GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 08.06.2020r.-12.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „SŁONECZNY UŚMIECH” „JAKIE JEST MOJE PODWÓRKO?” „PLAC ZABAW” „W PIASKOWNICY”

08.06.2020r.(PONIEDZIAŁEK)

„SŁONECZNY UŚMIECH”

 

Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słonecznyuśmiech”.

 

Wypowiedzidzieci na temat ich planów wakacyjnych.

- Gdziewybieracie się na wakacje?

- Gdziechciałybyście wyjechać?

 

Nadchodząwakacje,

słonecznapora.

Słonecznyuśmiech

śle więcprzedszkolak.

I tymuśmiechem

ze słonkiemrazem

ogrzejewszystkie

nadmorskieplaże.

Promiennyuśmiech

prześle teżgórom,

by się niekryły

za wielkąchmurą.

Ma jeszczeuśmiech

dlawszystkich dzieci.

Niech im wwakacje

słoneczkoświeci.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

- Ktoprzesyłał uśmiechy?

- Komuprzedszkolak przesyłał uśmiechy?

- Dlaczegoprzesyłał je dzieciom?

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 68 – 69. Obejrzyjciezdjęcia  miejsc, w których Ada i Olekbyli rok temu
z rodzicami na wakacjach, opowiedzcie o niektórych z nich. Następnie rysujciepo śladzie drogi rodziny Ady nad morze.

 

Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczaswakacji Barbary Kosmowskiej.

 

Przedszkolaki,posłuchajcie uważnie zagadek i spróbujcie dopowiedzieć ich zakończenie –rozwiązanie.

 

Wiem, że panratownik mnie nie zauważy,

dlatego niekąpię się na niestrzeżonej…(plaży)

 

Kiedy płonąlasy, to giną zwierzęta,

dlatego dbamo to i o tym pamiętam,

by w lesiewszystkim żyło się dogodnie.

Z tegopowodu nie bawię się…(ogniem)

 

Jeśli sięzagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem,co mam zrobić, wiem nareszcie!

Mogęzaufać pewnemu człowiekowi,

czylipanu…(policjantowi)

 

Gdynie ma rodziców w domu,

tochoć bardzo przykro mi,

nieotwieram obcym ludziom

donaszego domu…(drzwi)

 

Zewzględu na żmije zawsze w lesie noszę

mojeukochane, gumowe…(kalosze)

 

Grzybobranieto grzybów zbieranie,

anie ich jedzenie czy też smakowanie.

Dlategopo powrocie z lasu

sięgamdo grzybów pełnego…(atlasu)

 

Niepodchodzę do dzikich zwierząt,

bochoć są piękne i bajeczne,

bywajątakże dla ludzi

bardzo…(niebezpieczne)

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Kochani,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 70. W ramce na górze kartynarysujcie, gdzie pojedziecie na wakacje z rodziną. Na dole karty narysujcie,gdzie chciałybyście pojechać. Rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki odkartki.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczenia ruchowe dla dzieci.Mały sportowiec w domu”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieci,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 71. Obejrzyjcie uważnie rysunki.Powiedzcie, na co powinniście zwrócić uwagę na wakacjach. Rysujcie po śladzie,bez odrywania kredki od kartki.

 

Zachęcam doobejrzenia bajki edukacyjnej „Wakacje nad morzem – zasady bezpieczeństwa”.

Link dobajki.

https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Na zakończenie,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby,cz. 2, s. 78 – 79. Przeczytajcie wyrazy. Piszcie po ich śladach. Następnieprzeczytajcie tekst. Odpowiedzcie na pytania
i wskażcie odpowiednie zdjęcia.

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! Kontynuujemy temat „My holidays”- „Moje wakacje”. Dziśnauczymy się nowej wakacyjnej piosenki.

1.   Zaczynamy od powtórzenia poznanej w ubiegłymtygodniu rymowanki.

 

Nagraniez tekstem: https://drive.google.com/file/d/1xGjQgTNGvrI6YZN8aLRdcYnZE53c2PVr/view?usp=sharing

Wersjakaraoke:

https://drive.google.com/file/d/1Wc3itCLA2gxwjvtvQAC5MjLDIJcxCfJS/view?usp=sharing

 

2.   Spoglądamy na obrazek z książki.

Obrazek:

Str. 62

https://drive.google.com/file/d/1vM1LDaI4gVo--8T_ZfjTAUSEa1gAD14k/view?usp=sharing

Str. 63

https://drive.google.com/file/d/1Qbwaq2IhmJsRYskasi4InqScNR_B4WQF/view?usp=sharing

 

Mówimy dodziecka: Look! A picnic!

Spoglądamyna obrazki w małej ramce. Prosimy dziecko, aby znalazło takie zabawki na dużymobrazku. Po znalezieniu dziecko nazywa
i opisuje kolory zabawki. W razie konieczności podpowiadamy:

It’s a teddy bear. It’s green. It’s Stich!

It’s a bird. It’spurple.

It’s a ball. It’sblue, purple, red and yellow.

It’s a boat. It’s purple and white.

 

3.   Słuchamy piosenki. Prosimy dziecko, aby odnajdywałoi wskazywało na obrazku produkty żywnościowe, których nazwy usłyszy w piosence.

 

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1V19cki7tSWDo-DMl9dcw59Ikn60U4kz7/view?usp=sharing

 

Tekst:

 

Refren:

Come to a picnic on the beach

Come to a picnic by the sea

Come to a picnic on the beach

Come to a picnic by the sea

 

We’ve got oranges and apples and cheese.

For you and form me.

We’ve got oranges and apples and cheese.

For you and form me.

 

Refren

 

We’ve got chicken and bread and milk

For you and form me.

We’ve got chicken and bread and milk

For you and form me.

 

Refren

 

We’ve got bananas and
a delicious cake.

For you and form me.

We’ve got bananas and
a delicious cake.

For you and form me.

 

Tłumaczenie

 

Refren:

Chodź na piknik na plaży

Chodź na piknik nad morzem

Chodź na piknik na plaży

Chodź na piknik nad morzem

 

Mamy pomarańcze i jabłka i ser

 

Dla Ciebie i dla mnie

Mamy pomarańcze i jabłka i ser

 

Dla Ciebie i dla mnie

 

Refren

 

Mamy kurczaka i chleb i mleko

 

Dla Ciebie i dla mnie

Mamy kurczaka i chleb i mleko

 

Dla Ciebie i dla mnie

 

Refren

 

Mamy banany i pyszne ciasto

 

Dla Ciebie i dla mnie

Mamy banany i pyszne ciasto

 

Dla Ciebie i dla mnie

 

 

4.   Zadaniem dziecka jest narysowanie, wycięcie inazwanie wszystkich produktów żywnościowych z piosenki, w razie konieczności,pomagamy.

Oranges- pomarańcze

Apples- jabłka

Cheese- ser żółty

Chicken- kurczak

Bread-chleb

Milk-mleko

Bananas-banany

Cake-ciasto

 

Następniezadaniem dziecka jest wysłuchanie piosenki jeszcze raz
i ułożenie narysowanych produktów żywnościowych, w takiej kolejności, w jakiejwystępują w piosence.

 

5.   Potem uruchamiamy piosenkę jeszcze raz,zatrzymujemy wers po wersie i prosimy dziecko o powtarzanie i jednoczesnewskazywanie na kolejne produkty żywnościowe.

Obrazkizachowujemy na następne zajęcia.

 

And that’s all for today!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

09.06.2020r. (WTOREK)

„JAKIE JEST MOJE PODWÓRKO?”

 

Słuchanie fragmentu wiersza L. J. Kerna „Nasze podwórko”.

 

Naszepodwórko to miejsce,

którenajlepiej znamy.

Wszyscy,

bez żadnychwyjątków,

takiepodwórko mamy.

Naszepodwórko to teren

najbardziejnam bliski na ziemi.

W zimieśnieg na podwórku leży,

a w leciesię trawa zieleni.

Gdy słońceświeci na niebie,

wesołe jestnasze podwórko,

smutniejszezaś, gdy się zjawi

Pan deszcz

z ponurącórką chmurką.

Czasami znaszego podwórka,

na którymsię co dzień bawimy,

widać wieżękopalni

lub wielkiejhuty kominy. (…)

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

- Co to zamiejsce, które dzieci znają najlepiej na świecie?

- Czy wymacie swoje podwórka?

- Kiedypodwórko jest wesołe? Kiedy jest smutne?

- Coznajduje się na podwórku?

- Jakwyglądają wasze podwórka?

 

Dzielenie na sylaby i głoski nazw przedmiotówznajdujących się na podwórku.

 

Sylaby                         

huś – taw –ka                        

pia – skow –ni – ca

pia – sek

traw – nik

ka – ru – ze– la

ław – ka

 

Głoski

h-u-ś-t-a-w-k-a

k-a-r-u-z-e-l-a

p-i-a-s-e-k

d-r-o-g-a

t-r-a-w-a

n-a-m-i-o-t

 

Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy piosence „Plac zabaw”.

Link dopiosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=iCqcdRZSrFc

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 72 – 73. Odszukajcie na obrazkupiłki. Określcie ich położenie. Rysujcie po śladzie drogi piłki do bramki.Następnie dokończcie rysować szlaczki. Podzielcie na sylaby i głoski nazwyzabawek.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Gimnastyka dla dzieci –pozytywny poranek”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=tozDoE8LXag

 

 

Słuchanie opowiadania J. Pazińskiej „Parasolka ispadochron”.

 

Jedneparasolki są od słońca, a drugie  - oddeszczu. I właśnie taka kolorowa i jedwabna parasolka od słońca poszła sobiektóregoś dnia na pokazy lotnicze. Oczywiście nie poszła sama, tylko razem zeswoją panią, która przez cały czas trzymała ją za rączkę. Kiedy na niebiepojawił się samolot, parasolka zaczęła klaskać, a kiedy z samolotu wyskoczyłbiały spadochron, parasolka podskoczyła w górę i krzyknęła na cały głos:

- To mójwnuczek! To mój wnuczek teraz skacze! Patrzcie, ludzie, jakiego mam dzielnegownuczka i jak mój wnuczek ładnie się rozwija!

Tak właśniezawołała i pomachała drewnianą rączką białemu spadochronowi. A wielkispadochron rozwinął się wtedy jeszcze piękniej i patrząc na ziemię, powiedziałdo skoczka:

- Ta małaparasolka to moja babcia. Musimy ładnie wylądować, żeby nie przynieść jejwstydu!

 

Wypowiedzidzieci na temat postaci występujących w opowiadaniu.

 

Wykonanie zabawki spadochronu.

 

Przedszkolaki,zachęcam do wykonania zabawki spadochronu
z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Zrób swój własny spadochron. Nauka jestfajna!”. Przygotujcie sobie: nożyczki, worek foliowy, sznurek lub nitkę, folięaluminiową i taśmę klejącą.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=iJyUQEWQd2o

 

                                               Miłejzabawy!!!  

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Nasz temat dziś to „Let’s go to the picnic!”.

1.   Zaczynamy od rozwiązania ćwiczenia 8 ze str. 63 zpodręcznika.

Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1Qbwaq2IhmJsRYskasi4InqScNR_B4WQF/view?usp=sharing

 

Wskazujemyna poszczególne obrazki. Pytamy dziecko kolejno „What is it?”- Co to jest i„How many..?”- „Ile..?”. Dziecko nazywa widoczny owoc lub przedmiot, liczy ipodaje liczbę.

What is it? Odpowiedź: A banana. How manybananas?  Odpowiedź: four

What is it? Odpowiedź: An orange. How manyoranges?  Odpowiedź: seven

What is it? Odpowiedź: A fish. How manyfish?  Odpowiedź: four

What is it? Odpowiedź: A shell. How manyshells?  Odpowiedź: six

 

2.   Następnie spoglądamy na dwa obrazki z ćwiczeń:

Obrazki:

https://drive.google.com/file/d/1oPUVCFNyxOTBPD0EdiJAHnc8-z7xQKs7/view?usp=sharing

 

Zadaniemdziecka jest znalezienie, zakreślenie i nazwanie po angielsku różnic pomiędzyobrazkami.

 

Odpowiedzi:

Lilo-pink flower/ blue flower (różowy kwiat- niebieski kwiat)

Stich- happy/sad (wesoły/ smutny)

Ball-red, blue, yellow/ purple, green, orange (piłka: czerwona, niebieska, zielona/fioletowa, zielona, pomarończowa)

Nani- banana/apple, boat/book (Nani: na pierwszym obrazku jest banan, na drugim trzymajabłko, na pierwszym jest obok niej łódka, na drugim książka)

Chicken/cheese,oranges/no oranges (na pierwszym obrazku jest kurczak, a na drugim ser, napierwszy są pomarańcze, na drugim nie ma)

 

3.   Wracamy do piosenki. Dziecko układa obrazki zproduktami żywnościowymi, przygotowane wczoraj w takiej kolejności, w jakiejwystępują w piosence. Za pierwszym razem zatrzymujemy piosenkę wers po wersie idziecko powtarza. Następnie uruchamiamy jeszcze dwukrotnie i dziecko próbujesamodzielnie powtarzać.

 

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1V19cki7tSWDo-DMl9dcw59Ikn60U4kz7/view?usp=sharing

 

Have fun!

Goodbye!

JoannaMikołajczyk

 

10.06.2020r. (ŚRODA)

„PLAC ZABAW”

 

Wyodrębnianie zdań w wypowiedzi.

 

Proszę, abyrodzic wypowiadał się na temat podwórka, a dzieci mają za zadanie policzenie napalcach lub w pamięci zdań w jego wypowiedzi.

 

Moje podwórko znajduje się między blokami. Jesttam huśtawka
w zielonym kolorze. Piaskownica pełna żółtego piasku. Obok piaskownicy jestławeczka dla mam pilnujących najmłodszych dzieci, bawiących się
w piaskownicy. Jest też mała karuzela. Dla odważnych ustawiono tor przeszkód.(6)

 

Wyodrębnianie słów w zdaniach.

 

- Moje podwórko znajduje się między blokami. (6)

- Jest tamhuśtawka w zielonym kolorze. (6)

-Piaskownica pełna żółtego piasku. (4)

- Jest teżmała karuzela. (4)

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych na świeżym powietrzu z wykorzystaniem wideo treningu„Gimnastyka w domu i w przedszkolu”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc

 

Dzielenie słów – nazw przedmiotów na sylaby igłoski.

 

Sylaby                  

ro – we – ry

ło – pat –ka

fo – rem –ka

wó – zek

lal – ki

pił – ka

 

Głoski

r-o-w-e-r-y

ł-o-p-a-t-k-a

f-o-r-e-m-k-a

w-ó-z-e-k

l-a-l-k-i

p-i-ł-k-a

 

Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy piosence „Plac zabaw”.

Link dopiosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=iCqcdRZSrFc

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! Today is story time! Dziś czasna historyjkę obrazkową :)

1.   Zaczynamy od powtórzenie piosenki o pikniku.Dzieciom, którym śpiewanie idzie już dobrze, uruchamiamy wersję karaoke:

Nagranie,wersja ze słowami: https://drive.google.com/file/d/1V19cki7tSWDo-DMl9dcw59Ikn60U4kz7/view?usp=sharing

 

Wersjakaraoke: https://drive.google.com/file/d/1Udu0iQlNyKrN9GbohwTaUmQqOPXH8zNx/view?usp=sharing

 

2.   Oglądamy wraz z dzieckiem obrazki, przedstawiającekolejne wydarzenia w historyjce. Krótko omawiamy po polsku, co dzieje się nakażdym z obrazków. Następnie słuchamy dwukrotnie.

 

Historyjka:

https://drive.google.com/file/d/1Ip0Ar4nD9gierRdmsrFg5pPixXTnZhff/view?usp=sharing

 

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1d8KrPLks8lxmFVC_bFVmGR9Zl-sPAO6w/view?usp=sharing

 

Tekst itłumaczenie:

Obrazek 1

Minnie: Oh, Mickey! I’m happy!-Oh, Mickey! Jestem szczęśliwa!

Mickey: Me too, Minie. I like the beach!- Ja też,Minnie. Lubię plażę.

Obrazek 2

Mickey: Look, Minnie, it’s a red and purple ball!- Popatrz,Minnie, to czerwona i fioletowa piłka.

Minnie: Ooh! And I’ve got a big book.- O, a jamam dużą książkę.

Obrazek 3:

Mickey: Pluto! Your kite!- Pluto!Twój latawiec!

Obrazek 4

Minnie: Oh, no! Mickey, the train!- O, nie!Mickey, pociąg!

Obrazek 5

Mickeyand Minnie: Pluto, jump!- Pluto,skacz!

Obrazek 6

Mickey and Minnie: Oh,Pluto!

 

3.   Następnie odtwarzamy nagranie jeszcze dwa razy.Zatrzymujemy po każdej kwestii, dziecko powtarza kwestie wybranej postaci iwciela się w jej rolę. Podczas drugiego słuchania, dziecko wciela się w drugąpostać.

 

Have fun!

Goodbye!

JoannaMikołajczyk

 

RELIGIA 10.06.2020

 

TEMAT: BOŻE CIAŁO – CZCIMY JEZUSAUKRYTEGO W BIAŁYM CHLEBIE.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nasi słyszy. Przywitajmy Go modlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”, bardzo,bardzo Cię kochamy
i pragniemy przyjść do Ciebie. Panie Jezu prowadź nas, prowadź nas przez życiaczas”.

 

Najświętszy Sakrament

Obejrzyj film „O Białym Chlebie” https://www.youtube.com/watch?v=_5acvvHueGA&feature=emb_logo (nie wykonujecie pracy domowej)

 

Monstrancja szczególnym miejscem przebywania

Monstrancja najczęściej kształtemprzypomina słońce, wewnątrz niej znajduje się nieduże koło, jest piękniezdobiona, wykonana ze złota lub pozłacana, na jej szczycie znajduje się krzyż.

W monstrancji jest obecny Pan Jezuspod postacią białego chleba – Hostii. Monstrancję z Panem Jezusem widzieliścieprzy Bożym grobie w kościele. Kapłan umieszcza Ciało Pana Jezusa w monstrancji,aby wszyscy mogli być blisko Niego, by mogli Go wielbić.

 

https://liturgiczny.pl/wysoka-monstrancja-do-kosciola-zlocona-i-srebrzona?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=9536556021&gclid=EAIaIQobChMI7a23h9vm6QIVBKMYCh1ZjAFrEAQYBCABEgKMPPD_BwE (monstrancja)

 

 

Procesja - Idziemy z Jezusem

Miło jest iść z kimś bliskim,kochanym na spacer. Czasami bywa tak, że idziemy na spacer z Panem Jezusem,naszym najlepszym Przyjacielem obecnym pod postacią chleba. ta wędrówka nazywasię procesją. Procesja to uroczysty pochód ludzi, którzy się modlą. Raz w rokuodbywa się uroczysta procesja Bożego Ciała. Po Mszy Świętej kapłan bierze wswoje dłonie monstrancję z Panem Jezusem, a za nim podążają wierni. W tensposób wyznają wiarę i miłość swojemu Bogu oraz dziękują za to, że pozostał podpostacią chleba. Dzieci w tej procesji mają szczególne miejsce. Dziewczynkisypią kwiaty, a chłopcy dzwonią dzwonkami. Procesja zatrzymuje się przyprzygotowanych wcześniej czterech ołtarzach, gdzie czytana jest Ewangelia. Przykażdym ołtarzu kapłan błogosławi monstrancją, w której jest NajświętszySakrament – Pan Jezus ukryty w chlebie. Pan Jezus każdego roku wędruje ulicamimiast, miasteczek i wsi. Trasa tej wędrówki jest pięknie udekorowana:chorągiewkami, kwiatami..., a w oknach domów widać często obrazy Pana Jezusa.Ludzie robią te dekoracje, bo wiedzą, że pośród nich wędruje sam Bóg. Chcąoddać Mu jak największą cześć.

Po procesji Pan Jezus wraca dokościoła i tam codziennie czeka na nas ukryty w tabernakulum. Czeka i bardzosię cieszy, gdy Go odwiedzamy.

Zresztą popatrzcie sami:

https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

 

Praca z podręcznikiem

Wykonaj zadanie z tematu nr 49.

 

Piosenka

 Zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs

A może potowarzyszysz Panu Jezusowipodczas procesji Bożego Ciała?

 

Radosnego świętowania UroczystościBożego Ciała

Szczęść Boże J

 

 

12.06.2020r. (PIĄTEK)

„W PIASKOWNICY”

 

W piaskownicy – dodawanie i odejmowanie w zakresie10.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: liczmany oraz kartoniki z liczbami
i znakami: +, -, =.

 

Zadanie 1.

Ada zrobiła5 babek z piasku,

a potemjeszcze 4.

Ile babekzrobiła Ada?

(dzieciukładają 5 liczmanów. Dokładają 4. Układają działanie:

5 + 4 = 9, odpowiadają na pytanie: Ada zrobiła 9 babek).

 

Zadanie 2.

Olek zrobił10 babek z piasku,

4 sięzniszczyły.

Ile babekzostało?

(dzieciukładają 10 liczmanów. Odsuwają 4. Układają działanie:

10 - 4 = 6, odpowiadają na pytanie: zostało 6 babek zpiasku).

 

Zadanie 3.

Ada zrobiła3 babki z piasku,

potemjeszcze 6.

Ile babek zpiasku zrobiła Ada?

(dzieciukładają 3 liczmany. Dokładają 6. Układają działanie:

3 + 6 = 9, odpowiadają na pytanie: Ada zrobiła 9 babek zpiasku).

 

Zadanie 4.

Olek zrobił9 babek z piasku,

5 się zniszczyło.

Ile babek zpiasku zostało?

(dzieciukładają 9 liczmanów. Odsuwają 5. Układają działanie:

9 - 5 = 4, odpowiadają na pytanie: zostało 4 babki zpiasku).

 

Ćwiczenia w łączeniu zdań.

 

Proszę, abyrodzic wypowiadał pierwszy człon zdania złożonego i spójnik,
a dziecko dopowiada drugi człon, pasujący do niego.

 

Wyjdę na podwórko, gdy…(będzie ciepło).

Chciałam narysować słońce, ale…(nie mam żółtej kredki).

Pomagam mamie, bo…(się zmęczyła).

 

Potem rodzicmówi dwa zdania składowe, a dziecko podaje odpowiedni spójnik, który jepołączy.

 

Ania płakała, (bo)stłukła kolano.

Powiem Pani, (że)idę do domu.

Zaraz zjem bułkę (i) wypiję sok.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Przedszkolaki,zachęcam do zabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Gimnastyka itaniec dla dzieci”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=XfHqcTiNp1Y

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieciwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 74. Popatrzcie na obrazki.Opowiedzcie, co się na nich dzieje. Zastanówcie się i powiedzcie, co Ada robiłakiedyś, a co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymieńcie kolorykredek. Następnie przeczytajcie tekst. Rodzic będzie czytać wyrazy, a Wybędziecie mówić nazwy obrazków. Dokończcie rysować i kolorować kredki wedługwzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

 

Dodatkowe karty pracy: nauka czytania sylabami, naukapisania (graficzne schematy wyrazów), odejmowanie w zakresie 10 (działania,krzyżówki liczbowe, grafy), labirynty kołowe.

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-czytania/3/sylaby-czytanie-MTD-K-1.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/10/graficzny-schemat-wyrazow-01.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/odejmowanie/matematyka-odejmowanie-10-el-03-kolor.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/labirynty/labirynt-kolowy-tr-pr-01.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/labirynty/labirynt-kolowy-tr-pr-02.pdf

 

Miłej pracy!!!

 

RELIGIA 12.06.2020

 

TEMAT: ŚWIĘTA JADWIGA KRÓLOWAPATRONKA NASZEJ PARAFII.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus

 Modlitwa

Zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs

 

Św. Królowa Jadwiga

W poniedziałek przeżywaliśmy świętośw. Królowej Jadwigi, która jest patronką naszej parafii.

Kim była? Jak to się stało, żezostała świętą? Zobaczcie:

https://www.youtube.com/watch?v=4w5Dc9tX19I

 

KrólowaJadwiga była bardzo dobra dla poddanych, zauważała potrzebujących i chętnie impomagała. Do takiego zachowania zachęca nas, bo przecież każdy z nas możeświętym być.

Zaśpiewaj:

https://www.youtube.com/watch?v=Ha8f5amqPxA

 

Pokoloruj:http://www.objawieniepanskie.waw.pl/phocadownload/Epifanek/Epifanek_200/Epifanek_115.pdf

 

SzczęśćBoże J