Słuchanie wiersza Władysława Broniewskiego„Śmigus”.
Drogiedzieci! Zachęcam do posłuchania wiersza o zwyczajach wielkanocnych.
Śmigus!Dyngus! Na uciechę z kubła wodęlej ze śmiechem! Jak niekubła, to ze dzbana, śmigus –dyngus dziś od rana! Staropolskito obyczaj, żebyświedział i nie krzyczał, gdy wWielkanoc, w drugie święto, będzieszkurtkę miał zmokniętą.
Rozmowa na temat wiersza:
1. Co to jest śmigus –dyngus? 2. Coto znaczy staropolski obyczaj? 3. Kiedy obchodzi się śmigus– dyngus?
Posłuchajcie,jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej. Kiedyś byłyto dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał natym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin,ciast itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter
Ćwiczenia w karcie pracy.
Kochani,zachęcam do wykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 3, s. 76. Obejrzyjcieobrazek koszyczka wielkanocnego. Zaznaczcie kolejność przygotowania koszyczkakropkami lub liczbami. Dokończcie ozdabiać
Ćwiczenia gimnastyczne.
Gimnastykaważna sprawa. Zachęcam do ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem filmu edukacyjnegodla dzieci „Równowaga – wygibasy z naszej klasy”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
Zabawy badawcze „Wokół jajka”.
Dziecizapraszam na niezwykłą podróż po świecie w poszukiwaniu magicznego jajka zwykorzystaniem
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=6wwOvFgQ82s
Zabawabadawcza „Jajka i woda” na podstawie filmu edukacyjnego „Dlaczego jajko nietonie?”
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=g-UxSTTwzQ8
Zachęcamrównież do wspólnego eksperymentowania z filmem edukacyjnym „Eksperyment zjajkiem”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=xIF4bKiNRwg
Poznajciekilka ciekawostek na temat pisanek. Kiedyś uważano, że pisanki mają magicznąmoc, dlatego
Zabawa ruchowa z elementem turlania „Rozsypanepisanki”.
Dzieci,wyobraźcie sobie, że jesteście pisankami. Delikatnie turlajcie się po podłodzew różnych kierunkach, zwracając uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.
Zabawy i ćwiczenia pod hasłem: „Co można zrobić zjajek?”
Kochanizastanówcie się co takiego można zrobić z jajek (pomalować, usmażyć, ugotować,jajka z groszkiem
Jajka zgroszkiem konserwowym w majonezie: Dokładnieumyjcie rączki i załóżcie fartuszek, jak na dobrego kucharza przystało.Następnie jajka ugotowane
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Domowe przedszkole – Wielkanoc”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY
Ćwiczenia w karcie pracy.
Kochanedzieci wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 3, s. 77. Pokolorujciekoszyczek wielkanocny zgodnie
Zabawy na świeżym powietrzu.
Jest pięknapogoda. Zachęcam do zabaw ruchowych na świeżym powietrzu.
Zabawaruchowa „Gimnastyka przedszkolaka”.
Ustawcie sięna obwodzie koła. Maszerujcie po nim przy dźwiękach dowolnego instrumentu. Gdyinstrument milknie, biegajcie po wyznaczonym miejscu, po ogrodzie. Następniezatrzymajcie się i stańcie przodem do rodzica. Naśladujcie wykonywane przezniego ćwiczenia: głowy i szyi – krążenia, skłony i skręty, ćwiczenia tułowia:krążenia skrętoskłony, ćwiczenia ramion i nóg – Pajacyk.
Zabawaruchowa „Marsz z gazetą”.
Do tejzabawy potrzebna jest gazeta. Proszę, aby rodzic zademonstrował kilka ćwiczeń zgazetą. - marsz zgazetą przyciskaną brodą do klatki piersiowej, - marsz zgazetą przyciskaną uchem do lewego barku, a następnie – do prawego barku, - marsz zgazetą położoną na otwartej prawej dłoni, następnie – na lewej dłoni, - marsz zgazetą położoną na głowie.
Ćwiczenia w karcie pracy.
Zachęcam dowykonania ćwiczeń w karcie pracy, cz. 3, s. 78, 79, 80. Rysujcie po śladach,bez odrywania kredki
Zapraszam doobejrzenia filmu „Masza i niedźwiedź – Wielkanoc z Maszą”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=DjrqNi4rZyQ
Kochane Dzieci!!! Wesołych ŚwiątWielkanocnych!!! Przepełnionych wiarą, miłościąi nadzieją. Radosnego, wiosennegonastroju oraz wesołego Alleluja!!!
RELIGIA 10.04.2020r.
TEMAT: WIELKA SOBOTA Niech będzie pochwalony JezusChrystus
Na naszymostatnim spotkaniu mówiliśmy o wielkiej miłości Jezusa do nas wszystkich. To Onwziął na swoje ramiona ciężki krzyż. Jezus bardzo cierpiał z miłości do ludzi ioddał za nich swoje życie. Następnie został zdjęty z krzyża i pochowany wgrobie. W dzień, kiedy Jezus został złożony w grobie, przychodzimy do kościoła.Odwiedzając Go, chcemy Mu okazać naszą miłość i wdzięczność za Jegopoświęcenie. Posłuchajcie, jak ten szczególny dzień rozpoczął się w domu Julkii Kacpra.
Opowiadanie
Julkajeszcze spała, kiedy do jej pokoju przyszedł Karol. – Kogomamy odwiedzić? – zapytała zdumiona Julka. – Jak tokogo? Przecież wczoraj Jezus umarł na krzyżu. Dzisiaj Wielka Sobota i idziemy zmamą do Jego grobu. Julkasłuchała mamy uważnie i pomyślała, że to wszystko, co znalazło się w koszyku,jest bardzo potrzebne. W Wielką Sobotę przychodzimy do kościoła, abyokazać wdzięczność Jezusowi za jego miłość i poświęcenie,
Prezentacja – symbolika wielkanocnej święconki: https://www.youtube.com/watch?v=-vS8QYsdefQ
W tym roku ze względu na pandemienie pójdziemy z koszyczkami do kościoła, ale w Wielką Niedzielę
Praca z podręcznikiem – proszę uzupełnić w miarę możliwościzadania w temacie 40.
Można też zaśpiewać z dziećmi i bpAntonim Długoszem: https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE
Szanowni Państwo Z okazji zbliżających się ŚwiątZmartwychwstania Pańskiego życzę
Zwycięskie ALLELUJA niech rozbrzmiewa inapełnia Ziemię oraz będzie źródłemradości i pokoju w ChrystusieZmartwychwstałym.
Radosnych, wypełnionychnadzieją i mocą wiary Świąt Wielkanocnych.
Agata Kozłowska |