,5 zł i 10 zł.

Monety mają okrągły kształt i nominały 1 zł, 2 zł, 5 zł.Zobaczycie je tutaj:

 

https://drive.google.com/file/d/1ag32ZkLBoRd1tQGVYx7j5MGKS7WAHZhZ/view?usp=sharing

 

A teraz banknot o nominale 10 zł, różni się od monet kształtemi tym, z czego jest zrobiony.

Jest on prostokątny i papierowy.

 

https://drive.google.com/file/d/1on41DY9kkutDDRw0oGsIACUQWbOV23g_/view?usp=sharing

 

Spróbujcie wykonać jedno ćwiczenie. Proszę rodziców, byprzygotowali z papieru kilka monet o każdym
z nominałów i jeden banknot 10zł.

Wyobraźciesobie, że jesteście bankierami, czyli właścicielami banku, gdzie przechowywanesą nasze pieniążki.
Ja przychodzę do was i chcę wypłacić 10zł, ale wy niemożecie dać mi banknotu, ponieważ macie tylko same monety. Których monetmożecie użyć, by uzbierało się 10 zł? ;)

Młodszymdzieciom można na monetach narysować odpowiednią liczbę kropek, aby byłołatwiej policzyć.

 

Miłejzabawy! Jutro kolejne propozycje ;)