GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 08.04.2021r. (CZWARTEK) „ĆWICZENIA SPORTOWO-SŁUCHOWE”

Kochani,dziś ciąg dalszy naszych sportowych zmagań. Jesteście ciekawi, co dziś będzienaszym tematem?
Zajmiemy się ćwiczeniami sportowo- słuchowymi. Brzmi ciekawie?To zaczynamy!

 

Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką.

Dziecisiedzą w kole. W środku koła leżą skakanka i piłka. Jedna osoba ma obrazki,które kolejno rozdaje dzieciom. Zadaniem dzieci jest dzielenie nazw otrzymanychobrazków na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoskipowinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) –jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok,jedna głoska.

 

Zabawa „Podaj słowo”.

Dzieci stają w kole. Zabawę rozpoczyna jednaosoba, rzucając piłkę do jednego dziecka i wymawiając głoskę,
np. u. Dzieckołapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i rzuca piłkę do wybranegokolegi
lub wybranej koleżanki, wymawiając inną głoskę.

 

 

Noproszę! Główki rozruszane, ćwiczenia zrobione ;) Może przypomnimy sobie nasząpiosenkę?

https://soundcloud.com/user-956760406/songo-s-i-muz-danuta-i-karol?in=user-956760406/sets/odkrywam-siebie-bb-cd2

 

 

Popatrzcieteraz na zdjęcia na stronach 69-70. Spróbujcie ułożyć zdania do poszczególnychdyscyplin sportowych przedstawionych na obrazkach. Policzcie potem z iluwyrazów się składają. Na pewno sobie poradzicie! 
(Przykłady: Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5słów). Siatkarze są wysocy (3 słowa).
Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4słowa). )

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=71

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=72

 

 

Skoroidzie nam tak dobrze, to czas na więcej sportowych zajęć! Co powiecie na takiepropozycje ćwiczeń?
Przydadzą nam się piłki i kompan do zabawy
J

 

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 14 (metodązadaniową).

• Marszpo kole, pobranie piłek.

•Toczenie piłki do partnera (w parach).

• Jednodziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach, przed głową. Partnersiedzi na piętach, około 1,5–2 m
przed kolegą, przodem do niego. Pierwszedziecko unosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do kolegi.

• Podawaniepiłki bokiem.

Dziecisiedzą z wyprostowanymi nogami, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległościokoło 0,5 m. Jedno dziecko trzyma
w dłoniach piłkę. Dzieci jednocześniewykonują skręt tułowia (jedno dziecko w prawo, drugie – w lewo) zprzekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwnąstronę, z ponownym przekazaniem piłki.

•Podawanie piłki do siebie.

Dziecistoją naprzeciwko siebie i rzucają piłkę do siebie.

•Rzucanie piłki w górę i jej łapanie.

Dziecistają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę i starają się je złapać.Ćwiczenie można wykonać również
w siadzie.

•Rzucanie piłki z odbiciem o podłogę.

Dziecistoją przodem do siebie, w odległości około 2 m. Jedno dziecko trzyma wdłoniach piłkę. Dzieci rzucają piłkę
do siebie tak, aby przed złapaniem przezpartnera piłka odbiła się od podłogi.

•Rzucanie piłki i jej łapanie.

Dziecichodzą po sali z piłkami w dłoniach. Podrzucają piłki w górę i starają się jezłapać w dłonie.

• Podaniapiłki górą i dołem.

Dziecistoją tyłem do siebie, w rozkroku, w odległości około 0,1 m. Jedno dzieckotrzyma w dłoniach piłkę. Dzieci unoszą ręce w górę, przekazując piłkę do rąkpartnera, a następnie wykonują skłon tułowia w przód, przekazując piłkę międzynogami w ręce kolegi.

•Rzucanie piłki do kosza.

Dziecistają z piłkami w dłoniach. Wykonują rzut piłki w górę, a następnie uginająręce przed sobą, tworząc z nich kółko (kosz). Opadająca piłka powinna trafić dokosza i spaść na podłogę.

•Kozłowanie.

Dziecistoją, trzymając w dłoniach piłki. Chodzą po sali, kozłując piłki oburącz.Odmiany: kozłowanie piłki jedną ręką, kozłowanie piłki: raz prawą ręką, raz –lewą.

•Toczenie piłki do bramki.

Dziecistają przodem do siebie, w odległości około 2 m. Jedno dziecko stoi w rozkroku,a drugie trzyma w dłoniach piłkę. Dziecko trzymające piłkę wykonuje skłontułowia w przód i toczy piłkę po podłodze w stronę kolegi, starając się wcelowaćpiłkę między jego nogi – do bramki. Następnie piłkę toczy drugie dziecko, apierwsze staje w rozkroku. Uwaga! Stając w rozkroku, dziecko powinnoprzenieść ciężar ciała na zewnętrzne krawędzie stóp.

•Toczenie piłki do bramki tyłem.

Dziecistają w rozkroku, w odległości około 2 m. Jedno dziecko stoi tyłem do partnera,trzymając w dłoniach piłkę. Dziecko to wykonuje skłon tułowia w przód itoczy piłkę po podłodze między swoimi nogami w stronę kolegi, starając sięwcelować piłkę między jego nogi – do bramki. Następnie dzieci wykonują w tyłzwrot i powtarzają ćwiczenie, ale piłkę toczy drugie dziecko. Uwaga! Stając w rozkroku,dziecko powinno przenieść ciężar ciała na zewnętrzne krawędzie stóp.

• Łapaniepiłki po klaśnięciu.

Dziecistają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę, klaszczą w dłoniei starają się złapać opadające piłki. Jeżeli to się udaje, dzieci powtarzająćwiczenie, ale łapią piłki po dwóch lub trzech klaśnięciach. Ćwiczenia możnawykonać również
w siadzie.

• Marszpo kole. Rzucanie piłkami do kosza.

 

 

Przebrnęliścieprzez wszystkie ćwiczenia? Myślę, że dla Was to prawdziwa pestka!
Odpocznijmyteraz chwilę i wykonajmy kilka kart pracy ;)

 

Strony66-67

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=68

https://drive.google.com/file/d/14WDPI1YDoQaX-r-84h6cr17PtSCcYzfg/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/19ImrysyUGD6tSi6f9Oif5RGzNw1NRX4p/view?usp=sharing