Moidrodzy, dalej zostajemy w temacie sportu. Jeśli pogoda dopisuję to zachęcam dospędzenia czasu w ogrodzie ;) Ale zanim pobiegniecie na zewnątrz może nauczymysię nowej piosenki?
„Songo”
I. Tak sięzaczyna nasz nowy taniec, to właśnie jego rytm, może go tańczyć, kto tylko zechce, możesz go tańczyć ty. Wystarczy tylko trochę odwagi, wystarczy tylko chcieć, aby zabawić się razem z nami i frajdę z tego mieć.
Ref.: Songo, songo, songo przybył donas z Kongo i dlategowłaśnie Songo,songo, songo przybył donas z Kongo i dlategowłaśnie zatańcz goi ty. takwspaniale brzmi.
II. Na pewnozaraz go zapamiętasz, bo bardzo dobrze brzmi. Może go tańczyć, kto tylko zechce, możesz go tańczyć ty. Wystarczy tylko trochę odwagi, wystarczy tylko chcieć, aby zabawić się razem z nami i frajdę z tego mieć.
Ref.: Songo, songo, songo...
III. Jużcałe miasto tańczy nasz taniec i o nim tylko śni, może go tańczyć, kto tylko zechce, możesz go tańczyć ty. Wystarczy tylko trochę odwagi, wystarczy tylko chcieć, aby zabawić się razem z nami i frajdę z tego mieć.
Ref.: Songo, songo, songo...
Posłuchajcie piosenki ispróbujcie odpowiedzieć na te pytania. − Do czegozachęca piosenka? − Skądprzybył taniec songo?
Włączciepiosenkę jeszcze raz i spróbujcie wyklaskiwać rytm podczas refrenu. Potakiej rozgrzewce proponuję wykonać kilka zdań. Rozruszajmy teraz głowy!
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html
A terazkilka zabaw ruchowych JZaproście do nich rodziców, rodzeństwo lub kogoś innego.
Zabawa „Zły wąż”. Długi sznurek, koc. Dzieci skupiają się w gromadkach(lub w kole) wokół jednej osoby, która trzyma w dłoniach długi sznurek (złegowęża). Dana osoba wprawia sznurek w ruch, a dzieci muszą nad nim przeskakiwać,nie dotykając go. Dzieci, które ukąsi wąż, odchodzą z zabawy i siadają na kocu.
Zabawa „Balonowe brzuchy”. Balony. Ustalamy w ogrodziemiejsce startu i metę (oddalone od siebie o około 10 metrów). Uczestnicy zabawydobierają się
Zabawa „Przeprawa przez strumień”. Krążki – kamienie. Na trawie wysypujemypiaskiem pas o szerokości dwóch metrów – będzie to rwący potok. Można się przezniego przeprawić, przeskakując z kamienia na kamień. Kamienie te – takiej wielkości,by zmieściła się na nich stopa – układamyprzed rozpoczęciem zabawy. Uczestnicy zabawy dzielą się na dwie równolicznedrużyny. Każda z nich przeprawia się przez niebezpieczny strumień. Osoba,której przy tym wpadnie noga do wody, zostaje wykluczona z gry. Wygrywa tadrużyna, która na drugim brzegu będzie się składać z większej liczby osób.Uwaga! Odległość pomiędzy kamieniami musi być dopasowana do długości kroków uczestniczącychw niej dzieci.
Zabawa „Rzucanie do celu”. Reklamówki, gazety, gumkirecepturki, tekturowe pudełko. Napełniamy kilkareklamówek (do połowy) pogniecionymi gazetami i nakłada na nie gumki aptekarskie,aby je zamknąć. Każdy uczestnik dostaje kilka takich reklamówek (np. pięć). Starasię trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje ustawione kilkametrów przed nim. Zamiast reklamówek z gazetami można wykorzystać papierowesamoloty.
Taniec przy muzyce. Kochani, włączcie swojąulubioną muzykę i bawcie się!
Na koniec kilka kartpracy, gdybyście chcieli jeszcze troszkę poćwiczyć J https://drive.google.com/file/d/1U7OTz4D2DE9Cj6knoMBJnkdLbIRR-dkN/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1ZmoJapeGg1vPN8ztloLQrXIJauXHjGLj/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1G1mJvl6RcQQwNN47nTH2ubRhJzA0-kkf/view?usp=sharing |