Ćwiczenia poranne.
Przedszkolaki zaczynamy od zestawu ćwiczeńporannych!
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Hop – bęc”.
Dziecko maszeruje wróżnych kierunkach. Na hasło: Hopwyskakuje w górę, a na hasło: Bęc– przykuca .
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Sięgnij jak najwyżej”.
Dziecko wspina się napalce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następniewykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – stara się zwinąć w jaknajmniejszą kulkę.
Ćwiczenie równowagi „Kto potrafi”.
Dziecko dotyka prawymłokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji.
Zabawa ruchowa „Waga”.
Dziecko wyciąga ramiona w bok iwykonuje skłony tułowia na boki – w prawo i w lewo, pokazując jak szalki wagiprzechylają się w jedną i w drugą stronę.
Zwiedzanie charakterystycznych miejsc w Warszawie.
Zachęcam do obejrzenia programu dladzieci „Maja zdobywa… Warszawę”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=RV06Kif2eiA&t=70s
Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Zakochany w syrenie”.
Dzieci otwórzcie książeczki na stronie 72 –73 i posłuchajcie uważnie opowiadania.
Ada wróciła z tatą z przedszkola i od razu zaczęła opowiadać o wydarzeniachdnia. − Dzisiaj rysowaliśmy Syrenkę – powiedziała. − Taki stary samochód? – zdziwił się Olek, który wiedział wszystko odawnych modelachsamochodów takich jak trabant, syrenka i warszawa. − Sarenkę? – zapytała mama, która w tym czasie miksowała truskawki inie dosłyszała głosucóreczki. − Ojejku, nikt mnie nie rozumie – westchnęła Ada i rozwinęła swójrysunek. − Syrenka warszawska! Kobieta z ogonem ryby i z tarczą − zawołał Olek.− Znam ten pomnik, bo byliśmy tam − Jeśli chcesz, to opowiem ci legendę o tym pomniku i o powstaniuWarszawy – zaproponowała Ada. − Chcę. - Ada wyjęła jedną ze swoich małych lalek i owinęła jej nogi wstążką,tak, żeby przypominała ogon ryby. − W pewnej wiosce żyła sobie piękna syrena, która nie była zwykłądziewczyną, bo zamiast nóg miała płetwę. Mieszkała wrzece Wiśle. Czasami wychodziła na brzeg, żeby rozczesać włosy… − Ada udawała, że rozczesuje lalce blond czuprynę. – Syrenka pięknieśpiewała i czarowałaswoim głosem rybaków. Ada odszukała drugą lalkę, której kiedyś obcięła włosy, podała jąOlkowi i powiedziała: − To będzie rybak. Ma na imię Wars. − Ja mam go udawać? − Tak. − I co mam robić? – zapytał Olek. − Masz być zakochany – wyjaśniła Ada. − Ja? – Tak! Wars zakochał się w syrenie i uratował ją przed innymi rybakami.Oni zarzucili nanią sieci, bo chcieli ją zanieść królowi, żebydostać dużo pieniędzy. Zatkali sobie uszy, żeby nie słyszeć jej śpiewu. − A co by się stało, gdyby usłyszeli? − Ten, kto ją usłyszał, wchodził do rzeki i już nigdy nie wracał.Zwykli ludzie nie mogą żyć pod wodą. − Wiem. Ludzie mają płuca, a ryby skrzela. Dzięki temu ryby mieszkająpod wodą. I ta twojasyrena też. − Uratuj mnie, piękny rybaku, a zaśpiewam ci najpiękniejszą pieśń naświecie! – powiedziała. − Nie śpiewaj mi, bo wpadnę do Wisły i nie wrócę! Zatkałem sobie uszy –powiedział Olek. − Ojej! Już dawno wyjąłeś sobie zatyczki z uszu i dlatego jesteśzakochany. Taka jest legenda, a my się tylko bawimy. Ratuj syrenę! − Zakradnę się nocą, kiedy inni rybacy będą spali i rozetnę sieci.Będziesz mogła wrócić do Wisły. − Pospiesz się, bo nie mogę żyć długo bez wody! – pisnęła Ada. Olek wyplątał syrenę z cebulowej sieci i powiedział: − Jesteś wolna. Możesz wracać do domu. − Dziękuję ci, dzielny rybaku? Jak masz na imię? − Olek. − Przecież się bawimy! – przypomniała Ada. − No dobrze… mam na imię Wars. A ty, jak masz na imię, piękna panno? − Jestem Sawa. Widziałam cię wiele razy na brzegu rzeki. − Przychodziłem tu łowić ryby, ale zawsze czekałem na ciebie. Jesteśtaka piękna. − Och! Rybacy tu biegną! Zobaczyli, że mnie uwolniłeś! Nie wyjdę już nabrzeg Wisły, chyba,że waszej wiosce będzie groziło wielkieniebezpieczeństwo. Wtedy was obronię! Żegnajcie! − Żegnaj! – powiedział Olek. − Przecież ty masz iść ze mną, bo mnie kochasz – przypomniała Ada. − Idę z tobą, Sawo! – zawołał Olek. Po chwili obie lalki wylądowały pod tapczanem, który udawał rzekęWisłę. Ada opowiadała dalej: − Wars i Sawa zniknęli pod wodą, i nikt ich już nie widział. Na miejscuwioski powstało miasto Warszawa, − Wiesz co, może pójdziemy w sobotę z mamą i tatą obejrzeć pomnikSyrenki nad Wisłą?Sprawdzimy, − Mówiłeś, że byłeś tam z klasą. − Ale chcę iść jeszcze raz. − Hm… ty chyba naprawdę zakochałeś się w tej Sawie – zachichotała Ada.
Zachęcam do obejrzenia programu dla dzieci „Wars iSawa”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=lHmFohW0B1s
Rozmowana temat opowiadania.
Uważnie słuchałyście opowiadania?Spróbujcie odpowiedzieć na pytania. - O czym dowiedziała się Adaw przedszkolu? - Kto pomógł jej przedstawićlegendę?
Ćwiczeniaz tekstem.
Kochani! Przeczytajcie głośno iwyraźnie tekst w książce na stronie 72 – 73 (samodzielnie lub z pomocąrodzica).
Ćwiczeniaw karcie pracy.
Dzieci wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 29.Rysujcie po śladach rysunku Syreny i fal.
Twórcza zabawa plastyczna „Piękny jest nasz kraj”.
Do tej zabawy potrzebne będą materiały: zdjęcia lub obrazki (wycięte zczasopism) przedstawiające różne miejsca Polski, pastele olejne, kartka, klej inożyczki. Wybieranie spośród obrazków zdjęć (wyciętych Dziecko nakleja pośrodku kartkizdjęcie lub obrazek (wyciętych z kolorowych czasopism), dorysowuje – wedługpomysłu z każdej strony pastelami olejnymi brakujące elementy w taki sposób,aby z naklejonym elementem tworzyły jedną całość.
Zagadki pantomimiczne- kalambury „Comożna tam robić”.
Dziecko wybiera miejsce,np.: góry, jeziora, las, morze,pokazuje za pomocą gestów, co w tym miejscu można robić, zadaniem rodzica jestodgadnięcie. Następnie zamiana ról.
Słuchaniepiosenki „Syrenka” KrystynyGowik
Zachęcamdo posłuchania piosenki. Link dopiosenki: https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs
1. StoiSyrenka nad Wisłą ipatrzy na rzeki fale. Takdużo dzieci dziś do niej przyszło, noi nie boją się wcale. Takdużo dzieci dziś do niej przyszło, noi nie boją się wcale. Tonie jest żywa Syrenka, topomnik Warszawę chroni. Bo,jak mówi stara legenda: Syrenkamiasta broni. Bo,jak mówi stara legenda: Syrenkamiasta broni. Ref.: NaszaWarszawa, nasza stolica ciągleSyrenkę zachwyca. AWisła śpiewa wciąż u jej stóp swojąpiosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup. AWisła śpiewa wciąż u jej stóp: Chlup!Chlup! Chlup! 2. Kiedyśprawdziwa Syrenka wfalach tej rzeki mieszkała. Siadałaczasem na brzegu Wisły icudne pieśni śpiewała. Siadałaczasem na brzegu Wisły icudne pieśni śpiewała. Złapaliją w sieć rybacy, spaćposzli, bo nocka była, lecznajmłodszy z nich ją wypuścił, bobardzo go prosiła. Lecznajmłodszy z nich ją wypuścił, bobardzo go prosiła. Ref.: NaszaWarszawa… 3. Iodtąd dzielna Syrenka zeswojej wielkiej wdzięczności postanowiłastrzec tego miasta, pilnowaćjego wolności. Postanowiłastrzec tego miasta, pilnowaćjego wolności. Jestherbem miasta Warszawa, stolicynaszego kraju. IPolacy, duzi i mali, Syrenkęodwiedzają. IPolacy, duzi i mali, Syrenkęodwiedzają. Ref.: NaszaWarszawa…
Rozmowa natemat piosenki.
- Coto jest stolica? - Jak nazywa się stolica Polski? - Jak nazywa się najdłuższa z polskich rzek? - O kim opowiada piosenka? -Czy znacie legendę o Syrence? - Gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę? - Co to jest herb?
Praca plastyczna „Syrenka warszawska”.
Zachęcam do wykonania pracy plastycznej zwykorzystaniem filmu edukacyjnego „Syrenka warszawska”. Link do filmu: http://praceplastyczne.pl/symbole-narodowe/6-syrenka-warszawska
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI05.05.2020r.
Hello!Dziś „wybierzemy się do zoo”, nauczymy się nowych nazw zwierzątek i będziemysię świetnie bawić
1. Uczymysię piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk&t=23s
Dzieckoogląda filmik, następnie prosimy, aby próbowało śpiewać i naśladować ruchychłopca.
Tekst itłumaczenie piosenki:
2. Oglądamyfilmik z bajką „Curious George visits the zoo”- „Ciekawski George odwiedza zoo”: https://www.youtube.com/watch?v=9RNpRjMcZDA
And that’s all for today. Goodbye! |