GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 12.04.2021r. (PONIEDZIAŁEK) „NA PLANECIE CHUSTOLANDIA”

Moi drodzy, wyruszamy w tym tygodniu na spotkanie z Galaktyką,planetami i ich mieszkańcami.
Będzie to ciekawa podróż pełna piosenek, wierszyi zabaw ruchowych ;)

 

Zaczniemy jednak od wiersza, który opisuje nasz obecnymiesiąc.

 

W.Chotomska „Kwiecień”

Chodzi Kwiecień po świecie

w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki

w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom- skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie,

by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy,

które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni

w wielkie góry zamieni-

ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

 

Wszyscy już wiemy o jaki miesiąc chodzi! ;) Przypomnijcieteraz jakie miesiące występują przed kwietniem
i jaki nastąpi zaraz po nim.

Powiedzcie też, jakie nieprawdopodobne rzeczy wyczarowałkwiecień? Czego do tego użył?

 

 

Czas na chwilę ćwiczeń fizycznych!

 

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą naprzeciwko siebie:

  • Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
  • Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu.
    Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
  • Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
  • Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.

 

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą oboksiebie:

  • Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
  • Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

 

 

Po gimnastyce czas na poznanie nowej literki! Dziś będzie to„f”.

 

Spróbujcie znaleźć kilka wyrazów zaczynających się na tąliterę i kilka, w których występuje ona w środku.

 

Literkę znajdziecie na str. 40 (5 latki), popatrzcie także nastronę 41 i spróbujcie przeczytać wyrazy pod obrazkami.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_podstawowy/mobile/index.html#p=42

 

Dla 6-latków również mamy ćwiczenia z literką. Znajdziecie jąna stronie 80. Jeśli macie ochotę spróbujcie wykonać polecenia ze stron 81 i82.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_zaawansowany/mobile/index.html#p=83

 

A tu kilka innych ćwiczeń z literką „f”.

https://drive.google.com/file/d/17I0rFksWhsGqTZ5VW6gdlUThdfrLNJtW/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1O63yOmRYb8Pqh_Onxi2kRiZOvZnHgdw6/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/10Jnz_A19BcDDsQAmfoiUleVfg_zdyma6/view?usp=sharing

 

 

A teraz posłuchamy znanej Wam już piosenki o kosmitach ;)Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:
Czy to na pewno byli kosmici?

 

Trzejkosmici 


1. Trzej kosmici, trzej kosmici

przylecieli rankiem.

Ten w talerzu, tamten w spodku,

trzeci leciał w dzbanku.

 

Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko,

drugi – chrupka bułeczka,

a ten trzeci, drżący, chlupiący

jak ta kawa z mleczkiem.

 

2. Trzej kosmici, trzej kosmici

wpadli przez okienko.

W pokoiku na stoliku

lądowali miękko.

 

Ref.: Pierwszy – krągłe...

 

https://www.youtube.com/watch?v=OC5w5M6MAwc

 

Podczas słuchania utworu spróbujcie zilustrować wybrany przezsiebie fragment;)

 

 

Na koniec kilka kosmicznych zabaw.

 

Jesteśmy na planecie Chustolandia. Każdy mieszkaniec nosichustkę na różnych częściach ciała. Również jednej poszukajcie i przywitajmysię z jej mieszkańcami ;)

Teraz stoimy w miejscu z chustką trzymaną w dłoni wzdłużciała. Na sygnał (może to być klaśnięcie, tupnięcie itp.) poruszamy się jakkosmonauci na księżycu, dwa takie same sygnały- czołgamy się tak, jakbyprzyciągała nas siła grawitacji nowej planety.

 

Spróbujemy dokończyć porównania, podajcie swoje przykłady:

Czerwony jak…

Niebieski jak…

Różowy jak…

Żółty jak…

Zielony jak…

Pomarańczowy jak…

 

Włączcie teraz swoją ulubioną piosenkę, a gdy muzyka sięzatrzyma, Waszym zadaniem będzie dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze, któregonazwę podał Wam rodzic/ opiekun.

 

 

Ostatnim zadaniem będzie narysowanie wymyślonej planety: jejmieszkańców, roślin, zwierząt.

Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście! ;)