GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 03.04.2020r. (PIĄTEK) „POWROTY PTAKÓW”

Opowieść ruchowa przy muzyce „Wiosna”.

 

DrogieDzieci!!! Zacznijmy dzień od zabawy przy muzyce. Proszę, aby rodzic czytałtekst opowiadania,
zadaniem dziecka jest obrazowanie treści ruchem przynagraniu pogodnej muzyki.

 

Link donagrania „Radosne melodie, pozytywne dźwięki”:

https://www.youtube.com/watch?v=4xRHcvPMnIY

 

Rodzic mówi:                                             Dzieci:

Wiosnawychodzi na spacer.                     kładą ręce na biodrach,

maszerują,

wykonują przysiady,

Kiedy dotykaziemi, topnieje                     dotykającdłońmi podłogi,

śnieg ipojawiają się kwiaty.                     

 

Trochę sięzmęczyła.                                 przechodządo leżenia na plecach,

Przysiadłana starym pniu

drzewa ipostanowiła odpocząć.

 

Głębokooddycha, wciągając                      wciągająpowietrze nosem,

pachnąceświeżą ziemią powietrze.           wypuszczająustami,    

- Jakprzyjemnie. Szkoda, że                    wyciągająnogi przed siebie,

muszę iśćdalej. Zobaczę, co                     rozsuwająclekko na boki:

słychać wsadzie.                                       przeciągająsię, unosząc ręce

                                                                  wgórę, na boki,

 

Wyczarujęliście na drzewach                  wykonująpodskoki, obroty;

i zaproszęptaki. Niech wypełnią               wyciągająręce w górę,

swym śpiewemokolicę. 

 

Muszęprzeskoczyć strumyk,                     wykonująkilka podskoków

nie moczącsukni.                                       obunóżw przód,

 

Terazposłucham jeszcze śpiewu               przechodządo lekkiego rozkroku,

ptaków.                                                      nieodrywając nóg od podłogi;

                                                                  wykonująskręty tułowia,

                                                                  nadstawiającraz jedno ucho,

                                                                  razdrugie ucho,

 

Pora wracaćdo domu. Zanim                     pozostająw pozycji stojącej,

to zrobię,porozmawiam                            kołysząrękami w dowolnych

z drzewami.                                               kierunkach,równocześnie

                                                                  naśladującszum drzew.

 

 

Zabawa plastyczna „Słoneczko”.

 

Zachęcam dowykonania wiosennego słoneczka. Potrzebne będą: żółty i pomarańczowy papier, kartka w kształcie słońca, klej.

Wydzieramykoło i paski – promyki słońca – z żółtego i pomarańczowego papieru, następnieprzyklejamy je
na kartce w kształcie słońca i gotowe!!!

 

 

Ćwiczenia ruchowe.

 

Czas nagimnastykę!!! Zachęcam do wspólnych zabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Wf w domu”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc

 

 

Rozmowa o wiosennych powrotach ptaków.

 

Drodzyrodzice!!! Zachęcam do pooglądania wspólnie z dziećmi książeczek, albumów optakach. Dzielenia się spostrzeżeniami na ich temat. Poczytania ciekawostek natemat wybranych ptaków zwiastujących wiosnę.

 

Wysłuchajcieciekawostek o ptakach na podstawie filmu edukacyjnego „Ptaki mieszkają wmieście”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=gjLfDo2YsGE

 

 

Rozwiązywanie zagadek o ptakach.

 

Czy wiecie okim mowa?

 

Pióra biało– czarne, buciki czerwone;

uciekająprzed nim żabki bardzo przestraszone… (bocian)

 

Wiosną donas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała.

Murować sięnie uczyła, ale gniazdo ulepiła… (jaskółka)

 

Już po lesiekuka, gniazda sobie szuka. Jak znajdzie,

podrzucajaja, niech inni je wygrzewają… (kukułka)

 

Śpiewawysoko piosenki do słonka,

głos mapodobny do drżenia dzwonka… (skowronek)

 

 

Proszę, abyrodzice pokazali dzieciom na globusie drogi ptaków z ciepłych krajów do Polski.Egipt – miejsce,
gdzie zimują nasze bociany, następnie Polskę i narysowaniemazakiem (zmywalnym) drogę, jaką muszą przebyć bociany wracające do kraju. Comusiały mijać wracając do nas?

 

Rozmowa natemat: Co robią ptaki po powrocie?

 

1.    Co robią ptaki, gdypowrócą do kraju?

2.   Przypomnijciena przykładzie wilgi, co się dalej dzieje, gdy ptaki zbudują gniazdo.

3.    Czy wszystkie ptaki budujągniazda?

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!!!Jeśli macie siłę wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz.3, s. 67. Spróbujcienazwać ptaki
na zdjęciach, dokończcie podany rytm naklejając odpowiedniezdjęcia ptaków odszukanych wśród naklejek. Połączcie pierwsze głoski z nazwkolejnych obrazków. Powiedzcie nazwę, którą otrzymaliście.
Co wiecie o tymptaku?

 

 

Robienie wiosennych porządków w ogrodzie.

 

KochaneDzieci!!! Zachęcam Was do zrobienia wspólnie z rodzicami i rodzeństwem wiosennych porządków
w ogrodzie. Grabienia liści, patyczków igałązek, zbierania drobnych kamyków, przenoszenia śmieci na wyznaczone miejsce,zamiatania ścieżek. Potrzebne Wam będą: rękawiczki, wiaderko i grabie. Możecieposadzić cebulę kwiatową, ale wcześniej należy spulchnić ziemię na grządkach.

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 3, s. 68.Przeczytajcie z rodzicem lub samodzielnie nazwy ptaków z pierwszego rzędu.Odszukajcie w drugim i trzecim rzędzie takich samych wyrazów. Pokolorujcie je
taksamo jak we wzorze.

 

 

Zabawa prawda czy fałsz? – rozwijanie umiejętnościporuszania się w przestrzeni, bez potrącania innych.

 

Bawcie sięwspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Rodzic gra na grzechotce, zmieniając tempo.Dzieci poruszają się w dowolnych kierunkach zgodnie z jego rytmem. Na ustalony sygnał wykonują zadanie:

 

                                                        Dziecko:

jednouderzenie                               przechodzido przysiadu,

dwauderzenia                                  wykonujedwa podskoki,

trzy uderzenia                                 odgaduje, czyzdanie wypowiedziane przez rodzica jest prawdziwe, czy

                                                        fałszywe(jeśli zdanie jest prawdziwe, unoszą rękę w górę,jeśli jest fałszywe,                                                         stojąna baczność):



1.    Wiosną zwierzęta zapadająw sen zimowy.

2.   Marzec,kwiecień to jesienne miesiące.

3.   Kiedyjest lato, w jeziorach zamarza woda.

4.   Wiosnąz dalekich krajów wracają ptaki i budują sobie gniazda.

5.   Terazjest pora roku, którą nazywamy wiosna.

6.    Krokusy, przebiśniegi ipierwiosnki to pierwsze wiosenne kwiaty.

 

 

Rozmowa na temat zwierząt wykluwających się zjajek.

 

1.    Jakie zwierzęta wykluwająsię z jajek? (jaszczurki, ptaki, owady, żaby, ryby).

2.   Czywszystkie jajeczka są takie same?

3.    Czy wszystkie zwierzętawykluwają się tak jak ptaki?

 

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Sekretne życie ptaków – część 2, 3, 4”.

 

Link dofilmów:

https://www.youtube.com/watch?v=2R_YAS_kvxo

https://www.youtube.com/watch?v=QJBj3A7CS0I

https://www.youtube.com/watch?v=66CU83dBEaM

 

 

 

 

RELIGIA 03.04.2020r.

 

 

Dzisiaj wędrujemy z Panem Jezusem doWieczernika.

 

Na początek proponuję krótkie opowiadanie:

 

„W świąteczny dzień Jezus zaprosiłswoich dwunastu przyjaciół na ucztę. Na początku uczty wziął naczynie
z wodą iręcznik aby umyć wszystkim nogi. Klękał przed każdym z przyjaciół i obmywał imstopy. Był to gest oznaczający miłość i pokorę wobec innych.
Kiedywszyscy zasiedli za stołem, Jezus rzekł do nich:– Chciałbym dać wam dobrą radę:pamiętajcie, że najważniejszą sprawą w życiu jest kochać dobrego Boga i byćdobrym dla innych. Następnie poprosił ich:– Jestem waszym przyjacielem i chcę,żebyście byli tak dla siebie dobrzy, jak ja jestem dobry dla was. Kto chce byćmoim przyjacielem, ten powinien być dobry dla innych. Później wszyscy zasiedlido uroczystej kolacji.”

 

 

Dla sprawdzenia zrozumienia tekstu można zadaćpytania:

 

– Kogo Jezus zaprosił na ucztę?

– Co Jezus uczynił dla swoichprzyjaciół przed ucztą?

– Jaką dobrą radę Jezus dałprzyjaciołom?

– O co Jezus poprosił swoichprzyjaciół?

 

 

Jezus pokazał przyjaciołom, że dlanich zrobi wszystko. Wiedział, że niedługo odejdzie, więc zostawił przyjaciołomdobrą radę: aby kochali Boga i byli dobrzy dla innych ludzi. Kto chce byćprzyjacielem Jezusa,
ten powinien być dobry dla innych.

 

Co wydarzyło się podczas uczty?

Zapraszam do obejrzenia prezentacji z portalu"Dziecięca Wiara”:

https://www.youtube.com/watch?v=_SbNj8Z6x2E

 

 

W celu utrwalenia powyższych treści można wykonaćzadania w podręczniku w temacie 38 i nauczyć dziecko rymowanki: „Ciało i Krew Bożego Syna podpostaciami chleba i wina”.