Przedszkolaki, posłuchajcie fragmentu wierszaApolinarego Nosalskiego „O dwunastu braciach – kwiecień”.
Kwiecień nieczeka, bardzo sięspieszy, aby nadrzewach listkirozwiesić, pierwszewarzywa zasiać wogrodzie, po czym zuśmiechem od nasodchodzi.
Rozmowa na temat wiersza:
1. O jakim miesiącu jestwiersz? 2. Corobi kwiecień? 3. Wymieńcie nazwy wszystkichmiesięcy.
Zabawa twórcza „Ptaki z figur”.
Dzieci, dotej zabawy potrzebne będą klocki w kształcie figur geometrycznych. Jeśli takichnie posiadacie możecie je z łatwością zrobić. Wystarczy kilka kartek z blokutechnicznego, ołówek i nożyczki. Układajcie zfigur geometrycznych wymyślone przez siebie ptaki. Przeliczcie, ile klocków w kształcie
Ćwiczenia w karcie pracy.
Zachęcam Wasdo wykonania ćwiczeń w karcie pracy, cz. 3, s. 63. Waszym zadaniem jeststworzenie historyjki
Ćwiczenia ruchowe.
Ruch tozdrowie!!! Zapraszam na ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem filmu „Sport zdzieckiem w domu. Ćwiczenia w dwójkach”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Do tejzabawy potrzebne będą klocki lub inne liczmany. Proszę, aby rodzic przeczytałćwiczenia tekstowe. Waszym zadaniem jest je rozwiązać,dokładając klocki lub je odkładając.
Na drzewiesiedziało 7 wróbli. Potem przyleciały jeszcze 3 wróble.
Na drzewiebyło 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały.
Jeśli macieochotę, w ten sam sposób rozwiążcie podobne zadanie w karcie pracy: Noweprzygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56, 57. Tym razem poćwiczciezapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Następniesamodzielnie czytajcie zadania. Wykonajcie do nich ilustracje, zapiszcieobliczenia.
Ilustrujemy muzykę ruchem.
Zapraszam doimprowizacji ruchowych przy muzyce o zmiennym tempie. Taniec do piosenki z„Króla Lwa”. Link dopiosenki: https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY
Ćwiczenia w karcie pracy.
Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 3, s. 64. Pokolorujcierysunek czajki według wzoru. Przeczytajcie z rodzicem lub samodzielnie nazwyczęści ciała czajki. Rysujcie jajka w każdym polu tak, żeby wszędzie było ichpo dziesięć.
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Nauka pisania polskich liter dla dzieci –alfabet”. Dzięki niemu utrwalicie sobie poznane literki. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=qdOpVAtkQqA
RELIGIA 1.04.2020r.
Owydarzeniach Niedzieli Palmowej można przeczytać (i obejrzeć) na: https://www.youtube.com/watch?v=TnCxpsWZ248
A o zwyczajach z nią związanych na: https://www.youtube.com/watch?v=_p60bHsJ8DE
Proszę o wykonanie zadań przytemacie 37.
Dodatkowo dla chętnych proponujęwysłuchanie piosenki „Hosanna memu Bogu”: https://www.youtube.com/watch?v=VBsymESDuJ0
JĘZYK ANGIELSKI01.04.2020r.
Hello, children! How are you?Fine?I’m fine too! :) (Dzień dobry dzieci! Jak się macie? Wszystko dobrze? U mnieteż)
Dziś nadal pozostajemy w kręgu tematycznym „Spring- Wiosna”.Wciąż utrwalamy słówka, bo dzieci najskuteczniej uczą się podczas zabawy iprzez częste powtórzenia.
1. Po raz kolejny rozpoczynamy od powtórzenie słówekrazem z filmikiem. Zatrzymujemy go na 1:04. https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284
2. Następnie wykorzystujemy do zabaw naszewydrukowane już wcześniej obrazki. Tym razem zachęcam do wydrukowania ich wpomniejszeniu dwukrotnie, tak, aby powstały nam karty do gry memory. Obrazkimożna wydrukować po kliknięciu tu: https://drive.google.com/file/d/1q_1ndeTNvdyG5zKPvMRVPA5uPgLVB-ia/view
Zabawa 1.Gra Memory- pomniejszone karty obrazkowe wydrukowane dwukrotnie układamyobrazkiem skierowanym do dołu na stoliku lub dywanie. Dziecko ma za zadanieznaleźć wszystkie pary. Przy każdym odwróceniu karty, dziecko nazywa rzeczwidzianą na obrazku. Jeśli odsłoni dwa takie same obrazki, zabiera parę. Zdzieckiem może zagrać np. rodzic, ale może też grać samo :)
Zabawa 2.Tym razem będzie to zabawa ruchowa „Walk aroud the circle” . Do zabawywykorzystujemy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk&feature=emb_title Układamyobrazki w kole na dywanie. Uruchamiamy piosenkę. Dziecko chodzi w rytm muzykiwokół ułożonych na podłodze obrazków. Na dźwięk słów „We all fall down”(„wszyscy się przewracamy”), dziecko siada obok obrazka, który jest najbliżejniego. Rodzic zatrzymuje muzykę. Dziecko nazywa obrazek, obok którego usiadło.Uruchamiamy muzykę ponownie i kontynuujemy zabawę.
3. Na koniec tradycyjnie powtarzamy poznaną wponiedziałek piosenkę o wiośnie. Prosimy dziecko
And that’s all fortoday! Goodbye,children! :) (I to wszystko na dziś! Do zobaczenia, dzieci!)
Joanna Mikołajczyk |