GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 06.05.2020r. (ŚRODA) „STOLICA, WISŁA, SYRENKA”

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 30 – 31. Powiedzcie, cozwiedzali w Warszawie Ada, Olek, mama i tata z rodzicami mamy. Następnierysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

 

Zabawy z plastikową butelką.

 

Dziecko ustawia butelkęwzględem siebie według poleceń rodzica:

-  połóż butelkęprzed sobą, za sobą,

-  połóż ją potwojej prawej stronie, po twojej lewej stronie,

-  turlaj butelkępo podłodze,

-  podrzucajbutelkę do góry i chwyć oburącz, jednorącz lub dowolnie. Po opanowaniu chwytówmożna wykonywać dodatkowe zadania przed chwytem: klaśnięcie w dłonie z przodu,z tyłu, wykonanie przysiadu, obrót wokół siebie.

- przekładanie butelki zręki do ręki- z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, wchodzie.

- stanie w rozkroku,butelka w górze trzymana oburącz- skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża iwyprost
z przeniesieniem butelki w górę nad głową.

 

 

Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

 

Proszę, aby rodzic przygotował 4 butelki z plastiku, np. o pojemności 1lz różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelkipowinny być dobrze zakręcone.

 

- Określanie, ile wodyjest w butelce.

Rodzic stawia przeddzieckiem zakręconą butelkę z wodą. Pyta dziecko: ile jest wody w butelce - dużo, mało? Potemprzewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.

 

-  Ustawianiebutelek według wzrastającej w nich ilości wody.

 

 

Butelki z różną ilością barwionej wody.

 

-  Dziecko określaw której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.

-  Ustawia butelkiwedług ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej znajwiększą.

- Dmucha w kolejne odkręconebutelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.

- Zapoznanie z miarąpłynów.

Rodzic pokazuje butelki– 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l tojest połowa 1l,
a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.

- Sprawdzanie ilości napojóww dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska iwysoka)
za pomocą wspólnej miary.

 

 

Butelki z wodą, kubek.

 

- Dziecko przelewa dokubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wodybyło
w jednej, a ile w drugiej butelce, określa, gdzie wody było więcej (było
tylesamo).

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Kochani wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 32 – 33.

 

Przyjrzyjcie sięzdjęciom, zwróćcie uwagę na poziom soku w szklankach.

Sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy.

 

Rodzic wlewa tyle samosoku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest plastikowykubek.

 

- Dziecko oglądaszklanki i dochodzi do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom wszklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano. Dziecko wypija sok zeszklanek.

- Wskazywanie butelki, wktórej zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej.

-  Dzieci rysująszlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują je pośladzie,
a potem samodzielnie według wzoru.

 

 

Symbole narodowe.

 

Przypomnienie symbolinarodowych na podstawie filmu „Polskie symbole narodowe”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

 

 

Zabawy plastyczne o tematyce patriotycznej.

 

Zachęcam do wykonania pracyplastycznej o tematyce patriotycznej (na stronie znajdują się różne pomysły
nawykonanie pracy plastycznej o tematyce patriotycznej).

Link:

https://myshowelove.wordpress.com/2017/11/11/patriotyczne-prace-plastyczne-dla-przedszkolaka/

 

 

Dodatkowe karty pracy: ćwiczenia grafomotoryczne,rozsypanki sylabowe, zadania matematyczne.

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/cyferki-dla-dzieci/2/nauka-pisania-cyfry-0-10.pdf

https://mamotoja.pl/pub/gry_i_zabawy/literki/rozsypanka_warzywa.pdf

https://mamotoja.pl/pub/gry_i_zabawy/literki/rozsypanka_zwierzeta.pdf

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/24/1061

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/24/1044

https://drive.google.com/file/d/0B3BPmJXf4bgBT1Y1U2RHS18tdUU/view

https://drive.google.com/file/d/0B3BPmJXf4bgBbVBndHZJaVNlMms/view

https://drive.google.com/file/d/0B3BPmJXf4bgBekdja01BWk8yWXM/view

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

RELIGIA 06.05.2020r.

 

 

TEMAT: MARYJA NASZĄ MATKĄ

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Witam waswszystkich serdecznie. Zapraszam Was do wspólnego śpiewu piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=XM7zFc6Y6H4

(Biali, czarni i mulaci)

   

Na ostatniej katechezie mówiliśmy opracy misjonarzy czyli o ludzi, którzy z miłości do Boga pojechali w różnestrony świata, aby innym ludziom mówić o Nim. Jak pamiętacie taką misjonarkąjest pochodząca z naszej parafii Siostra Roberta Czarnik. Może nawet udało sięwam odnaleźć ją na zdjęciach?

 

Dzisiaj nadal pozostaniemy w tejtematyce gdyż powiemy sobie o pierwszej misjonarce.
Czy domyślacie się kto niąbył?

Myślę, że bez trudu odgadliście.

To Maryja mama Pana Jezusa.

Gdy dowiedziała się, że zostaniemamą Syna Bożego poszła od razu tą radością podzielić się ze swoją krewnąElżbietą. Wydarzenie to nazywamy nawiedzeniem św. Elżbiety. Zaniosła jej Jezusa tak jak teraz czynią
to misjonarze.

 

Zapraszam do obejrzenia prezentacjio życiu Maryi

OPOWIEŚĆ O ŻYCIU MARYI:

https://www.youtube.com/watch?v=AoURjRhkbV0

 

 

MAJ MIESIĄC MARYI

 

- Jaką porę roku mamy obecnie?

– Co zmieniło się na świecie pozimie?

 

Piękny miesiąc maj jest w szczególnysposób poświęcony Matce Jezusa, Maryi. Bardzo się cieszymy, że jest Ona równieżnaszą Matką. Dlatego chcąc Jej podziękować za Jej miłość i pokazać, że myrównież Ją kochamy, miesiąc, w którym kwitną najpiękniejsze kwiaty, poświęcamyMaryi.

 

Opowiadanie

 

Na łącezakwitły pierwsze majowe kwiaty. Julka i Karol z zachwytem im się przyglądali.– Nazbierajmy kwiatów
na wiosenny bukiet – zawołała Julka – a potem podarujemyje mamie. Dzieci zaczęły zrywać kwiaty, wybierając najpiękniejsze. – Mamiebardzo się spodobają – stwierdził Karol. Kiedy mama dostała kwiaty,rzeczywiście bardzo się ucieszyła i powiedziała:– Kwiaty są bardzo ładne.Dziękuję wam, kochani. Wiem nawet, co możemy z nimi zrobić. Mama wzięła kwiatyi zaczęła układać z nich bukiet. Kiedy był gotowy, tata zabrał małą Zuzię, amama zawołała starsze dzieci do ogrodu, gdzie na drzewie zawieszona byłakapliczka Matki Bożej.– Te piękne, wiosenne kwiaty damy Maryi, która bardzo sięcieszy, jeśli o niej pamiętamy. I mama wstawiła bukiet do wazonu przykapliczce.– Ale naszą miłość do Maryi jeszcze lepiej możemy okazać modlitwą. Wmaju modlimy się do Matki Bożej
w wyjątkowy sposób, odmawiając litanię.– A coto jest litania? – zapytała Julka.

– To takamodlitwa, w której zwracamy się do Maryi różnymi tytułami i prosimy „Módl sięza nami”. Litanię można też śpiewać. I mama zaczęła odmawiać litanię do MatkiBożej. Karol i Julka nie znali jeszcze całej litanii,
ale przyłączyli się domamy, odpowiadając po każdym wezwaniu „Módl się za nami”.


– Co mama dostała od dzieci?

– Komu mama ofiarowała swoje kwiaty?

– Jak nazywa się modlitwa, którąodmawiamy w maju?

– Co Julka i Karol zrobili wspólniez mamą przy kapliczce Maryi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=cLVYN8Gjc2Y

kapliczkiMatki Bożej

 

 

MODLITWA LITANIĄ

 

Pomódl się wybranymi wezwaniami z„Litanii do Matki Bożej”:

https://www.youtube.com/watch?v=bgQmgiQGDsU

 

Wysłuchanie pieśni

 

W tym szczególnym miesiącu, jakimjest maj, Matce Jezusa śpiewa się też piękne pieśni, aby wiedziała,
jak bardzoJą kochamy.

https://www.youtube.com/watch?v=L69GYwqOiiQ

(„Byłacicha i piękna jak wiosna”)

 

Praca plastyczna

 

Jeślichcesz możesz przygotować dla Maryi swój bukiet kwiatów – przygotuj laurkęwedług własnego pomysłu. Możesz ją ustawić obok obrazu Matki Bożej w swoimdomu.

 

 

Szczęść Bożena cały dzień :)