Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza TeresyFiutowskiej „Podwórkowa awantura”.
Kura gdacze,kaczka kwacze – goni kuręmokrą raczej. Gęś teżsyczy, kogut pieje. Gwałtu! Rety!Co się dzieje? Ryczy krowa,świnia kwiczy, a indyk sięrozindyczył. Kot myszgoni, głośno miauczy. - Dośćawantur! Już wystarczy! Tak pies Burekgłośno szczeka i jużsłychać go z daleka. Koza meczy: mee, mee,mee… - Czegopsisko mądrzy się? Dla ochłody– wiadro wody poleją nagłowy, brody! Wyszły zmody awantury! A sio, gęsi,a sio, kury! – Powiedziała,co wiedziała, białą brodąpokiwała, pochyliłanisko rogi. - Cisza!Spokój! Zejść mi z drogi! Awantura sięskończyła, bo ta kozagroźna była.
Przedszkolaki!Uważnie słuchałyście wiersza? Spróbujcie odpowiedzieć na pytania! - Którezwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze? - Jakiezwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?
Czyzwróciłyście uwagę na odgłosy, jakie wydawały zwierzęta? Zapraszam doskorzystania z gry dla dzieci „Pomyśl i kliknij – odgłosy zwierząt domowych”.
Link do gry: https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw
Opowieść ruchowa przy muzyce „Wycieczka na wieś”.
Proszę, abyrodzic czytał opowiadanie i pokazywał odpowiednie ruchy, zadaniem dzieci jestich odtwarzanie.
Nadeszławiosna. Na wsi jest zielono i radośnie. (Dzieci maszerują za rodzicem w rytmienagrania wesołej melodii). Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar.Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki.(Rodzic wymienia nazwy zwierząt, dzieci naśladują ich charakterystyczneodgłosy). Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu domu mają swojegniazdo. (Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie w rytmiegrzechotki poruszają się za rodzicem, naśladując charakterystyczne ruchy iklekot bociana). Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie na nim zboże.Zamieniamy się w trawy i kłosy zbóż. (Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche dźwiękigrzechotki. Na hasło: rośniemy, dźwięki stają się
Link donagrania „Radosna melodia”: https://www.youtube.com/watch?v=ttVnXfbdUAY
„Długi, krótki” – ćwiczenia w mierzeniuodległości.
Zachęcam dozabawy. Bawcie się wspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Wykorzystajcie do niejmały dywan i linijkę.
· Mierzenieszerokości dywanu stopa za stopą. Dziecko mierzy szerokośćdywanu, stawiając stopę przed stopę (palce jednej stopy dotykają - Dlaczego wyszły wamróżne wyniki? - Czy wasze stopy sąjednakowej wielkości?
· Mierzeniedługości dywanu krokami. Dziecko mierzy długość dywanu krokami, któregłośno liczy. - Dlaczego wyszły wam różne wyniki? - Z czym jest związana długość waszych kroków? (Zewzrostem)
· Pokazlinijki, miarki krawieckiej. Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.
Ćwiczenia w karcie pracy.
Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 7. Ada i Olek zastanawiają się,która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Pokolorujcietasiemki. Dokończcie rysować kurczęta według wzoru. Pokolorujcie trzeciekurczątko licząc od prawej strony.
Zabawy na świeżym powietrzu.
Zachęcam dozabaw ruchowych na świeży powietrzu.
Ćwiczeniarównowagi. W staniujednonóż – przekładanie piłeczki z ręki do ręki pod kolanem wzniesionej nogi.Dzieci ćwiczą stojąc,
Zabawabieżna „Jaskółki”. Na ziemipołóżcie szarfy rozłożone w kółeczka. W każdym kółeczku (gniazdku) stoi dziecko(jaskółka). Na sygnał jaskółki wylatują z gniazd i krążą w różnych kierunkach.Na zawołanie: Burza – jaskółkiwracają do swoich gniazd.
Zachęcamrównież do zabaw ruchowych z piosenką „Dwa przysiady, obrót, skok!”.
Link dopiosenki: https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY
Ćwiczenia w karcie pracy.
Kochani!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 8. Pokolorujcie jednakowo puzzleze zdjęciami dorosłych zwierząt i puzzle ze zdjęciami ich dzieci. Nazwijciemamy i ich dzieci. Następnie przeczytajcie samodzielnie
Zachęcam doobejrzenia bajki „Szukam mamy – nauka zwierząt, dzieci zwierząt”.
Link do bajki: https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
Ćwiczenia gimnastyczne.
Czas nagimnastykę z wykorzystaniem wideo treningów dla dzieci „Ćwiczenia ruchowe dladzieci.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds
Ćwiczenia w karcie pracy.
Dzieci, jeślimacie chęć, wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby,
Miłej pracy!!!
RELIGIA15.04.2020r.
TEMAT: CIESZYMY SIĘ, ŻE JEZUSZMARTWYCHWSTAŁ. Niech będzie pochwalony JezusChrystus
Przedkilkoma dniami świętowaliśmy niezwykłe wydarzenie – Zmartwychwstanie PanaJezusa. Wiemy już,
Dlatego zaśpiewajmy razem z Kacprem „Bóg nie umarł, Jezus żyje”: https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE
PrzyjacielePana Jezusa byli bardzo smutni po Jego śmierci, również wiele kobiet, które znałyPana Jezusa. Wśród nich Maria Magdalena. Ona to bardzo wcześnie rano pobiegłado grobu Jezusa. I jej smutek jeszcze się pogłębił. Kamień od grobu byłodsunięty, a ciała Jezusa w nim nie było. Z żalu zaczęła płakać….
Ale wróćmy do początku. Co takniezwykłego wydarzyło się w tamtych dniach w Jerozolimie. Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw
JĘZYKANGIELSKI 15.04.2020r.
Hello!
Niedawno skończyły się Święta Wielkanocne, dlatego dziśpowtórzymy sobie wszystko, co już o nich wiemy
1. Zaczynamy od przypomnienia sobie wielkanocnychsłówek przy pomocy zabawy interaktywnej, którą już znamy: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter
2. Następnie powtarzamy sobie znaną nam już piosenkęo zajączku:
3. A teraz czas na coś nowego! Przed nami dziś nowapiosenka. Zobaczycie w niej znów skaczące zajączki :)
W piosence pojawiają się trzy czasownikiopisujące sposób skakania hop- podskocz (na jednej nodze),
Oglądamy filmik i słuchamy piosenkę, potemuruchamiamy ją jeszcze raz i wykonujemy odpowiednie czynności (śpimy jakzajączki, a potem skaczemy odpowiednio), następnie słuchamy jeszcze raz ipróbujemy śpiewać
Tekst i tłumaczenie piosenki:
And that’s all for today-I to tyle na dziś! Bye, bye!
Joanna Mikołajczyk |