GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 01.04.2020r. (ŚRODA) „ZADANIA O PTAKACH”

Przedszkolaki, posłuchajcie fragmentu wierszaApolinarego Nosalskiego „O dwunastu braciach – kwiecień”.

 

Kwiecień nieczeka,

bardzo sięspieszy,

aby nadrzewach

listkirozwiesić,

pierwszewarzywa

zasiać wogrodzie,

po czym zuśmiechem

od nasodchodzi.

 

 

Rozmowa na temat wiersza:

 

1.    O jakim miesiącu jestwiersz?

2.   Corobi kwiecień?

3.    Wymieńcie nazwy wszystkichmiesięcy.

 

 

Zabawa twórcza „Ptaki z figur”.

 

Dzieci, dotej zabawy potrzebne będą klocki w kształcie figur geometrycznych. Jeśli takichnie posiadacie możecie je z łatwością zrobić. Wystarczy kilka kartek z blokutechnicznego, ołówek i nożyczki.

Układajcie zfigur geometrycznych wymyślone przez siebie ptaki. Przeliczcie, ile klocków w kształcie
danych figur zostało użytych.

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Zachęcam Wasdo wykonania ćwiczeń w karcie pracy, cz. 3, s. 63. Waszym zadaniem jeststworzenie historyjki
o wildze na podstawie ilustracji. Opowiedzcie ją rodzicomlub rodzeństwu. Następnie rysujcie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi.Czy kukułka ma swoje gniazdo?

 

 

Ćwiczenia ruchowe.

 

Ruch tozdrowie!!! Zapraszam na ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem filmu „Sport zdzieckiem w domu. Ćwiczenia w dwójkach”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

 

Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

 

Do tejzabawy potrzebne będą klocki lub inne liczmany. Proszę, aby rodzic przeczytałćwiczenia tekstowe. Waszym zadaniem jest je rozwiązać,dokładając klocki lub je odkładając.

 

Na drzewiesiedziało 7 wróbli. Potem przyleciały jeszcze 3 wróble.
Ile wróbli siedzi terazna drzewie?

 

Na drzewiebyło 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały.
Ile gołębi pozostało na drzewie?

 

Jeśli macieochotę, w ten sam sposób rozwiążcie podobne zadanie w karcie pracy: Noweprzygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56, 57. Tym razem poćwiczciezapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Następniesamodzielnie czytajcie zadania. Wykonajcie do nich ilustracje, zapiszcieobliczenia.

 

 

Ilustrujemy muzykę ruchem. 

 

Zapraszam doimprowizacji ruchowych przy muzyce o zmiennym tempie. Taniec do piosenki z„Króla Lwa”.

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 3, s. 64.

Pokolorujcierysunek czajki według wzoru. Przeczytajcie z rodzicem lub samodzielnie nazwyczęści ciała czajki. Rysujcie jajka w każdym polu tak, żeby wszędzie było ichpo dziesięć.

 

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Nauka pisania polskich liter dla dzieci –alfabet”. Dzięki niemu utrwalicie sobie poznane literki.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=qdOpVAtkQqA

 

 

 

 

RELIGIA 1.04.2020r.

 

Owydarzeniach Niedzieli Palmowej można przeczytać (i obejrzeć) na:

https://www.youtube.com/watch?v=TnCxpsWZ248

 

A o zwyczajach z nią związanych na:

https://www.youtube.com/watch?v=_p60bHsJ8DE

 

 

Proszę o wykonanie zadań przytemacie 37.

 

Dodatkowo dla chętnych proponujęwysłuchanie piosenki „Hosanna memu Bogu”:

https://www.youtube.com/watch?v=VBsymESDuJ0

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI01.04.2020r.

 

Hello, children! How are you?Fine?I’m fine too! :)

(Dzień dobry dzieci! Jak się macie? Wszystko dobrze? U mnieteż)

 

Dziś nadal pozostajemy w kręgu tematycznym „Spring- Wiosna”.Wciąż utrwalamy słówka, bo dzieci najskuteczniej uczą się podczas zabawy iprzez częste powtórzenia.

 

1.   Po raz kolejny rozpoczynamy od powtórzenie słówekrazem z filmikiem. Zatrzymujemy go na 1:04.

https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

 

 

2.   Następnie wykorzystujemy do zabaw naszewydrukowane już wcześniej obrazki. Tym razem zachęcam do wydrukowania ich wpomniejszeniu dwukrotnie, tak, aby powstały nam karty do gry memory. Obrazkimożna wydrukować po kliknięciu tu:

https://drive.google.com/file/d/1q_1ndeTNvdyG5zKPvMRVPA5uPgLVB-ia/view

 

Zabawa 1.Gra Memory- pomniejszone karty obrazkowe wydrukowane dwukrotnie układamyobrazkiem skierowanym do dołu na stoliku lub dywanie. Dziecko ma za zadanieznaleźć wszystkie pary. Przy każdym odwróceniu karty, dziecko nazywa rzeczwidzianą na obrazku. Jeśli odsłoni dwa takie same obrazki, zabiera parę. Zdzieckiem może zagrać np. rodzic, ale może też grać samo :)

 

Zabawa 2.Tym razem będzie to zabawa ruchowa „Walk aroud the circle” . Do zabawywykorzystujemy piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk&feature=emb_title

Układamyobrazki w kole na dywanie. Uruchamiamy piosenkę. Dziecko chodzi w rytm muzykiwokół ułożonych na podłodze obrazków. Na dźwięk słów „We all fall down”(„wszyscy się przewracamy”), dziecko siada obok obrazka, który jest najbliżejniego. Rodzic zatrzymuje muzykę. Dziecko nazywa obrazek, obok którego usiadło.Uruchamiamy muzykę ponownie i kontynuujemy zabawę.

 

 

3.   Na koniec tradycyjnie powtarzamy poznaną wponiedziałek piosenkę o wiośnie. Prosimy dziecko
o tańczenie i śpiewanie (częśćdzieci już dziś będzie potrafiła zaśpiewać większość piosenki, niektóre
mogąjednak potrzebować jeszcze większej liczby powtórzeń w kolejnych dniach).

https://www.youtube.com/watch?v=aCvFpGRCfhQ&fbclid=IwAR1uDD-E8YezpaadP7SsGNZuTqXWFu5v78zxMYSJ-V9c5DdFa9tMbGlvGp0

 

 

And that’s all fortoday! Goodbye,children! :)

(I to wszystko na dziś! Do zobaczenia, dzieci!)

 

Joanna Mikołajczyk