GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 07.05.2020r. (CZWARTEK) „WARSZAWSKA SYRENKA”

Słuchanie hymnu Polski - MazurkaDąbrowskiego.

 

Przedszkolaki! Posłuchajcie hymnu Polski. Przypomnijcie sobie w jakichokolicznościach można go usłyszeć. Omówcie zasady zachowania się podczassłuchania i śpiewu hymnu.

 

Link do hymnu:

https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo

 

Ponownie wysłuchajciehymn w postawie na baczność i w ciszy.

 

 

Warszawa- nasza stolica.

 

Przedszkolaki zachęcam do ponownego obejrzenia programu dla dzieci „Majazdobywa…Warszawę”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=RV06Kif2eiA

 

Zwróćcie uwagę nanajważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w stolicy i ich rolę dlacałego kraju,
np.: budynek Sejmu, Pałac Prezydencki, Urząd
Rady Ministrów, Ministerstwo Edukacji Narodowej,
Łazienki,Pałac Kultury i Nauki.

 

 

Wykonanie małej mapy Polski.

 

Do tego zadania potrzebne będą materiały: kartka z konturem mapy Polski,plastelina.

 

https://www.google.com/search?q=mapa+polski+dla+dzieci+do+wydruku&tbm=isch&ved=2ahUKEwiPs8u-3pTpAhVI6CoKHTlID3YQ2-cCegQIABAA&oq=mapa+polski+dla+dzieci+&gs_lcp=CgNpbWcQARgCMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIAFCs8wVYh4QGYOWkBmgAcAB4AYABvQGIAd0OkgEEMTIuNpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=NSytXs_EHMjQqwG5kL2wBw&bih=653&biw=1366#imgrc=2nXLiBOs6LTr5M

 

https://www.google.com/search?q=mapa+polski+dla+dzieci+zabawa+plastyczna+plastelina&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwib64C63pTpAhUr_SoKHdk0C68Q_AUICigB&biw=1366&bih=653&dpr=1#imgrc=tP-zbM2ed3K8fM&imgdii=XFwTuZAOpcB7KM

 

- Poznawanie położeniageograficznego Polski na podstawie mapy.

- Oglądanie mapy Polski.

- Wskazywanie granic,zwracanie uwagi na kolorystykę poszczególnych regionów naszego kraju:góry, wyżyny, niziny, wody, pokazywanie i nazywanie najdłuższych rzek (Wisła,Odra), największych miast leżących nadWisłą (Kraków, Gdańsk).

- Odczytywanie na mapieniektórych nazw: Tatry, Bałtyk.

- Odczytywanie nazwpaństw sąsiadujących z Polską.

- Odczytanie napisów: stolica,Tatry, Bałtyk, Wisła, Odra iumieszczanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.

 

 

Zapoznanie ze sposobem wykonania mapy.

 

- Naklejanie cienkiegowałeczka plasteliny po narysowanym śladzie drogi Wisły.

- Wypełnianie plastelinąwnętrz konturów mapy (gór, nizin, wyżyn) zgodnie z kolorystyką na wzorze.

- Zaznaczenie Warszawy iswojego miasta.

 

Zachęcam do obejrzeniaprezentacji dla dzieci „Polska – moja ojczyzna”.

Link do prezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=5hmAjW-qlJU&t=65s

 

 

Zabawa dydaktyczna „Tworzymy kolekcje”.

 

Do tej zabawy potrzebne będą obrazkiróżnego rodzaju towarów (wycięte z gazety lub samodzielnie wykonane) orazcztery obręcze.

 

Proszę, aby rodzic rozłożył nadywanie dużo obrazków różnego rodzaju towarów oraz cztery obręcze, mówiąc,jakie sklepy one przedstawiają. Na hasło rodzica sklep, dziecko wyszukuje spośród obrazków te, które będą towarami pasującymi do poszczególnych sklepów i wkładają obrazki doodpowiednich obręczy, np. sklep meblowy – obrazki mebli: szafa, regał, półka,kanapa, stół, krzesło…, sklep z zabawkami – obrazki zabawek: lalka, miś,kaczka, słoń, klocki, samochód…, sklep odzieżowy – obrazki różnych części ubrań.

Podawanie nazw nadrzędnych dotowarów w poszczególnych sklepach. Wymienianie nazwartykułów znajdujących się w obręczach: szafa, kanapa, stół… to meble,spódnica, bluzka, sweter…to ubrania.

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 07.05.2020r.

 

 

Hello!

 

Wczorajbyliśmy w zoo, a dziś wybierzemy się w podróż dookoła świata. Nauczymy się nazwnowych zwierzątek
i różnych zakątków naszej planety.

 

1.   Zaczynamy od powtórzenia piosenki o zoo- śpiewamyi tańczymy, naśladując chłopca z filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk&t=23s

 

 

2.   A teraz nasza nowa piosenka. Poniżej tekst itłumaczenie. Można przeczytać dzieciom tłumaczenie tej piosenki, bo będzie wniej klika zupełnie nowych słów.

https://www.youtube.com/watch?v=plvY0quSyJg

 

Tekst:

 

Walking trough the jungle/ x2

What do you see?/x2

I think, I see a lion.

Roar, roar, roar

Chasing after me.

 

Floating on the ocean./x2

What do you see?/x2

I think, I see a whale.

Woosh, woosh, woosh

Chasing after me.

 

Climbing in the mountains./x2

What do you see?/x2

I think, I see a wolf

Howl, howl, howl!

Chasing after me.

 

Swimming in the river./x2

What do you see?/x2

I think, I see a crocodile

Snap! Snap! Snap!

Chasing after me.

 

Trekking in the desert. /x2

What do you see? /x2

I think, I see a snake.

Hiss! Hiss! Hiss!

Chasing after me.

 

Slipping on the iceberg. /x2

What do you see? /x2

I think, I see a polar bear.

Growl! Growl! Growl!

Chasing after me.

 

Running home for supper. /x2

Where have you been? /x2

I’ve been around the World and back.

And guess what I’ve seen.

 

Tłumaczenie:

 

Idąc przez dżunglę

Co widzisz?

Myślę, że widzę lwa

odgłos wydawany przez lwa

Uciekaj za mną

 

Unosząc się na ocenie

Co widzisz?

Myślę, że widzę wieloryba.

dźwięk szumu powietrza

Uciekaj za mną

 

Wspinając się w górach

Co widzisz?

Myślę, że widzę wilka.

odłos wydawany przez wilka

Uciekaj za mną

 

Pływając w rzece

Co widzisz?

Myślę, że widzę krokodyla.

dźwięk zamykających się szczęk

Uciekaj za mną

 

Wędrując po pustyni

Co widzisz?

Myślę, że widzę węża

Syk węża

Uciekaj za mną

 

Ślizgając się po górze lodowej.

Co widzisz?

Myślę, że widzę misia polarnego

Warczenie niedźwiedzia polarnego

Uciekaj za mną

 

Biegnąc do domu na kolację.

Gdzie już byłeś?

Objechałem cały świat w koło
i wróciłem

Zgadnij co widziałem?

 

3.   Po pierwszym obejrzeniu piosenki, słuchamy jejjeszcze dwa razy, próbujemy dołączać ze śpiewem.

 

 

4.   A teraz czas na zabawę „Walking trough the jungle”.

 

Za każdym razem, kiedy dziecko usłyszy wyrażenie„Chasing after me” powinno uciec, jak najdalej od komputera, na którymwyświetlany jest filmik. Na początku nowej zwrotki dziecko wraca przed komputeri śpiewa piosenkę oraz próbuje naśladować każde ze zwierzątek.

Można też ścigać się naprawdę. Ścigający wciela się w rolęgroźnych zwierząt z piosenki, w zależności
od zwrotki, są to a Lion- lew, awhale- wieloryb, a wolf- wilk, a crocodile- krokodyl, a snake- wąż, a polarbear- miś polarny.