Ćwiczenia w karcie pracy.
Kochane Dzieci!!! Zachęcam do wykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz.3, s. 69. Rysujcie po śladach linii – od zdjęć dorosłych ptaków do ich potomstwa. Nazwijciete ptaki. Następnie oglądajcie pióra wybranych ptaków (bociana, wilgi, kukułki,czajki). Przeczytajcie z rodzicem lub samodzielnie, do którego ptaka należykażde pióro.
Wizualizacja „Jestem ptakiem”.
Przedszkolakipołóżcie się wygodnie na dywanie z zamkniętymi oczami i posłuchajcie opowiadania
Wyobraźsobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają cię promienie słońca.Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jeziora. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, Czy ktoś zwas chciałby być ptakiem? Jakim?
Ćwiczenia słuchu fonematycznego – „Co to za ptak?”.
Proszęrodziców, aby podawali głoski, zadaniem dzieci jest wymyślenie nazw ptakówrozpoczynających się
Zapoznanie z wyglądem szpaka.
Przypomnijciesobie jak wygląda szpak na podstawie filmu edukacyjnego „Ptaki – szpaki”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=cFRYe2RbT9s
Jakzauważyliście, szpak ma piękne pióra mieniące się kolorami tęczy, z brązowymi kreskami. Szpaki są bardzo przedsiębiorcze, ciekawskie i towarzyskie. Wszystko robią szybko i zdecydowanie. W gniazdach mają zioła,
Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby„Sąsiad szpak”.
Dzieci!!!Otwórzcie książeczki na stronie 56 – 57, oglądajcie ilustracje i uważnie słuchajcie opowiadania
Olek, Ada i rodzice przyjechali do dziadków w odwiedziny i zostali nacały weekend. Ada była zachwycona. Dostała nowy dzwonek do roweru w kształcie rumianego jabłuszka i musiała go wypróbować. Natychmiast! Jeździładookoła ogrodu dziadków i dzwoniła zawzięcie. Sprawiało jej to ogromną radość.Wprawdzie rodzina zatykała uszy, ale co tam. Wreszcie Olek nie wytrzymał. – Nakogo dzwonisz? – spytał. – Na przechodniów. Ostrzegam ich, że jadę –odpowiedziała rozpromieniona Ada. – Ja nie mogę! Tu nie ma żadnych przechodniów– wykrzyknął ogłuszony Olek. Ada wzruszyła ramionami, jednak wreszcie przestaładzwonić. – Jak dobrze – westchnęli dziadkowie, rodzice i cztery ogrodowe myszy.– Cisza, aż dzwoni w uszach – roześmiał się dziadek. – Teraz mogę przedstawićwam nowego sąsiada. – Zaprowadził Adę i Olka w odległą część ogrodu. Tu, napniu wysokiej brzozy, powiesił kilka dni wcześniej budkę lęgową dla ptaków. –Zachowajcie ciszę. Wkrótce go zobaczycie – szepnął. Już po chwili dziecizauważyły nadlatującego od strony sadu ptaszka. Krótki prostokątny ogonsprawiał, że w locie wyglądał jak czteroramienna gwiazda. Usiadł na gałęzibrzozy, ale z daleka od budki. Dzieci mogły mu się przyjrzeć uważnie. Czarneskrzydła mieniły się w wiosennym słońcu zielenią i fioletem.
Rozmowa na temat opowiadania.
Spróbujcieodpowiedzieć na pytania dotyczące treści utworu:
1. Dlaczego Ada jeździła na rowerze idzwoniła? 2. Kogo przedstawiał dziadek Olkowi iAdzie? 3. Gdzie założył gniazdo szpak? 4. Jakie odgłosy naśladował szpak? 5. Dlaczego Ada myślała, że kradną jejrower? 6. Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka? 7. Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?
Ćwiczenia z tekstem.
Kochani!!!Przeczytajcie samodzielnie bądź z pomocą rodzica tekst znajdującysię pod ilustracjami do opowiadania, na stronie 56 – 57.
Ćwiczenia oddechowe „Wyścigi piórek”.
Teraz czasna zabawę. Bawcie się wspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Usiądźciesobie w jednym szeregu. Waszym zadaniem jest dmuchanie piórek z jednej stronypokoju na drugą. Wygrywa dziecko, którego piórko będzie pierwsze po drugiejstronie pokoju.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Czas nagimnastykę!!! Zachęcam do wspólnych zabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningów dla dzieci „Najpierw skłon – wygibasy z naszej klasy”.
Link dofilmu: https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
Dodawanie iodejmowanie z zakresie 10.
Zachęcam dopoćwiczenia dodawania i odejmowania w zakresie liczby 10 z wykorzystaniem filmów edukacyjnych.
„Liczenie –dodawanie na palcach dla dzieci”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=PSIZdjKSuu8
„Liczenie –odejmowanie na palcach dla dzieci”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=osSObvWUI6s
Ćwiczenia w karcie pracy.
Zachęcam dowykonania ćwiczeń w karcie pracy, cz. 3, s. 70. Policzcie żaby i wskażcie takiesame pary żab. Pokolorujcie je. Następnie należy wyklaskać podany rytm,powtarzając tekst za rodzicem.
Miłej pracy!
JĘZYKANGIELSKI 06.04.2020r.
Hello, children!
Zaczynamy dziś nowy temat. Czy zgadniecie, jaki? Myślę, że zgadliście:) To „Easter” czyli święta Wielkanocne.
1. Drogie dzieci, drodzy rodzicie, dzisiejsze zajęciazaczniemy od wprowadzenia nowych słówek. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-easter.pdf
Na tejstronie znajdują się obrazki wraz z podpisami, których możemy użyć dowprowadzenia nowych słówek. Rodzice mogą przeczytać słówka dzieciom i poprosićo powtarzanie, można jednak zamiast tego skorzystać z nagrań, znajdujących siępod poniższym linkiem. Klikamy na głośniczek obok słówka https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter
Popierwszym zapoznaniu się ze słówkami, dzieci mogą wykonać ćwiczenieinteraktywne. Wystarczy kliknąć w głośniczek obok napisu, posłuchać słówko.Potem wystarczy kliknąć na odpowiedni obrazek, aby dopasować do niego usłyszanesłówko. Po dopasowaniu, klikamy na szary przycisk „Finish” pod obrazkami
a basket-koszyczek bunnies-zajączki a lamb-baranek chicks-kurczątka Eastereggs- pisanki chocolates-czekoladki
Wćwiczeniu pojawią się dodatkowo dwa wyrażenia, są to dodatkowe słówka dlachętnych dzieci: nest- gniazdo i hot cross buns- bułeczki- drożdżowe bułeczkize znakiem krzyża. Bułeczki te są tradycyjnie spożywane w Wielkiej Brytanii wWielki Piątek. Oznaczają zakończenie czasu postu. Mają przynosić szczęście.
2. Następnie, zachęcam do wykonania zabawyutrwalającej „What’s missing”, którą znamy z wcześniejszych zajęć. Potrzebujemydo niej wydrukowanych obrazków.
Przypominamprzebieg zabawy: układamy obrazki obok siebie, powtarzamy wraz z dzieckiemwszystkie nazwy, następnie zakrywamy obrazki np. chustą lub dużą kartkąpapieru, dziecko zamyka oczy, zabieramy jeden z nich. Zadaniem dziecka jestodgadnąć, jakiego obrazka brakuje. Ponownie nazywamy wszystkie pozostałeobrazki. Zabawę powtarzamy dwukrotnie.
3. Uczymy się piosenki o zającu.
Najpierwsłuchamy i oglądamy. A następnie próbujemy śpiewać i naśladować czynności,
Tekstpiosenki:
|