GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 04.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK) „KIM JESTEŚ?”

Słuchanie fragmentu wiersza ApolinaregoNosalskiego „O dwunastu braciach – maj”.

 

Przedszkolakiposłuchajcie fragmentu wiersza.

 

Wreszcie sięzjawia

majwystrojony

i bzuprzynosi

pełnebrzemiona.

Przez całeranki,

całewieczory

gra nafujarce

z wierzbowejkory.

 

 

Rozmowa na temat wiersza:

 

- Jak nazywasię nowy miesiąc?

- Jakimiesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?

- Gałązki,jakiego krzewu przynosi nam maj?

- Co dziejesię w przyrodzie w maju?

 

Kochani!Wymieńcie nazwy wszystkich miesięcy – od stycznia do grudnia. Określcie, którymz kolei miesiącem
jest maj.

 

Dlautrwalenia nazw miesięcy, zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Naukamiesięcy,
rymowanki dla dzieci”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 25, 26. Rysujcie po liniach odobrazków dzieci
do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Następnie rysujciepo śladzie drogi babci i dziadka do domu. Określcie, co przedstawiają zdjęcia.Odszukajcie w naklejkach zdjęcia podobnych krajobrazów i naklejcie je obokodpowiednich zdjęć.

 

 

Zabawa „Dokończ zdania”.

 

Rodzic mówipoczątek zdania, a dzieci je kończą:

-Miejscowość, w której mieszkam, to…

- Mieszkam…przy ulicy…

- Lubięswoją miejscowość, bo…

- Mojeprzedszkole znajduje się w… przy ulicy…

 

 

Nauka wiersza Ewy Stadtmuller „Kim jesteś”.

 

Posłuchajciewiersza!

 

Czy wiesz,kim jesteś?

- Tooczywiste!

Co ci jestbliskie?

- Znakiojczyste.

Ojczystebarwy

- biało –czerwone.

Ojczystegodło

- orzeł wkoronie.

Ojczyste whymnie

- mazurkadźwięki,

no i stolica

- miastosyrenki.

I jeszczeWisła

co sobiepłynie:

raz na wyżynie,

raz narówninie,

i mijamiasta

prześlicznetakie…

- Już wiesz,kim jesteś?

- JestemPolakiem.

 

 

Rozmowa na temat wiersza:

 

Spróbujcieodpowiedzieć na pytania:

- Co jestbliskie osobie z wiersza?

- Jakieznaki ojczyste?

- Co jestjeszcze bliskie?

- Kim jestosoba z wiersza? A wy, kim jesteście?

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!Jeśli macie siłę wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 27. Rysujcieszlaczki po śladach,
a potem – samodzielnie. Następnie rysujcie po śladachspirali – dużych i małych.

 

 

Recytacja wiersza.

 

Proszę, abyrodzic recytował wiersz opuszczając pewne słowa, które dopowiadają dzieci(pogrubiona czcionka).

 

Czy wiesz,kim jesteś?

- Tooczywiste!

Co ci jestbliskie?

- Znaki ojczyste.

Ojczystebarwy

- biało – czerwone.

Ojczystegodło

- orzeł w koronie.

Ojczyste whymnie

- mazurka dźwięki,

no i stolica

- miasto syrenki.

I jeszczeWisła

co sobie płynie:

raz nawyżynie,

raz narówninie,

i mijamiasta

prześlicznetakie…

- Już wiesz,kim jesteś?

- Jestem Polakiem.

 

Naukawiersza fragmentami, metodą ze słuchu. Rodzic mówi fragment wiersza, dzieci zanim powtarzają.
Potem dzieci próbują recytować wiersz wspólnie z rodzicem.

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Wf w domu. Prosta rozgrzewka”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU&t=29

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Zanim jednakprzystąpicie do wykonania ćwiczenia obejrzyjcie film edukacyjny „Polska mojaojczyzna”,
a z łatwością wykonacie ćwiczenie.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM

 

Kochani, nazakończenie wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy cz. 4, s. 28. Przeczytajciesamodzielnie
lub z pomocą rodzica zdanie: Tomapa Polski oraz napisy: Wisła,stolica, Bałtyk, Tatry.
Naklejcie je w odpowiednich miejscach na mapie.

 

Spróbujcieodpowiedzieć na pytania:

- Co to jestBałtyk?

- Gdzie sięznajduje?

- Jak nazywasię stolica Polski?

 

Pokolorujcierysunek godła według wzoru. Następnie pokolorujcie flagi, żeby wyglądały jakflaga Polski!

 

 

Miłej pracy!!!