Kochani,dziś porozmawiamy o budynkach. Dobrze wiecie, że nawet domy jednorodzinne,czyli takie, Spróbujemyporównać różne budynki i zamienimy się w architektów tworzących swoje własne!
Napoczątek powiedzcie proszę, czy jest coś charakterystycznego w Waszejmiejscowości?
A terazzapytajcie rodziców, czy mają gdzieś pustą plastikową butelkę. Dziś będąćwiczenia z kręglami,
Narozgrzewkę przed zadaniami matematycznymi, ćwiczenie na mięśnie brzucha.Siadamy w siadzie prostym, kręgle trzymamy w obu rękach. Wykonujemy skłontułowia w przód, sięgamy rękami jak najdalej w kierunku stóp. Powtarzamy 3 razynasze ćwiczenie.
Zrobimyjeszcze skręty „Na prawo, na lewo”. Siadamy w siadzie skrzyżnym, a nasze kręgletrzymamy na głowie. Przytrzymujemy je rękami, łokcie na zewnątrz. Wykonujemyskręty tułowia w prawo i w lewo. Można spróbować co jakiś czas rzutów i chwytówkręglami ;)
Moidrodzy, porównamy sobie teraz dwa rodzaje budynków. Przyglądnijcie się im ipowiedzcie, który z nich https://drive.google.com/open?id=18Qb2fpXZpUkY_ST6om7tpNg-Yqw2txcd
Zaczynamyteraz zabawę w architektów. Jeśli macie gotowe figury geometryczne, możecie ichużyć. https://drive.google.com/open?id=1b2u_P7Elf2YXHt251QL4RTYUO1p4fD8R
Kiedywszystko mamy gotowe, możemy zaczynać. Na początek przygotujcie sobie duży prostokąt, Takwygląda mój mały domek, a jaki jest Wasz? ;) https://drive.google.com/open?id=1m-5osC4uXZNT_wm3rVYePQ3MCKsYHxh9
Terazprzyda się więcej figur. Weźcie kartkę papieru, która będzie Waszym budowanymdomem -Wybudujcie niski dom, który ma dwoje drzwi i trzy okna. -Wybudujcie wysoki dom, który ma jedne duże drzwi i dwa duże okna. -Wybudujcie wysoki dom, który ma dwoje drzwi i cztery okna. -Wybudujcie niski dom, który ma jedne drzwi i jedno okno. -wybudujcie dom, w którym sami wybierzecie wielkość domu i ilość okieni drzwi ;)
Jesteścieświetnymi architektami!
Czas nanasze ćwiczenia z kręglami! Teraz żebynam się lepiej ćwiczyło, dołączymy sobie element muzyczny: https://www.youtube.com/watch?v=OaY6F-CNju0
Robimy skrętoskłony.Siadamy w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymamy oburącz w górze; wykonujemyskrętoskłon do lewej stopy, następnie podnosimy się jak w pozycji wyjściowej irobimy skrętoskłon
Coś dlagrzbietu ;) Leżymy na brzuchu, trzymamy kręgle w obu rękach przed twarzą.Unosimy głowę,
Terazćwiczymy nasze brzuszki. Leżymy na plecach, trzymamy kręgle w obu rękachwyciągniętych za głową. Jednocześnie podnosimy obie ręce i obie nogi dogóry- dążymy do spotkania nóg z kręglami. Wracamy do pozycji wyjściowej ipowtarzamy to ćwiczenie 3 razy.
Jeszczeodrobina matematyki. Potrzebne nam będą dwie kostki do gry. Jeśli macie takie zgier planszowych https://drive.google.com/open?id=13X2NZ6YYiIwOnFPZBS2uJc31lCv5Gjq5
Spróbujemyteraz dodawania. Rzucacie obiema kostkami. Liczycie ile oczek wypadło idodajecie je.
Tak samorobimy następnie z odejmowaniem. Rzucacie obiema kostkami i odejmujeciemniejszą liczbę oczek Myślę, żesuper sobie poradzicie i przypomnicie trochę liczenie ;)
Kochanina koniec propozycje ćwiczeń w książeczkach i karty pracy.
Pięciolatki nastronie 22 zaznacza, który obrazemprzypomina im swoją miejscowość. Dziściężko pracowaliście, także zadań nie będzie za dużo ;) Przesyłam jeszcze dwiekarty pracy
https://drive.google.com/open?id=1ui_OxXQb0KwchQ-XBpcETgHM6DnYeDVX https://drive.google.com/open?id=12Px021Mrb3SCbqnL3AIRuavBNyHA-8zM
JĘZYKANGIELSKI 30.04.2020r.
Hello!
It’s time for a poster story! Dziśnadszedł czas na historyjkę obrazkową.
Tytuł historyjki to „The Arestocats”. Zaczynamyod obejrzenia plakatu i wycięcia postaci, które będą ruchome.
Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1pNWTdY02Sz13qjZNadRlQEOYwiZUJSdg/view?usp=sharing
Nagranie: https://drive.google.com/file/d/16k4UgCBlaa4FiH0zT87KypYJVG9i12k1/view?usp=sharing
Podczassłuchania historyjki, przesuwamy wycięte postacie w odpowiednie miejsca naplakacie. Tekst historyjki, tłumaczenie i informacja, gdzie przesunąć postacieponiżej:
Narrator:Now listen to the story. The lady is in the living room with the cats. They wantto sing and dance. Listen to the music. (A terazposłuchajcie historyjki. Pani w salonie jest z kotami. One chcą śpiewać itańczyć. Posłuchaj muzyki).
Ustawiamykotki w salonie. Duży biały kot to Duchess, a mały kotek to Toulouse.
Piosenka:
Dance,dance, dance Dancewith me One, two,three One, two,three One, two,three Dancewith me (Tańcz,tańcz ze mną, raz, dwa, trzy, tańcz ze mną) Poruszamykotkami, tak aby „tańczyły”
Narrator:What beautiful music!- Jakapiękna muzyka
Toulouse:Miaow. I want to play now.- Miau! Chcę się teraz pobawić. Wskazujemykotka Toulouse i przenosimy na drugą scenę.
Narrator:Look. Here’s a horse, here’s a dog and a cat.- Popatrz. Tu jest koń, tu pies, a tu kot. Wskazujemywymienione zwierzęta.
Narrator:And here’s the mouse, here’s a goose and here’s a frog.- A tu mysz, gęś i żaba. Przenosimymyszkę, gąskę i żabę na scenę.
Toulouse:Hello, everyone. I want to play. Let’splay hide and seek.- dzień dobry wszystkim. Zakrywamylustro zasłoną.
Mouse: Ooh,yes! I’ll hide here.- O tak! Ja się tuschowam! Chowamymyszkę za zasłoną.
Mouse: Oh, amonster! A small monster! Help! Help! Help!- O potwór! Mały potwór! Pomocy, pomocy,pomocy! Wyciągamymyszkę zza zasłony.
Goose: I’ll hide here.- Schowamsię tu. Przesuwamygąskę za zasłonę.
Goose: Oh,a monster! A big white monster! Help! Help! Help!- O potwór! Duży biały potwór! Pomocy, pomocy, pomocy! Wyciągamyszybko gąskę zza zasłony.
Frog: I’ll hide here.-Schowamsię tutaj. Przesuwamyżabę za zasłonę.
Frog: Oh,a small monster! A small, green monster! Help! Help! Help!- O, małypotwór! Mały, zielony potwór! Pomocy, pomocy, pomocy! Wyciągamyszybko żabę zza zasłony.
Toulouse:I’ll hide here.- Schowam się tutaj. Przesuwamy Toulouse za zasłonę.
Toulouse:Oh, it’s a monster! Help! Help! Help!- O,potwór! Pomocy, pomocy, pomocy! Wyciągamyszybko Toulouse zza zasłony.
Toulouse:Oh, Mum, it’s a monster, it’s a monster!- Mamo! To jest potwór, tojest potwór! PrzesuwamyToulouse na scenę do salonu.
Duchess:Show me the monster- Pokaż mipotwora Przesuwamyksiężną na scenę na farmie.
Duchess:Come and look. It isn’t a monster. It isn‘ a big monster and it isn’t a smallmonster. It isn’t a green monster and it isn’t a white monster. It’s amirror. Look, it’s a mirror.- Chodźmyi popatrzmy. To nie jest potwór. To nie jest ani duży, ani mały potwór. Tonie jest ani zielony ani biały potwór. To jest lustro. Wskazujemyna lustro.
Duchess: Mouse, look. Goose, look. Frog,look. And you my little cat, look.- Myszko, spójrz. Gąsko, spójrz.Żabko, spójrz. I ty, mój mały kotku, spójrz. Przysuwamykażde ze zwierząt do lustra.
Narrator: Goodbye everyone, goodbye. – Dowiedzenia wszystkim, do widzenia!
Historyjkisłuchamy dwa razy i przesuwamy postacie po plakacie dwukrotnie. Następniedziecko podczas słuchania próbuje samo wcielać się w postaci i odgrywać scenki.I to wszystko na dziś.
Bye, bye! |