01.06.2020r.(PONIEDZIAŁEK) „DZIEŃ DZIECKA”
Drogie Dzieci!
W dniu Waszego Święta życzę wszystkiegonajlepszego: zdrowia, radości,spełnienia wszystkich marzeń, wielu miłych przygód. Niech uśmiech promieniejena Waszych buziach, niech każdy dzieńprzepełnia radość i pozytywne doświadczenie. Niech dorośli pomagają Wam w realizacji marzeń ipragnień, a także wskazują drogę ku właściwemu rozwojowi. Życzy wychowawczyni!
Wprowadzenie nazwy czerwiec na podstawie fragmentuwiersza Apolinarego Nosalskiego „O dwunastu braciach – czerwiec”.
Drogą dolasu idzie jużczerwiec z wiązankąchabrów i dzbanemczernic. Patrzy nałąkę mokrą odrosy: - Już czasnajwyższy na sianokosy.
Rozmowa na temat wiersza.
- Jak nazywasię nowy miesiąc? - Co to sąsianokosy? - Jakwyglądają chabry? - Wymieńcienazwy wszystkich miesięcy, zaczynając od czerwca.
Ćwiczenia w czytaniu.
Kochani!Jeśli macie ochotę, otwórzcie książeczkę na stronie 90 – 91. Przeczytajcietekst samodzielnie lub z pomocą rodzica „Odburaka cukrowego do cukierka”.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Dzieci!Zachęcam do zabaw ruchowych z Lulisią i Lulitulisiami. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4
Przedszkolaki! Zachęcam do obejrzenia programu dla dzieci„Domowe Przedszkole. Niespodzinki dla dzieci”. Link do filmu. https://www.youtube.com/watch?v=oTqnwff6bdw
Miłej zabawy!!! JĘZYKANGIELSKI Hello! Today is the Children’sDay- Dziś Dzień Dziecka. Jest to również temat naszych dzisiejszych zajęć:) Dziś przygotowałam dla Was dużo przyjemnych zabaw ruchowych. Jestem pewna,że każda z nich Wam się spodoba i będziecie chcieli ją powtórzyć przynajmniejdwa razy! 1. Zabawa ruchowa „Simon says”. Zadanie jest proste-należy naśladować czynności, ale tylko te, które zostaną poprzedzone słowami:„Simon says”. A bawimy się wraz z nagraniem: https://www.youtube.com/watch?v=OkO8DaPIyXo
2. A teraz czas na trochę tańca- „A Ram Sam SamDance”. https://www.youtube.com/watch?v=zBttxAMxaXE
Naśladujemytaniec dzieci z nagrania. Jeśli chcecie, przy kolejnych powtórkach, możeciedołączać się do śpiewu.
3. I ostatnia nasza propozycja na dziś to piosenka„Move and freeze”. Będzie to wymagać od was dobrej koordynacji ruchowej.Naśladujemy taniec dzieci z nagrania. Jeśli chcecie, przy kolejnych powtórkach,możecie dołączać się do śpiewania refrenu.
https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE&t=76s
Andthat’s all!- I to już wszystko! I hope, you had fun!- Mam nadzieję, żebawiliście się dobrze. Bye, bye JoannaMikołajczyk
02.06.2020r. (WTOREK) „WKACJE NA WYBRZEŻU”
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 60. Wykonajcie łódki wedługinstrukcji. Następnie rysujcie po śladach.
Słuchanie piosenki Doroty Gellner „Podajmy sobieręce”.
1. Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,
Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence. przez burzei przez tęcze, pod gwiazdądaleką, nad rzeczkąi rzeką.
2. Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka, kiedy szarysmutek wpadnie do fartuszka.
Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie…
3. Chociaż czasem dzielą nieprzebyte góry, nieskończonedrogi, zachmurzone chmury.
Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie…
Link donagrania. https://www.youtube.com/watch?v=cMy4IUmZVKU
Rozmowa na temat piosenki.
- Jakipowinien być przyjaciel? - Czyprzyjaciele powinni sobie pomagać? - Co byściezrobili, aby wszystkie dzieci w przedszkolu były szczęśliwe?
Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej –Zaremby „Wakacyjne podróże”.
Kochani,otwórzcie książeczkę na stronie 84 – 85, posłuchajcie opowiadania śledzącilustracje.
Od samegorana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu,a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu.Szczęśliwie mama przypomniała im - Terazmożecie podróżować palcem po całym świecie. - Super! –ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemskaobracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniejzadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna iAmeryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja - Tujedziemy! – Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. –Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury ikoale. - W Sydneychciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata. - A będzietam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada. Olekspojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola,które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwoleżące w Ameryce Południowej. - Brazylia.Dobry wybór – pochwalił tata. - Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbymsobie – przeciągnął się leniwie. - Może i jazaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać z wami doIndii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jestciekawa. - No pewnie!Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy! –zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa. - A będzietam nasz park? – nieśmiało spytała Ada. Wszyscy spojrzeli na nią jak naprzybysza z kosmosu. - Nasz parkbędzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata.Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów - StanyZjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata. - Jest tamplac zabaw? – spytała Ada. - Naszegonie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i… - Alenaszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada. - Ja niemogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek. - Chcę. Tylkonie tak daleko – bąknęła Ada. - To gdzie?Wybieraj – podsunął jej globus. Ada zamknęłaoczy. „Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa. - Tu! Cała rodzinawbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęliśmiechem. - Europa,Polska, Warszawa – podsumował Olek. Adawestchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. - Pojedziemydo babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki,ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada. - Mrówki,komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata imama. Nawet napad komarów nie odstraszyły ani jego, ani Ady od podróży dodziadków. Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setkiciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Co Olek,Ada i tata planowali z samego rana? - Dziękiczemu mogli podróżować palcem po całym świecie? - Jakiekontynenty były widoczne na globusie? - Cowskazywał palec Olka? - Cowskazywał palec taty? - Gdziechciała pojechać mama? - Cowspominała cały czas Ada? - Cowskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?
Ćwiczenia z tekstem.
Przedszkolaki,przeczytajcie tekst znajdujący się pod ilustracjami
Wakacje na Wybrzeżu.
Przedszkolaki,posłuchajcie odgłosu fal morskich uderzających o plażę. Link donagrania. https://www.youtube.com/watch?v=nhAGPBXj78U
- Czegoodgłosu słuchaliście? - Czy tenodgłos był przyjemny? - Pokażcierękami, jak porusza się fala. - Dokończciezdanie: Chciałbym (chciałabym) pojechaćnad morze, bo…
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Poznajemy Morze Bałtyckie”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=rjxL_U_boqQ&t=73s
„Rybka na falach” – praca plastyczna.
Do wykonaniapracy plastycznej potrzebne będą: bloki kolorowe, flamastry, kredki, pastele,klej, nożyczki. Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Rybka na falach”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=ZRmpSaNIxc4
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,na zakończenie wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 61. Rysujcie pośladach drugiej połowy rysunków misia i lalki. Pokolorujcie je. Dokończcierysować hulajnogi według wzoru.
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI Hello! Dziś zaczynamy nowy temat, ostatni nasz temat w tymroku szkolnym: „My holiday”- „Moje wakacje”. Nauczymy się nazw miejsc iprzedmiotów związanych z wypoczynkiem wakacyjnym. 1. Zaczynamy od spojrzenia na stronę 80: https://drive.google.com/file/d/1Bay1sm4FmGnjP5XE0vh6K8LeUtXgDdNb/view?usp=sharing
Informujemydziecko, że będziemy się uczyć wraz z bohaterami bajki Lilo i Stich. Zaczynamyod przedstawienia bohaterów. Wskazujemy na dziewczynkę i mówimy: This isLilo. She’s small.- To Lilo. Ona jest mała. Wskazujemyna niebieskiego stworka i mówimy: This is Stitch. He’s blue. He’s a friend. – To Stitch. Jestniebieski. Jest przyjacielem.
2. Następnie prosimy dziecko, aby posłuchałorymowanki. Wskazujemy na obrazku z punktu 1 poszczególne elementy z rymowanki(nagranie, tekst i tłumaczenie rymowanki poniżej). Słuchamy rymowanki jeszczeraz i prosimy dziecko, aby tym razem wskazywało samo. A następnie słuchamyrymowanki jeszcze raz, zatrzymujemy fragment po fragmencie i prosimy dziecko,aby powtarzało wers po wersie.
Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1xGjQgTNGvrI6YZN8aLRdcYnZE53c2PVr/view?usp=sharing
Tekst itłumaczenie:
Kolejnykrok to samodzielne wypowiedzenie rymowanki przez dziecko wraz ze ścieżkądźwiękową: https://drive.google.com/file/d/1Wc3itCLA2gxwjvtvQAC5MjLDIJcxCfJS/view?usp=sharing
3. Zabawa ruchowa. Prosimy dziecko, aby podałowybraną liczbę: one, two, three. Rodzic wybiera kolor. Zadaniem dziecka jestznalezienie w domu odpowiedniej ilości przedmiotów w wybranym kolorze. Jeślidziecko potrafi, nazywa znalezione rzeczy po angielsku. Powtarzamy kilkukrotniezmieniając liczby i kolory. And that’s all for today! Goodbye! Joanna Mikołajczyk 03.06.2020r. (ŚRODA) „GÓRALSKIE LICZENIE”
Zabawa matematyczna „Góralskie liczenie”.
Do tejzabawy potrzebne będą: liczmany oraz kartoniki z liczbami
Zadanie 1. Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie. Dwie w góry mu uciekły. Ile terazmasz owiec juhasie? (dzieciukładają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Układają działanie: 10 – 2 = 8, odpowiadają na pytanie: teraz jest 8 owiec).
Zadanie 2. Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody. Ale 4 starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi? (Dzieciukładają 9 liczmanów. Odsuwają 4. Układają działanie: 9 – 4 = 5, odpowiadają na pytanie: w zagrodzie śpi 5owiec).
Zadanie 3. Na hali, na hali raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły. Powiedz teraz mi – ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi? (Dzieciukładają 7 liczmanów. Dokładają 3. Układają działanie: 7 + 3 = 10, odpowiadają na pytanie: w zagrodzie śpi 10owiec).
Zadanie 4. Na łące pod górą juhas owce pasie: i 5 białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa? (Dzieciukładają 4 liczmany. Dokładają 5. Układają działanie: 4 + 5 = 9, odpowiadają na pytanie: w stadzie juhasa jest 9owiec).
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Ćwiczenia zliczeniem w podskokach”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
Nasze Polskie góry.
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Nasze Polskie góry!”. Zwróćcie uwagę nakolorystykę pasm górskich. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg
Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.
Do wykonaniapracy plastycznej potrzebne będą: farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka zbloku technicznego. Dzieciformują z pogniecionego papieru pasmo górskie, przyklejają je na kartce z blokutechnicznego, malują farbami plakatowymi na różne odcienie brązu, malują drzewaiglaste u podnóża gór.
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI Hello! Czas na drugie zajęcia z tematem „My holidays”- „Mojewakacje”. 1. Zaczynamy zajęcia od powtórzenia rymowanki zostatnich zajęć: Rymowanka: Podkładmuzyczny i słowa: https://drive.google.com/file/d/1xGjQgTNGvrI6YZN8aLRdcYnZE53c2PVr/view?usp=sharing Sampodkład muzyczny: https://drive.google.com/file/d/1Wc3itCLA2gxwjvtvQAC5MjLDIJcxCfJS/view?usp=sharing
2. Spoglądamyna obrazek z zeszytu ćwiczeń: https://drive.google.com/file/d/1oFfaqeiaY7M54i9FTc_05CzjaXxf5zNr/view?usp=sharing
Powtarzamywraz z dzieckiem słówka, opisujące przedmioty widoczne na obrazku (linkiprowadzą do słownika, gdzie można wysłuchać wymowy): A shell- muszelka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=shell
A starfish- rozgwiazda https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=starfish
A crab- krab https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=crab
Asandcastle- zamek z piasku https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sandcastle
A beach- plaża https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=beach
A sea-morze https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sea
3. Następnie wyjaśniamy dziecku, że jego zadaniemjest pokolorowanie i policzenie elementów, które są białe. Po policzeniu,dzieci muszą wpisać liczbę przedmiotów pod małymi obrazkami. Po wykonaniuzadania prosimy dziecko, żeby powiedziało po angielsku ile jest poszczególnychelementów na obrazku.
Rozwiązanie: Onesandcatle- 1 zamek z pisaku ZeroFish- 0 rybek Fivestarfish- 5 rozgwiazd Three crabs- 3 kraby Eight shells- 8 muszelek
4. Kończymy zajęcia zabawą ruchową „Shark”. Wyznaczamy„teren morza” i „teren plaży”, np. dywan to morze, a za jego krawędzią jestplaża. Mówimy do dziecka „Swim!”- Pływaj. Dziecko udaje, że pływa „Look! Astarfish!”- Dziecko udaje, że patrzy na rozgwiazdę. „Look! A shark!”- „Popatrz, rekin!”- Dzieckoucieka na plażę (czyli zbiega z dywanu).
And that’s all! Goodbye! Joanna Mikołajczyk
RELIGIA 03.06.2020
TEMAT: JESTEM KOCHANYM DZIECKIEMBOGA.
Niech będzie pochwalony JezusChrystus
Modlitwa Jak zapewne pamiętacie w niedzielęprzeżywaliśmy Uroczystość Zesłania Ducha Świętego. Duch Święty zstąpił z niebana Apostołów pod postacią szumu wiatru i języków ognia. Przyszedł aby ichpocieszyć po odejściu do nieba Pana Jezusa ale równocześnie dodać im odwagi iobdarzyć licznymi darami. Poprośmy Go o Jego pomoc i opiekępodczas dzisiejszej katechezy śpiewając piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=KDPsgIxr8qI
Wprowadzenie do tematu Duch Święty, chociaż Go nie widzimyjest obecny również w naszym życiu od chwili chrztu świętego
Obraz CHRZEST DZIECKA
Chrzest to bardzo ważne wydarzenie wnaszym życiu. Pewnie większość Możemy więc zaśpiewać : „Bóg kochamnie” https://www.youtube.com/watch?v=WQnKPHeYzZk Szczególnie kocha dzieci niezależnie od tegogdzie mieszkają, jaki mają kolor skóry. A Ty wiesz gdzie mieszkają te dzieci? https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0 Czy Już wiesz jakie dzieci są naświecie? Każde dziecko od chwili Chrztuświętego może do Boga mówić : Ojcze, Tatusiu. Takiej modlitwy nauczył nas Pan Jezus.
Modlitwa „Ojcze nasz, któryś jest w niebie…”
Praca z podręcznikiem Wykonaj zadania w temacie 46
Szczęść Boże na cały dzień J
04.06.2020r. (CZWARTEK) „LATO NA WAKACJACH”
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 62. Posłuchajcie, gdziepodróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejcie obok obrazków środkówlokomocji obrazki odpowiednich miejsc. Autokar wiezie podróżnych nad morze,samochód – nad jezioro, pociągiem podróżują w góry, a samolotem lecą dociepłych krajów. Następnie pokolorujcie na obu kartkach wakacyjny pociąg.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Gimnastyka dla dzieci”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA
Zabawa plastyczna „Wakacyjny pociąg”.
Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Pociąg zpapieru”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=QW7r87HMBcg
Czy powietrze jest czyste? – doświadczenie iobserwacja.
Ćwiczenia oddechowe. Przedszkolaki,do tego ćwiczenia przygotujcie sobie kawałki bibuły. Dmuchajcie na kawałkibibuły na przemian – delikatnie, mocno. (ludzieoddychają jednym ze składników powietrza – tlenem, a narządem służącym dooddychania są płuca).
Zabawy powietrzem. Do tejzabawy potrzebne będą: waga, balon – nadmuchany i zwykły, świeca, słoik. -wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu, - ważenie nawadze balonów - z powietrzem i pustego, -obserwowanie palącej się świecy, potem zasłonięcie jej odwróconym słoikiem. (Dzieci, jakzauważyłyście, powietrze jest bezbarwne, nie ma zapachu, waży niewiele i bezniego nic nie może się palić). -sprawdzanie czystości powietrza w ogrodzie (podczas zabaw na świeżympowietrzu). Dzieci biorąwaciki kosmetyczne i wycierają nimi listki nisko rosnących drzew i krzewów. (Powietrzejest zanieczyszczone, zanieczyszczają je miedzy innymi spaliny pojazdów).
Zachęcam doobejrzenia filmów edukacyjnych „Przedszkolne laboratorium. Jak znaleźćpowietrze?”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA
„Eksperymentyz powietrzem”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU&t=36s
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 63. Nawleczcie muszelki na nitkę według wzoru (rytmu).
Nazakończenie, zachęcam do obejrzenia bajki i filmu edukacyjnego „RodzinaTreflików. Smog”. Link do bajki. https://www.youtube.com/watch?v=HHSpCHB9qO0
„Dlaczegomusimy dbać o czyste powietrze? Czym jest smog?” Link do filmu. https://www.youtube.com/watch?v=baJQkO9G6uk&t=183s
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI Hello! Kontynuujemy temat „My holidays”- „Moje wakacje”. Dziśuczymy się o wakacyjnych zabawkach: 1. Spoglądamy na zadanie z podręcznika. https://drive.google.com/file/d/1WKbji8x3SnXg_eXmqB2hfiNt3VEJevCL/view?usp=sharing Na półceznajdują się zabawki- wprowadzamy nazwy zabawek nieznane do tej pory ipowtarzamy nazwy, które dzieci już znały: a ball- piłka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ball
a ship- statek https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ship
a teddy bear- miś pluszowy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear
a car- samochód https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=car
a train- pociąg https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train
a kite- latawiec https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=kite
Wskazujemyna poszczególne zabawki, prosimy dziecko, aby powtarzało słówka po nagraniachze słownika.
2. Wykonujemy zabawę ułatwiającą zapamiętanie słówek.Prosimy dziecko, aby wycięło mały kawałek papieru. Dziecko zamyka oczy,zakrywamy jeden z obrazków z podręcznika. Zadaniem dziecka jest nazwanieobrazka, który został zakryty.
3. Następnie prosimy dziecko, aby podało kolorywszystkich zabawek.
4. Czas na słuchanie. Zadaniem dziecka jestwysłuchanie nagrania i zakreślenie opisanych w nim zabawek. Nagranie: https://drive.google.com/file/d/17cdpVsKjLMukN9yj6BvAqL5Ti7sqGh3C/view?usp=sharing Tekst: I’ve got a teddy bear and a big ball. I’ve got a blue boat and a red and yellow car. Rozwiązanie: Dzieci powinnyzakreślić następujące obrazki: a ball-piłkę, a ship- statek, a teddy bear-misia, a car- samochodzik. Po zakreśleniu, prosimy dzieci onazwanie zakreślonych obrazków. 5. Kończymy zajęcia zabawą ruchową „Shark”.Wyznaczamy „teren morza” i „teren plaży”, np. dywan to morze, a za jegokrawędzią jest plaża. Mówimy do dziecka „Swim!”- Pływaj. Dziecko udaje, żepływa „Look! Astarfish!”- Dziecko udaje, że patrzy na rozgwiazdę. „Look! A shark!”- „Popatrz, rekin!”- Dzieckoucieka na plażę (czyli zbiega z dywanu).
And that’s all! Goodbye! Joanna Mikołajczyk
05.06.2020r (PIĄTEK) „JUŻ WKRÓTCE LATO”
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, Nowe Przygody Olka
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam do ćwiczeńruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Z życia przedszkolaka. Ćwiczeniaporanne”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=seEs5lQpaIY
Ćwiczenia w karcie pracy.
Dzieci,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 64 – 65. Odczytajciesamodzielnie lub z pomocą rodzica zdanie: Jestlato. Obejrzyjcie zdjęcia i posłuchajcie tekstu na ich temat, odczytanegoprzez rodzica. Narysujcie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej.Pokolorujcie rysunki.
Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęćz karty pracy).
Np.: - Latem napolu dojrzewa zboże. - Latem wogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki. - Latem wlesie rosną jagody…
Zabawa dydaktyczna „Czym pojedziemy na wakacje?”
Rozwiązywanie zagadek o różnych środkachlokomocji. (dzielenienazw środków lokomocji na sylaby i głoski).
Pędzi potorze szybko, z daleka, bo tłumpodróżnych na stacji czeka…(pociąg)
Ma skrzydła,choć nie jest ptakiem. Latapodniebnym szlakiem…(samolot)
Ma maskę, apod nią konie, cylindry –nie na głowie. A w środkusiedzi człowiek…(samochód)
Ta wielkalatająca maszyna owada –ważkę, przypomina…(helikopter)
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 66. Na obrazkach przedstawionesą środki lokomocji. Zastanówcie się
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Poznajemy pojazdy. Środki transportu.Przedszkole Profesora Szymona”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=TDnOkVpGoQ0
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 67. Otoczcie
Nazakończenie obejrzyjcie bajkę edukacyjną „Poznajemy środki transportu. Autobus,pociąg, a może balon?" Link dobajki. https://www.youtube.com/watch?v=JwNw8wX5dGs
Dodatkowe karty pracy: ćwiczenia grafomotoryczne,nauka czytania sylabami, dyktando graficzne.
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-autobus-01.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-folklor-kwiat-01.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-czytania/3/sylaby-czytanie-MTD-1.pdf
Miłej pracy!!!
RELIGIA 05.06.2020
TEMAT: CHLEB JEST DAREM BOGA..
Niech będzie pochwalony JezusChrystus
Modlitwa Na początek uczyńcie pięknie znakkrzyża. Powtórzmy modlitwę „Ojcze nasz”
Wprowadzenie do tematu W modlitwie tej mówimy „Chlebanaszego powszedniego daj nam dzisiaj” prosząc Boga o pożywienie i wszystko cojest nam potrzebne do życia. Bóg nas kocha i daje nam to, czegopotrzebujemy do życia. Takim darem jest np. jedzenie.– Co lubicie jeść naśniadanie? Podstawowym pożywieniem każdego człowieka jest chleb. Popatrzcie ileosób musi pracować abyśmy mogli codziennie na półce w sklepie znaleźć świeżychleb. https://www.youtube.com/watch?v=jl1lRfgwzWU (Od ziarenka do bochenka) A teraz zapraszam na wirtualnąwycieczkę do piekarni https://www.youtube.com/watch?v=kPhS_7ZgvoA Żeby powstał chleb, musi pracowaćwiele osób, ale na samym początku to Bógdał zboża, w których są ziarna. To z ziaren powstaje mąka, a z niej chleb.
Rymowanka Chlebszanować to rzecz święta, każde dziecko niech pamięta.
Dzisiaj zadanie kulinarne Przygotuj sobie kanapkę z ulubionychproduktów. Możesz o pomoc poprosić rodziców. Pamiętając o tym, ile osób musiałopracować by powstał chleb pomódl się słowami „Pobłogosław, Panie Boże, nas,pobłogosław te dary oraz ludzi, którzy je przygotowali. Naucz nas dzielić sięchlebem i radością ze wszystkimi. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.” A teraz można zjeść kanapki.Smacznego J
Praca z podręcznikiem Wykonaj zadania w temacie 48
SzczęśćBoże. Dobrego dnia J;J |