GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 27.04.2020r. (PONIEDZIAŁEK) „JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY”

Kochani, dziś zastanowimy się, jak być przyjacielem przyrody;) Myślę, że każdy z nas chciałby otrzymać taki tytuł. Przeczytamy sobie wierszRóży Salach i odpowiemy na pytania, sprawdźmy, czy zasługujemy na takitytuł i wykażmy się wiedzą ;)

 

„Wszędzieczysto”

 

Czystydom i czysty ogród,

w lesieczysto, w polu też.

Czystarzeka i jezioro,

samozdrowie- wierz mi, wierz.

 

Brudu niechce widzieć wcale

ani morze,ani niebo.

Takącichą mam nadzieję,

nie wiecedlaczego?

 

Bo odkogo to zależy,

abyczysty był nasz świat?

By ptakśpiewał, strumyk szemrał,

by wogrodzie zakwitł kwiat?

 

Powiedzcie teraz:

- W jakich wymienionych miejscach w wierszu jest czysto?

- Od kogo zależy czystość świata?

- Jak wygląda świat, kiedy jest czysty?

 

 

Zastanówmy się, co możemy robić, by chronić przyrodę?Pomyślcie chwilę, powiedzcie, a następnie posłuchajcie moich propozycji. CzyWasze były podobne? Czy zgadzacie się ze mną?

 

Oszczędzamywodę.

Wyrzucamyśmieci do kosza.

Segregujemyśmieci, wrzucając je do odpowiednich pojemników.

Sadzimydrzewa i kwiaty.

Niedepczemy roślin.

Niezrywamy roślin, które są pod ochroną.

Niełamiemy gałęzi.

Chodzimypo chodnikach.

Oszczędzamypapier.

 

Obejrzyjcie filmik i powiedzcie, jakie pomysły na bycieprzyjacielem przyrody ma chłopiec,
których jeszcze nie wymieniliśmy.

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 

 

Moi drodzy, wykonaliście kawał dobrej roboty! Myślę, że dużojuż wiecie i będziecie starać się pomagać
naszej planecie. Mam dla Wasodznaki „PRZYJACIELA PRZYRODY”, zasłużyliście na nie ;)

 

Chciałabym wręczyć Wam je osobiście, ale niestety na razie niemożemy się zobaczyć,
więc przesyłam odznaki tutaj ;)

https://drive.google.com/open?id=1CEtfvTlOCsIbfG8Yjz-Py6naF0alWg6r

 

 

Czas na rozciąganie i trochę wygibasów! Zobaczcie jakiepropozycje mają dla Was bohaterzy
tej piosenki i ćwiczcie razem z nimi ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

 

 

Zajrzyjmy jeszcze do naszych książeczek.

 

Czterolatki nastronie 40 mają obrazek tulipana.Macie nazwać i połączyć jego części, które znajdują się
w kółkach z obrazkiemna środku. Podzielcie ich nazwy na sylaby. Podpowiem Wam, że szukacie łodygi,liścia, cebuli i kwiatu ;) Dokończcie także tulipany na dole strony.

 

Pięciolatki nastronach 12-13 mają ilustrację iwiersz. Waszym zadaniem jest pokolorować zwierzątka
i posłuchać wiersza.

 

Wiersz A. Widzowskiej „Strażnicyprzyrody”:

https://www.youtube.com/watch?v=p-U1Zt2Bwjk

 

Jeśli macie ochotę na karty pracy, skorzystajcie z nich:

https://drive.google.com/open?id=1YgRcm63o1GZPFy9rbog2A6Vp79B5qqiV

https://drive.google.com/open?id=1go7Vz3VDKFCTpvqHKuCZXDOHwDZOmK23

https://drive.google.com/open?id=1avKa9cmxra4qPkOZkydcNN71ForskDi-

https://drive.google.com/open?id=10xSTqQW8J5MSwddLrRoC6A7hBHOq2AaB

 

Dla chętnych, dziś literka „h” ;)

https://drive.google.com/open?id=1Mc29pR8_jRD1RMaMMma2jrRy2-oZwz89

https://drive.google.com/open?id=17JhggrBt9Oe6lJyHesIFBLOsCTEB1F9Q