GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 12.05.2020r. (WTOREK) „BARWA OCHRONNA”

Słuchanie piosenki „Wiosna na łące” JolantyKucharczyk.

 

Przedszkolakiposłuchajcie wiosennej piosenki.

 

1. Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!

 

2. Świerszcz zielone stroi skrzypce,
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.

Ref.: Ptaki…

 

3. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet krecik wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo.

Ref.: Ptaki…

 

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

 

 

Rozmowa na temat tekstu piosenki.

 

- Kto był nałące?

- Co zaczęłosię dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

- Co toznaczy, że świerszcz stroi skrzypce?

- Wymieńciemieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence?

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

 

Słuchanie opowiadania „Zabawa w chowanego”Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby.

 

Dzieci!otwórzcie sobie książeczkę na stronie 74 – 77, słuchajcie uważnie opowiadaniaśledząc ilustracje.

 

Za lasempłynie strumyk, za strumykiem rozpościera się łąka, na łące rosną zielona trawai stokrotki o biało-żółtych kwiatach. I jeszcze wiele innych kolorowych kwiatówi zielonych roślin. Pewnego dnia biedronka, żabka, konik polny i motyl cytrynekbawili się na łące w chowanego.
– Jeden, dwa, trzy... – mała biedroneczka odliczyła do dziesięciu i rozejrzałasię dookoła.
– Zaraz was znajdę – zawołała, pewna siebie. Po chwili wykrzyknęła radośnie: –Widzę cię, żabko! Siedzisz pod liściem mlecza! Biedronka sfrunęła na liść izajrzała pod spód. Coś takiego! Żabki tam nie było. Wszędzie tylko zieloneźdźbła trawy i liście roślin łąkowych tak samo zielone jak żabka.
„To nie ten liść” – pomyślała i przeniosła się na sąsiedni, a potem na kolejny.
O! Coś zielonego mignęło jej przed oczami! Biedronka rozpostarła małeskrzydełka.
– Mam cię, koniku polny! Siedzisz między koniczynkami! Widzę cię! Zarazbędziesz zaklepany – ucieszyła się
z odkrycia.
– I hop! – biedroneczka usiadła na listku koniczyny.
„Znowu nic?” – nie mogła się nadziwić, że pośród zieleni nie ma nawet śladukonika polnego. – Zdawało mi się – westchnęła, jednak już po chwili uśmiechnęłasię szeroko. „Cytrynka na pewno znajdę. Jest większy od konika polnego iruchliwszy od żabki” – pomyślała.
Wzbiła się w górę, żeby objąć wzrokiem całą łąkę. Żółty kolor przyciągnął jejuwagę.
– Jest! Widzę cię, motylku! Już po chwili siedziała na płatku stokrotki. Jednakto był tylko kwiat, a dookoła – tysiące podobnych. Czy któryś z nich byłmotylem cytrynkiem? Z pewnością nie.
– Żabka, konik polny i motylek poszli sobie, a mnie zostawili – powiedziałarozczarowana biedronka. Zrobiło się jej bardzo przykro, że przyjaciele tak znią postąpili.
– Mylisz się, biedroneczko – odezwał się mądry ślimak. – Twoi przyjaciele wciążsą na łące.
Trudno znaleźć zieloną żabkę i zielonego konika polnego pośród zielonej trawy.Niełatwo też wypatrzyć żółtego motyla, gdy łąka żółci się od kwiatów. Takjednak powinno być. Barwa chroni twoich przyjaciół przed niebezpieczeństwem.Ci, którzy na nich polują, mają wielki kłopot z odróżnieniem motyla od kwiatkaalbo konika polnego czy żabki od zielonych liści.
– To prawda – z zieleni wyskoczyli roześmiani przyjaciele biedronki: żabka ikonik polny.
– Najprawdziwsza prawda – potwierdził motylek cytrynek i wyfrunął z kępyżółtych jaskrów. – Nie przejmuj się, biedroneczko, że nas nie znalazłaś. Terazja będę szukał. Ukryj się dobrze. Żabka i konik polny też.
Biedronka ucieszyła się z takiej zamiany. Ale gdzie znaleźć kryjówkę? Dookołatyle zieleni. Czerwona biedronka w czarne kropki będzie widoczna z daleka. Szczęśliwiebrzegiem rzeki szła uśmiechnięta od ucha do ucha Ada. Usiadła na skraju łąki,żeby odpocząć. Miała na sobie czerwone spodenki w czarne kropeczki. Biedroneczkaaż wstrzymała oddech z zachwytu. – Lecę – powiedziała sobie. Skrzydełka, choćmałe, poniosły ją na skraj łąki. Usiadła leciutko na pięknych spodniachdziewczynki i... znikła. A może wciąż tam siedzi. Jak myślicie?


Rozmowa na temat opowiadania.

 

Spróbujcieodpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu opowiadania.

- W cobawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?
- Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?
- Co to jest barwa ochronna?

 

 

Ćwiczenia z tekstem.

 

Kochani!Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica tekst umieszczony podilustracjami.


Rozwiązywanie zagadek B. Formy „Mieszkańcyłąki”.


Wiosną i latem się pojawia,

kiedy raneknastaje

jej kropelkisą na kwiatkach,

listkach ina trawie. (rosa)

Na niebiejej barwy

pięknie sięmienią,

jak mostogromny

łączy nieboz ziemią. (tęcza)

 

Błyszczącyna jej plecach

płaszczykczerwony,

czarnymikropkami

pięknieozdobiony. (biedronka)


Ma barwne skrzydła,

fruwa nadłąką

i bardzolubi,

gdy świecisłonko. (motyl)

Rozciągapoliczki

jak woreczkimałe.

Zimowe zapasy

przenosi wnich całe.

Na czasmroźnej zimy,

gromadzi jew norze.

Ma miłe futerko,

znacie gomoże? (chomik)


Jak się ten owad nazywa?

Przez całydzień pracuje.

Na plecachnosi ciężary,

kopiecwielki buduje. (mrówka)

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy cz. 4, s. 38. Waszym zadaniem jestponumerowanie odpowiednio obrazki za pomocą kropek lub liczb odszukanych wnaklejkach. Następnie obejrzyjcie zdjęcia motyli. Posłuchajcie ich nazw i opowiedzcieo najciekawszym motylu.

 

Zanim jednakprzystąpicie do wykonania ćwiczenia obejrzyjcie film edukacyjny „Cykl rozwojowymotyla”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=M3Ib9O_5das

 

„Larwaprzeobraża się w motyla”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI12.05.2020r.

 

 

Hello!

 

Kontynuujemynasz nowy temat- „Good night”- „dobranoc”.

 

1.   Zaczynamy od powtórzenia piosenki:

https://drive.google.com/file/d/1oA3X70C9jx5G3gBlpRKUqqhij5Qb4G9K/view?usp=sharing

 

 

2.   Powtarzamy zabawę z poprzednich zajęć- „Point to”.

 

Rozkładamy obrazki w różnych miejscach w pokoju. Zabawę możepoprowadzić rodzic, można też
ponownie wykorzystać piosenkę. Po usłyszeniunazwy czynności, którą należy wykonać przed pójściem spać, dziecko odnajdujeodpowiedni obrazek w pokoju. Na dźwięk słów „Good night” dziecko składa razemręce
i udając, że są poduszką, kładzie na nich głowę.

 

 

3.   Następnie podajemy dziecku nazwę czynności lubmówimy „good night”. Zadaniem dziecka jest naśladować odpowiednią czynność lubwykonać odpowiedni gest na dźwięk słów „good night”. Potem zamieniamy sięrolami
i to dziecko wydaje komendy.

 

 

4.   Oglądamy wraz z dzieckiem obrazek. Prosimy, abynazwało wszystkie czynności. Następnie jego zadaniem jest połączenie takichsamych czynności po prawej i po lewej stronie (można to zrobić na wydruku lubbez drukowania pociągnąć palcem).

Wprowadzamy wyrażenie „takie same”- „the same”.Następnie dziecko nazywa czynności jeszcze raz i mówi,
że obrazki są takie samenp. wash your hands- wash your hands- the same.

 

Link do słówka w słowniku:

the same

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=the+same

 

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1dSagW7wsCSGfGNNVUc2SdHuguqCMo1av/view?usp=sharing

 

 

And that’s all for today!

Goodbye!