Słuchanie hymnu Polski - MazurkaDąbrowskiego.
Przedszkolaki! Posłuchajcie hymnu Polski. Przypomnijcie sobie w jakichokolicznościach można go usłyszeć. Omówcie zasady zachowania się podczassłuchania i śpiewu hymnu.
Link do hymnu: https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo
Ponownie wysłuchajciehymn w postawie na baczność i w ciszy.
Warszawa- nasza stolica.
Przedszkolaki zachęcam do ponownego obejrzenia programu dla dzieci „Majazdobywa…Warszawę”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=RV06Kif2eiA
Zwróćcie uwagę nanajważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w stolicy i ich rolę dlacałego kraju,
Wykonanie małej mapy Polski.
Do tego zadania potrzebne będą materiały: kartka z konturem mapy Polski,plastelina.
- Poznawanie położeniageograficznego Polski na podstawie mapy. - Oglądanie mapy Polski. - Wskazywanie granic,zwracanie uwagi na kolorystykę poszczególnych regionów naszego kraju:góry, wyżyny, niziny, wody, pokazywanie i nazywanie najdłuższych rzek (Wisła,Odra), największych miast leżących nadWisłą (Kraków, Gdańsk). - Odczytywanie na mapieniektórych nazw: Tatry, Bałtyk. - Odczytywanie nazwpaństw sąsiadujących z Polską. - Odczytanie napisów: stolica,Tatry, Bałtyk, Wisła, Odra iumieszczanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.
Zapoznanie ze sposobem wykonania mapy.
- Naklejanie cienkiegowałeczka plasteliny po narysowanym śladzie drogi Wisły. - Wypełnianie plastelinąwnętrz konturów mapy (gór, nizin, wyżyn) zgodnie z kolorystyką na wzorze. - Zaznaczenie Warszawy iswojego miasta.
Zachęcam do obejrzeniaprezentacji dla dzieci „Polska – moja ojczyzna”. Link do prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=5hmAjW-qlJU&t=65s
Zabawa dydaktyczna „Tworzymy kolekcje”.
Do tej zabawy potrzebne będą obrazkiróżnego rodzaju towarów (wycięte z gazety lub samodzielnie wykonane) orazcztery obręcze.
Proszę, aby rodzic rozłożył nadywanie dużo obrazków różnego rodzaju towarów oraz cztery obręcze, mówiąc,jakie sklepy one przedstawiają. Na hasło rodzica sklep, dziecko wyszukuje spośród obrazków te, które będą towarami pasującymi do poszczególnych sklepów i wkładają obrazki doodpowiednich obręczy, np. sklep meblowy – obrazki mebli: szafa, regał, półka,kanapa, stół, krzesło…, sklep z zabawkami – obrazki zabawek: lalka, miś,kaczka, słoń, klocki, samochód…, sklep odzieżowy – obrazki różnych części ubrań. Podawanie nazw nadrzędnych dotowarów w poszczególnych sklepach. Wymienianie nazwartykułów znajdujących się w obręczach: szafa, kanapa, stół… to meble,spódnica, bluzka, sweter…to ubrania.
Miłej pracy!!!
JĘZYKANGIELSKI 07.05.2020r.
Hello!
Wczorajbyliśmy w zoo, a dziś wybierzemy się w podróż dookoła świata. Nauczymy się nazwnowych zwierzątek
1. Zaczynamy od powtórzenia piosenki o zoo- śpiewamyi tańczymy, naśladując chłopca z filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk&t=23s
2. A teraz nasza nowa piosenka. Poniżej tekst itłumaczenie. Można przeczytać dzieciom tłumaczenie tej piosenki, bo będzie wniej klika zupełnie nowych słów. https://www.youtube.com/watch?v=plvY0quSyJg
3. Po pierwszym obejrzeniu piosenki, słuchamy jejjeszcze dwa razy, próbujemy dołączać ze śpiewem.
4. A teraz czas na zabawę „Walking trough the jungle”.
Za każdym razem, kiedy dziecko usłyszy wyrażenie„Chasing after me” powinno uciec, jak najdalej od komputera, na którymwyświetlany jest filmik. Na początku nowej zwrotki dziecko wraca przed komputeri śpiewa piosenkę oraz próbuje naśladować każde ze zwierzątek. Można też ścigać się naprawdę. Ścigający wciela się w rolęgroźnych zwierząt z piosenki, w zależności |