GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 29.04.2020r. (ŚRODA) „POZNAJEMY GÓRY”

Kochani, wybieramy się dziś na wycieczkę w góry! Popatrzcie nagrafiki, które macie w załączniku i powiedzcie,
co przedstawiają te krajobrazy?Jakie są jego charakterystyczne elementy?

https://drive.google.com/open?id=1yld7TbePYRU_TW68vjmzVHjKhxFXmjDj

 

Wybierzcie teraz jeden obrazek, który podoba Wam sięnajbardziej i poproście rodziców, żeby przecięli Wam go na 4 lub 5 części.Zrobimy z niego puzzle ;) Możecie też sami namalować obrazekprzedstawiający góry i zrobić
z niego układankę.

 

 

Posłuchamy sobie teraz opowiadania E. Stadtmuller „Jak dobrzenam zdobywać góry”.
Słuchajcie uważnie, odpowiecie potem na kilka pytań ;)

https://www.youtube.com/watch?v=bf_5jDWUsrs

 

Rozmowa kierowana na podstawie tekstu:

- Z kim Ada i Olek wyruszyli na rajd?

- Kogo zobaczyła Ada na hali?

- Co ciekawego zobaczyli Ada i Olek podczas pobytu w górach?

- Dlaczego baca mówił językiem niezrozumiałym dla Olka i Ady?

 

 

Teraz zobaczcie, gdzie w Polsce znajdują się góry. Na naszejmapce będą miały kolor czerwony.
Następnie przyjrzyjcie się piętrom roślinnościw górach i zobaczcie jaką drogę musieli przebyć
od pogórza do hal Adai Olek ;)

https://drive.google.com/open?id=184QZrE1gUMvxML7G_D9M7nFxc41o29KO

 

A teraz górski spacer ;) Poproście rodziców żeby przygotowalisobie coś, czym będą mogli wybijać Wam rytm. Chodzimy po okręgu i reagujemy nazmiany w akompaniamencie.

·       Na przerwę w muzyce- obracacie się wokół siebie;

·       Osiem szybkich uderzeń- biegacie na palcach;

·       Zdecydowany, mocny dźwięk- wykonujecie przysiad;

·       Trzy mocne uderzenia- podnosicie ręce w górę;

·       Dwa mocne uderzenia- opuszczacie ręce wzdłuż tułowia, pozostajecie przez chwilę w pozycji nabaczność.

 

 

Po takim spacerze czas na gimnastykę buzi i języka ;)

 

Wykonujemy dokładnie polecenia rodzica:

- Uśmiechnijcie się, pokazując zęby, bardzo szeroko;

- Uśmiechnijcie się jedną stroną buzi, następnie drugą stroną;

- Uśmiechnijcie się raz jedna stroną, raz drugą stroną, nazakończenie pokażcie szeroki uśmiech!

 

Ćwiczeniapowtarzamy 3 razy.

 

 

Zadaniemspecjalnym dla Was na dziś będzie zbudowanie pasma górskiego z klocków ;)

 

 

Jeśli macie ochotę popracować w książeczkach to pięciolatki na stronach 20-21 mają kilka zadań do wykonania ;)Czeka Was rysowanie po śladzie i rysunek waszej miejscowości.

 

Dla wszystkich chętnych przesyłam karty pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=1wj9Qa5r_uDDxFn8PZua9zb3x56jA_Emj

https://drive.google.com/open?id=1NwPFXab2cAK2P2O1KgBVRzvj0sP68_EJ

https://drive.google.com/open?id=1iDVs93aVcBnbhrHTQoKUn8BpkOiCLd_h

https://drive.google.com/open?id=1u311Rg3L9OBl4F70CNwqHX00LYg6a7jF

 

 

 

 

RELIGIA29.04.2020r.

 

 

TEMAT: JEZUSCZYNI CUDA.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Spotykamy się dzisiaj, abyprzypomnieć sobie o wielkiej miłości Jezusa.

 

 

Modlitwa

 

Przywitajmy się z Nim piosenką „Bóg jest tu”:

https://www.youtube.com/watch?v=jUmvl_g3_ME

 

Jeśli wolisz możesz zaśpiewać i zatańczyć:

https://www.youtube.com/watch?v=BHXJxR1UlSI

 

 

Opowiadaniebiblijne

 

Pan Jezus chodząc po Palestynie nie odmawiał pomocy żadnemuczłowiekowi, którego spotykał.
Dziś poznamy kilka czynów Jezusa, które mówiąnam o tym, jak bardzo troszczył się o ludzi.

 

·       Pewnego razu Jezus stał na brzegu JezioraGalilejskiego. Wokół Niego zebrał się tłum ludzi,
którzy słuchali Jego mądrychsłów. Jezus wszedł do jednej z łodzi zacumowanych przy brzegu.
Należała ona doSzymona Piotra. Jezus poprosił: „Odepchnij łódź od brzegu”. Następnie, stojąc włodzi, Jezus przemawiał do ludzi. Kiedy skończył, spojrzał na Szymona Piotra ipowiedział: „«Wypłyń na głębię
i zarzućcie sieci na połów!». A Szymonodpowiedział: «Mistrzu, całą noc pracowaliśmy i nic nie ułowiliśmy. Lecz naTwoje słowo zarzucę sieci»” (Łk 5,4b-5).I tym razem sieci były pełne. SzymonPiotr, jego brat Andrzej oraz ich przyjaciele, byli zdziwieni, widząc tak wieleryb.

 

Możeszobejrzeć to wydarzenie:

https://www.youtube.com/watch?v=zQZMvA0czos

(czas 7:22 – 13.00)

 

·       Innym razem Jezus żeglował ze swoimi przyjaciółmipo jeziorze. Był tak zmęczony, że zasnął.
Nagle zerwał się porywisty wicher irozpętała się burza. Uczniowie Jezusa byli przerażeni. Wiedzieli,
że grozi imśmiertelne niebezpieczeństwo. „Wtedy przystąpili do Niego i obudzili Go,mówiąc: «Panie, ratuj, giniemy!»” (Mt 8,25). Jezus wstał.– Wietrze, ucisz się –zawołał. W jednej chwili wszystko się uspokoiło. Jezus pomógł swoimprzyjaciołom.

 

Możeszobejrzeć to wydarzenie:

https://www.youtube.com/watch?v=zQZMvA0czos

(czas 18:15 – 19.40)

 

– Komu Jezus pomagał?

– Jak pomógł rybakom, którzy nic nie złowili?

– Jak pomógł swoim uczniom, którzy bali się burzy?

 

Jezus nie odmawiał pomocy nikomu, kto jej potrzebował. Równieżdzisiaj troszczy się o nas i nam pomaga.

Dziękując Mu za to zaśpiewaj i zatańcz:

https://www.youtube.com/watch?v=IxTpYfchU3c

(Gdy na morzu wielka burza)

 

 

Praca wpodręczniku – temat 29 str. 33