08.06.2020r.(PONIEDZIAŁEK) „SŁONECZNY UŚMIECH”
Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słonecznyuśmiech”.
Wypowiedzidzieci na temat ich planów wakacyjnych. - Gdziewybieracie się na wakacje? - Gdziechciałybyście wyjechać?
Nadchodząwakacje, słonecznapora. Słonecznyuśmiech śle więcprzedszkolak. I tymuśmiechem ze słonkiemrazem ogrzejewszystkie nadmorskieplaże. Promiennyuśmiech prześle teżgórom, by się niekryły za wielkąchmurą. Ma jeszczeuśmiech dlawszystkich dzieci. Niech im wwakacje słoneczkoświeci.
Rozmowa na temat wiersza.
- Ktoprzesyłał uśmiechy? - Komuprzedszkolak przesyłał uśmiechy? - Dlaczegoprzesyłał je dzieciom?
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 68 – 69. Obejrzyjciezdjęcia miejsc, w których Ada i Olekbyli rok temu
Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczaswakacji Barbary Kosmowskiej.
Przedszkolaki,posłuchajcie uważnie zagadek i spróbujcie dopowiedzieć ich zakończenie –rozwiązanie.
Wiem, że panratownik mnie nie zauważy, dlatego niekąpię się na niestrzeżonej…(plaży)
Kiedy płonąlasy, to giną zwierzęta, dlatego dbamo to i o tym pamiętam, by w lesiewszystkim żyło się dogodnie. Z tegopowodu nie bawię się…(ogniem)
Jeśli sięzagubię w obcym dla mnie mieście, wiem,co mam zrobić, wiem nareszcie! Mogęzaufać pewnemu człowiekowi, czylipanu…(policjantowi)
Gdynie ma rodziców w domu, tochoć bardzo przykro mi, nieotwieram obcym ludziom donaszego domu…(drzwi)
Zewzględu na żmije zawsze w lesie noszę mojeukochane, gumowe…(kalosze)
Grzybobranieto grzybów zbieranie, anie ich jedzenie czy też smakowanie. Dlategopo powrocie z lasu sięgamdo grzybów pełnego…(atlasu)
Niepodchodzę do dzikich zwierząt, bochoć są piękne i bajeczne, bywajątakże dla ludzi bardzo…(niebezpieczne)
Ćwiczenia w karcie pracy.
Kochani,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 70. W ramce na górze kartynarysujcie, gdzie pojedziecie na wakacje z rodziną. Na dole karty narysujcie,gdzie chciałybyście pojechać. Rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki odkartki.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczenia ruchowe dla dzieci.Mały sportowiec w domu”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds
Ćwiczenia w karcie pracy.
Dzieci,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 71. Obejrzyjcie uważnie rysunki.Powiedzcie, na co powinniście zwrócić uwagę na wakacjach. Rysujcie po śladzie,bez odrywania kredki od kartki.
Zachęcam doobejrzenia bajki edukacyjnej „Wakacje nad morzem – zasady bezpieczeństwa”. Link dobajki. https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y
Ćwiczenia w karcie pracy.
Na zakończenie,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby,cz. 2, s. 78 – 79. Przeczytajcie wyrazy. Piszcie po ich śladach. Następnieprzeczytajcie tekst. Odpowiedzcie na pytania
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI Hello! Kontynuujemy temat „My holidays”- „Moje wakacje”. Dziśnauczymy się nowej wakacyjnej piosenki. 1. Zaczynamy od powtórzenia poznanej w ubiegłymtygodniu rymowanki.
Nagraniez tekstem: https://drive.google.com/file/d/1xGjQgTNGvrI6YZN8aLRdcYnZE53c2PVr/view?usp=sharing Wersjakaraoke: https://drive.google.com/file/d/1Wc3itCLA2gxwjvtvQAC5MjLDIJcxCfJS/view?usp=sharing
2. Spoglądamy na obrazek z książki. Obrazek: Str. 62 https://drive.google.com/file/d/1vM1LDaI4gVo--8T_ZfjTAUSEa1gAD14k/view?usp=sharing Str. 63 https://drive.google.com/file/d/1Qbwaq2IhmJsRYskasi4InqScNR_B4WQF/view?usp=sharing
Mówimy dodziecka: Look! A picnic! Spoglądamyna obrazki w małej ramce. Prosimy dziecko, aby znalazło takie zabawki na dużymobrazku. Po znalezieniu dziecko nazywa It’s a teddy bear. It’s green. It’s Stich! It’s a bird. It’spurple. It’s a ball. It’sblue, purple, red and yellow. It’s a boat. It’s purple and white.
3. Słuchamy piosenki. Prosimy dziecko, aby odnajdywałoi wskazywało na obrazku produkty żywnościowe, których nazwy usłyszy w piosence.
Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1V19cki7tSWDo-DMl9dcw59Ikn60U4kz7/view?usp=sharing
4. Zadaniem dziecka jest narysowanie, wycięcie inazwanie wszystkich produktów żywnościowych z piosenki, w razie konieczności,pomagamy. Oranges- pomarańcze Apples- jabłka Cheese- ser żółty Chicken- kurczak Bread-chleb Milk-mleko Bananas-banany Cake-ciasto
Następniezadaniem dziecka jest wysłuchanie piosenki jeszcze raz
5. Potem uruchamiamy piosenkę jeszcze raz,zatrzymujemy wers po wersie i prosimy dziecko o powtarzanie i jednoczesnewskazywanie na kolejne produkty żywnościowe. Obrazkizachowujemy na następne zajęcia.
And that’s all for today! Goodbye! Joanna Mikołajczyk
09.06.2020r. (WTOREK) „JAKIE JEST MOJE PODWÓRKO?”
Słuchanie fragmentu wiersza L. J. Kerna „Nasze podwórko”.
Naszepodwórko to miejsce, którenajlepiej znamy. Wszyscy, bez żadnychwyjątków, takiepodwórko mamy. Naszepodwórko to teren najbardziejnam bliski na ziemi. W zimieśnieg na podwórku leży, a w leciesię trawa zieleni. Gdy słońceświeci na niebie, wesołe jestnasze podwórko, smutniejszezaś, gdy się zjawi Pan deszcz z ponurącórką chmurką. Czasami znaszego podwórka, na którymsię co dzień bawimy, widać wieżękopalni lub wielkiejhuty kominy. (…)
Rozmowa na temat wiersza.
- Co to zamiejsce, które dzieci znają najlepiej na świecie? - Czy wymacie swoje podwórka? - Kiedypodwórko jest wesołe? Kiedy jest smutne? - Coznajduje się na podwórku? - Jakwyglądają wasze podwórka?
Dzielenie na sylaby i głoski nazw przedmiotówznajdujących się na podwórku.
Sylaby huś – taw –ka pia – skow –ni – ca pia – sek traw – nik ka – ru – ze– la ław – ka
Głoski h-u-ś-t-a-w-k-a k-a-r-u-z-e-l-a p-i-a-s-e-k d-r-o-g-a t-r-a-w-a n-a-m-i-o-t
Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy piosence „Plac zabaw”. Link dopiosenki. https://www.youtube.com/watch?v=iCqcdRZSrFc
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 72 – 73. Odszukajcie na obrazkupiłki. Określcie ich położenie. Rysujcie po śladzie drogi piłki do bramki.Następnie dokończcie rysować szlaczki. Podzielcie na sylaby i głoski nazwyzabawek.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Gimnastyka dla dzieci –pozytywny poranek”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=tozDoE8LXag
Słuchanie opowiadania J. Pazińskiej „Parasolka ispadochron”.
Jedneparasolki są od słońca, a drugie - oddeszczu. I właśnie taka kolorowa i jedwabna parasolka od słońca poszła sobiektóregoś dnia na pokazy lotnicze. Oczywiście nie poszła sama, tylko razem zeswoją panią, która przez cały czas trzymała ją za rączkę. Kiedy na niebiepojawił się samolot, parasolka zaczęła klaskać, a kiedy z samolotu wyskoczyłbiały spadochron, parasolka podskoczyła w górę i krzyknęła na cały głos: - To mójwnuczek! To mój wnuczek teraz skacze! Patrzcie, ludzie, jakiego mam dzielnegownuczka i jak mój wnuczek ładnie się rozwija! Tak właśniezawołała i pomachała drewnianą rączką białemu spadochronowi. A wielkispadochron rozwinął się wtedy jeszcze piękniej i patrząc na ziemię, powiedziałdo skoczka: - Ta małaparasolka to moja babcia. Musimy ładnie wylądować, żeby nie przynieść jejwstydu!
Wypowiedzidzieci na temat postaci występujących w opowiadaniu.
Wykonanie zabawki spadochronu.
Przedszkolaki,zachęcam do wykonania zabawki spadochronu Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=iJyUQEWQd2o
Miłejzabawy!!! JĘZYKANGIELSKI Hello! Nasz temat dziś to „Let’s go to the picnic!”. 1. Zaczynamy od rozwiązania ćwiczenia 8 ze str. 63 zpodręcznika. Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1Qbwaq2IhmJsRYskasi4InqScNR_B4WQF/view?usp=sharing
Wskazujemyna poszczególne obrazki. Pytamy dziecko kolejno „What is it?”- Co to jest i„How many..?”- „Ile..?”. Dziecko nazywa widoczny owoc lub przedmiot, liczy ipodaje liczbę. What is it? Odpowiedź: A banana. How manybananas? Odpowiedź: four What is it? Odpowiedź: An orange. How manyoranges? Odpowiedź: seven What is it? Odpowiedź: A fish. How manyfish? Odpowiedź: four What is it? Odpowiedź: A shell. How manyshells? Odpowiedź: six
2. Następnie spoglądamy na dwa obrazki z ćwiczeń: Obrazki: https://drive.google.com/file/d/1oPUVCFNyxOTBPD0EdiJAHnc8-z7xQKs7/view?usp=sharing
Zadaniemdziecka jest znalezienie, zakreślenie i nazwanie po angielsku różnic pomiędzyobrazkami.
Odpowiedzi: Lilo-pink flower/ blue flower (różowy kwiat- niebieski kwiat) Stich- happy/sad (wesoły/ smutny) Ball-red, blue, yellow/ purple, green, orange (piłka: czerwona, niebieska, zielona/fioletowa, zielona, pomarończowa) Nani- banana/apple, boat/book (Nani: na pierwszym obrazku jest banan, na drugim trzymajabłko, na pierwszym jest obok niej łódka, na drugim książka) Chicken/cheese,oranges/no oranges (na pierwszym obrazku jest kurczak, a na drugim ser, napierwszy są pomarańcze, na drugim nie ma)
3. Wracamy do piosenki. Dziecko układa obrazki zproduktami żywnościowymi, przygotowane wczoraj w takiej kolejności, w jakiejwystępują w piosence. Za pierwszym razem zatrzymujemy piosenkę wers po wersie idziecko powtarza. Następnie uruchamiamy jeszcze dwukrotnie i dziecko próbujesamodzielnie powtarzać.
Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1V19cki7tSWDo-DMl9dcw59Ikn60U4kz7/view?usp=sharing
Have fun! Goodbye! JoannaMikołajczyk
10.06.2020r. (ŚRODA) „PLAC ZABAW”
Wyodrębnianie zdań w wypowiedzi.
Proszę, abyrodzic wypowiadał się na temat podwórka, a dzieci mają za zadanie policzenie napalcach lub w pamięci zdań w jego wypowiedzi.
Moje podwórko znajduje się między blokami. Jesttam huśtawka
Wyodrębnianie słów w zdaniach.
- Moje podwórko znajduje się między blokami. (6) - Jest tamhuśtawka w zielonym kolorze. (6) -Piaskownica pełna żółtego piasku. (4) - Jest teżmała karuzela. (4)
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych na świeżym powietrzu z wykorzystaniem wideo treningu„Gimnastyka w domu i w przedszkolu”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc
Dzielenie słów – nazw przedmiotów na sylaby igłoski.
Sylaby ro – we – ry ło – pat –ka fo – rem –ka wó – zek lal – ki pił – ka
Głoski r-o-w-e-r-y ł-o-p-a-t-k-a f-o-r-e-m-k-a w-ó-z-e-k l-a-l-k-i p-i-ł-k-a
Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy piosence „Plac zabaw”. Link dopiosenki. https://www.youtube.com/watch?v=iCqcdRZSrFc
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI Hello! Today is story time! Dziś czasna historyjkę obrazkową :) 1. Zaczynamy od powtórzenie piosenki o pikniku.Dzieciom, którym śpiewanie idzie już dobrze, uruchamiamy wersję karaoke: Nagranie,wersja ze słowami: https://drive.google.com/file/d/1V19cki7tSWDo-DMl9dcw59Ikn60U4kz7/view?usp=sharing
Wersjakaraoke: https://drive.google.com/file/d/1Udu0iQlNyKrN9GbohwTaUmQqOPXH8zNx/view?usp=sharing
2. Oglądamy wraz z dzieckiem obrazki, przedstawiającekolejne wydarzenia w historyjce. Krótko omawiamy po polsku, co dzieje się nakażdym z obrazków. Następnie słuchamy dwukrotnie.
Historyjka: https://drive.google.com/file/d/1Ip0Ar4nD9gierRdmsrFg5pPixXTnZhff/view?usp=sharing
Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1d8KrPLks8lxmFVC_bFVmGR9Zl-sPAO6w/view?usp=sharing
Tekst itłumaczenie: Obrazek 1 Minnie: Oh, Mickey! I’m happy!-Oh, Mickey! Jestem szczęśliwa! Mickey: Me too, Minie. I like the beach!- Ja też,Minnie. Lubię plażę. Obrazek 2 Mickey: Look, Minnie, it’s a red and purple ball!- Popatrz,Minnie, to czerwona i fioletowa piłka. Minnie: Ooh! And I’ve got a big book.- O, a jamam dużą książkę. Obrazek 3: Mickey: Pluto! Your kite!- Pluto!Twój latawiec! Obrazek 4 Minnie: Oh, no! Mickey, the train!- O, nie!Mickey, pociąg! Obrazek 5 Mickeyand Minnie: Pluto, jump!- Pluto,skacz! Obrazek 6 Mickey and Minnie: Oh,Pluto!
3. Następnie odtwarzamy nagranie jeszcze dwa razy.Zatrzymujemy po każdej kwestii, dziecko powtarza kwestie wybranej postaci iwciela się w jej rolę. Podczas drugiego słuchania, dziecko wciela się w drugąpostać.
Have fun! Goodbye! JoannaMikołajczyk
RELIGIA 10.06.2020
TEMAT: BOŻE CIAŁO – CZCIMY JEZUSAUKRYTEGO W BIAŁYM CHLEBIE. Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus Modlitwa
Jest też z nami Pan Bóg – widzi nasi słyszy. Przywitajmy Go modlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”, bardzo,bardzo Cię kochamy
Najświętszy Sakrament Obejrzyj film „O Białym Chlebie” https://www.youtube.com/watch?v=_5acvvHueGA&feature=emb_logo (nie wykonujecie pracy domowej)
Monstrancja szczególnym miejscem przebywania Monstrancja najczęściej kształtemprzypomina słońce, wewnątrz niej znajduje się nieduże koło, jest piękniezdobiona, wykonana ze złota lub pozłacana, na jej szczycie znajduje się krzyż. W monstrancji jest obecny Pan Jezuspod postacią białego chleba – Hostii. Monstrancję z Panem Jezusem widzieliścieprzy Bożym grobie w kościele. Kapłan umieszcza Ciało Pana Jezusa w monstrancji,aby wszyscy mogli być blisko Niego, by mogli Go wielbić.
Procesja - Idziemy z Jezusem Miło jest iść z kimś bliskim,kochanym na spacer. Czasami bywa tak, że idziemy na spacer z Panem Jezusem,naszym najlepszym Przyjacielem obecnym pod postacią chleba. ta wędrówka nazywasię procesją. Procesja to uroczysty pochód ludzi, którzy się modlą. Raz w rokuodbywa się uroczysta procesja Bożego Ciała. Po Mszy Świętej kapłan bierze wswoje dłonie monstrancję z Panem Jezusem, a za nim podążają wierni. W tensposób wyznają wiarę i miłość swojemu Bogu oraz dziękują za to, że pozostał podpostacią chleba. Dzieci w tej procesji mają szczególne miejsce. Dziewczynkisypią kwiaty, a chłopcy dzwonią dzwonkami. Procesja zatrzymuje się przyprzygotowanych wcześniej czterech ołtarzach, gdzie czytana jest Ewangelia. Przykażdym ołtarzu kapłan błogosławi monstrancją, w której jest NajświętszySakrament – Pan Jezus ukryty w chlebie. Pan Jezus każdego roku wędruje ulicamimiast, miasteczek i wsi. Trasa tej wędrówki jest pięknie udekorowana:chorągiewkami, kwiatami..., a w oknach domów widać często obrazy Pana Jezusa.Ludzie robią te dekoracje, bo wiedzą, że pośród nich wędruje sam Bóg. Chcąoddać Mu jak największą cześć. Po procesji Pan Jezus wraca dokościoła i tam codziennie czeka na nas ukryty w tabernakulum. Czeka i bardzosię cieszy, gdy Go odwiedzamy. Zresztą popatrzcie sami: https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w
Praca z podręcznikiem Wykonaj zadanie z tematu nr 49.
Piosenka Zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs A może potowarzyszysz Panu Jezusowipodczas procesji Bożego Ciała?
Radosnego świętowania UroczystościBożego Ciała Szczęść Boże J
12.06.2020r. (PIĄTEK) „W PIASKOWNICY”
W piaskownicy – dodawanie i odejmowanie w zakresie10.
Do tejzabawy potrzebne będą: liczmany oraz kartoniki z liczbami
Zadanie 1. Ada zrobiła5 babek z piasku, a potemjeszcze 4. Ile babekzrobiła Ada? (dzieciukładają 5 liczmanów. Dokładają 4. Układają działanie: 5 + 4 = 9, odpowiadają na pytanie: Ada zrobiła 9 babek).
Zadanie 2. Olek zrobił10 babek z piasku, 4 sięzniszczyły. Ile babekzostało? (dzieciukładają 10 liczmanów. Odsuwają 4. Układają działanie: 10 - 4 = 6, odpowiadają na pytanie: zostało 6 babek zpiasku).
Zadanie 3. Ada zrobiła3 babki z piasku, potemjeszcze 6. Ile babek zpiasku zrobiła Ada? (dzieciukładają 3 liczmany. Dokładają 6. Układają działanie: 3 + 6 = 9, odpowiadają na pytanie: Ada zrobiła 9 babek zpiasku).
Zadanie 4. Olek zrobił9 babek z piasku, 5 się zniszczyło. Ile babek zpiasku zostało? (dzieciukładają 9 liczmanów. Odsuwają 5. Układają działanie: 9 - 5 = 4, odpowiadają na pytanie: zostało 4 babki zpiasku).
Ćwiczenia w łączeniu zdań.
Proszę, abyrodzic wypowiadał pierwszy człon zdania złożonego i spójnik,
Wyjdę na podwórko, gdy…(będzie ciepło). Chciałam narysować słońce, ale…(nie mam żółtej kredki). Pomagam mamie, bo…(się zmęczyła).
Potem rodzicmówi dwa zdania składowe, a dziecko podaje odpowiedni spójnik, który jepołączy.
Ania płakała, (bo)stłukła kolano. Powiem Pani, (że)idę do domu. Zaraz zjem bułkę (i) wypiję sok.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Przedszkolaki,zachęcam do zabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Gimnastyka itaniec dla dzieci”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=XfHqcTiNp1Y
Ćwiczenia w karcie pracy.
Dzieciwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 74. Popatrzcie na obrazki.Opowiedzcie, co się na nich dzieje. Zastanówcie się i powiedzcie, co Ada robiłakiedyś, a co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymieńcie kolorykredek. Następnie przeczytajcie tekst. Rodzic będzie czytać wyrazy, a Wybędziecie mówić nazwy obrazków. Dokończcie rysować i kolorować kredki wedługwzoru (rytmu) z poprzedniej karty.
Dodatkowe karty pracy: nauka czytania sylabami, naukapisania (graficzne schematy wyrazów), odejmowanie w zakresie 10 (działania,krzyżówki liczbowe, grafy), labirynty kołowe.
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-czytania/3/sylaby-czytanie-MTD-K-1.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/10/graficzny-schemat-wyrazow-01.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/odejmowanie/matematyka-odejmowanie-10-el-03-kolor.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/labirynty/labirynt-kolowy-tr-pr-01.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/labirynty/labirynt-kolowy-tr-pr-02.pdf
Miłej pracy!!!
RELIGIA 12.06.2020
TEMAT: ŚWIĘTA JADWIGA KRÓLOWAPATRONKA NASZEJ PARAFII. Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus Modlitwa Zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs
Św. Królowa Jadwiga W poniedziałek przeżywaliśmy świętośw. Królowej Jadwigi, która jest patronką naszej parafii. Kim była? Jak to się stało, żezostała świętą? Zobaczcie: https://www.youtube.com/watch?v=4w5Dc9tX19I
KrólowaJadwiga była bardzo dobra dla poddanych, zauważała potrzebujących i chętnie impomagała. Do takiego zachowania zachęca nas, bo przecież każdy z nas możeświętym być. Zaśpiewaj: https://www.youtube.com/watch?v=Ha8f5amqPxA
Pokoloruj:http://www.objawieniepanskie.waw.pl/phocadownload/Epifanek/Epifanek_200/Epifanek_115.pdf
SzczęśćBoże J |