Moi drodzy, wyruszamy w tym tygodniu na spotkanie z Galaktyką,planetami i ich mieszkańcami.
Zaczniemy jednak od wiersza, który opisuje nasz obecnymiesiąc.
W.Chotomska „Kwiecień” Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie, z czarodziejską pałeczką w kieszeni. Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki wszystkie rzeczy potrafi odmienić. Koniom- skrzydła doczepia, krowę zmieni w fortepian, tort upiecze ze śniegu, strusia wyśle na biegun, dom na dachu postawi, klucz zmajstruje żurawi, księżyc w czapkę ubierze, gwiazdy zmieni w talerze, z klombu zerwie dwa słonie, by pachniały w wazonie, z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy, sto kogucich grzebieni w wielkie góry zamieni- ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.
Wszyscy już wiemy o jaki miesiąc chodzi! ;) Przypomnijcieteraz jakie miesiące występują przed kwietniem Powiedzcie też, jakie nieprawdopodobne rzeczy wyczarowałkwiecień? Czego do tego użył?
Czas na chwilę ćwiczeń fizycznych!
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą naprzeciwko siebie:
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą oboksiebie:
Po gimnastyce czas na poznanie nowej literki! Dziś będzie to„f”.
Spróbujcie znaleźć kilka wyrazów zaczynających się na tąliterę i kilka, w których występuje ona w środku.
Literkę znajdziecie na str. 40 (5 latki), popatrzcie także nastronę 41 i spróbujcie przeczytać wyrazy pod obrazkami. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_podstawowy/mobile/index.html#p=42
Dla 6-latków również mamy ćwiczenia z literką. Znajdziecie jąna stronie 80. Jeśli macie ochotę spróbujcie wykonać polecenia ze stron 81 i82.
A tu kilka innych ćwiczeń z literką „f”. https://drive.google.com/file/d/17I0rFksWhsGqTZ5VW6gdlUThdfrLNJtW/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1O63yOmRYb8Pqh_Onxi2kRiZOvZnHgdw6/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/10Jnz_A19BcDDsQAmfoiUleVfg_zdyma6/view?usp=sharing
A teraz posłuchamy znanej Wam już piosenki o kosmitach ;)Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:
Trzejkosmici 1. Trzej kosmici, trzej kosmici przylecieli rankiem. Ten w talerzu, tamten w spodku, trzeci leciał w dzbanku.
Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko, drugi – chrupka bułeczka, a ten trzeci, drżący, chlupiący jak ta kawa z mleczkiem.
2. Trzej kosmici, trzej kosmici wpadli przez okienko. W pokoiku na stoliku lądowali miękko.
Ref.: Pierwszy – krągłe...
https://www.youtube.com/watch?v=OC5w5M6MAwc
Podczas słuchania utworu spróbujcie zilustrować wybrany przezsiebie fragment;)
Na koniec kilka kosmicznych zabaw.
Jesteśmy na planecie Chustolandia. Każdy mieszkaniec nosichustkę na różnych częściach ciała. Również jednej poszukajcie i przywitajmysię z jej mieszkańcami ;) Teraz stoimy w miejscu z chustką trzymaną w dłoni wzdłużciała. Na sygnał (może to być klaśnięcie, tupnięcie itp.) poruszamy się jakkosmonauci na księżycu, dwa takie same sygnały- czołgamy się tak, jakbyprzyciągała nas siła grawitacji nowej planety.
Spróbujemy dokończyć porównania, podajcie swoje przykłady: Czerwony jak… Niebieski jak… Różowy jak… Żółty jak… Zielony jak… Pomarańczowy jak…
Włączcie teraz swoją ulubioną piosenkę, a gdy muzyka sięzatrzyma, Waszym zadaniem będzie dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze, któregonazwę podał Wam rodzic/ opiekun.
Ostatnim zadaniem będzie narysowanie wymyślonej planety: jejmieszkańców, roślin, zwierząt. |