GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 13.05.2020r.-15.05.2020r. (ŚRODA-PIĄTEK) „MOTYLE I KWIATY” „WIOSNA NA ŁĄCE” „WIOSENNA ŁĄKA”

13.05.2020r.(ŚRODA)

„MOTYLE IKWIATY”

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 39. Nazwijcie zwierzętaprzedstawione
na zdjęciach. Otoczcie pętlą owady. Dokończcie rysunek motylawedług wzoru.

 

 

Ćwiczenia w liczeniu.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: bębenek, szarfy niebieskie lub zielone, sylwety żab,klocki.

Rodzicukłada przed dzieckiem szarfy niebieskie lub zielone – symbolizujące stawy. Dziecko wkłada do nich
takąliczbę sylwet żab, która odpowiada liczbie uderzeń rodzica w bębenek. Dzieckoprzelicza sylwety żab
w poszczególnych stawachi układa pod nimi odpowiednią liczbę klocków lub kartoniki z liczbami –równą liczbie żab w stawie.

 

 

Opowieść ruchowa przy muzyce – rozwijaniezdolności prawidłowego operowania oddechem.

 

Rodziczwraca się do dziecka:

 

- Nastała wiosna. Dzisiaj wybierzemy się na łąkę.

Dziecispacerują za rodzicem w określonym kierunku w rytmie nagrania muzyki o pogodnymcharakterze.
Podczas przerwy w muzyce rodzic mówi:

 

- Jak tutaj pięknie! Tyle kwiatów i miękka, świeżatrawa!

Dziecinabierają powietrze nosem, wydychają ustami na samogłosce – ooo! Rodzickontynuuje:

 

- Czy czujecie, jak pachną kwiaty i kwitnącekrzewy?

Dziecizatrzymują się, nabierają powietrza nosem, a wypuszczają ustami, naśladującwąchanie kwiatów.
Następnie udają kichnięcie.

 

Ponowniemaszerują. Rodzic mówi:

 

- Pora odpocząć. Kładziemy się na trawie i powolioddychamy.

Dzieciwykonują wdech nosem, wydech ustami, następnie wdech ustami, wydech ustami.

 

- Zasypiamy, słuchamy wiosennej muzyki.

W tlesłychać cichą muzykę. Dzieci miarowo oddychają, z dłońmi ułożonymi naprzeponie.

 

- Zaczyna powiewać wiatr. Szumi trawa. Wiatr wiejecoraz mocniej.

Dzieciprzechodzą do pozycji stojącej. Nabierają powietrze nosem i wypuszczają je,równocześnie wypełniając powietrzem policzki.

 

Link donagrania „Radosne melodie, pozytywne dźwięki”:

https://www.youtube.com/watch?v=4xRHcvPMnIY&t=3923s

 

 

Zabawy z sześcianem.

 

Przedszkolaki,przypomnijcie sobie cechy kwadratu i innych figur geometrycznych na podstawiepiosenki
„Piosenka o figurach”.

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM&t=182s

 

- Nakreślciew powietrzu kształt kwadratu.

- Jakie sąboki kwadratu?

 

Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 40. Obejrzyjcie obrazki przedstawiającesześciany.
Określcie różnice i podobieństwa między nimi. Następnie zobaczcie,jak wygląda rozłożony sześcian – jego siatka. Policzcie kwadraty. Czy jużwiecie, skąd wzięła się jego nazwa? Narysujcie na każdej ścianie innego owada.Obejrzyjcie obrazki przedstawiające sześcian w różnych położeniach.

 

 

Zabawy z kostką.

 

Do tejzabawy potrzebna będzie kostka z krążkami lub liczbami.

Rodzicpokazuje kostkę z krążkami lub liczbami. Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynnościpodanych
przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce. Czynności: poskoki,skłony, przysiady, okrzyki…

Dzieckorzuca kostką i podaje liczbę większą lub mniejszą o jeden w stosunku do liczbyoczek wyrzuconych
na kostce. Na zakończenie dziecko przypomina, kształt jakiejbryły ma kostka.

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,na zakończenie wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz.4, s. 41. Rysujcieszlaczki po śladach,
a potem samodzielnie. Rysujcie motyla po śladach,pokolorujcie rysunek. Następnie rysujcie po śladzie drogę motyla do stokrotki.

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

RELIGIA 13.05.2020r.

 

 

TEMAT: PAN JEZUS JEST DOBRYM PASTERZEM.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Witam waswszystkich serdecznie. Przywitajmy również naszą najlepszą Matkę Maryjęmodlitwą
„Zdrowaś Maryjo”.

 

Na ostatniej katechezie mówiliśmy onajlepszej z Matek – Maryi. Wiemy, że z nieba opiekuje się nami.
Możemy się doniej zwracać we wszystkich naszych potrzebach. A o tym, że zawsze chętniespieszy z pomocą swym dzieciom świadczą chociażby te piękne imiona jakimizwracamy się do Niej w litanii.

 

 

Pasterz

 

Dzisiaj powiemy sobie jeszcze o Kimśkto podobnie jak Maryja troszczy się o nas.
To jest Pan Jezus – Dobry Pasterz.

 

Ale najpierw zastanówmy się kim jestpasterz?

Pasterz to taki człowiek, któryprzez cały dzień obserwuje swoje stado. Zna wszystkie owieczki, nawet nazywa jepo imieniu. Pasterz jest odważny, broni swoje owce przed złym wilkiem. Kiedy sągłodne prowadzi je na zieloną trawę. Kocha swoje owce, one kochają swojegopasterza.
Pasterz prowadzi stado, a owce znają jego głos – przykładowe zdjęcie:

https://mariuszhan.pl/4-n-wielkanocna-dobry-pasterz-j-10-1-10/

 

 

Jezus Dobrym Pasterzem

 

Jak zachowuje się dobry pasterz?Posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=_mmrG907pyo

 

Do takiego Dobrego Pasterza PanJezus porównał siebie. Popatrzcie i posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=ihITkMV6Q4I

 

Myślę, że wiesz:                                 

- Kto jest prawdziwym, DobrymPasterzem? (PAN JEZUS)

- Kto bywa „zagubioną owieczką”?(CZŁOWIEK)

- Przy kim owieczka jest bezpieczna?(przy PANU JEZUSIE – DOBRYM PASTERZU)

 

 

Piosenka

 

Dobrze być taką owieczką i czuć siębezpiecznie w ramionach pasterza.
Dlatego radośnie zaśpiewajmy i zatańczmy.

„Jak dobrze być barankiem”:

https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8

 


Kolorowanki

 

A kto lubi prace plastycznezapraszam do pokolorowania wybranego rysunku:

1)   http://scholaris.pl/zasob/51487

(kolorowanka)

2)  https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-4.htm

3)   https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-1.htm

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI13.05.2020r.

 

 

Hello!

 

Kontynuujemynasz nowy temat- „Good night”- „dobranoc”.

 

1.    Powtarzamypiosenkę:

https://drive.google.com/file/d/1oA3X70C9jx5G3gBlpRKUqqhij5Qb4G9K/view?usp=sharing

 

 

2.    Spoglądamywraz z dzieckiem na obrazek. Informujemy, że teraz jego zadaniem będziewskazywanie
na odpowiednie kolory na obrazku zgodnie z instrukcją:

 

Blue-niebieski

Green-zielony

Red-czerwony

Yellow-żółty

Orange-pomarańczowy

Red- czerwony

 

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1OGWMVNGhYwX84KNbSauTgaLfosN0CC73/view?usp=sharing

 

 

3.    Następnieprosimy dziecko, żeby znalazło myszkę ukrytą na obrazku- Find a mouse.
(Myszkajest schowana pod łóżkiem.)

 

 

4.    Rozmawiamykrótko po polsku o tym, co dzieje się na obrazku (Piotruś Pan rozmawia zDzwoneczkiem
o swoim cieniu). Następnie informujemy dziecko, że posłuchapiosenki na ten temat.

 

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/19NlVeIl-GCCpMZhx_dgxr1oGJPnLEIOO/view?usp=sharing

 

Tekst itłumaczenie piosenki:

 


Boy:

Look at my hands

Look at my head

Look at my hat

Look at me!

Look at me!

Oh, look at me!

Yes, look at me!

 







Look at my hands

Look at my head

Look at my hat

Look at me!

Look at me!

Oh, look at me!

Yes, look at me!

 

 





Girl:

Touch your hands

Touch your head

Touch your hat

Yes, it’s you

Yes, it’s you

Oh, yes it’s you

Yes, it’s you

 






Touch your hands

Touch your head

Look your hat

Yes, it’s you

Yes, it’s you

Oh, yes it’s you

Yes, it’s you

 

Chłopiec (Piotruś Pan)

Spójrz na moje dłonie

Spójrz na moją głowę

Spójrz na mój kapelusz

Spójrz na mnie

Spójrz na mnie

Oh, Spójrz na mnie

Tak, Spójrz na mnie

 

Chłopiec (Piotruś Pan)

Spójrz na moje dłonie

Spójrz na moją głowę

Spójrz na mój kapelusz

Spójrz na mnie

Spójrz na mnie

Oh, Spójrz na mnie

Tak, Spójrz na mnie

 

Dziewczynka (Dzwoneczek)

Dotknij swoich dłoni

Dotknij swojej głowy

Dotknij swojego kapelusza

Tak, to ty

Tak, to ty

Oh, tak to ty

Tak, to ty

 

Dotknij swoich dłoni

Dotknij swojej głowy

Dotknij swojego kapelusza

Tak, to ty

Tak, to ty

Oh, tak to ty

Tak, to ty

 

Uczymy dziecko piosenki.Zatrzymujemy wers po wersie i prosimy, żeby dziecko powtarzało.
Następnieuruchamiamy piosenkę jeszcze raz i prosimy dziecko, żeby próbowało śpiewać.

 

 

And that’s all for today!

Goodbye!

 

 

 

 

14.05.2020r.(CZWARTEK)

„WIOSNANA ŁĄCE”

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 42. Policzcie wszystkiepszczoły. Połączcie pszczoły z plastrem miodu, w kierunki, którego lecą.Policzcie ile pszczół leci do jednego plastra, a ile do drugiego plastra.Dokończcie kolorować plastry miodu. Następnie obejrzyjcie zdjęcia. Posłuchajcienazw produktów,
które otrzymujemy dzięki pszczołom.

 

 

Ciekawostki o biedronkach.

 

Zapoznanie zbudową i cyklem rozwojowym biedronki na podstawie filmu edukacyjnego„Biedronka”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=Mcx_JLGNhnc

 

Biedronkinależą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np.:motyl).
W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki isiedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko nagatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.Biedronka ma pancerz, pod nim skrzydła, głowę, oczy, aparat gębowy, nogi iczułki.

 

 

Zabawa plastyczna „Biedronki na wiosennej łące”.

 

Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Biedronki nawiosennej łące – praca plastyczna krok po kroku”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=Z4zPnydiFz8

 

 

Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

 

Do tejzabawy przygotujcie sobie szyfonową chustkę. Proszę, aby rodzic wypowiadałzdania. Jeśli dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, porusza chustką nadgłową. Jeżeli stwierdzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.

 

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

- Konikpolny w wodzie gra.

- Żaba dwiegłowy ma.

-Biedroneczki są w kropeczki.

- Motylemają ciepłe czapeczki.

- Stokrotkajest czerwona.

- Ważka jestwiększa niż wrona…

 

 

Dodatkowe karty pracy: kolorowanki, dominosylabowe, liczebniki porządkowe.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Biedronka-1.pdf

https://drive.google.com/file/d/1U714o_HxbU0dpXt18ZNnRkzVNtAKnXba/view

https://drive.google.com/file/d/1tPbJCxmsgrfV6ycWU00Z3047Ov6GmU0K/view

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 14.05.2020r.

 

 

Hello!

 

Kontynuujemytemat- „Good night”- „dobranoc”.

 

1.    Powtarzamypiosenkę z nazwami czynności z poniedziałkowych zajęć:

https://drive.google.com/file/d/1oA3X70C9jx5G3gBlpRKUqqhij5Qb4G9K/view?usp=sharing

 

 

2.    Powtarzamydrugą piosenkę (tę z Piotrusiem Panem):

https://drive.google.com/file/d/19NlVeIl-GCCpMZhx_dgxr1oGJPnLEIOO/view?usp=sharing

 

Śpiewamydwa razy. Prosimy dziecko, aby jednocześnie wskazywało odpowiednie części ciała
i naśladowało najpierw zdziwionego Piotrusia Pana, a potem wróżkę (Dzwoneczka).

 

 

3.    Spoglądamyz dzieckiem na obrazek z książki:

https://drive.google.com/file/d/1d-t-ZhjveN9qUXUCCX-y2VMPBha0HoOc/view?usp=sharing

 

Prosimydziecko, aby nazwało ubrania (jest to powtórka, ale jeśli dziecko nie będziepamiętać, pomagamy, podpowiadając słówko, a następnie powtarzamy zadanie, tymrazem dziecko nazywa wszystkie ubrania samodzielnie):

 

a hat- kapaleusz

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hat

 

trousers- spodnie

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=trousers

 

a T-shirt- koszulka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=T-shirt

 

Pytamydziecko o ich kolor: What colour are they? – Green.

 

Następnieprosimy dziecko, żeby wskazywało odpowiednie części ciała. Możemy wykorzystać
nagrania ze słownika:

 

Face- twarz

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=face

 

Eyes- oczy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=eyes

 

Ears- uszy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ears

 

Arms- ręce

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=arms

 

Hands- dłonie

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hands

 

Legs- nogi

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=legs

 

Jeślimacie Państwo możliwość wydruku, to dziecko może wykonać kolejne zadanie.Wycina brakujące części ciała i ubrania z karty pracy. Nakleja je na cieniu.Nazywa każdy z naklejanych elementów podczas naklejania (hands- dłonie, legs-nogi, trousers- spodnie hat- głowa).

 

Elementydo naklejenia:

https://drive.google.com/file/d/1wR22P28CGNw2wKOCfmfdEiH-EFj10nIN/view?usp=sharing

 

 

And that’s all for today!

Goodbye!

 

 

 

 

15.05.2020r.(PIĄTEK)

„WIOSENNAŁĄKA”

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieci,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 43. Odszukajcie na obrazkuukryte zwierzęta. Nazwijcie je i powiedzcie dlaczego trudno było je odszukać.Następnie obejrzyjcie obrazki i posłuchajcie nazwy produktów otrzymywanych zroślin zielnych.

 

 

Wycieczka na łąkę.

 

Kochani,jest piękna pogoda. Wybierzcie się na wycieczkę na łąkę wspólnie z rodzicami irodzeństwem.
Zachęcam do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczkiroślin i zwierząt. Pamiętajcie o zasadach zachowania się podczas pobytu nałące. Przygotujcie sobie lupę.

 

Waszymzadaniem jest:

-poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa na zajęciach,

- opisywanieich rzeczywistego wyglądu,

-obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów,

-obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie,

- oglądaniewybranych roślin lub zwierząt przez lupę,

- zbieranieznanych roślin w celu wykonania zielnika.

 

Zachęcam dopodzielenia się wrażeniami z wycieczki. Porozmawiajcie z rodzicami na temat:

- Co wam sięnajbardziej podobało? Co zainteresowało lub zdziwiło?

- Conajbardziej chciałybyście zapamiętać?

- Jakiegokoloru było na łące najwięcej?

 

Przygotujcierośliny do suszenia: ułóżcie je na osobnych kartkach, nakryjcie drugą kartką iułóżcie między strony grubej książki. Po włożeniu wszystkich roślin należyobciążyć książkę i pozostawić do wyschnięcia na około
dwa tygodnie. Pozakończeniu suszenia przyklejcie z pomocą rodzica rośliny kawałkami taśmyprzeźroczystej
na kartonowe kartki.

 

 

Aktywne słuchanie muzyki Antoniego Vivaldiego „Czterypory roku. Wiosna”.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: duży zielony kawałek materiału, kolorowy papier,nożyczki.

 

Przedszkolaki,wytnijcie różne kwiaty z kolorowego papieru i ułóżcie je na dużym zielonymkawałku materiału. Podczas zabawy przyjmijcie rolę wiosennego wiatru, którypojawił się nad majową łąką. Chwyćcie kawałek materiału i unoście go w górę.

 

Ilustrujciemuzykę następującym ruchem:

- fragmentwykonany głośno: poruszajcie materiałem w taki sposób, aby kwiatki podskakiwaływysoko,

- fragmentwykonany cicho: delikatnie poruszajcie materiałem, w taki sposób, aby kwiatkipodskakiwały
niezbyt wysoko,

-powtórzenie czynności z punktu 1: wolno poruszajcie się w prawą stronę,

-powtórzenie czynności z punktu 2: poruszajcie się w lewą stronę, połóżciemateriał na podłodze.

 

Improwizujcieruchy wiatru, biegając po pokoju zgodnie z charakterem muzyki. Połóżcie się nadywanie,
jeszcze nieznacznie poruszając rękami i nogami, ale coraz wolniej, ażna koniec zabawy wiatr cichnie
izastygacie bez ruchu.

 

Link donagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss

 

 

Dodatkowe karty pracy: kolorowanki, plątaninkiliterowe, ćwiczenia grafomotoryczne.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Motyl-1.pdf

https://drive.google.com/file/d/1MU1rn5KeDNrk0pMGOLlj3sTdg49xjYFT/view

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/szablon/grafomotoryka-szablon-biedronki-cb.pdf

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

RELIGIA 15.05.2020r.

 

 

TEMAT: KAPŁAN NAŚLADUJE JEZUSA DOBREGO PASTERZA.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus


Piosenka „Jak dobrze być barankiem”:

https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8

 

 

Pan Jezus Dobry Pasterz

 

Pamiętamy już, że takim DobrymPasterzem jest Pan Jezus. Przypomni nam o tym wiersz.

 

 

Wiersz

 

Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze.
On każdą owieczkę przygarnie, zabierze,
On rany opatrzy, schronienia udzieli.
A gdy się zabrudzi, to Pan ją wybieli.

Pan kocha swe stado i tęskni do niego,
Nie chce, by cokolwiek stało mu się złego.
Jezus każdą owcę ponad wszystko ceni,
Na srebro i złoto żadnej nie wymieni.

Gdy choć jedna owca ze stada ubędzie,
Pasterz zauważy, będzie szukać wszędzie.

Pójdzie za nią w góry, pójdzie na urwiska,
Dopóki nie wróci na jego pastwiska.

Pasterz nie zostawi stada bez opieki,
Jest z nim w każdej chwili, będzie też na wieki.
Karmi swoje owce, tym co im smakuje,
Najwspanialszej paszy nigdy nie żałuje.

Kochajmy więc wszyscy naszego Pasterza,
Który za owcami cały świat przemierza.
On za wszystkie owce życie oddał swoje,
Z tak dobrym Pasterzem niczego się nie boję.

 


Kapłan zastępcą Pana Jezusa – DobregoPasterza.

 

W Niedzielę Dobrego Pasterza wszczególny sposób modlimy się za kapłanów, którzy teraz tu na ziemi
zastępująPana Jezusa:

https://www.youtube.com/watch?v=dpK4GTr9F4Y

(od 3:40)

 

Aby zostać księdzem młodzi chłopcywstępują do SEMINARIUM.

To szczególne miejsce gdzie ucząsię, pracują,  mieszkają i wspólnie sięmodlą.

 

Tak wygląda seminarium Rzeszowskie:

https://server278705.nazwa.pl/galeria-2/nggallery/galeria/wsd-rzeszow

 

Chłopcy przygotowujący się do byciakapłanem to klerycy, którzy odpowiedzieli „tak” na zaproszenie Pana Jezusa:

https://www.youtube.com/watch?v=sztWPIuKqmI

 

 

Modlitwa za kapłanów

 

Pomódlmy się za wszystkich księży,kleryków „Litanią do Matki Bożej”:

https://www.youtube.com/watch?v=bgQmgiQGDsU