Zabawa „Ciepło, zimno”, pod hasłem: Szukamypisanek.
Do tejzabawy potrzebne będzie jajko ugotowane na twardo. Jednodziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Innedziecko naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia:ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej.
Zabawa ruchowa przy muzyce Modesta Musorgskiego„Taniec kurcząt w skorupkach”.
Zachęcam dozabawy przy muzyce. Dzieci zamieniają się w kurczątka, które przy nagraniumuzyki wykluwają się
Link donagrania: https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki!Jeśli macie siłę, wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 3, s. 73. Rysujciepo śladach rysunków drugich połówek pisanek. Następnie po prawej stronie karty narysujcietakie same pisanki, jakie są po lewej stronie.
Zagadki słowne „Wielkanoc”.
Posłuchajcieteraz zagadek, spróbujcie je odgadnąć.
Długie uszy,szare futro, trochę jest nieśmiały i z ogonkiem, jak pomponik, cały dzieńpo lesie goni…(zajączek)
Co niesiemydo kościoła tydzień przed świętami?
Ma skorupkętak jak orzech, ale bardzo, bardzo cienką.
Co to jest?Kolorowe, malowane i kraszone, i pisane, na Wielkanoc darowane…(pisanki)
Kiedyśnieżek prószy, kiedy słonko świeci, on chodzi w kożuszku i zimą i w lecie…(baranek)
Gdy goweźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi, ma wiklinowy brzuszek i nazywasię…(koszyk)
Żółciutkie,puchate, w koszu siedzą same, głośno krzyczą: pi, pi, czekając namamę…(kurczątka)
Wykonanie pracy „Koszyczek wielkanocny”.
Zachęcam dowykonania koszyczka wielkanocnego na podstawie filmu edukacyjnego „Jak zrobićkoszyczek wielkanocny z wytłoczki?”
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=7znHmPZS0wU
Zabawy na świeżym powietrzu.
Kochani jestpiękna pogoda. Zachęcam do zabaw ruchowych z całą rodziną na świeżym powietrzu.
Zabawaruchowa z wykorzystaniem rymowanki (według Małgorzaty Markowskiej).
Zabawa „Rób to co ja”.
Super zabawadla całej rodziny na podwórku. Biegajcie swobodnie po wskazanym miejscu wogrodzie. Na sygnał grzechotki – zatrzymajcie się, stańcie przodem do rodzica ipowtarzajcie zaproponowane przez niego ruchy, ćwiczenia kształtujące w trzechpłaszczyznach ciała: strzałkowej – skłony w przód i w tył, czołowej – skłonyboczne, poprzecznej – skręty w prawą i w lewą stronę. W przerwach międzyćwiczeniami swobodnie biegajcie
Ćwiczenia w karcie pracy.
Zachęcam dowykonania ćwiczeń w karcie pracy, cz. 3, s. 74, 75. Przedstawcie sytuacjeznajdujące się
„Zygzak” – nauka tańca.
Zachęcam donauki tańca na podstawie filmu edukacyjnego „Taniec zygzak – wygibasy z naszejklasy”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
Kochanedzieci!!! Zachęcam do utrwalenia figur geometrycznych na podstawie piosenki„Piosenka o figurach”.
Link dopiosenki: |