13.05.2020r.(ŚRODA) „MOTYLE IKWIATY”
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 39. Nazwijcie zwierzętaprzedstawione
Ćwiczenia w liczeniu.
Do tejzabawy potrzebne będą: bębenek, szarfy niebieskie lub zielone, sylwety żab,klocki. Rodzicukłada przed dzieckiem szarfy niebieskie lub zielone – symbolizujące stawy. Dziecko wkłada do nich
Opowieść ruchowa przy muzyce – rozwijaniezdolności prawidłowego operowania oddechem.
Rodziczwraca się do dziecka:
- Nastała wiosna. Dzisiaj wybierzemy się na łąkę. Dziecispacerują za rodzicem w określonym kierunku w rytmie nagrania muzyki o pogodnymcharakterze.
- Jak tutaj pięknie! Tyle kwiatów i miękka, świeżatrawa! Dziecinabierają powietrze nosem, wydychają ustami na samogłosce – ooo! Rodzickontynuuje:
- Czy czujecie, jak pachną kwiaty i kwitnącekrzewy? Dziecizatrzymują się, nabierają powietrza nosem, a wypuszczają ustami, naśladującwąchanie kwiatów.
Ponowniemaszerują. Rodzic mówi:
- Pora odpocząć. Kładziemy się na trawie i powolioddychamy. Dzieciwykonują wdech nosem, wydech ustami, następnie wdech ustami, wydech ustami.
- Zasypiamy, słuchamy wiosennej muzyki. W tlesłychać cichą muzykę. Dzieci miarowo oddychają, z dłońmi ułożonymi naprzeponie.
- Zaczyna powiewać wiatr. Szumi trawa. Wiatr wiejecoraz mocniej. Dzieciprzechodzą do pozycji stojącej. Nabierają powietrze nosem i wypuszczają je,równocześnie wypełniając powietrzem policzki.
Link donagrania „Radosne melodie, pozytywne dźwięki”: https://www.youtube.com/watch?v=4xRHcvPMnIY&t=3923s
Zabawy z sześcianem.
Przedszkolaki,przypomnijcie sobie cechy kwadratu i innych figur geometrycznych na podstawiepiosenki Link dopiosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM&t=182s
- Nakreślciew powietrzu kształt kwadratu. - Jakie sąboki kwadratu?
Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 40. Obejrzyjcie obrazki przedstawiającesześciany.
Zabawy z kostką.
Do tejzabawy potrzebna będzie kostka z krążkami lub liczbami. Rodzicpokazuje kostkę z krążkami lub liczbami. Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynnościpodanych Dzieckorzuca kostką i podaje liczbę większą lub mniejszą o jeden w stosunku do liczbyoczek wyrzuconych
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,na zakończenie wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz.4, s. 41. Rysujcieszlaczki po śladach,
Miłej pracy!!!
RELIGIA 13.05.2020r.
TEMAT: PAN JEZUS JEST DOBRYM PASTERZEM.
Niech będzie pochwalony JezusChrystus
Witam waswszystkich serdecznie. Przywitajmy również naszą najlepszą Matkę Maryjęmodlitwą
Na ostatniej katechezie mówiliśmy onajlepszej z Matek – Maryi. Wiemy, że z nieba opiekuje się nami.
Pasterz
Dzisiaj powiemy sobie jeszcze o Kimśkto podobnie jak Maryja troszczy się o nas.
Ale najpierw zastanówmy się kim jestpasterz? Pasterz to taki człowiek, któryprzez cały dzień obserwuje swoje stado. Zna wszystkie owieczki, nawet nazywa jepo imieniu. Pasterz jest odważny, broni swoje owce przed złym wilkiem. Kiedy sągłodne prowadzi je na zieloną trawę. Kocha swoje owce, one kochają swojegopasterza. https://mariuszhan.pl/4-n-wielkanocna-dobry-pasterz-j-10-1-10/
Jezus Dobrym Pasterzem
Jak zachowuje się dobry pasterz?Posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_mmrG907pyo
Do takiego Dobrego Pasterza PanJezus porównał siebie. Popatrzcie i posłuchajcie: https://www.youtube.com/watch?v=ihITkMV6Q4I
Myślę, że wiesz: - Kto jest prawdziwym, DobrymPasterzem? (PAN JEZUS) - Kto bywa „zagubioną owieczką”?(CZŁOWIEK) - Przy kim owieczka jest bezpieczna?(przy PANU JEZUSIE – DOBRYM PASTERZU)
Piosenka
Dobrze być taką owieczką i czuć siębezpiecznie w ramionach pasterza. „Jak dobrze być barankiem”: https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8
A kto lubi prace plastycznezapraszam do pokolorowania wybranego rysunku: 1) http://scholaris.pl/zasob/51487 (kolorowanka) 2) https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-4.htm 3) https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-1.htm
JĘZYK ANGIELSKI13.05.2020r.
Hello!
Kontynuujemynasz nowy temat- „Good night”- „dobranoc”.
1. Powtarzamypiosenkę: https://drive.google.com/file/d/1oA3X70C9jx5G3gBlpRKUqqhij5Qb4G9K/view?usp=sharing
2. Spoglądamywraz z dzieckiem na obrazek. Informujemy, że teraz jego zadaniem będziewskazywanie
Blue-niebieski Green-zielony Red-czerwony Yellow-żółty Orange-pomarańczowy Red- czerwony
Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1OGWMVNGhYwX84KNbSauTgaLfosN0CC73/view?usp=sharing
3. Następnieprosimy dziecko, żeby znalazło myszkę ukrytą na obrazku- Find a mouse.
4. Rozmawiamykrótko po polsku o tym, co dzieje się na obrazku (Piotruś Pan rozmawia zDzwoneczkiem
Nagranie: https://drive.google.com/file/d/19NlVeIl-GCCpMZhx_dgxr1oGJPnLEIOO/view?usp=sharing
Tekst itłumaczenie piosenki:
Uczymy dziecko piosenki.Zatrzymujemy wers po wersie i prosimy, żeby dziecko powtarzało.
And that’s all for today! Goodbye!
14.05.2020r.(CZWARTEK) „WIOSNANA ŁĄCE”
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 42. Policzcie wszystkiepszczoły. Połączcie pszczoły z plastrem miodu, w kierunki, którego lecą.Policzcie ile pszczół leci do jednego plastra, a ile do drugiego plastra.Dokończcie kolorować plastry miodu. Następnie obejrzyjcie zdjęcia. Posłuchajcienazw produktów,
Ciekawostki o biedronkach.
Zapoznanie zbudową i cyklem rozwojowym biedronki na podstawie filmu edukacyjnego„Biedronka”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=Mcx_JLGNhnc
Biedronkinależą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np.:motyl).
Zabawa plastyczna „Biedronki na wiosennej łące”.
Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Biedronki nawiosennej łące – praca plastyczna krok po kroku”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=Z4zPnydiFz8
Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.
Do tejzabawy przygotujcie sobie szyfonową chustkę. Proszę, aby rodzic wypowiadałzdania. Jeśli dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, porusza chustką nadgłową. Jeżeli stwierdzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.
Czy to prawda, czy to fałsz? Gdy odgadniesz, sygnał dasz. - Konikpolny w wodzie gra. - Żaba dwiegłowy ma. -Biedroneczki są w kropeczki. - Motylemają ciepłe czapeczki. - Stokrotkajest czerwona. - Ważka jestwiększa niż wrona…
Dodatkowe karty pracy: kolorowanki, dominosylabowe, liczebniki porządkowe. https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Biedronka-1.pdf https://drive.google.com/file/d/1U714o_HxbU0dpXt18ZNnRkzVNtAKnXba/view https://drive.google.com/file/d/1tPbJCxmsgrfV6ycWU00Z3047Ov6GmU0K/view
Miłej pracy!!!
JĘZYKANGIELSKI 14.05.2020r.
Hello!
Kontynuujemytemat- „Good night”- „dobranoc”.
1. Powtarzamypiosenkę z nazwami czynności z poniedziałkowych zajęć: https://drive.google.com/file/d/1oA3X70C9jx5G3gBlpRKUqqhij5Qb4G9K/view?usp=sharing
2. Powtarzamydrugą piosenkę (tę z Piotrusiem Panem): https://drive.google.com/file/d/19NlVeIl-GCCpMZhx_dgxr1oGJPnLEIOO/view?usp=sharing
Śpiewamydwa razy. Prosimy dziecko, aby jednocześnie wskazywało odpowiednie części ciała
3. Spoglądamyz dzieckiem na obrazek z książki: https://drive.google.com/file/d/1d-t-ZhjveN9qUXUCCX-y2VMPBha0HoOc/view?usp=sharing
Prosimydziecko, aby nazwało ubrania (jest to powtórka, ale jeśli dziecko nie będziepamiętać, pomagamy, podpowiadając słówko, a następnie powtarzamy zadanie, tymrazem dziecko nazywa wszystkie ubrania samodzielnie):
a hat- kapaleusz https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hat
trousers- spodnie https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=trousers
a T-shirt- koszulka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=T-shirt
Pytamydziecko o ich kolor: What colour are they? – Green.
Następnieprosimy dziecko, żeby wskazywało odpowiednie części ciała. Możemy wykorzystać
Face- twarz https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=face
Eyes- oczy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=eyes
Ears- uszy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ears
Arms- ręce https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=arms
Hands- dłonie https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hands
Legs- nogi https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=legs
Jeślimacie Państwo możliwość wydruku, to dziecko może wykonać kolejne zadanie.Wycina brakujące części ciała i ubrania z karty pracy. Nakleja je na cieniu.Nazywa każdy z naklejanych elementów podczas naklejania (hands- dłonie, legs-nogi, trousers- spodnie hat- głowa).
Elementydo naklejenia: https://drive.google.com/file/d/1wR22P28CGNw2wKOCfmfdEiH-EFj10nIN/view?usp=sharing
And that’s all for today! Goodbye!
15.05.2020r.(PIĄTEK) „WIOSENNAŁĄKA”
Ćwiczenia w karcie pracy.
Dzieci,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 43. Odszukajcie na obrazkuukryte zwierzęta. Nazwijcie je i powiedzcie dlaczego trudno było je odszukać.Następnie obejrzyjcie obrazki i posłuchajcie nazwy produktów otrzymywanych zroślin zielnych.
Wycieczka na łąkę.
Kochani,jest piękna pogoda. Wybierzcie się na wycieczkę na łąkę wspólnie z rodzicami irodzeństwem.
Waszymzadaniem jest: -poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa na zajęciach, - opisywanieich rzeczywistego wyglądu, -obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów, -obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie, - oglądaniewybranych roślin lub zwierząt przez lupę, - zbieranieznanych roślin w celu wykonania zielnika.
Zachęcam dopodzielenia się wrażeniami z wycieczki. Porozmawiajcie z rodzicami na temat: - Co wam sięnajbardziej podobało? Co zainteresowało lub zdziwiło? - Conajbardziej chciałybyście zapamiętać? - Jakiegokoloru było na łące najwięcej?
Przygotujcierośliny do suszenia: ułóżcie je na osobnych kartkach, nakryjcie drugą kartką iułóżcie między strony grubej książki. Po włożeniu wszystkich roślin należyobciążyć książkę i pozostawić do wyschnięcia na około
Aktywne słuchanie muzyki Antoniego Vivaldiego „Czterypory roku. Wiosna”.
Do tejzabawy potrzebne będą: duży zielony kawałek materiału, kolorowy papier,nożyczki.
Przedszkolaki,wytnijcie różne kwiaty z kolorowego papieru i ułóżcie je na dużym zielonymkawałku materiału. Podczas zabawy przyjmijcie rolę wiosennego wiatru, którypojawił się nad majową łąką. Chwyćcie kawałek materiału i unoście go w górę.
Ilustrujciemuzykę następującym ruchem: - fragmentwykonany głośno: poruszajcie materiałem w taki sposób, aby kwiatki podskakiwaływysoko, - fragmentwykonany cicho: delikatnie poruszajcie materiałem, w taki sposób, aby kwiatkipodskakiwały -powtórzenie czynności z punktu 1: wolno poruszajcie się w prawą stronę, -powtórzenie czynności z punktu 2: poruszajcie się w lewą stronę, połóżciemateriał na podłodze.
Improwizujcieruchy wiatru, biegając po pokoju zgodnie z charakterem muzyki. Połóżcie się nadywanie,
Link donagrania: https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss
Dodatkowe karty pracy: kolorowanki, plątaninkiliterowe, ćwiczenia grafomotoryczne. https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Motyl-1.pdf https://drive.google.com/file/d/1MU1rn5KeDNrk0pMGOLlj3sTdg49xjYFT/view http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/szablon/grafomotoryka-szablon-biedronki-cb.pdf
Miłej pracy!!!
RELIGIA 15.05.2020r.
TEMAT: KAPŁAN NAŚLADUJE JEZUSA DOBREGO PASTERZA.
Niech będzie pochwalony JezusChrystus
https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8
Pan Jezus Dobry Pasterz
Pamiętamy już, że takim DobrymPasterzem jest Pan Jezus. Przypomni nam o tym wiersz.
Wiersz
Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze. Pan kocha swe stado i tęskni do niego, Gdy choć jedna owca ze stada ubędzie, Pójdzie za nią w góry, pójdzie na urwiska, Pasterz nie zostawi stada bez opieki, Kochajmy więc wszyscy naszego Pasterza,
W Niedzielę Dobrego Pasterza wszczególny sposób modlimy się za kapłanów, którzy teraz tu na ziemi https://www.youtube.com/watch?v=dpK4GTr9F4Y (od 3:40)
Aby zostać księdzem młodzi chłopcywstępują do SEMINARIUM. To szczególne miejsce gdzie ucząsię, pracują, mieszkają i wspólnie sięmodlą.
Tak wygląda seminarium Rzeszowskie: https://server278705.nazwa.pl/galeria-2/nggallery/galeria/wsd-rzeszow
Chłopcy przygotowujący się do byciakapłanem to klerycy, którzy odpowiedzieli „tak” na zaproszenie Pana Jezusa: https://www.youtube.com/watch?v=sztWPIuKqmI
Modlitwa za kapłanów
Pomódlmy się za wszystkich księży,kleryków „Litanią do Matki Bożej”: |