GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 27.03.2020r. (PIĄTEK) „WIOSENNE KWIATY”

Moi drodzy, dziś przyjrzymy się nie tylko kwiatom, ale równieżzwierzętom, które wiosną możemy często spotkać na przykład na łące.


Napoczątek zagadka. Wczoraj zrobiłam zdjęcie wiosennym kwiatom, które możnaspotkać w lesie.

Czy poznajecie co to zakwiaty? ;)

https://drive.google.com/open?id=1R01X-KWQoHQVgAQPaOdYpnnKgQQgP2lb

 

 

Posłuchajcieteraz wiersza i spróbujcie odpowiedzieć na pytania do niego.

 

„Wiosna”

Wiosna wzielonej sukience
nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia,
tam... to chyba czary -
wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe
wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
i smutny, i szary.

 

Rozmowana temat wiersza:

- W jakim kolorze była sukienka wiosny?
- Czy wiosna miała buty?
- Co się działo, kiedy Wiosna stawiała stopy?
- W jaki sposób zmienił się świat po spacerze wiosny?
- Co robiły ptaki?
- Co robiły motyle?
- Co robiły świerszcze?
- Jak myślicie jakie kolorowe kwiaty zakwitły wśród zielonych traw?
- Co stałoby się gdyby Wiosna nie przyszła ze swoimi czarami?


Teraz wyobrazimy sobie, że jesteśmy na łące pełnej kwiatów.Musimy bardzo na nie uważać, żeby ich nie podeptać. Poćwiczymy naszą równowagę.Proszę rodziców o rozłożenie na podłodzekawałków kartek lub klocków, albo czegoś, co będzie imitowało kwiaty. Naznak dany przez rodzica, musicie ostrożnie pokonać drogę, aby nie podeptaćrosnących na nich kwiatów.

Udałosię? Świetnie! Jesteście mistrzami uważnego chodzenia po łące!

 

 

Mam dla Was ćwiczenie pamięci.

 

Będziecie układać wiosenne rytmy. W załącznikach sąprzygotowane karty z kolorowymi kwiatami, żabkami i bocianami. Proszę rodziców o wydrukowanie iporozcinanie ich lub narysowanie na kartce i wycięcie 8 różowych kwiatów,6 żółtych, 6 żabek i 9 bocianów.


https://drive.google.com/open?id=1NquAzqlyH4amqCMdOlgvC7xa_o4totSQ

https://drive.google.com/open?id=1LFrEMz8pxzGJLjFfnWzmFg5Od6iaq8St

https://drive.google.com/open?id=18T6pObu3w00NlWe1KZ5Nvqtcscmq-Jda

https://drive.google.com/open?id=1P8CHQUzxk2ZIOadLhVrGI_BThBI-Oj_v

 

Kiedy wszystko mamy gotowe zabieramy się do pracy!

Układamykolejno:

1 żółtykwiat i 2 różowe

3 bocianyi 2 żabki…

(czynność powtarzamy aż do wyczerpania naszych kwiatów izwierząt)

Możemy dowolnie zmieniać liczbę występujących po sobieelementów, a także zwiększyć ich liczby, by powstały dłuższe rytmy ;)

 

 

A terazdowiemy się czegoś o żabkach.

 

Czy wiecie jak się rozwijają? W jakim mieszkająśrodowisku i gdzie możemy je spotkać?

Na te pytania odpowie Wam przygotowana prezentacja:(dzieckiembadz.blogspot.com)

https://drive.google.com/open?id=1xTY2ShHl5CT4ejUA-2V3X6ir017V9Xhk


Jeśli chcecie dowiedzieć się gdzie mieszkają żaby i co lubiąjeść obejrzyjcie ten filmik ;)

https://www.youtube.com/watch?v=996eWEwqqPg


 

Pięciolatki w swoichkartach pracy na stronie 56 majaprzedstawioną historyjkę obrazkową, opowiadającą
o etapach rozwoju żaby.Przyjrzyjcie się jej i powiedzcie, co zapamiętaliście z obejrzanej prezentacji.
Następnie dokończcie rysowanie żaby według wzoru i pokolorujcie ją ;)

Dla tych, którzy nie mają książeczek  i dla dzieci młodszych przesyłam pomocnekarty pracy ;)


https://drive.google.com/open?id=1wEDdM2mHW564D7pWM96-Wk38WX72LrE8

https://drive.google.com/open?id=1xyzW6ltJ0xqFK8nHBAYFGZ1yDnL6laEy


 

Przypomnijcie sobie teraz naszą piosenkę i zatańczcie do niejWasz wiosenny taniec ;)

https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU


 

A teraz zadanie plastyczne. Popatrzcie na obrazek motyla izapoznajcie się z jego budową. Kiedy już wiemy,
jak zbudowane są motyle,stworzymy sobie jednego. Od Was zależy jak będzie wyglądał i jakie kolorybędzie miał ;) Zachęcam do skorzystania z podanych pomysłów. Miłej zabawy!


https://drive.google.com/open?id=12D1Zq89qXNWB_kmcVpJMX5cf2HRGjBfb

https://drive.google.com/open?id=1kNzcGUSnBTdlbNy57iWCZqlCz7BHy-oi


 

Zachęcam także do wykonania zadań z ćwiczeń, które znajdująsię przed omawianymi teraz treściami ;)

 

 

 

 

RELIGIA27.03.2020r.

 

Na dzisiaj zapraszam dopowtórzenia wiadomości o spotkaniu Jezusa z dziećmi na podstawie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=BHoCXD_DoIc

„Pan Jezus i dzieci” (ilustracja nie pokrywa się z treściąpiosenki)

W zależności od uznania można wydrukować dziecku jakąśkolorowankę przedstawiającą Pana Jezusa
wśród dzieci np. ze strony:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=jezus+i+dzieci+kolorowanka