GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 15.04.2020r. (ŚRODA) „TYLE STÓP, TYLE KROKÓW”

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza TeresyFiutowskiej „Podwórkowa awantura”.

 

Kura gdacze,kaczka kwacze –

goni kuręmokrą raczej.

Gęś teżsyczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety!Co się dzieje?

Ryczy krowa,świnia kwiczy,

a indyk sięrozindyczył.

Kot myszgoni, głośno miauczy.

- Dośćawantur! Już wystarczy!

Tak pies Burekgłośno szczeka

i jużsłychać go z daleka.

Koza meczy:

mee, mee,mee…

- Czegopsisko mądrzy się?

Dla ochłody– wiadro wody

poleją nagłowy, brody!

Wyszły zmody awantury!

A sio, gęsi,a sio, kury! –

Powiedziała,co wiedziała,

białą brodąpokiwała,

pochyliłanisko rogi.

- Cisza!Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura sięskończyła,

bo ta kozagroźna była.

 

Przedszkolaki!Uważnie słuchałyście wiersza? Spróbujcie odpowiedzieć na pytania!

- Którezwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?

- Jakiezwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?

 

Czyzwróciłyście uwagę na odgłosy, jakie wydawały zwierzęta? Zapraszam doskorzystania z gry dla dzieci „Pomyśl i kliknij – odgłosy zwierząt domowych”.

 

Link do gry:

https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

 

 

Opowieść ruchowa przy muzyce „Wycieczka na wieś”.

 

Proszę, abyrodzic czytał opowiadanie i pokazywał odpowiednie ruchy, zadaniem dzieci jestich odtwarzanie.

 

Nadeszławiosna. Na wsi jest zielono i radośnie. (Dzieci maszerują za rodzicem w rytmienagrania wesołej melodii). Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar.Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki.(Rodzic wymienia nazwy zwierząt, dzieci naśladują ich charakterystyczneodgłosy). Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu domu mają swojegniazdo. (Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie w rytmiegrzechotki poruszają się za rodzicem, naśladując charakterystyczne ruchy iklekot bociana). Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie na nim zboże.Zamieniamy się w trawy i kłosy zbóż. (Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche dźwiękigrzechotki. Na hasło: rośniemy, dźwięki stają się
coraz głośniejsze, dziecipowoli wstają). Na łące pojawiają się zające. Małe zajączki chcą się bawić.Chowają się
w trawie. Widać ich duże uszy. (Charakterystyczny dźwięk grzechotkizachęca do podskoków – dzieci naśladują ruchy zajączków. Ponownie słychaćnagranie wesołej melodii). W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichyotwierają się do słoneczka. (Unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się do słońcakielichy kwiatów).
Za domem jest sad. Przez chwile odpoczniemy w cieniu drzew,słuchając świergotu ptaków. (Dzieci kładą się
na plecach, umieszczają ręce naprzeponie i miarowo oddychają).

 

Link donagrania „Radosna melodia”:

https://www.youtube.com/watch?v=ttVnXfbdUAY

 

 

„Długi, krótki” – ćwiczenia w mierzeniuodległości.

 

Zachęcam dozabawy. Bawcie się wspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Wykorzystajcie do niejmały dywan i linijkę.

 

·       Mierzenieszerokości dywanu stopa za stopą.

Dziecko mierzy szerokośćdywanu, stawiając stopę przed stopę (palce jednej stopy dotykają
pięty drugiejstopy) i głośno liczy.

- Dlaczego wyszły wamróżne wyniki?

- Czy wasze stopy sąjednakowej wielkości?

 

·       Mierzeniedługości dywanu krokami.

Dziecko mierzy długość dywanu krokami, któregłośno liczy.

- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

- Z czym jest związana długość waszych kroków? (Zewzrostem)

 

·       Pokazlinijki, miarki krawieckiej.

Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 7. Ada i Olek zastanawiają się,która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Pokolorujcietasiemki. Dokończcie rysować kurczęta według wzoru. Pokolorujcie trzeciekurczątko licząc od prawej strony.

 

 

Zabawy na świeżym powietrzu.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych na świeży powietrzu.

 

Ćwiczeniarównowagi.

W staniujednonóż – przekładanie piłeczki z ręki do ręki pod kolanem wzniesionej nogi.Dzieci ćwiczą stojąc,
na przemian, na lewej nodze lub na prawej nodze.

 

Zabawabieżna „Jaskółki”.

Na ziemipołóżcie szarfy rozłożone w kółeczka. W każdym kółeczku (gniazdku) stoi dziecko(jaskółka). Na sygnał jaskółki wylatują z gniazd i krążą w różnych kierunkach.Na zawołanie: Burza – jaskółkiwracają do swoich gniazd.

 

Zachęcamrównież do zabaw ruchowych z piosenką „Dwa przysiady, obrót, skok!”.

 

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Kochani!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 8. Pokolorujcie jednakowo puzzleze zdjęciami dorosłych zwierząt i puzzle ze zdjęciami ich dzieci. Nazwijciemamy i ich dzieci. Następnie przeczytajcie samodzielnie
lub z pomocą rodzicanazwy zwierząt. Odszukajcie wśród naklejek ich zdjęcia i naklejcie je pododpowiednimi wyrazami.

 

Zachęcam doobejrzenia bajki „Szukam mamy – nauka zwierząt, dzieci zwierząt”.

 

Link do bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Czas nagimnastykę z wykorzystaniem wideo treningów dla dzieci „Ćwiczenia ruchowe dladzieci.
Mały sportowiec w domu”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieci, jeślimacie chęć, wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby,
cz. 2, s. 68. Przeczytajcie tekst samodzielnie lub z pomocąrodzica. Odszukajcie zdjęcia zwierząt i naklejcie je
w odpowiednich miejscach.

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

RELIGIA15.04.2020r.

 

 

TEMAT: CIESZYMY SIĘ, ŻE JEZUSZMARTWYCHWSTAŁ.

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Przedkilkoma dniami świętowaliśmy niezwykłe wydarzenie – Zmartwychwstanie PanaJezusa. Wiemy już,
że Pan Jezus zmartwychwstał czyli żyje, bo chociaż umarłpowstał żywy z grobu. W koszyczku wielkanocnym przypomina nam o Nim baranek zchorągiewką.

 

Dlatego zaśpiewajmy razem z Kacprem „Bóg nie umarł, Jezus żyje”:

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

 

 

PrzyjacielePana Jezusa byli bardzo smutni po Jego śmierci, również wiele kobiet, które znałyPana Jezusa. Wśród nich Maria Magdalena. Ona to bardzo wcześnie rano pobiegłado grobu Jezusa. I jej smutek jeszcze się pogłębił. Kamień od grobu byłodsunięty, a ciała Jezusa w nim nie było. Z żalu zaczęła płakać….

 

Ale wróćmy do początku. Co takniezwykłego wydarzyło się w tamtych dniach w Jerozolimie. Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw

 

 

Praca w podręczniku – temat41

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 15.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Niedawno skończyły się Święta Wielkanocne, dlatego dziśpowtórzymy sobie wszystko, co już o nich wiemy
i nauczymy się nowej piosenki :)

 

1.   Zaczynamy od przypomnienia sobie wielkanocnychsłówek przy pomocy zabawy interaktywnej, którą już znamy:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter

 

 

2.   Następnie powtarzamy sobie znaną nam już piosenkęo zajączku:

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc&fbclid=IwAR1-Le6zinG8JJxZBQL-gTFwUoQl34NW_DW3iSWk4_-C85TQLkAvK1plEu0

 

 

3.   A teraz czas na coś nowego! Przed nami dziś nowapiosenka. Zobaczycie w niej znów skaczące zajączki :)

 

W piosence pojawiają się trzy czasownikiopisujące sposób skakania hop- podskocz (na jednej nodze),
jump- skacz (na obunogach) i skip przeskocz (z nogi na nogę). Zajączki za każdym razem skaczą taksamo,
ale dzieci mogą skakać odpowiednio do znaczenia słów.

 

Oglądamy filmik i słuchamy piosenkę, potemuruchamiamy ją jeszcze raz i wykonujemy odpowiednie czynności (śpimy jakzajączki, a potem skaczemy odpowiednio), następnie słuchamy jeszcze raz ipróbujemy śpiewać
(bez naśladowania zajączków), a potem ostatni raz-jednocześnie próbujemy śpiewać i naśladować
ruch zajączków.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BRjsyzbvqsc&fbclid=IwAR2XDxouzX_yxyW03CSSuzxLRO-3weZ14bwE4Txno5zK3K3efSeCl0x4FA4

 

Tekst i tłumaczenie piosenki:

 

See the bunnies sleeping

 Till it's nearly noon

Shall we wake them

 with a Merry tune

 They're so still

Are they ill?

Wake up little bunnies

Hop little bunnies

Hop hop hop

Hop hop hop

Hop hop hop

 Hop little bunnies

Hop hop hop

 Hop hop hop

 Hop little bunnies

 Hop hop hop

 Hop hop hop

 Hop hop hop

Hop little bunnies

Hop hop hop

 Hop hop hop

 

 See the bunnies sleeping

Till it's nearly noon

Shall we wake them

with a Merry tune

They're so still

Are they ill

Wake up little bunnies

 Jump little bunnies

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

 Jump little bunnies

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

Jump little bunnies

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

Jump Jump Jump

 Jump little bunnies

 Jump Jump Jump

 Jump Jump Jump

 

See the bunnies sleeping

 Till it's nearly noon

 Shall we wake them

 with a Merry tune

They're so still

Are they ill

Wake up little bunnies

 Skip little bunnies

Skip Skip Skip

 Skip Skip Skip

Skip Skip Skip

 Skip little bunnies

Skip Skip Skip

 Skip Skip Skip

Skip little bunnies

Skip Skip Skip

 Skip Skip Skip

Skip Skip Skip

Skip little bunnies

 Skip Skip Skip

 Skip Skip Skip

Widzę śpiące zajączki

Aż do wczesnego popołudnia

Zbudzimy je?

Wesołym dźwiękiem?

Są tak spokojne

Czyżby były chore?

Zbudźcie się zajączki!

Podskakujcie małe zajączki

hop, hop, hop

Hop hop hop

Hop hop hop

Podskakujcie małe zajączki

hop, hop, hop

Hop hop hop

Podskakujcie małe zajączki

hop, hop, hop

Hop, hop, hop

hop, hop, hop

Podskakujcie małe zajączki

hop, hop, hop

Hop, hop, hop

 

Widzę śpiące zajączki

Aż do wczesnego popołudnia

Zbudzimy je?

Wesołym dźwiękiem?

Są tak spokojne

Czyżby były chore?

Zbudźcie się zajączki!

Skaczcie małe zajączki

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie małe zajączki

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie małe zajączki

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie małe zajączki

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

Skaczcie, skaczcie, skaczcie

 

Widzę śpiące zajączki

Aż do wczesnego popołudnia

Zbudzimy je?

Wesołym dźwiękiem?

Są tak spokojne

Czyżby były chore?

Zbudźcie się zajączki!

Przeskakujcie małe zajączki

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie małe zajączki

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie małe zajączki

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

Przeskakujcie, przeskakujcie, przeskakujcie

 

 

And that’s all for today-I to tyle na dziś!

Bye, bye!

 

Joanna Mikołajczyk