Moi drodzy, dziś przyjrzymy się nie tylko kwiatom, ale równieżzwierzętom, które wiosną możemy często spotkać na przykład na łące.
Napoczątek zagadka. Wczoraj zrobiłam zdjęcie wiosennym kwiatom, które możnaspotkać w lesie. Czy poznajecie co to zakwiaty? ;) https://drive.google.com/open?id=1R01X-KWQoHQVgAQPaOdYpnnKgQQgP2lb
Posłuchajcieteraz wiersza i spróbujcie odpowiedzieć na pytania do niego.
„Wiosna” Wiosna wzielonej sukience
Rozmowana temat wiersza: - W jakim kolorze była sukienka wiosny? Teraz wyobrazimy sobie, że jesteśmy na łące pełnej kwiatów.Musimy bardzo na nie uważać, żeby ich nie podeptać. Poćwiczymy naszą równowagę.Proszę rodziców o rozłożenie na podłodzekawałków kartek lub klocków, albo czegoś, co będzie imitowało kwiaty. Naznak dany przez rodzica, musicie ostrożnie pokonać drogę, aby nie podeptaćrosnących na nich kwiatów. Udałosię? Świetnie! Jesteście mistrzami uważnego chodzenia po łące!
Mam dla Was ćwiczenie pamięci.
Będziecie układać wiosenne rytmy. W załącznikach sąprzygotowane karty z kolorowymi kwiatami, żabkami i bocianami. Proszę rodziców o wydrukowanie iporozcinanie ich lub narysowanie na kartce i wycięcie 8 różowych kwiatów,6 żółtych, 6 żabek i 9 bocianów. https://drive.google.com/open?id=1NquAzqlyH4amqCMdOlgvC7xa_o4totSQ https://drive.google.com/open?id=1LFrEMz8pxzGJLjFfnWzmFg5Od6iaq8St https://drive.google.com/open?id=18T6pObu3w00NlWe1KZ5Nvqtcscmq-Jda https://drive.google.com/open?id=1P8CHQUzxk2ZIOadLhVrGI_BThBI-Oj_v
Kiedy wszystko mamy gotowe zabieramy się do pracy! Układamykolejno: 1 żółtykwiat i 2 różowe… 3 bocianyi 2 żabki… (czynność powtarzamy aż do wyczerpania naszych kwiatów izwierząt) Możemy dowolnie zmieniać liczbę występujących po sobieelementów, a także zwiększyć ich liczby, by powstały dłuższe rytmy ;)
A terazdowiemy się czegoś o żabkach.
Czy wiecie jak się rozwijają? W jakim mieszkająśrodowisku i gdzie możemy je spotkać? Na te pytania odpowie Wam przygotowana prezentacja:(dzieckiembadz.blogspot.com) https://drive.google.com/open?id=1xTY2ShHl5CT4ejUA-2V3X6ir017V9Xhk Jeśli chcecie dowiedzieć się gdzie mieszkają żaby i co lubiąjeść obejrzyjcie ten filmik ;) https://www.youtube.com/watch?v=996eWEwqqPg
Pięciolatki w swoichkartach pracy na stronie 56 majaprzedstawioną historyjkę obrazkową, opowiadającą Dla tych, którzy nie mają książeczek i dla dzieci młodszych przesyłam pomocnekarty pracy ;) https://drive.google.com/open?id=1wEDdM2mHW564D7pWM96-Wk38WX72LrE8 https://drive.google.com/open?id=1xyzW6ltJ0xqFK8nHBAYFGZ1yDnL6laEy
Przypomnijcie sobie teraz naszą piosenkę i zatańczcie do niejWasz wiosenny taniec ;) https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU
A teraz zadanie plastyczne. Popatrzcie na obrazek motyla izapoznajcie się z jego budową. Kiedy już wiemy, https://drive.google.com/open?id=12D1Zq89qXNWB_kmcVpJMX5cf2HRGjBfb https://drive.google.com/open?id=1kNzcGUSnBTdlbNy57iWCZqlCz7BHy-oi
Zachęcam także do wykonania zadań z ćwiczeń, które znajdująsię przed omawianymi teraz treściami ;)
RELIGIA27.03.2020r.
Na dzisiaj zapraszam dopowtórzenia wiadomości o spotkaniu Jezusa z dziećmi na podstawie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=BHoCXD_DoIc „Pan Jezus i dzieci” (ilustracja nie pokrywa się z treściąpiosenki) W zależności od uznania można wydrukować dziecku jakąśkolorowankę przedstawiającą Pana Jezusa https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=jezus+i+dzieci+kolorowanka |