GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 30.03.2020r. (PONIEDZIAŁEK)

Kochani, przed nami nowy tydzień i nowe wyzwania. Wnajbliższych dniach przyjrzymy się ptakom i ich powrotom do domu.

 

Jak wiecie, niektóre ptaki jesienią wylatują z naszego kraju ispędzają zimę tam, gdzie jest dużo cieplej.
Wiosną, gdy słońce mocniej świeciwracają do nas, by spędzić tu lato ;)

Popatrzcie na plansze i zobaczcie, które znane Wam ptaszkibyły z nami całą zimę, a które dopiero przylatują:

https://drive.google.com/open?id=1lGGqMcv4_UprcxuBv9I9x6dd6kBAQxnn

 

Czy chcecie dowiedzieć się jak i gdzie odlatują ptaki?Obejrzyjcie ten filmik, a dowiecie się wielu ciekawych rzeczy ;)

(filmik do minuty 5:13)

https://www.youtube.com/watch?v=p1uZMp43tS0

 

 

A teraz przeczytamy opowiadanie „Ptasia narada” i odpowieciena kilka pytań, więc słuchajcie uważnie.
Potem będę miała dla Was kilka zagadek.

https://drive.google.com/open?id=1o2BKV52TCLQOTSb2K3Itp-9PWCdXXF2D

 

Czas na zagadki!

 

Pióra biało czarne,

buciki czerwone;

uciekają przed nim żabki,

bardzoprzestraszone. (bocian)

 

Wiosną do nas przyleciała,

ta ptaszyna czarna, mała.

Murować się nie uczyła,

ale gniazdkoulepiła. (jaskółka)

 

Już po lesie kuka,

gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,

niechinni je wygrzewają. (kukułka)

 

Śpiewa wysoko

piosenki do słonka,

głos ma podobny

dodrżenia dzwonka. (skowronek)

 

 

Udało się odgadnąć nazwy ptaszków? Świetnie! Teraz czas poznaćnaszą nową piosenkę i poruszać się trochę ;) Spróbujcie naśladować ruchyzwierzątek występujących w piosence i ich odgłosy (ćwiczenia ortofoniczne
napodstawie tekstu piosenki).

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

 

ZIELONA WIOSNA

 

1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)

 

2. Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)

 

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

 

Wróćmy teraz po wiosennych pląsach do ćwiczeń. Pięciolatki w swoich książeczkach nastronie 67-68 mają zadania dotyczącepoznanych dziś ptaszków. Jeśli nie macieswoich ćwiczeń, przygotowałam Wam inne zadania. Są one także dla naszych czterolatków;)

https://drive.google.com/open?id=1fx7Jq1CdolwDqLIuqAJwdHvohzDkbFUp

https://drive.google.com/open?id=1LU9_fgZm_xp7M1MZmbcOgnBn2KVXXrlQ

 

Jeśli macie ochotę możecie poćwiczyć też literki ;)znajdziecie tu ćwiczenia z literką „ł” oraz „j”.

https://drive.google.com/open?id=16nBk8rurvSMxPDZ4AMIj6bRkai3Ywdkn

https://drive.google.com/open?id=1_PMJbzwsf7H7KAnVlLxQIihkbcZWU3iV

https://drive.google.com/open?id=1uSRgOh5MedmsuHCu-TVThIJq8HQaYqku

https://drive.google.com/open?id=1v8V692s94Zidp5HSfRq8zrhmc8BNGOrd

 

 

Na koniec mam dla Was propozycję obejrzenia jednego z odcinkówprogramu „Budzik”. Zdradzę Wam,
że chętnie go oglądałam, gdy byłam dzieckiem. Mamnadzieję, że i Wam się spodoba!

https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 30.03.2020r.

 

Hello!

 

Naszym dzisiejszym tematem jest wiosna – spring!

 

1.   Zaczynamy zajęcia od nauczenia się kilku słówek.Pomoże nam w tym filmik. Oglądamy go do 0: 55, następniezatrzymujemy i uruchamiamy ponownie, prosząc dziecko o powtarzanie słówek.
Słówka powtarzamy trzykrotnie:

https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

 

Naszym celem jest wprowadzenie tych 6 słów:

Spring- wiosna

Flowers- kwiaty

Sun- słońce

Rain- deszcz

Rainbow- tęcza

Butterfly- motyl

 

 

2.   Drukujemy obrazki z załącznika pierwszego (str.2-3, dwa niepotrzebne obrazki odcinamy).

 

Przeprowadzamy zabawy utrwalające nowe słówka:

https://drive.google.com/open?id=1i6zytYeNSQIchyq-Ih0SEn3BfIB7gC36

 

Proponuję zabawy „Touch” i „zabawę w pacanie”.

 

Touch!-  Jest to prosta zabawa, polegająca na tym, żedziecko ma za zadanie dotknąć odpowiedni przedmiot
lub reprezentujący goobrazek. Początkowo wszystkie obrazki powinniśmy zebrać obok siebie, późniejmożna rozmieścić je na większej powierzchni, tak żeby dziecko musiało jeznaleźć, co będzie stanowiło dodatkową rozrywkę.

 

Zabawa w „pacanie” -Zabawa polega na tym, że rozkładamyobrazki, wręczamy dziecku packę na muchy, podajemy nazwę słówka, a dzieckopowinno „pacnąć” odpowiedni obrazek. Po pewnym czasie możemy zamienić sięrolami
lub poprosić dziecko, aby to ono wybierało słówko, mówiło je na głos, anastępnie odpowiednio uderzało packą.

 

 

3.   Ostatni nasz punkt to piosenka ruchowa. Słuchamy ioglądamy ją wraz z dzieckiem.
Następnie uruchamiamy piosenkę ponownie i prosimydziecko, aby próbowało śpiewać i powtarzać ruchy dziewczynki, występującej wfilmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=aCvFpGRCfhQ&fbclid=IwAR1uDD-E8YezpaadP7SsGNZuTqXWFu5v78zxMYSJ-V9c5DdFa9tMbGlvGp0

 

Like a seed I’m sprouting out,

 I’m bursting into life

 Like a seed I’m sprouting out,

 I’m bursting into life

So take two steps left

and two steps right,

turn around shout “I’m alive!”

Touch your toes then jump up high,

 celebrate now it’s springtime!

Like a bud I’m opening up,

 I’m bursting into life

 Like a bud I’m opening up,

I’m bursting into life

So take two steps left

and two steps right,

turn around shout “I’m alive!”

Touch your toes then jump up high,

 celebrate now it’s springtime!

Like an egg I’m hatching out,

I’m bursting into life

 Like an egg I’m hatching out,

 I’m bursting into life

So take two steps left

and two steps right,

 turn around shout “I’m alive!”

 Touch your toes then jump up high,

celebrate now it’s springtime!

Celebrate now it’s springtime!

Celebrate now it’s springtime!

Celebrate now it’s springtime!

Jak nasionko kiełkuję

Budzę się do życia

Jak nasionko kiełkuję

Budzę się do życia

Więc dwa kroki w lewo

i dwa kroki w prawo

obróć się i krzyknij „Ja żyję!”

Dotknij palców u stóp i podskocz wysoko

Świętuj wiosenny czas

Jak pąk otwieram się

Budzę się do życia

Jak pąk otwieram się

Budzę się do życia

Więc dwa kroki w lewo

i dwa kroki w prawo

obróć się i krzyknij „Ja żyję!”

Dotknij palców u stóp i podskocz wysoko

Świętuj wiosenny czas

Jak jajko pękam

Budzę się do życia

Jak jajko pękam

Budzę się do życia

Więc dwa kroki w lewo

i dwa kroki w prawo

obróć się i krzyknij „Ja żyję!”

Dotknij palców u stóp i podskocz wysoko

Świętuj wiosenny czas

 



Załącznik 1 dostępny podtym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1q_1ndeTNvdyG5zKPvMRVPA5uPgLVB-ia/view?usp=sharing

 

Załącznik 2 dostępny podtym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1WRMU2HYffWrb46ev6nTi6AgqToxa1KGT/view?usp=sharing



Enjoy the lesson! Bye, bye

 

Joanna Mikołajczyk