GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 02.04.2020r. (CZWARTEK) „WOŁANIE WIOSNY”

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!!!Dla przypomnienia nazw ptaków zwiastujących wiosnę, zachęcam do wykonaniaćwiczenia
w karcie pracy, cz. 3, s. 65. Wskażcie na rysunkach: wróbla, słowika,jaskółkę, bociana. Pokolorujcie rysunki
tych ptaków, które powracają do Polskiwiosną. Nazwijcie ptaki przedstawione na zdjęciach i rysujcie po śladach ramek.Podzielcie nazwy ptaków na sylaby (z klaskaniem) i na głoski.

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

A teraz zapraszamna ćwiczenia gimnastyczne, do których potrzebne będą: plastikowa butelka,kartka papieru
i książka.

 

Gimnastykato podstawa

i dlazdrowia, ważna sprawa.

Ręce w górę,ręce w bok

i do przoduwielki skok.

A gdyzrobisz ukłon nisko,

wiedz, żesukces jest już blisko.  


 

1. Skoki - skaczemy. Dziecko przeskakuje obunóżprzez butelkę plastikową położoną na podłodze:
do przodu, do tyłu, naprawo, na lewo.

 

2.Ćwiczenie zręczności - zręczne dłonie. Zgniatamykartkę papieru jedną potem drugą ręką w taki sposób,
aby jaknajbardziej kartka papieru schowała się w dłoni.

 

3.Rzuty i chwyty - podrzuć i złap. Zrobioną zpapieru kulkę, podrzucamy oburącz, potem jednorącz i łapiemy.

 

4. Ćwiczenia wyprostne - z książką na głowie.Dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju,
z książką na głowie.

 

5. Ćwiczenia przeciw płaskostopiu - sprytne stopy.Dziecko chwyta palcami stopy butelkę plastikową
leżącą na podłodze i podaje jąsobie do rąk.

 

Zachęcam również do gimnastyki przy muzyce zwykorzystaniem filmu „Skaczemy, biegniemy
– wygibasy z naszej klasy”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

 

Pracaplastyczna „Wesoły ptaszek”.

 

Przypomnienie cech ptasich na podstawie pawia,pelikana, sroki i flaminga.

Narysuj ptaszka z Lulusiem na podstawie bajki„Luluś, narysuj mi ptaka”.

Link do bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=A0w0W_UQMM8

 

 

Zabawa„Kolorowe kwiaty” – wyrabiająca reakcję na ustalone sygnały.

 

Do tej zabawy potrzebne będą kolorowe kwiatki. Możeciezrobić je sami.

Wystarczy wyciąć je z kolorowego papieru. Gotowekwiatki porozkładajcie w różnych miejscach na dywanie.
W rytmie nagraniapiosenki maszerujcie między kwiatkami. Kiedy usłyszycie refren, zajmijciemiejsce obok wybranego kwiatka. Następnie zajmujcie miejsca zgodnie zzaleceniami rodzica np.: z przodu kwiatka,
z tyłu kwiatka, z lewej strony, zprawej strony.

 

Link do piosenki znanej dzieciom „Maszeruje wiosna”:

https://www.youtube.com/watch?v=4vx2vNXEyIk

 

 

Ćwiczenia wkarcie pracy.

 

Przedszkolaki! Po zabawie możecie wykonać ćwiczeniew karcie pracy na stronie 66.
Połączcie fragmenty obrazków z dołu karty zodpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku.

 

 

Zabawarelaksacyjna „Ptasie gniazdo”.

 

Proszę rodziców, by wraz z dziećmi zbudowali naśrodku pokoju gniazdo z koców i poduszek. Usiądźcie razem
w gnieździe. Dzieci wyobraźcie sobie, żejesteście pisklętami. Przy spokojnej melodii, posłuchajcie,
co się zdarzyło.

 

Nagranie muzyki relaksacyjnej „Muzykarelaksacyjna, obrazy przyrody”.

Link do nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=tSeo7pSfuI0

 

- Nasze przytulne, ciepłe gniazdo jest bardzowysoko na drzewie i wiatr kołysze nim delikatnie. W gnieździe mieszkają mamabocianowa i małe bocianie pisklęta. Wiatr dmie coraz mocniej. Nagle gniazdo sięprzewraca, a wy, małe pisklęta, musicie rozłożyć skrzydełka i machać nimi, abynie spaść na ziemię. Rozłóżcie szeroko ramiona
i latajcie po pokoju, mówiąckle, kle, kle… dopóki nie naprawię gniazda i z powrotem was do niego nieprzyprowadzę. (rodzic naprawia gniazdo i przyprowadza do niego jedno pisklę zadrugim).

Rodzic kontynuuje opowieść: - teraz znów siedzimyw naszym ciepłym gniazdku i łagodnie się kołyszemy.
Ojej, nadchodzi burza!Nagle nasze gniazdo znów się przewraca. Rozłóżcie skrzydełka i latajcie popokoju, powtarzając przy tym: kle, kle, kle… Mocno poruszajcie swoimiskrzydełkami, aby stały się silne. Chcę naprawić gniazdo i zanieść do niegowszystkie pisklęta. Teraz znowu możemy wszyscy razem siedzieć w ciepłym domku.Widzę, że moje bocianki umieją już latać… rozwińcie swoje skrzydełka, pofruńciei przylećcie do gniazda same.

 

 

Drodzy rodzice!!! Zachęcam do wydrukowania matematycznychkart pracy i kolorowanek, link poniżej:

https://www.kidipage.com/pl/karty-pracy/mattematyka/index.html

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 02.04.2020r.

 

Hello, children! How are you?:)

 

Dziś zajmujemy się dokładnym powtórzeniem i utrwaleniem słówekpoznanych w tym tygodniu. Dziś więc jeszcze pozostajemy w kręgu tematycznym„Spring”- wiosna, a już w przyszłym tygodniu zmieniamy temat na Easter- ŚwiętaWielkanocne.

 

1.   Jak zwykle zaczynamy od powtórki słówek. Możemy wtym celu ponownie wykorzystać filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

(do 1:04)

 

Jeślijednak dziecko dobrze pamięta słówka, wystarczy ułożyć karty obrazkoweobrazkiem skierowanym do dołu i prosić dziecko o odwracanie obrazków inazywanie ich.

 

 

2.   Następnie wykonamy zadanie „colouring dictation”.W tym celu wykorzystujemy kolorowankę,
którą można wydrukować po kliknięciututaj:

https://drive.google.com/file/d/1M5tNROhBBVZD3ifkqFDJdB6lMn5N6pbt/view?usp=sharing

 

Dokładneinstrukcje, jak przeprowadzić zabawę, „Colouring dictation” znajdują się podkolorowanką
po kliknięciu w link (na str. 2).

 

 

3.   Na koniec śpiewamy piosenkę dwa, trzy razy (wzależności od tego, jak podoba się dziecku)
i naśladujemy ruch dziewczynki:

https://www.youtube.com/watch?v=aCvFpGRCfhQ&fbclid=IwAR1uDD-E8YezpaadP7SsGNZuTqXWFu5v78zxMYSJ-V9c5DdFa9tMbGlvGp0

 

 

4.   A w nagrodę za ciężką pracę przez cały tydzień naangielskim, oglądamy krótką bajkę na temat wiosny
w języku angielskim:

https://www.youtube.com/watch?v=38xwpe8NFOI&fbclid=IwAR3M3exLQRo3tpcKkWLqzDrG-LNSD9zpEjmOSXtvFYn-3FqRAfj1csftXh4

 

 

Enjoy!

Goodbye! Seeyou on Monday!
(Do widzenia! Do zobaczenia wponiedziałek!)

 

 

Joanna Mikołajczyk