Słuchanie piosenki „Wiosna na łące” JolantyKucharczyk.
Przedszkolakiposłuchajcie wiosennej piosenki.
1. Dziś na łąkę przyszła Wiosna Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,
2. Świerszcz zielone stroi skrzypce, Ref.: Ptaki…
3. Tak się wszyscy cieszą wiosną, Ref.: Ptaki…
Link dopiosenki: https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw
Rozmowa na temat tekstu piosenki.
- Kto był nałące? - Co zaczęłosię dziać na łące, kiedy przyszła wiosna? - Co toznaczy, że świerszcz stroi skrzypce? - Wymieńciemieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence?
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Słuchanie opowiadania „Zabawa w chowanego”Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby.
Dzieci!otwórzcie sobie książeczkę na stronie 74 – 77, słuchajcie uważnie opowiadaniaśledząc ilustracje.
Za lasempłynie strumyk, za strumykiem rozpościera się łąka, na łące rosną zielona trawai stokrotki o biało-żółtych kwiatach. I jeszcze wiele innych kolorowych kwiatówi zielonych roślin. Pewnego dnia biedronka, żabka, konik polny i motyl cytrynekbawili się na łące w chowanego.
Spróbujcieodpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu opowiadania. - W cobawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?
Ćwiczenia z tekstem.
Kochani!Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica tekst umieszczony podilustracjami.
kiedy raneknastaje jej kropelkisą na kwiatkach, listkach ina trawie. (rosa) Na niebiejej barwy pięknie sięmienią, jak mostogromny łączy nieboz ziemią. (tęcza)
Błyszczącyna jej plecach płaszczykczerwony, czarnymikropkami pięknieozdobiony. (biedronka)
fruwa nadłąką i bardzolubi, gdy świecisłonko. (motyl) Rozciągapoliczki jak woreczkimałe. Zimowe zapasy przenosi wnich całe. Na czasmroźnej zimy, gromadzi jew norze. Ma miłe futerko, znacie gomoże? (chomik)
Przez całydzień pracuje. Na plecachnosi ciężary, kopiecwielki buduje. (mrówka)
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy cz. 4, s. 38. Waszym zadaniem jestponumerowanie odpowiednio obrazki za pomocą kropek lub liczb odszukanych wnaklejkach. Następnie obejrzyjcie zdjęcia motyli. Posłuchajcie ich nazw i opowiedzcieo najciekawszym motylu.
Zanim jednakprzystąpicie do wykonania ćwiczenia obejrzyjcie film edukacyjny „Cykl rozwojowymotyla”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=M3Ib9O_5das
„Larwaprzeobraża się w motyla”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI12.05.2020r.
Hello!
Kontynuujemynasz nowy temat- „Good night”- „dobranoc”.
1. Zaczynamy od powtórzenia piosenki: https://drive.google.com/file/d/1oA3X70C9jx5G3gBlpRKUqqhij5Qb4G9K/view?usp=sharing
2. Powtarzamy zabawę z poprzednich zajęć- „Point to”.
Rozkładamy obrazki w różnych miejscach w pokoju. Zabawę możepoprowadzić rodzic, można też
3. Następnie podajemy dziecku nazwę czynności lubmówimy „good night”. Zadaniem dziecka jest naśladować odpowiednią czynność lubwykonać odpowiedni gest na dźwięk słów „good night”. Potem zamieniamy sięrolami
4. Oglądamy wraz z dzieckiem obrazek. Prosimy, abynazwało wszystkie czynności. Następnie jego zadaniem jest połączenie takichsamych czynności po prawej i po lewej stronie (można to zrobić na wydruku lubbez drukowania pociągnąć palcem). Wprowadzamy wyrażenie „takie same”- „the same”.Następnie dziecko nazywa czynności jeszcze raz i mówi,
Link do słówka w słowniku: the same https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=the+same
Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1dSagW7wsCSGfGNNVUc2SdHuguqCMo1av/view?usp=sharing
And that’s all for today! Goodbye! |