GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 08.04.2020r. (ŚRODA) „LICZENIE PISANEK”

Słuchanie piosenki „Pisanki, kraszanki, skarbywielkanocne”.

 

Drogiedzieci!!! Zachęcam do dowolnych improwizacji ruchowych przy muzyce.

 

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

 

 

Analiza i synteza słuchowa.

 

Przedszkolaki!Podzielcie na sylaby i głoski wyrazy związane ze Świętami Wielkanocnymi.Policzcie ile sylab
i głosek jest w wyrazach. Określcie pierwszą i ostatniągłoskę w słowach: pisanka, palma, babka, mazurek, baranek, koszyczek.

 

Sylaby:

pi-san-ka

pal-ma

bab-ka

ma-zu-rek

ba-ra-nek

ko-szy-czek

 

Głoski:

p-i-s-a-n-k-a

p-a-l-m-a

b-a-b-k-a

m-a-z-u-r-e-k

b-a-r-a-n-e-k

k-o-sz-y-cz-e-k

 

 

Ćwiczenia z pisankami.

 

Do tejzabawy potrzebne będą dwa koszyczki i sylwety pisanek: 6 zielonych, 4 czerwone,5 żółtych i 4 niebieskie.

 

Ile pisanekjest w pierwszym koszyczku? (np.: 6 zielonych, 4 czerwone)

Ile pisanekjest w drugim koszyczku? (np.: 5 żółtych, 4 niebieskie)

 

Policzciewszystkie pisanki w koszyczkach.

Ułóżcie zapisymatematyczne.

 

Pierwszykoszyczek:

6(zielonych) + 4 (czerwone) = 10

 

Drugikoszyczek:

5 (żółtych)+ 4 (niebieskie) = 9

 

Porównajcie liczebnośćpisanek w koszyczkach.

10 > 9

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby,cz. 2, s. 62 – 63. Należy policzyć figury po lewej i po prawej stronie.Porównać ich liczbę i wpisać odpowiednie liczby i znaki. Wykonajcie działaniasamodzielnie lub z pomocą rodzica. Wpiszcie odpowiednie liczby.

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Czas nagimnastykę! Zachęcam do zabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningów „Hopdo góry
– wygibasy z naszej klasy”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI

 

 

Zabawa ruchowa „Rób to co ja”.

 

Super zabawadla całej rodziny na podwórku. Biegajcie swobodnie po wskazanym miejscu wogrodzie. Na sygnał grzechotki – zatrzymajcie się, stańcie przodem do rodzica ipowtarzajcie zaproponowane przez niego ruchy, ćwiczenia kształtujące w trzechpłaszczyznach ciała: strzałkowej – skłony w przód i w tył, czołowej – skłonyboczne, poprzecznej – skręty w prawą i w lewą stronę. W przerwach międzyćwiczeniami swobodnie biegajcie
po ogrodzie.

 

 

Kolorowanie pisanek według instrukcji.

 

Drodzyrodzice! Proszę, abyście przygotowali dla dzieci kartonową sylwetę jajkaz oznaczonymi polami (zapisanymi działaniami) oraz kartkę z legendą dokolorowania pól.

 

Dzieci!Waszym zadaniem jest obliczyć sumę liczb podanych na polach pisanek, np.:

 

Kolor biały– 1, 6

Kolorniebieski – 5, 10

Kolorczerwony – 4, 9

Kolor zielony– 3, 8

Kolor żółty– 2, 7

 

Zapiszcie jeołówkiem na pisance, a następnie znajdźcie kolor na kartce z legendą ipokolorujcie pisankę kredką
w odpowiednim kolorze. Drugą stronę pisanki możecieozdobić według własnego pomysłu. Możecie wymienić się pisankami z rodzicami irodzeństwem i sprawdzić, czy nie ma pomyłki w obliczeniach i kolorach pisanek.

 

 

Zabawa plastyczna „Zajączek wielkanocny”.

 

Potrzebnebędą: rolka po papierze toaletowym, klej, nożyczki, papier kolorowy i czarnymarker.
Zachęcam do obejrzenia filmu „Zajączki z rolek po papierze toaletowym”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=x9WDjHAtaXw

 

 

Wielkanocne kodowanie.

 

Zachęcam dowydrukowania dzieciom kart pracy o tematyce wielkanocnej.

 

Link do kartpracy:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/kodowanie/wielkanoc/

 

 

Miłej zabawy!!!

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 08.03.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziś powtarzamy wiosenne i świąteczne słówka i organizujemysobie swój własny Easter Egg Hunt.
Pomoże nam w tym prezentacja, dostępna podtym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1lIH9xV28uSZNjLIdsFbSOptGERPnpX3m/view?usp=sharing

 

Wyjaśnienie slajdów i propozycje odpowiedzi poniżej:

 

Slajd 1

Easter Egg Hunt- Find all the Easter Eggs- Znajdź wszystkiepisanki ukryte na obrazku. Kliknięcie w pisankę przenosi do wyzwania. Możnawykonać wszystkie zadania lub tylko niektóre. Po kliknięciu na słowo „Back”wracamy do strony głównej i możemy szukać następnych pisanek. U gór widocznyjest numer slajdu. Poniżej wyjaśnienie wyzwań z kolejnych slajdów i propozycjeodpowiedzi.

(Uwaga: prezentacja może nie działać poprawnie na telefonach.Prezentację najlepiej otworzyć w Google Chrome, na komputerze. Po otworzeniunależy dopasować wielkość obrazu tak, aby cała ilustracja była widoczna.)

Wszystkie odnalezione jajeczka z głównego slajdu możnasprawdzić tu:

https://drive.google.com/file/d/1EK0XiyR5ajc6EV1egaJuvHK4VIYrkMhA/view?usp=sharing

 

Slajd 2

„What animal hatches out anegg?”- Jakiezwierzątko wyskakuje z jajeczka?

Odpowiedź- a chick- kurczątko

 

Slajd3

„Say as many things as you canassociated with spring”- Podaj tyle rzeczy związanych z wiosną, ile tylkopotrafisz.

Przykłady: a basket- koszyczek,bunnies- zajączki, a lamb- baranek, chicks- kurczątka, Easter eggs- pisanki,chocolates- czekoladki, spring- wiosna, flowers- kwiaty, birds- ptaki, nest-gniazdo, sun- słońce, rain- deszcz, rainbow- tęcza, butterfly- motyl

 

Slajd 4

„Take a piece of paper and draw one thing associated withspring”- Weź kartkę i narysuj (i nazwij po angielsku) jedną rzecz, którakojarzy ci się z wiosną.

 

Slajd 5

„Jump five times lika an Easter Rabbit”- Podskocz pięć razy,jak zajączek wielkanocny.

 

Slajd 6

„Name five animals that live on the farm” – Wymień pięćzwierząt, żyjących na farmie. Możemy tutaj uprościć
i skrócić polecenie „Namefive animals”- Wymień 5 zwierząt.

Wersja pierwsza pytania: np. a horse- koń, a lamb- baranek, achick- kurczątko, a hen- kura, a goose- gęś,
a pig- świnka

Wersja druga pytania: np. a cat- kot, a dog- pies, a bird-ptak, a mouse- mysz, a frog- żabka, a rabbit- królik,
a rabbit- królik, a fish-rybka

 

Slajd 7

„Find something as yellow asa chick.”- Znajdź coś tak żółtego jak kurczątko.

 

Slajd 8

„Find something as whiteas a lamb“- Znajdź coś tak białego jak baranek.

 

Slajd 9

„Think about one springanimal. Mime it to a friend. Let the friend guess it.” – Pomyśl o jednymwiosennym zwierzątku. Naśladuj je. Pozwól przyjacielowi/rodzicowi je odgadnąć.

 

Slajd 10

„What sound does a chick make?”- Jaki odgłos wydaje kurczątko?

Odpowiedź: peep-peep- pip, pip

 

Slajd 11

„What does a bunny eat?”- Co jezajączek?

Odpowiedź: carrots- marchewki

 

Slajd 12

„Which can you find in theEaster basket? A lamb or an orange?“- Którą z tych rzeczy znajdziesz wkoszyczku wielkanocnym? Baranka czy pomarańczę?

Odpowiedź: a lamb- baranek

 

Slajd 13

„How many flowers can yousee in the main picture?“- Ile kwiatów widzisz na głównym obrazku?

(liczymy tylko pojedyncze małe kwiatuszki)

Odpowiedź: ten flowers- 10 kwiatków

 

Slajd 14

„What can you find in anEaster basket? A sausage or acarrot?”- Co znajdziesz w koszyczku wielkanocnym? Kiełbaskę czymarchewkę?

Odpowiedź: A sausage.- Kiełbaskę.

 

Slajd 15

„What can you find in anEaster basket? Some salt or some milk?”- Co znajdziesz w koszyczkuwielkanocnym? Sól czy mleko?

Odpowiedź: Salt- sól

 

Slajd 16

„Take a piece of paper and draw one Easter animal”- Weź kartkęi narysuj (i nazwij po angielsku)
jedno wielkanocne zwierzątko.

 

Slajd 17

„What can you find in anEaster basket? an apple or an egg?” - Co znajdziesz w koszyczku wielkanocnym?
Jabłkoczy jajko?

Odpowiedź: An egg/ an Easteregg- jajko/ pisankę

 

Slajd 18

„Name three Easter animals.”-Nazwijtrzy świąteczne zwierzątka.

Odpowiedź: a bunny- zajączek, a chick- kurczątko, a lamb-baranek

 

 

Happy Easter!- Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Bye, bye! :)

 

 

Joanna Mikołajczyk

 

 

 

 

RELIGIA 08.04.2020r.

 

 

TEMAT: JEZUS CIERPI I UMIERA Z MIŁOŚCI DONAS.

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Spotykamysię dzisiaj, aby przypomnieć sobie o wielkiej miłości Jezusa do wszystkichludzi. W Waszym domu na pewno znajdziecie znak tej niezwykłej miłości, aby namo niej przypominać. Jest to oczywiście krzyż. Krzyż jest pamiątką miłościJezusa do wszystkich ludzi, ale śmierć Jezusa na krzyżu była pełna cierpienia.Posłuchajcie o tym, jak cierpiał Jezus.

 

Opowiadanie biblijne

 

Wczesnym rankiem żołnierze zaprowadzili Jezusa przedsąd. – Po co Go do mnie przyprowadziliście? – zapytał sędzia. – To niewinnyczłowiek. Wtedy źli ludzie zaczęli oskarżać Jezusa i mówić:– On rozpowiadakłamstwa o Bogu, musi zostać ukarany. Sędzia wiedział, że to nieprawda, ichciał uwolnić Jezusa, ale ludzie zaczęli jeszcze głośniej krzyczeć:– Musiponieść karę! Jeśli Go uwolnisz, jesteś złym sędzią. Wtedy sędzia sięprzestraszył i kazał ubiczować Jezusa. Żołnierze wykonali jego rozkaz, zadającJezusowi ogromne cierpienie.
Na głowę założyli mu koronę z ostrych cierni iwyśmiewali się z Niego. Sędzia myślał, że taka kara wystarczy
i teraz będziemógł uwolnić Jezusa, lecz ludzie dalej wołali:– Ukrzyżuj Go, ukrzyżuj! I sędziaskazał Jezusa
na przybicie do krzyża. Jezus wziął więc krzyż i dźwigał go nawysoką górę. Był bardzo zmęczony, a drzewo krzyża było ciężkie. Źli ludzie biliGo i popychali, prowadząc na szczyt. Jezus potknął się o kamień i upadł,
jeszcze bardziej raniąc sobie ręce i nogi. Ale wiedział, że niesie krzyż zmiłości do ludzi, więc wstał i ruszył dalej.

Kiedyszedł, spotkał swoją Matkę. Była bardzo zapłakana, bo widziała, jak straszniecierpi jej Syn.– Nie płacz, Mamo – powiedział Jezus. – Ja niosę ten krzyżdlatego, że kocham ludzi. Wolę sam cierpieć, aby ocalić ich od złego. I dalejwchodził na górę. Nagle podbiegła do niego kobieta i chustą wytarła Jegozmęczoną twarz. To była Weronika. Nie przestraszyła się żołnierzy, którzypilnowali Jezusa, bo wiedziała, że tylko tak może Mu pomóc.– Dziękuję ci,Weroniko – powiedział Jezus. I ruszył dalej, dźwigając ciężki krzyż.

 

 

Fragmentz Pisma Świętego

 

Posłuchajcieteraz, co się wydarzyło, kiedy Jezus doszedł z ciężkim krzyżem na szczyt góry.”Gdy przyszli na miejsce zwane „Czaszką”, ukrzyżowali tam Jezusa (...). Jezuszaś mówił: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”.(Łk 23,33-34)

 

Drogę, którą Pan Jezus przeszedłdźwigając krzyż nazywamy droga krzyżową.

 

 

Praca w podręczniku – temat 39

 

Jak wyglądała droga krzyżowa?Obejrzyj:

https://www.youtube.com/watch?v=x-HhMNI5Xh4

(prezentację można równieżwykorzystać podczas czytania opowiadania biblijnego)