GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 05.05.2020r. (WTOREK) „ZAKOCHANY W SYRENIE”

Ćwiczenia poranne.

 

Przedszkolaki zaczynamy od zestawu ćwiczeńporannych!

 

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Hop – bęc”.

 

Dziecko maszeruje wróżnych kierunkach.  Na hasło: Hopwyskakuje w górę, a na hasło: Bęc– przykuca .
Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzi
do marszu.     

 

 

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Sięgnij jak najwyżej”.

 

Dziecko wspina się napalce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następniewykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – stara się zwinąć w jaknajmniejszą kulkę.

 

 

Ćwiczenie równowagi „Kto potrafi”.

 

Dziecko dotyka prawymłokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji.

 

 

Zabawa ruchowa „Waga”.

 

Dziecko wyciąga ramiona w bok iwykonuje skłony tułowia na boki – w prawo i w lewo, pokazując jak szalki wagiprzechylają się w jedną i w drugą stronę.

 

 

Zwiedzanie charakterystycznych miejsc w Warszawie.

 

Zachęcam do obejrzenia programu dladzieci „Maja zdobywa… Warszawę”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=RV06Kif2eiA&t=70s

 

 

Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Zakochany w syrenie”.

 

Dzieci otwórzcie książeczki na stronie 72 –73 i posłuchajcie uważnie opowiadania.

 

Ada wróciła z tatą z przedszkola i od razu zaczęła opowiadać o wydarzeniachdnia.

− Dzisiaj rysowaliśmy Syrenkę – powiedziała.

− Taki stary samochód? – zdziwił się Olek, który wiedział wszystko odawnych modelachsamochodów takich jak trabant, syrenka i warszawa.

− Sarenkę? – zapytała mama, która w tym czasie miksowała truskawki inie dosłyszała głosucóreczki.

− Ojejku, nikt mnie nie rozumie – westchnęła Ada i rozwinęła swójrysunek.

− Syrenka warszawska! Kobieta z ogonem ryby i z tarczą − zawołał Olek.− Znam ten pomnik, bo byliśmy tam
z klasą.

− Jeśli chcesz, to opowiem ci legendę o tym pomniku i o powstaniuWarszawy – zaproponowała Ada.

− Chcę.

- Ada wyjęła jedną ze swoich małych lalek i owinęła jej nogi wstążką,tak, żeby przypominała ogon ryby.
Zaczęła opowiadać:

− W pewnej wiosce żyła sobie piękna syrena, która nie była zwykłądziewczyną, bo zamiast nóg miała płetwę. Mieszkała wrzece Wiśle. Czasami wychodziła na brzeg, żeby rozczesać włosy…

− Ada udawała, że rozczesuje lalce blond czuprynę. – Syrenka pięknieśpiewała i czarowałaswoim głosem rybaków.

Ada odszukała drugą lalkę, której kiedyś obcięła włosy, podała jąOlkowi i powiedziała:

− To będzie rybak. Ma na imię Wars.

− Ja mam go udawać?

− Tak.

− I co mam robić? – zapytał Olek.

− Masz być zakochany – wyjaśniła Ada.

− Ja?

– Tak! Wars zakochał się w syrenie i uratował ją przed innymi rybakami.Oni zarzucili nanią sieci, bo chcieli ją zanieść królowi, żebydostać dużo pieniędzy. Zatkali sobie uszy, żeby nie słyszeć jej śpiewu.

− A co by się stało, gdyby usłyszeli?

− Ten, kto ją usłyszał, wchodził do rzeki i już nigdy nie wracał.Zwykli ludzie nie mogą żyć pod wodą.

− Wiem. Ludzie mają płuca, a ryby skrzela. Dzięki temu ryby mieszkająpod wodą. I ta twojasyrena też.
Adaprzyniosła z kuchni pustą siatkę po cebuli, która przypominała sieć i wrzuciłado niej
swoją lalkę.

− Uratuj mnie, piękny rybaku, a zaśpiewam ci najpiękniejszą pieśń naświecie! – powiedziała.

− Nie śpiewaj mi, bo wpadnę do Wisły i nie wrócę! Zatkałem sobie uszy –powiedział Olek.

− Ojej! Już dawno wyjąłeś sobie zatyczki z uszu i dlatego jesteśzakochany. Taka jest legenda, a my się tylko bawimy. Ratuj syrenę!

− Zakradnę się nocą, kiedy inni rybacy będą spali i rozetnę sieci.Będziesz mogła wrócić do Wisły.

− Pospiesz się, bo nie mogę żyć długo bez wody! – pisnęła Ada.

Olek wyplątał syrenę z cebulowej sieci i powiedział:

− Jesteś wolna. Możesz wracać do domu.

− Dziękuję ci, dzielny rybaku? Jak masz na imię?

− Olek.

− Przecież się bawimy! – przypomniała Ada.

− No dobrze… mam na imię Wars. A ty, jak masz na imię, piękna panno?

− Jestem Sawa. Widziałam cię wiele razy na brzegu rzeki.

− Przychodziłem tu łowić ryby, ale zawsze czekałem na ciebie. Jesteśtaka piękna.

− Och! Rybacy tu biegną! Zobaczyli, że mnie uwolniłeś! Nie wyjdę już nabrzeg Wisły, chyba,że waszej wiosce będzie groziło wielkieniebezpieczeństwo. Wtedy was obronię! Żegnajcie!

− Żegnaj! – powiedział Olek.

− Przecież ty masz iść ze mną, bo mnie kochasz – przypomniała Ada.

− Idę z tobą, Sawo! – zawołał Olek.

Po chwili obie lalki wylądowały pod tapczanem, który udawał rzekęWisłę.

Ada opowiadała dalej:

− Wars i Sawa zniknęli pod wodą, i nikt ich już nie widział. Na miejscuwioski powstało miasto Warszawa,
w którym mieszkamy – zakończyła.

− Wiesz co, może pójdziemy w sobotę z mamą i tatą obejrzeć pomnikSyrenki nad Wisłą?Sprawdzimy,
czy ma skrzela.

− Mówiłeś, że byłeś tam z klasą.

− Ale chcę iść jeszcze raz.

− Hm… ty chyba naprawdę zakochałeś się w tej Sawie – zachichotała Ada.

 

Zachęcam do obejrzenia programu dla dzieci „Wars iSawa”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=lHmFohW0B1s

 

 

Rozmowana temat opowiadania.

 

Uważnie słuchałyście opowiadania?Spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

-  O czym dowiedziała się Adaw przedszkolu?

-  Kto pomógł jej przedstawićlegendę?

 

 

Ćwiczeniaz tekstem.

 

Kochani! Przeczytajcie głośno iwyraźnie tekst w książce na stronie 72 – 73 (samodzielnie lub z pomocąrodzica).

 

 

Ćwiczeniaw karcie pracy.

 

Dzieci wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 29.Rysujcie po śladach rysunku Syreny i fal.

 

 

Twórcza zabawa plastyczna „Piękny jest nasz kraj”.

 

Do tej zabawy potrzebne będą  materiały: zdjęcia lub obrazki (wycięte zczasopism) przedstawiające różne miejsca Polski, pastele olejne, kartka, klej inożyczki. Wybieranie spośród obrazków zdjęć (wyciętych
z kolorowychczasopism) różnych zakątków naszego kraju tych, które dziecku podobają sięnajbardziej. Omawianie, co one
przedstawiają.Wykonanie pracy plastycznej.

Dziecko nakleja pośrodku kartkizdjęcie lub obrazek (wyciętych z kolorowych czasopism), dorysowuje – wedługpomysłu z każdej strony pastelami olejnymi brakujące elementy w taki sposób,aby z naklejonym elementem tworzyły jedną całość.

 

 

Zagadki pantomimiczne- kalambury „Comożna tam robić”.

 

Dziecko wybiera miejsce,np.: góry, jeziora, las, morze,pokazuje za pomocą gestów, co w tym miejscu można robić, zadaniem rodzica jestodgadnięcie. Następnie zamiana ról.

 

 

Słuchaniepiosenki „Syrenka” KrystynyGowik

 

Zachęcamdo posłuchania piosenki.

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs

 

1. StoiSyrenka nad Wisłą

ipatrzy na rzeki fale.

Takdużo dzieci dziś do niej przyszło,

noi nie boją się wcale.

Takdużo dzieci dziś do niej przyszło,

noi nie boją się wcale.

Tonie jest żywa Syrenka,

topomnik Warszawę chroni.

Bo,jak mówi stara legenda:

Syrenkamiasta broni.

Bo,jak mówi stara legenda:

Syrenkamiasta broni.

Ref.: NaszaWarszawa, nasza stolica

ciągleSyrenkę zachwyca.

AWisła śpiewa wciąż u jej stóp

swojąpiosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.

AWisła śpiewa wciąż u jej stóp:

Chlup!Chlup! Chlup!

2. Kiedyśprawdziwa Syrenka

wfalach tej rzeki mieszkała.

Siadałaczasem na brzegu Wisły

icudne pieśni śpiewała.

Siadałaczasem na brzegu Wisły

icudne pieśni śpiewała.

Złapaliją w sieć rybacy,

spaćposzli, bo nocka była,

lecznajmłodszy z nich ją wypuścił,

bobardzo go prosiła.

Lecznajmłodszy z nich ją wypuścił,

bobardzo go prosiła.

Ref.: NaszaWarszawa…

3. Iodtąd dzielna Syrenka

zeswojej wielkiej wdzięczności

postanowiłastrzec tego miasta,

pilnowaćjego wolności.

Postanowiłastrzec tego miasta,

pilnowaćjego wolności.

Jestherbem miasta Warszawa,

stolicynaszego kraju.

IPolacy, duzi i mali,

Syrenkęodwiedzają.

IPolacy, duzi i mali,

Syrenkęodwiedzają.

Ref.: NaszaWarszawa…

 

 

Rozmowa natemat piosenki.

 

- Coto jest stolica?

- Jak nazywa się stolica Polski?

- Jak nazywa się najdłuższa z polskich rzek?

- O kim opowiada piosenka?

-Czy znacie legendę o Syrence?

- Gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę?

- Co to jest herb?

 

 

Praca plastyczna „Syrenka warszawska”.

 

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej zwykorzystaniem filmu edukacyjnego „Syrenka warszawska”.

Link do filmu:

http://praceplastyczne.pl/symbole-narodowe/6-syrenka-warszawska

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI05.05.2020r.

 

 

Hello!Dziś „wybierzemy się do zoo”, nauczymy się nowych nazw zwierzątek i będziemysię świetnie bawić
z piosenką :)

 

1.    Uczymysię piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk&t=23s

 

Dzieckoogląda filmik, następnie prosimy, aby próbowało śpiewać i naśladować ruchychłopca.
Powtarzamy dwu-, trzykrotnie. Będzie to świetna zabawa dla dzieci, aprzy okazji nauczą się
nazw zwierząt, spotykanych w zoo :)

 

Tekst itłumaczenie piosenki:

 

Stomp like elephants!

Let's go to the zoo.

And stomp like the elephants do.

Let's go to the zoo.

And stomp like the elephants do.

 

[Stomp around the room like elephants.]

 

Jump like kangaroos.

 Let's go to the zoo.

And jump like the kangaroos do.

Let's go to the zoo.

And jump like the kangaroos do.

 

[Jump around the room like kangaroos.]

 

 

Swing like monkeys.

 Let's go to the zoo.

And swing like the monkeys do.

 

Let's go to the zoo.

And swing like the monkeys do.

 

[Swing around the room like monkeys.]

 

Waddle like penguins.

Let's go to the zoo.

And waddle like the penguins do.

 

Let's go to the zoo.

And waddle like the penguins do.

 

[Waddle around the room like penguins.]

 

 

Slither like snakes.

 Let's go to the zoo.

And slither like the snakes do.

 Let's go to the zoo.

And slither like the snakes do.

 

[Slither around the room like snakes.]

 

 

Swim like polar bears.

Let's go to the zoo.

And swim like the polar bears do.

 

Let's go to the zoo.

And swim like the polar bears do.

 

 

[Swim around the room like polar bears.]

 

 

Let's go to the zoo.

And dance like the animals do.

 Let's go to the zoo.

And dance like the animals do.

Tup jak słonie!

Chodźmy do zoo.

I tupmy jak to robią słonie.

Chodźmy do zoo.

I tupmy jak to robią słonie.

 

[Tupiemy jak słonie, naśladując chłopca z filmiku]

 

Skaczcie jak kangury.

Chodźmy do zoo.

I skaczmy jak robią to kangury.

Chodźmy do zoo.

I skaczmy jak robią to kangury.

 

[Skaczemy po pokoju jak kangury- naśladujemy chłopca z filmiku]

 

Huśtajcie się jak małpki.

Chodźmy do zoo.

I huśtajmy się jak robią to małpki.

Chodźmy do zoo.

I huśtajmy się jak robią to małpki.

[Huśtamy się po pokoju jak małpki- naśladujemy chłopca]

 

Kiwajcie się jak pingwiny.

Chodźmy do zoo.

I kiwajmy się jak robią to pingwiny.

Chodźmy do zoo.

I kiwajmy się jak robią to pingwiny.

[Kiwamy się, jak pingwiny- naśladujemy ruch chłopca z filmiku]

 

Ślizgajcie się jak węże.

Chodźmy do zoo.

I ślizgajmy się jak robią to węże.

Chodźmy do zoo.

I ślizgajmy się jak robią to węże.

 

[„Ślizgamy się” jak węże- naśladujemy ruch chłopca z filmiku]

 

Pływajcie jak misie polarne.

Chodźmy do zoo.

I pływajmy jak robią to misie polarne.

Chodźmy do zoo.

I pływajmy jak robią to misie polarne

 

[„Pływamy” po pokoju jak misie polarne- naśladujemy ruch chłopca
z filmiku.]

 

Chodźmy do zoo.

I tańczmy jak robią to zwierzęta.

Chodźmy do zoo.

I tańczmy jak robią to zwierzęta.

 

 

2.    Oglądamyfilmik z bajką „Curious George visits the zoo”- „Ciekawski George odwiedza zoo”:

https://www.youtube.com/watch?v=9RNpRjMcZDA

 

 

And that’s all for today.

Goodbye!