GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 01.06.2020r.-05.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „DZIEŃ DZIECKA” „WAKACJE NA WYBRZEŻU” „GÓRALSKIE LICZENIE” „LATO NA WAKACJACH” „JUŻ WKRÓTCE LATO”

01.06.2020r.(PONIEDZIAŁEK)

„DZIEŃ DZIECKA”

 

Drogie Dzieci!

 

W dniu Waszego Święta

życzę wszystkiegonajlepszego:

zdrowia, radości,spełnienia wszystkich marzeń,

wielu miłych przygód.

Niech uśmiech promieniejena Waszych buziach,

niech każdy dzieńprzepełnia radość

i pozytywne doświadczenie.

Niech dorośli pomagają Wam

w realizacji marzeń ipragnień,

a także wskazują drogę

ku właściwemu rozwojowi.

Życzy wychowawczyni!

 

Wprowadzenie nazwy czerwiec na podstawie fragmentuwiersza Apolinarego Nosalskiego „O dwunastu braciach – czerwiec”.

 

Drogą dolasu

idzie jużczerwiec

z wiązankąchabrów

i dzbanemczernic.

Patrzy nałąkę

mokrą odrosy:

- Już czasnajwyższy

na sianokosy.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

- Jak nazywasię nowy miesiąc?

- Co to sąsianokosy?

- Jakwyglądają chabry?

- Wymieńcienazwy wszystkich miesięcy, zaczynając od czerwca.

 

Ćwiczenia w czytaniu.

 

Kochani!Jeśli macie ochotę, otwórzcie książeczkę na stronie 90 – 91. Przeczytajcietekst samodzielnie lub z pomocą rodzica „Odburaka cukrowego do cukierka”.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Dzieci!Zachęcam do zabaw ruchowych z Lulisią i Lulitulisiami.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

Przedszkolaki! Zachęcam do obejrzenia programu dla dzieci„Domowe Przedszkole. Niespodzinki dla dzieci”.

Link do filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=oTqnwff6bdw

 

Miłej zabawy!!!

JĘZYKANGIELSKI

Hello!

Today is the Children’sDay- Dziś Dzień Dziecka. Jest to również temat naszych dzisiejszych zajęć:) Dziś przygotowałam dla Was dużo przyjemnych zabaw ruchowych. Jestem pewna,że każda z nich Wam się spodoba i będziecie chcieli ją powtórzyć przynajmniejdwa razy!

1.   Zabawa ruchowa „Simon says”. Zadanie jest proste-należy naśladować czynności, ale tylko te, które zostaną poprzedzone słowami:„Simon says”. A bawimy się wraz z nagraniem:

https://www.youtube.com/watch?v=OkO8DaPIyXo

 

Tekst:

Simon says, simon says, only do what simon says/ x2

Simon says to touch your nose

Simon says to touch your shoulder

Simon says to touch your elbows

 

Touch your head

Simon says, simon says only do what Simon says / x2

Simon says Stomp your feet

Simon says Bend your knees

Simon says touch your ears

Touch your Back

Simon says, simon says only do what simon says / x2

Simon says Jump up and down

 

Simon says Stop

Simon says Jump up and down

 

Now stop

Simon says, simon says only do what simon says / x2

Simon says Snap your fingers

Simon says Wiggle your arm

Simon says Move like a robot

 

Simon says Sit down

Simon says, simon says only do what simon says Simon says./ x2

Simon says Stand on your toes

Simon says Air guitar

Simon says Blink your eyes

Shake your head

Simon says, simon says only do what simon says Simon says/ x2

Simon says Wiggle your fingers

Simon says Make a funny face

 

Simon says Hop like a frog

Close eyes

Simon says, simon says only do what Simon says Simon says./ x2

Tłumaczenie:

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: dotknij nos

Szymon mówi: dotknij ramię

 

Szymon mówi: dotknij swoje łokcie

Dotknij głowę (nie wykonujemy!)

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Tup nogami

Szymon mówi: Ugnij kolana

Szymon mówi: dotknij uszka

Dotknij plecki

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Skacz do góry
i w dół

Szymon mówi: Stop!

Szymon mówi: Skacz do góry
i w dół

A teraz stop

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Pstrykaj palcami

Szymon mówi: Kręć ramionami

Szymon mówi: Poruszaj się jak robot

Szymon mówi: Usiądź

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Stań na palcach

Szymon mówi: „Powietrzna gitara” Szymon mówi: Mrugaj oczami

Potrząśnij głową

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Kręć palcami

Szymon mówi: Zrób śmieszną minę

Szymon mówi: Skacz jak żaba

Zamknij oczy

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

 

 

2.   A teraz czas na trochę tańca- „A Ram Sam SamDance”.

https://www.youtube.com/watch?v=zBttxAMxaXE

 

Naśladujemytaniec dzieci z nagrania. Jeśli chcecie, przy kolejnych powtórkach, możeciedołączać się do śpiewu.

 

Tekst:

Arms up high, reach for the sky.

Let's sing and move along to this silly, silly ram sam song

 

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

Tłumaczenie:

Ramiona do góry, sięgnij do nieba

Zaśpiewajmy razem i poruszajmy się w rytm śmiesznej piosenki ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

 

3.   I ostatnia nasza propozycja na dziś to piosenka„Move and freeze”. Będzie to wymagać od was dobrej koordynacji ruchowej.Naśladujemy taniec dzieci z nagrania. Jeśli chcecie, przy kolejnych powtórkach,możecie dołączać się do śpiewania refrenu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE&t=76s

 

Tekst:

 

C’mon, move and freeze./ x4

 

Put your right hand on your left knee, your left hand on your right. Your knees move in and out. Your hands stay tight. Now keep on with your moving but switch hands on your knees. Keep on moving in and out till we say freeze.

 

 C’mon, move and freeze. / x4

 

Put one hand across your shoulder one hand across your back. Now jump in place. Do you like it like that? Now switch hands across your shoulders and switch hands across your back. Now just be nimble, just be quick, just like Jack.

 

C’mon, jump and freeze / x4

 

Everybody shake your body from your head down to your feet. And don’t stop shaking until we stop the beat. Shake it to the east and shake it to the west. Shake it, shake it, shake it with my friends who are the best.

 

 

C’mon, shake and freeze./x4

 

Put your right hand on your head, your left on someone’s knee. Now turn once in a circle and buzz like a bee. Now turn the other way, don’t let go or lose your spot. Keep turning left, keep turning right until the music stops.

 

 

C’mon, turn and freeze.

 

“Alright, you can move now.”

Tłumaczenie:

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż prawą dłoń na swoim lewym kolanie, lewą dłoń na prawym. Twoje kolana poruszają się na zewnątrz i do środka. Ręce sztywno. Cały czas się ruszaj, ale zmieniaj dłonie na kolanach. Ruszaj się na zewnątrz i do środka aż powiemy zamarznij.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż jedną rękę na ramieniu a drugą wzdłuż pleców. A teraz skacz w miejscu. Podoba ci się tak? A teraz zmieniaj ręce na ramieniu i plecach.

 

A teraz bądź zwinny, bądź szybki, tak jak Jack

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Wszyscy potrząsajmy ciałem od głowy po stopy.

I nie przestawaj potrząsać, dopóki nie zatrzyma się rytm. Potrząsaj na wschód i potrząsaj na Zachów. Potrząsaj, potrząsaj, potrząsaj z moimi najlepszymi przyjaciółmi.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż prawą dłoń na głowie, a lewą na czyimś kolanie. A teraz obróćcie się w kole i bzyczcie jak pszczoła. Odwróćcie się w drugą stronę, nie puszczajcie i nie opuszczajcie swojego miejsca. Odwracajcie się w lewo, w prawo aż muzyka się zatrzyma.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

W  porządku, już możecie się ruszać.

 

Andthat’s all!- I to już wszystko!

I hope, you had fun!- Mam nadzieję, żebawiliście się dobrze.

Bye, bye

JoannaMikołajczyk

 

02.06.2020r. (WTOREK)

„WKACJE NA WYBRZEŻU”

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 60. Wykonajcie łódki wedługinstrukcji. Następnie rysujcie po śladach.

 

 

Słuchanie piosenki Doroty Gellner „Podajmy sobieręce”.

 

1. Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,
a my tacy mali, mali jak kropelki.

 

Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence.
W ogródku przed domem, na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce

przez burzei przez tęcze,

pod gwiazdądaleką,

nad rzeczkąi rzeką.

 

2. Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,

kiedy szarysmutek wpadnie do fartuszka.

 

Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie…

 

3. Chociaż czasem dzielą nieprzebyte góry,

nieskończonedrogi, zachmurzone chmury.

 

Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie…

 

Link donagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=cMy4IUmZVKU

 

Rozmowa na temat piosenki.

 

- Jakipowinien być przyjaciel?

- Czyprzyjaciele powinni sobie pomagać?

- Co byściezrobili, aby wszystkie dzieci w przedszkolu były szczęśliwe?

 

Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej –Zaremby „Wakacyjne podróże”.

 

Kochani,otwórzcie książeczkę na stronie 84 – 85, posłuchajcie opowiadania śledzącilustracje.

 

Od samegorana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu,a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu.Szczęśliwie mama przypomniała im
o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielkiglobus i postawiła go na podłodze.

- Terazmożecie podróżować palcem po całym świecie.

- Super! –ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemskaobracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniejzadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna iAmeryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja
i Australia.

- Tujedziemy! – Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. –Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury ikoale.

- W Sydneychciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata.

- A będzietam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada.

Olekspojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola,które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwoleżące w Ameryce Południowej.

- Brazylia.Dobry wybór – pochwalił tata. - Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbymsobie – przeciągnął się leniwie.

- Może i jazaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać z wami doIndii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jestciekawa.

- No pewnie!Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy! –zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa.

- A będzietam nasz park? – nieśmiało spytała Ada. Wszyscy spojrzeli na nią jak naprzybysza z kosmosu.

- Nasz parkbędzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata.Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów
i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym – kolorami kontynentów. Adzieaż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Cobędzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacjina oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ani przedszkola, aniplacu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą.

- StanyZjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata.

- Jest tamplac zabaw? – spytała Ada.

- Naszegonie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i…

- Alenaszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada.

- Ja niemogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek.

- Chcę. Tylkonie tak daleko – bąknęła Ada.

- To gdzie?Wybieraj – podsunął jej globus.

Ada zamknęłaoczy. „Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa.

- Tu!

Cała rodzinawbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęliśmiechem.

- Europa,Polska, Warszawa – podsumował Olek.

Adawestchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia.
W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No
i tu pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi wpobliżu lasu.

- Pojedziemydo babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki,ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada.

- Mrówki,komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata imama. Nawet napad komarów nie odstraszyły ani jego, ani Ady od podróży dodziadków. Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setkiciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

- Co Olek,Ada i tata planowali z samego rana?

- Dziękiczemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

- Jakiekontynenty były widoczne na globusie?

- Cowskazywał palec Olka?

- Cowskazywał palec taty?

- Gdziechciała pojechać mama?

- Cowspominała cały czas Ada?

- Cowskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

 

Ćwiczenia z tekstem.

 

Przedszkolaki,przeczytajcie tekst znajdujący się pod ilustracjami
w książce na stronie 84 – 85, samodzielnie lub z pomocą rodzica.

 

Wakacje na Wybrzeżu.

 

Przedszkolaki,posłuchajcie odgłosu fal morskich uderzających o plażę.

Link donagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=nhAGPBXj78U

 

- Czegoodgłosu słuchaliście?

- Czy tenodgłos był przyjemny?

- Pokażcierękami, jak porusza się fala.

- Dokończciezdanie: Chciałbym (chciałabym) pojechaćnad morze, bo…

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Poznajemy Morze Bałtyckie”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=rjxL_U_boqQ&t=73s

 

„Rybka na falach” – praca plastyczna.

 

Do wykonaniapracy plastycznej potrzebne będą: bloki kolorowe, flamastry, kredki, pastele,klej, nożyczki.

Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Rybka na falach”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=ZRmpSaNIxc4

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,na zakończenie wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 61. Rysujcie pośladach drugiej połowy rysunków misia i lalki. Pokolorujcie je. Dokończcierysować hulajnogi według wzoru.

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! Dziś zaczynamy nowy temat, ostatni nasz temat w tymroku szkolnym: „My holiday”- „Moje wakacje”. Nauczymy się nazw miejsc iprzedmiotów związanych z wypoczynkiem wakacyjnym.

1.   Zaczynamy od spojrzenia na stronę 80:

https://drive.google.com/file/d/1Bay1sm4FmGnjP5XE0vh6K8LeUtXgDdNb/view?usp=sharing

 

Informujemydziecko, że będziemy się uczyć wraz z bohaterami bajki Lilo i Stich. Zaczynamyod przedstawienia bohaterów. Wskazujemy na dziewczynkę i mówimy:

This isLilo. She’s small.- To Lilo. Ona jest mała.

Wskazujemyna niebieskiego stworka i mówimy:

This is Stitch. He’s blue. He’s a friend. – To Stitch. Jestniebieski. Jest przyjacielem.

 

2.   Następnie prosimy dziecko, aby posłuchałorymowanki. Wskazujemy na obrazku z punktu 1 poszczególne elementy z rymowanki(nagranie, tekst i tłumaczenie rymowanki poniżej). Słuchamy rymowanki jeszczeraz i prosimy dziecko, aby tym razem wskazywało samo. A następnie słuchamyrymowanki jeszcze raz, zatrzymujemy fragment po fragmencie i prosimy dziecko,aby powtarzało wers po wersie.

 

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1xGjQgTNGvrI6YZN8aLRdcYnZE53c2PVr/view?usp=sharing

 

Tekst itłumaczenie:

Happy holidays by the sea

Make a sandcastle, one, two, three

Crabs and starfish and shells too

Red and pink and green and blue

 

x2

Wesołych wakacji nad morzem

Zbuduj zamek z piasku, jeden, dwa, trzy

Kraby i rozgwiazdy i muszelki też

Czerwone i różowe, zielone
i niebieskie

 

 

Kolejnykrok to samodzielne wypowiedzenie rymowanki przez dziecko wraz ze ścieżkądźwiękową:

https://drive.google.com/file/d/1Wc3itCLA2gxwjvtvQAC5MjLDIJcxCfJS/view?usp=sharing

 

3.   Zabawa ruchowa. Prosimy dziecko, aby podałowybraną liczbę: one, two, three. Rodzic wybiera kolor. Zadaniem dziecka jestznalezienie w domu odpowiedniej ilości przedmiotów w wybranym kolorze. Jeślidziecko potrafi, nazywa znalezione rzeczy po angielsku. Powtarzamy kilkukrotniezmieniając liczby i kolory.

And that’s all for today!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

03.06.2020r. (ŚRODA)

„GÓRALSKIE LICZENIE”

 

Zabawa matematyczna „Góralskie liczenie”.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: liczmany oraz kartoniki z liczbami
i znakami: +, -, =.

 

Zadanie 1.

Na hali, na hali

10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry mu uciekły.

Ile terazmasz owiec juhasie?

(dzieciukładają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Układają działanie:

10 – 2 = 8, odpowiadają na pytanie: teraz jest 8 owiec).

 

Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec

wpędził juhas młody.

Ale 4 starsze owce

uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi –

ile owiec w zagrodzie śpi?

(Dzieciukładają 9 liczmanów. Odsuwają 4. Układają działanie:

9 – 4 = 5, odpowiadają na pytanie: w zagrodzie śpi 5owiec).

 

Zadanie 3.

Na hali, na hali

raz się tak zdarzyło,

że do 7 starszych owiec

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi –

ile wszystkich owiec

w zagrodzie śpi?

(Dzieciukładają 7 liczmanów. Dokładają 3. Układają działanie:

7 + 3 = 10, odpowiadają na pytanie: w zagrodzie śpi 10owiec).

 

Zadanie 4.

Na łące pod górą

juhas owce pasie:

4 czarne owce

i 5 białych hasa.

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa?

(Dzieciukładają 4 liczmany. Dokładają 5. Układają działanie:

4 + 5 = 9, odpowiadają na pytanie: w stadzie juhasa jest 9owiec).

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Ćwiczenia zliczeniem w podskokach”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

Nasze Polskie góry.

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Nasze Polskie góry!”. Zwróćcie uwagę nakolorystykę pasm górskich.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg

 

Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.

 

Do wykonaniapracy plastycznej potrzebne będą: farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka zbloku technicznego.

Dzieciformują z pogniecionego papieru pasmo górskie, przyklejają je na kartce z blokutechnicznego, malują farbami plakatowymi na różne odcienie brązu, malują drzewaiglaste u podnóża gór.

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! Czas na drugie zajęcia z tematem „My holidays”- „Mojewakacje”.

1.   Zaczynamy zajęcia od powtórzenia rymowanki zostatnich zajęć:

Rymowanka:

Podkładmuzyczny i słowa: https://drive.google.com/file/d/1xGjQgTNGvrI6YZN8aLRdcYnZE53c2PVr/view?usp=sharing

Sampodkład muzyczny:

https://drive.google.com/file/d/1Wc3itCLA2gxwjvtvQAC5MjLDIJcxCfJS/view?usp=sharing

 

2.    Spoglądamyna obrazek z zeszytu ćwiczeń:

https://drive.google.com/file/d/1oFfaqeiaY7M54i9FTc_05CzjaXxf5zNr/view?usp=sharing

 

Powtarzamywraz z dzieckiem słówka, opisujące przedmioty widoczne na obrazku (linkiprowadzą do słownika, gdzie można wysłuchać wymowy):

A shell- muszelka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=shell

 

A starfish- rozgwiazda

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=starfish

 

A crab- krab

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=crab

 

Asandcastle- zamek z piasku

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sandcastle

 

A beach- plaża

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=beach

 

A sea-morze

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sea

 

3.   Następnie wyjaśniamy dziecku, że jego zadaniemjest pokolorowanie i policzenie elementów, które są białe. Po policzeniu,dzieci muszą wpisać liczbę przedmiotów pod małymi obrazkami. Po wykonaniuzadania prosimy dziecko, żeby powiedziało po angielsku ile jest poszczególnychelementów na obrazku.

 

Rozwiązanie:

Onesandcatle- 1 zamek z pisaku

ZeroFish- 0 rybek

Fivestarfish- 5 rozgwiazd

Three crabs- 3 kraby

Eight shells- 8 muszelek

 

4.   Kończymy zajęcia zabawą ruchową „Shark”. Wyznaczamy„teren morza” i „teren plaży”, np. dywan to morze, a za jego krawędzią jestplaża. Mówimy do dziecka „Swim!”- Pływaj. Dziecko udaje, że pływa
w morzu. Co jakiś czas, wydajemy jedną z poniższych komend:

„Look! Astarfish!”- Dziecko udaje, że patrzy na rozgwiazdę.

„Look! A shark!”- „Popatrz, rekin!”- Dzieckoucieka na plażę (czyli zbiega z dywanu).

 

And that’s all!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

RELIGIA 03.06.2020

 

TEMAT: JESTEM KOCHANYM DZIECKIEMBOGA.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Modlitwa

Jak zapewne pamiętacie w niedzielęprzeżywaliśmy Uroczystość Zesłania Ducha Świętego. Duch Święty zstąpił z niebana Apostołów pod postacią szumu wiatru i języków ognia. Przyszedł aby ichpocieszyć po odejściu do nieba Pana Jezusa ale równocześnie dodać im odwagi iobdarzyć licznymi darami.

Poprośmy Go o Jego pomoc i opiekępodczas dzisiejszej katechezy śpiewając piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=KDPsgIxr8qI

 

Wprowadzenie do tematu  

Duch Święty, chociaż Go nie widzimyjest obecny również w naszym życiu od chwili chrztu świętego

 

Obraz CHRZEST DZIECKA

 

Chrzest to bardzo ważne wydarzenie wnaszym życiu. Pewnie większość
z was go nie pamięta, bo byliście wtedy bardzo mali. Może macie w domu zdjęcia,które wam o tym przypominają. Od chwili chrztu wszyscy jesteśmy dziećmi Boga.Pomimo tego, że każdy z nas jest inny, to możemy Boga nazywać swoim Tatą. Onzawsze jest przy nas i zna każdego z nas najlepiej. On każdego z nas stworzył io każdego się troszczy. Wszystkie dzieci na całym świecie mają więc jednegoOjca – Boga. Wszyscy od momentu chrztu świętego jesteśmy dziećmi Bożymi. Wiemy,że Bóg – nasz Ojciec – bardzo nas kocha i pragnie naszego szczęścia.

Możemy więc zaśpiewać : „Bóg kochamnie” https://www.youtube.com/watch?v=WQnKPHeYzZk

 Szczególnie kocha dzieci niezależnie od tegogdzie mieszkają, jaki mają kolor skóry. A Ty wiesz gdzie mieszkają te dzieci?

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 Czy Już wiesz jakie dzieci są naświecie?

Każde dziecko od chwili Chrztuświętego może do Boga mówić : Ojcze, Tatusiu. Takiej modlitwy nauczył  nas Pan Jezus.

 

Modlitwa

„Ojcze nasz, któryś jest w niebie…”

 

Praca z podręcznikiem

Wykonaj zadania w temacie 46

 

 

Szczęść Boże na cały dzień J

 

04.06.2020r. (CZWARTEK)

„LATO NA WAKACJACH”

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 62. Posłuchajcie, gdziepodróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejcie obok obrazków środkówlokomocji obrazki odpowiednich miejsc. Autokar wiezie podróżnych nad morze,samochód – nad jezioro, pociągiem podróżują w góry, a samolotem lecą dociepłych krajów. Następnie pokolorujcie na obu kartkach wakacyjny pociąg.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Gimnastyka dla dzieci”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

 

Zabawa plastyczna „Wakacyjny pociąg”.

 

Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Pociąg zpapieru”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=QW7r87HMBcg

 

Czy powietrze jest czyste? – doświadczenie iobserwacja.

 

Ćwiczenia oddechowe.

Przedszkolaki,do tego ćwiczenia przygotujcie sobie kawałki bibuły. Dmuchajcie na kawałkibibuły na przemian – delikatnie, mocno.

(ludzieoddychają jednym ze składników powietrza – tlenem, a narządem służącym dooddychania są płuca).

 

Zabawy powietrzem.

Do tejzabawy potrzebne będą: waga, balon – nadmuchany i zwykły, świeca, słoik.

-wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu,

- ważenie nawadze balonów - z powietrzem i pustego,

-obserwowanie palącej się świecy, potem zasłonięcie jej odwróconym słoikiem.

(Dzieci, jakzauważyłyście, powietrze jest bezbarwne, nie ma zapachu, waży niewiele i bezniego nic nie może się palić).

-sprawdzanie czystości powietrza w ogrodzie (podczas zabaw na świeżympowietrzu).

Dzieci biorąwaciki kosmetyczne i wycierają nimi listki nisko rosnących drzew i krzewów.

(Powietrzejest zanieczyszczone, zanieczyszczają je miedzy innymi  spaliny pojazdów).

 

Zachęcam doobejrzenia filmów edukacyjnych „Przedszkolne laboratorium. Jak znaleźćpowietrze?”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA

 

„Eksperymentyz powietrzem”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU&t=36s

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 63. Nawleczcie muszelki na nitkę według wzoru (rytmu).

 

Nazakończenie, zachęcam do obejrzenia bajki i filmu edukacyjnego „RodzinaTreflików. Smog”.

Link do bajki.

https://www.youtube.com/watch?v=HHSpCHB9qO0

 

„Dlaczegomusimy dbać o czyste powietrze? Czym jest smog?”

Link do filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=baJQkO9G6uk&t=183s

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! Kontynuujemy temat „My holidays”- „Moje wakacje”. Dziśuczymy się o wakacyjnych zabawkach:

1.   Spoglądamy na zadanie z podręcznika.

https://drive.google.com/file/d/1WKbji8x3SnXg_eXmqB2hfiNt3VEJevCL/view?usp=sharing

Na półceznajdują się zabawki- wprowadzamy nazwy zabawek nieznane do tej pory ipowtarzamy nazwy, które dzieci już znały:

a ball- piłka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ball

 

a ship- statek

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ship

 

a teddy bear- miś pluszowy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear

 

a car- samochód

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=car

 

a train- pociąg

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train

 

a kite- latawiec

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=kite

 

Wskazujemyna poszczególne zabawki, prosimy dziecko, aby powtarzało słówka po nagraniachze słownika.

 

2.   Wykonujemy zabawę ułatwiającą zapamiętanie słówek.Prosimy dziecko, aby wycięło mały kawałek papieru. Dziecko zamyka oczy,zakrywamy jeden z obrazków z podręcznika. Zadaniem dziecka jest nazwanieobrazka, który został zakryty.

 

3.   Następnie prosimy dziecko, aby podało kolorywszystkich zabawek.

 

4.   Czas na słuchanie. Zadaniem dziecka jestwysłuchanie nagrania i zakreślenie opisanych w nim zabawek.

Nagranie: https://drive.google.com/file/d/17cdpVsKjLMukN9yj6BvAqL5Ti7sqGh3C/view?usp=sharing

Tekst: I’ve got a teddy bear and a big ball.

I’ve got a blue boat and a red and yellow car.

Rozwiązanie: Dzieci powinnyzakreślić następujące obrazki: a ball-piłkę, a ship- statek, a teddy bear-misia, a car- samochodzik.

Po zakreśleniu, prosimy dzieci onazwanie zakreślonych obrazków.

5.   Kończymy zajęcia zabawą ruchową „Shark”.Wyznaczamy „teren morza” i „teren plaży”, np. dywan to morze, a za jegokrawędzią jest plaża. Mówimy do dziecka „Swim!”- Pływaj. Dziecko udaje, żepływa
w morzu. Co jakiś czas, wydajemy jedną z poniższych komend:

„Look! Astarfish!”- Dziecko udaje, że patrzy na rozgwiazdę.

„Look! A shark!”- „Popatrz, rekin!”- Dzieckoucieka na plażę (czyli zbiega z dywanu).

 

And that’s all!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

05.06.2020r (PIĄTEK)

„JUŻ WKRÓTCE LATO”

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, Nowe Przygody Olka
i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77. Odszukajcie w naklejkach nazwy środkówlokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejcie je w odpowiednich miejscach.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam do ćwiczeńruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Z życia przedszkolaka. Ćwiczeniaporanne”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=seEs5lQpaIY

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieci,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 64 – 65. Odczytajciesamodzielnie lub z pomocą rodzica zdanie: Jestlato. Obejrzyjcie zdjęcia i posłuchajcie tekstu na ich temat, odczytanegoprzez rodzica. Narysujcie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej.Pokolorujcie rysunki.

 

Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęćz karty pracy).

 

Np.:

- Latem napolu dojrzewa zboże.

- Latem wogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

- Latem wlesie rosną jagody…

 

Zabawa dydaktyczna „Czym pojedziemy na wakacje?”

 

Rozwiązywanie zagadek o różnych środkachlokomocji.

(dzielenienazw środków lokomocji na sylaby i głoski).

 

Pędzi potorze szybko, z daleka,

bo tłumpodróżnych na stacji czeka…(pociąg)

 

Ma skrzydła,choć nie jest ptakiem.

Latapodniebnym szlakiem…(samolot)

 

Ma maskę, apod nią konie,

cylindry –nie na głowie.

A w środkusiedzi człowiek…(samochód)

 

Ta wielkalatająca maszyna

owada –ważkę, przypomina…(helikopter)

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 66. Na obrazkach przedstawionesą środki lokomocji. Zastanówcie się
i powiedzcie, dlaczego narysowano pętle w taki sposób. Następnie dokończcierysować linię między kwiatami. Pokolorujcie kwiaty.

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Poznajemy pojazdy. Środki transportu.Przedszkole Profesora Szymona”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=TDnOkVpGoQ0

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 67. Otoczcie
w pierwszej pętli obrazki kwiatów polnych, a w drugiej – obrazki zwierzątleśnych. Narysujcie linię miedzy kwiatami według wzoru z poprzedniej strony.

 

Nazakończenie obejrzyjcie bajkę edukacyjną „Poznajemy środki transportu. Autobus,pociąg, a może balon?"

Link dobajki.

https://www.youtube.com/watch?v=JwNw8wX5dGs

 

Dodatkowe karty pracy: ćwiczenia grafomotoryczne,nauka czytania sylabami, dyktando graficzne.

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-autobus-01.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-folklor-kwiat-01.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-czytania/3/sylaby-czytanie-MTD-1.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dyktanda-2/dyktando-graficzne-polacz-punkty-zajaczek.pdf

 

Miłej pracy!!!

 

RELIGIA 05.06.2020

 

TEMAT: CHLEB JEST DAREM BOGA..

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Modlitwa

Na początek uczyńcie pięknie znakkrzyża. Powtórzmy modlitwę „Ojcze nasz”

 

Wprowadzenie do tematu

W modlitwie tej mówimy „Chlebanaszego powszedniego daj nam dzisiaj” prosząc Boga o pożywienie i wszystko cojest nam potrzebne do życia.

Bóg nas kocha i daje nam to, czegopotrzebujemy do życia. Takim darem jest np. jedzenie.– Co lubicie jeść naśniadanie?

 Podstawowym pożywieniem każdego człowieka jest chleb. Popatrzcie ileosób musi pracować abyśmy mogli codziennie na półce w sklepie znaleźć świeżychleb.

https://www.youtube.com/watch?v=jl1lRfgwzWU (Od ziarenka do bochenka)

A teraz zapraszam na wirtualnąwycieczkę do piekarni

https://www.youtube.com/watch?v=kPhS_7ZgvoA

Żeby powstał chleb, musi pracowaćwiele osób, ale na samym początku to Bógdał zboża, w których są ziarna. To z ziaren powstaje mąka, a z niej chleb.

 

Rymowanka

Chlebszanować to rzecz święta, każde dziecko niech pamięta.

 

Dzisiaj zadanie kulinarne

Przygotuj sobie kanapkę z ulubionychproduktów. Możesz o pomoc poprosić rodziców. Pamiętając o tym, ile osób musiałopracować by powstał chleb pomódl się słowami

„Pobłogosław, Panie Boże, nas,pobłogosław te dary oraz ludzi, którzy je przygotowali. Naucz nas dzielić sięchlebem i radością ze wszystkimi. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.”

A teraz można zjeść kanapki.Smacznego J

 

Praca z podręcznikiem

Wykonaj zadania w temacie 48

 

 

SzczęśćBoże. Dobrego dnia J;J