GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 30.04.2020r. (CZWARTEK) „BUDYNKI W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI”

Kochani,dziś porozmawiamy o budynkach. Dobrze wiecie, że nawet domy jednorodzinne,czyli takie,
w których mieszkacie są różne. Jedni mają domy parterowe, innipiętrowe; w niektórych są balkony,
w innych tarasy; czasem mamy małe okna, aczasem są one bardzo duże.

Spróbujemyporównać różne budynki i zamienimy się w architektów tworzących swoje własne!

 

Napoczątek powiedzcie proszę, czy jest coś charakterystycznego w Waszejmiejscowości?
Co Wam się najbardziej podoba?

 

 

A terazzapytajcie rodziców, czy mają gdzieś pustą plastikową butelkę. Dziś będąćwiczenia z kręglami,
także przydałaby nam się taka butelka, a nawet dwie;)

 

Narozgrzewkę przed zadaniami matematycznymi, ćwiczenie na mięśnie brzucha.Siadamy w siadzie prostym, kręgle trzymamy w obu rękach. Wykonujemy skłontułowia w przód, sięgamy rękami jak najdalej w kierunku stóp. Powtarzamy 3 razynasze ćwiczenie.

 

Zrobimyjeszcze skręty „Na prawo, na lewo”. Siadamy w siadzie skrzyżnym, a nasze kręgletrzymamy na głowie. Przytrzymujemy je rękami, łokcie na zewnątrz. Wykonujemyskręty tułowia w prawo i w lewo. Można spróbować co jakiś czas rzutów i chwytówkręglami ;)

 

 

Moidrodzy, porównamy sobie teraz dwa rodzaje budynków. Przyglądnijcie się im ipowiedzcie, który z nich
jest niski, a który wysoki. Jak myślicie, którybudynek możemy spotkać na wsi, a który w mieście?
Który z nich ma większąliczbę okien? Może uda Was się kilka policzyć ;)

https://drive.google.com/open?id=18Qb2fpXZpUkY_ST6om7tpNg-Yqw2txcd

 

Zaczynamyteraz zabawę w architektów. Jeśli macie gotowe figury geometryczne, możecie ichużyć.
W załączniku przesyłam Wam gotowe figury do druku i wycięcia. Będzie Wampotrzebna większa ilość figur
do zbudowania domu. Możecie też je odrysować isami wykonać figury.

https://drive.google.com/open?id=1b2u_P7Elf2YXHt251QL4RTYUO1p4fD8R

 

Kiedywszystko mamy gotowe, możemy zaczynać. Na początek przygotujcie sobie duży prostokąt,
mały prostokąt, 2 małekwadraty i duży trójkąt
. Spróbujcie je nazwać, powiedzieć, co je wyróżnia
ipoliczcie ile macie figur. Jak myślicie, czy z tych figur uda nam się zbudowaćdom? Spróbujmy.

Takwygląda mój mały domek, a jaki jest Wasz? ;)

https://drive.google.com/open?id=1m-5osC4uXZNT_wm3rVYePQ3MCKsYHxh9

 

Terazprzyda się więcej figur. Weźcie kartkę papieru, która będzie Waszym budowanymdomem
i dokładajcie poszczególne elementy. Kochani budujecie domy według mojejinstrukcji.

-Wybudujcie niski dom, który ma dwoje drzwi i trzy okna.

-Wybudujcie wysoki dom, który ma jedne duże drzwi i dwa duże okna.

-Wybudujcie wysoki dom, który ma dwoje drzwi i cztery okna.

-Wybudujcie niski dom, który ma jedne drzwi i jedno okno.

-wybudujcie dom, w którym sami wybierzecie wielkość domu i ilość okieni drzwi ;)

 

Jesteścieświetnymi architektami!

 

 

Czas nanasze ćwiczenia  z kręglami! Teraz żebynam się lepiej ćwiczyło, dołączymy sobie element muzyczny:

https://www.youtube.com/watch?v=OaY6F-CNju0

 

Robimy skrętoskłony.Siadamy w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymamy oburącz w górze; wykonujemyskrętoskłon do lewej stopy, następnie podnosimy się jak w pozycji wyjściowej irobimy skrętoskłon
do prawej stopy. Cały czas trzymamy nasze kręgle.

 

Coś dlagrzbietu ;) Leżymy na brzuchu, trzymamy kręgle w obu rękach przed twarzą.Unosimy głowę,
prostujemy ręce, oglądamy kręgle wytrzymując chwilkę w tejpozycji. Wracamy do leżenia i odpoczywamy. Ćwiczenie powtarzamy 3 razy.

 

Terazćwiczymy nasze brzuszki. Leżymy na plecach, trzymamy kręgle w obu rękachwyciągniętych za głową. Jednocześnie podnosimy obie ręce i obie nogi dogóry- dążymy do spotkania nóg z kręglami. Wracamy do pozycji wyjściowej ipowtarzamy to ćwiczenie 3 razy.

 

 

Jeszczeodrobina matematyki. Potrzebne nam będą dwie kostki do gry. Jeśli macie takie zgier planszowych
to przygotujcie sobie, jeśli nie, możecie wydrukować i złożyćkostki, które Wam wysyłam.

https://drive.google.com/open?id=13X2NZ6YYiIwOnFPZBS2uJc31lCv5Gjq5

 

Spróbujemyteraz dodawania. Rzucacie obiema kostkami. Liczycie ile oczek wypadło idodajecie je.
Przy większych wynikach, mam nadzieję, że rodzice pomogą ;)

 

Tak samorobimy następnie z odejmowaniem. Rzucacie obiema kostkami i odejmujeciemniejszą liczbę oczek
od większej.

Myślę, żesuper sobie poradzicie i przypomnicie trochę liczenie ;)

 

 

Kochanina koniec propozycje ćwiczeń w książeczkach i karty pracy.

 

Pięciolatki nastronie 22 zaznacza, który obrazemprzypomina im swoją miejscowość.

Dziściężko pracowaliście, także zadań nie będzie za dużo ;) Przesyłam jeszcze dwiekarty pracy
jeśli macie ochotę. A potem bawcie się i korzystajcie zesłoneczka!

 

https://drive.google.com/open?id=1ui_OxXQb0KwchQ-XBpcETgHM6DnYeDVX

https://drive.google.com/open?id=12Px021Mrb3SCbqnL3AIRuavBNyHA-8zM

 




JĘZYKANGIELSKI 30.04.2020r.

 

 

Hello!

 

It’s time for a poster story!

Dziśnadszedł czas na historyjkę obrazkową.

 

Tytuł historyjki to „The Arestocats”.

Zaczynamyod obejrzenia plakatu i wycięcia postaci, które będą ruchome.

 

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1pNWTdY02Sz13qjZNadRlQEOYwiZUJSdg/view?usp=sharing

 

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/16k4UgCBlaa4FiH0zT87KypYJVG9i12k1/view?usp=sharing

 

Podczassłuchania historyjki, przesuwamy wycięte postacie w odpowiednie miejsca naplakacie. Tekst historyjki, tłumaczenie i informacja, gdzie przesunąć postacieponiżej:

 

Narrator:Now listen to the story. The lady is in the living room with the cats. They wantto sing and dance. Listen to the music.

(A terazposłuchajcie historyjki. Pani w salonie jest z kotami. One chcą śpiewać itańczyć. Posłuchaj muzyki).

 

Ustawiamykotki w salonie. Duży biały kot to Duchess, a mały kotek to Toulouse.

 

Piosenka:

 

Dance,dance, dance

Dancewith me

One, two,three

One, two,three

One, two,three

Dancewith me

(Tańcz,tańcz ze mną, raz, dwa, trzy, tańcz ze mną)

Poruszamykotkami, tak aby „tańczyły”

 

Narrator:What beautiful music!- Jakapiękna muzyka

 

Toulouse:Miaow. I want to play now.- Miau! Chcę się teraz pobawić.

Wskazujemykotka Toulouse i przenosimy na drugą scenę.

 

Narrator:Look. Here’s a horse, here’s a dog and a cat.- Popatrz. Tu jest koń, tu pies, a tu kot.

Wskazujemywymienione zwierzęta.

 

Narrator:And here’s the mouse, here’s a goose and here’s a frog.- A tu mysz, gęś i żaba.

Przenosimymyszkę, gąskę i żabę na scenę.

 

Toulouse:Hello, everyone. I want to play. Let’splay hide and seek.- dzień dobry wszystkim.
Pobawmy się w chowanego.

Zakrywamylustro zasłoną.

 

Mouse: Ooh,yes! I’ll hide here.- O tak!  Ja się tuschowam!

Chowamymyszkę za zasłoną.

 

Mouse: Oh, amonster! A small monster! Help! Help! Help!- O potwór! Mały potwór! Pomocy, pomocy,pomocy!

Wyciągamymyszkę zza zasłony.

 

Goose: I’ll hide here.- Schowamsię tu.

Przesuwamygąskę za zasłonę.

 

Goose: Oh,a monster! A big white monster! Help! Help! Help!- O potwór! Duży biały potwór!  Pomocy, pomocy, pomocy!

Wyciągamyszybko gąskę zza zasłony.

 

Frog: I’ll hide here.-Schowamsię tutaj.

Przesuwamyżabę za zasłonę.

 

Frog: Oh,a small monster! A small, green monster! Help! Help! Help!- O, małypotwór! Mały, zielony potwór! Pomocy, pomocy, pomocy!

Wyciągamyszybko żabę zza zasłony.

 

Toulouse:I’ll hide here.- Schowam się tutaj.

Przesuwamy Toulouse za zasłonę.

 

Toulouse:Oh, it’s a monster! Help! Help! Help!- O,potwór! Pomocy, pomocy, pomocy!

Wyciągamyszybko Toulouse zza zasłony.

 

Toulouse:Oh, Mum, it’s a monster, it’s a monster!- Mamo! To jest potwór, tojest potwór!

PrzesuwamyToulouse na scenę do salonu.

 

Duchess:Show me the monster- Pokaż mipotwora

Przesuwamyksiężną na scenę na farmie.

 

Duchess:Come and look. It isn’t a monster. It isn‘ a big monster and it isn’t a smallmonster. It isn’t a green monster and it isn’t a white monster. It’s amirror. Look, it’s a mirror.- Chodźmyi popatrzmy. To nie jest potwór. To nie jest ani duży, ani mały potwór. Tonie jest ani zielony ani biały potwór. To jest lustro.
Spójrz, lustro.

Wskazujemyna lustro.

 

Duchess: Mouse, look. Goose, look. Frog,look. And you my little cat, look.- Myszko, spójrz. Gąsko, spójrz.Żabko, spójrz. I ty, mój mały kotku, spójrz.

Przysuwamykażde ze zwierząt do lustra.

 

Narrator: Goodbye everyone, goodbye. – Dowiedzenia wszystkim, do widzenia!

 

Historyjkisłuchamy dwa razy i przesuwamy postacie po plakacie dwukrotnie. Następniedziecko podczas słuchania próbuje samo wcielać się w postaci i odgrywać scenki.I to wszystko na dziś.

 

 

Bye, bye!