GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 14.04.2021r. (ŚRODA) „PRZYBYSZE Z KOSMOSU”

Dzień dobry Kochani! Dziś czekają nas odwiedziny nowychznajomych ;) Jak myślicie, kto przyleci do nas
z odległej Galaktyki?

 

Posłuchajcie rymowanki i przywitajcie się z kolegą.

 

Jestem Ufuśpiegowaty,

mam ubrankow srebrne łaty,

a na głowieczułki dwa,

skaczęlekko: hopsa, sa.

Mieszkamsobie we wszechświecie,

podróżuję wswej rakiecie.

Przyjacielazdobyć chciałem,

więc naZiemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnićchcę się z wami,

choć jesteściejeszcze mali.

Złego nic minie zrobicie?

Czy baćmuszę się o życie?

Chętnie zwami porozmawiam.

Przyjacielskiukłon składam.

Ziemiapiękną jest planetą,

choć odmojej tak daleką.

Poznać waszechcę zwyczaje

i pozwiedzaćróżne kraje.

 

Zobaczcie, czy tak może wyglądać Ufuś? ;)

https://drive.google.com/file/d/1kK0acTsOpx35qV7PpLh6O9wfG1XKj_qM/view?usp=sharing

 

A może czegoś mu brakuje, żeby wyglądał tak jak wnaszej rymowance?

Spróbujcie sami narysować Ufusia wzorując się natekście i naszej grafice.

 

 

Jak myślicie, czy w kosmosie można spotkać żyweistoty? Kim są ufoludki?

 

Kochani, na stronie 72 ukrył się nasz przyjaciel.Wykonajcie zadanie, a zobaczycie, gdzie jest ;)
Na stronie 73 troszkęmatematyki.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=74

 

 

Po takich zadaniach, czas zrobić rozgrzewkę!Zaczniemy od „Startu rakiety”.

Przykucnijcie, przy delikatnych, spokojnychdźwiękach powoli podnosimy się w górę, gdy dźwięki stają się mocniejsze,wyciągamy ręce w górę i wspinamy się jak najwyżej na palce. Kiedy dźwiękiznowu stają się spokojniejsze, rakieta ląduje i my także zniżamy się aż dopozycji wyjściowej, czyli przykucamy.

 

 

A teraz mała podróż. Spacerujemy po okręgupowtarzając tekst i wyklaskując jego rytm.

 

W afrykańskiej wiosce

miło spędzam czas,

do zabawy

dziś zapraszam was.

W Azji ryż zjadamy

chętnie pałeczkami.

Jeśli masz ochotę,

spróbuj razem z nami.

Miasta, miasteczka

zwiedziłem w Europie,

drogę przemierzałem,

lecąc samolotem.

 

 

Przeniesiemy się teraz na nieznana planetę.Włączcie sobie spokojną muzykę, możecie skorzystać z mojej propozycji
isłuchając uważnie opowiadania, naśladujcie czynności, o których czytają Wamrodzice/ opiekunowie.

https://www.youtube.com/watch?v=x0fhwXMHqec

 

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się wpodróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły poschodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznanąpodróż. Leciały, leciały,
omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machałyrękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały
na niezwykłej planecie.Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnieprzepłynęły
przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcustanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak onezaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzozmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się napiasku i zasnęły, cichutko pochrapując.
Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły,aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się
przy swoich rakietach.Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo naZiemi
czuły się najlepiej.

 

 

Po takiejpodróży czas na odpoczynek ;) Zobaczcie jak można wykonać rakietę z tekturowejrolki.
Jeśli macie ochotę, również możecie taką wykonać.

https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo

 

 

Zostawię Wamjeszcze karty pracy od ufoludkowego przyjaciela ;)

https://drive.google.com/file/d/1YD1b9MZ_aNkwqaco4mX_AcR6sMQO0H-f/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1A-3cMOFVqwRKp_9TZbg0pZidhJ7Ct03p/view?usp=sharing