15.06.2020r.(PONIEDZIAŁEK) „ZNAKI NA PLACU ZABAW”
Ćwiczenia logorytmiczne.
Przedszkolaki,wykonujcie ruchy wymienione w rymowance, powtarzając tekst za rodzicem.
Zrób do przodu cztery kroki i rozejrzyj się na boki. Tupnij nogą raz i dwa bo zabawa nadal trwa. Teraz w lewo jeden krok, przysiad i do góry skok. Zrób do góry kroki trzy, by koledze otrzeć łzy. Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć. Wkoło obróć się raz – dwa, skacz jak piłka: hop – sa – sa. Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki. Gdy się zmęczysz, poleż sobie, w przód wyciągnij nogi obie.
Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Zabawy napodwórku”.
Był sobie ogród, o który nikt nigdynie dbał. Zapuszczony, dziki ogród pełen niebezpiecznych zasadzek, a w nimgórki, dołki, wysypiska gruzu, kamieni – Wszystko gotowe, to chyba można! –odpowiedział Rysiek. Dzieci ostrożnie poruszyły furtką,odciągnęły skobelek – plac zabaw był otwarty! I zaczęła się zabawa! W miarę jaksłońce wędrowało w górę, przybywało dzieci. Ustawiały się kolejki dozjeżdżalni, huśtawek i karuzeli. W piaskownicach zrobiło się tłoczno, naszczęście miejsca i piasku starczyło dla wszystkich chętnych. Starsze dziecipilnowały porządku. Jeden z chłopców rozpędził się i chciał wjechać przezfurtkę na rowerze. Dziewczynka prowadziła pieska nasmyczy. Gdy otwierała furtkę, Zosia zagrodziła jej drogę. – Z pieskiem niewejdziesz! – Ale on jest grzeczny! A w piaskownicy nikt się z nikim niekłócił, nikt nikogo nie popychał. Cicho pracowały małe koparki, wywrotki,ciężarówki, spychacze i walce. – Co robicie? – spytała Zosia. – Budujemy nowyplac zabaw dla naszych zabawek! – odpowiedziały dzieci.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Co sięstało z zaniedbanym ogrodem? - Jakwygląda plac po przeróbce? - Czego niewolno było na placu? Gdzie to było zapisane? W jaki sposób? - Ktopilnował porządku?
Planowanie znaków mówiących o tym, co można robić,a czego nie można na placu przedszkolnym. Np.:
-przekreślony obrazek psa – nie wprowadzamy psów na plac, - przekreślonazłamana gałązka – nie niszczymy roślin, - dwojedzieci uśmiechniętych – młodsze i starsze – bawimy się wspólnie
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami– trening fitness dla dzieci część 2”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4
Wykonanie papierowego ślimaka. Zachęcam dowykonania papierowego ślimaka – zabawki z wykorzystaniem filmu edukacyjnego„Ślimaki z papieru”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=4bf3m81I3U4
Miłej pracy!!!
JĘZYKANGIELSKI Hello! Dzisiejszy temat to „On holiday”- na wakacjach. Poznamydziś nazwy miejsc, które można odwiedzić w czasie wakacji i nie tylko. 1. Rozpoczynamy zajęcia od powtórzenia wakacyjnejpiosenki. Dzieciom, którymśpiewanie idzie już dobrze, uruchamiamy wersję karaoke: Nagranie, wersja zesłowami: https://drive.google.com/file/d/1V19cki7tSWDo-DMl9dcw59Ikn60U4kz7/view?usp=sharing
Wersja karaoke: https://drive.google.com/file/d/1Udu0iQlNyKrN9GbohwTaUmQqOPXH8zNx/view?usp=sharing
2. Wprowadzamy nowe słówka przy wykorzystaniu kartobrazkowych. Aby wprowadzić element zabawy kart obrazkowe układamy obrazkiem,skierowanym do dołu. Dziecko może spróbować odgadnąć, co kryje się na kartach.Następnie dziecko pojedynczo odsłania karty i powtarza trzykrotnie nazwękażdego słówka (można wykorzystać w tym celu nagrania ze słownika, do którychlinki podaję poniżej).
Karty obrazkowepochodzą z bloga Pomysły przy tablicy i zawierają stronę tytułową. Podzielonesą na dwie części. Strony tytułowej- nr 1 nie drukujemy.
Część 1: https://drive.google.com/file/d/1BDUSDb8xZ7zG_uRy555zPYLf6KgxxXok/view?usp=sharing
Część 2: https://drive.google.com/file/d/1-NF9MtpIsVuaEzUSZQLh1Qm00ZffuuNB/view?usp=sharing
Wprowadzanesłowa to: a beach- plaża https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=beach a waterpark- park wodny https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=water+park a zoo- zoo https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=zoo a funfair- wesołe miasteczko https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=funfair an aquarium- akwarium, oceanarium https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=aquarium a park- park https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=park an ice rink- lodowisko https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice+rink a swimming pool- basen https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=swimming+pool a theatre- teatr https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=theatre a restaurant- restauracja https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=restaurant 3. A teraz utrwalamy poznane słówka. Pierwsza zabawautrwalająca polega na ukryciu przez rodzica za swoimi plecami dwóch obrazków.Rodzic wyciąga obrazki na przemian, a zadaniem dziecka jest ich odpowiednienazwanie. Aby było zabawniej i ciekawiej dla dziecka, warto kilkukrotniepokazać ten sam obrazek (dzięki temu łatwiej będzie również zapamiętać jegonazwę) lub zamienić obrazki za plecami i wyciągnąć obrazek z innej strony niżdo tej pory.
4. Zabawa ruchowa. Dziecko układa obrazki w różnychmiejscach w pokoju. Rodzic podaje nazwę obrazka lub odtwarza ją ze słownika.Zadaniem dziecka jest podbiegnięcie do odpowiedniego obrazka i dotknięciego.
And that’s all for today! Goodbye! JoannaMikołajczyk
16.06.2020r. (WTOREK) „PRZYJACIEL Z PODWÓRKA”
Słuchanie wiersza J. Kaczanowskiej „Przyjaciel”.
Nie musisz mieć przyjaciół stu, nie musisz mieć dziesięciu, wystarczy, byś jednego miał, a to już wielkie szczęście. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto nigdy nie zawiedzie, a poznasz go bo z tobą jest, gdy coś się nie powiedzie. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto zawsze cię zrozumie, gdy dobrze jest - to cieszy się, gdy źle – pocieszyć umie.
Rozmowa na temat wiersza.
- Kogo możnanazwać przyjacielem? - Co toznaczy, że przyjaciel nigdy nie zawiedzie? - Czy macieprzyjaciela?
Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy piosence „Podajmy sobie ręce”. Link dopiosenki. https://www.youtube.com/watch?v=cMy4IUmZVKU
Słuchanie opowiadania D. Wawiłow „Chcę miećprzyjaciela”.
Przedszkolaki,wysłuchajcie uważnie opowiadania. Link donagrania. https://www.youtube.com/watch?v=SfMCatGmJ3Q
Rozmowa na temat opowiadania.
- Kogochciała mieć Julka? - Czy Kasiai Dominika zostały przyjaciółkami Julki? Dlaczego? - W codziewczynki bawiły się na podwórku? - CzyGrzesiek zachowywał się grzecznie na podwórku? - Czypowinno się wykorzystywać swoją siłę w stosunku do słabszych? - Co robiłaJulka z Mikołajem? - DlaczegoMikołaj nie chciał dłużej jeździć z Julką na rowerze? - Kto zostałprzyjacielem Julki? - Coznajdowało się na podwórku?
Ćwiczenia gimnastyczne.
Czas nagimnastykę! Zachęcam do zabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Wf dladzieci online– Trening dla twojego dziecka Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg
Rozmowa na temat zachowania się względemnieznajomych zaczepiających dzieci, np.: na podwórku.
Słuchaniewiersza J. Karaszewskiego „Nie wolno”.
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie, kto to jest znajomy, a kto obcym jest. Ze znajomym można bawić się, rozmawiać, ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać! Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi, że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi. Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
- Czypowinniśmy rozmawiać z nieznajomym, jeżeli kuszą nas zabawką, słodyczami? - Czypowinniśmy o tym powiedzieć rodzicom? - Copowinniście zrobić, gdy ktoś znajomy zachowuje się dziwnie? (Przedszkolaki,pamiętajcie, że jeżeli spotka was kiedyś taka sytuacja, powinniście powiadomićo tym rodziców).
Dodatkowe karty pracy: dyktanda graficzne (zakodowaneobrazki), dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, ćwiczenia grafomotoryczne.
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dyktanda/dyktando-graficzne-motyl-01-symetria.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dyktanda/dyktando-graficzne-14x11-rybka.pdf
https://drive.google.com/file/d/0B3BPmJXf4bgBekdja01BWk8yWXM/view
https://mamotoja.pl/pub/gry_i_zabawy/cyferki/odejmowanie_motyle_2.pdf
Miłej pracy!!! JĘZYKANGIELSKI Hello! Kontynuujemy temat „On holiday”- na wakacjach. Utrwalamy nazwymiejsc, które można odwiedzić w czasie wakacji i nie tylko. 1. Rozpoczynamy od powtórzenia słówek. Kartyobrazkowe są ułożone obrazkiem skierowanym ku dołowi. Dziecko odsłania jepojedynczo i podaje ich nazwy. Każdą z nazw powtarza trzykrotnie. Jeślidziecko, nie pamięta którejś z nazw, rodzic podpowiada lub odtwarza nagraniewymowy ze słownika (wykorzystujemy karty obrazkowe i linki z poprzednichzajęć).
2. Kolejna zabawa utrwalająca nazywa się „The chain”.Układamy w linii karty obrazkowe obrazkiem skierowanym ku dołowi. Karty należyułożyć w taki sposób, aby słówka najtrudniejsze dla dziecka znajdowały się napoczątku, a słówka najłatwiejsze na końcu. Wyjaśniamy dziecku, że jego zadaniemjest zapamiętanie, jak najdłuższego łańcucha słów. Odsłaniamy pierwszą kartę.Dziecko nazywa widoczne na niej słówko i zapamiętuje. Następnie pierwszą kartęzasłaniamy. Odsłaniamy drugą kartę. Zadaniem dziecka jest nazwanie zarównopierwszego obrazka (z pamięci), jak też drugiego obrazka, który jestodsłonięty. Zasłaniamy drugi obrazek. Kontynuujemy grę dopóki dziecko niezapamięta całego łańcucha słów. Można również podzielić karty na dwie części izamiast jednego bardzo długiego łańcucha, poprosić dziecko o zapamiętaniedwóch, krótszych.
3. Gra memory. Drukujemy drugi zestaw kartobrazkowych. Mieszamy je i układamy obrazkami skierowanymi do dołu. Zadaniepolega na odsłanianiu dwóch obrazków. Należy je nazwać po angielsku. Jeśli sątakie same, mówimy „the same” i zatrzymujemy parę. Jeśli są różne, mówimy„different” i odkładamy dokładnie w to samo miejsce, na którym leżały wcześniejobrazkiem skierowanym ku dołowi. Najlepiej grać w dwie osoby i wybierać kartyna przemian. Zwycięża ta osoba, która zdobyła więcej kart.
Have fun! Goodbye! Joanna Mikołajczyk
17.06.2020r. (ŚRODA) „GDZIE MIESZKA PANDA?”
Słuchanie wiersza „Chiny” Ł. Dębskiego.
W zoo w Pekinie panda o pięknym imieniu Wanda, mawiała do gości: - Chiny nazwane są Państwem Środka, znajdował się pępek świata. że też papierowe pieniądze. zazwyczaj się nie kąpali, wydzielał śmierdzący smrodek, mył ciało w prywatnej wannie, i zerkał na zegar na ścianie. najwięcej z wszystkich na świecie. Gdyby ustawić ich w rzędzie, gdzieś na Księżycu swój koniec.
Rozmowa na temat wiersza.
- O jakimkraju opowiada wiersz? - Jakinaczej nazywane są Chiny? - Jakiezwierzę nosi imię Wanda? - Cowynaleźli Chińczycy? - Jaki wpływna świat miały wynalazki przytoczone w wierszu? - Ile naświecie jest chińczyków?
Zachęcam doćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu dla dzieci „Ćwiczenia dlaprzedszkolaków z szarfą”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=NQe94DKDZnY
Poznawanie ciekawostek na temat pand.
Przedszkolaki,panda jest narodowym zwierzęciem Chin, a nawet głównym bohaterem bajki.Nazywana jest inaczej niedźwiedziem bambusowym, a to dlatego, że to właśniebambus jest jej przysmakiem. Codziennie musi zjeść od 12 do 40 kg pędów iliści, czyli prawie dwa razy tyle, ile waży każdy
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Panda – Encyklopedia zwierząt dla dzieci”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=-R8fs1NXH40
RELIGIA 17.06.2020
TEMAT: WYCHWALAMY BOGA MODLITWĄ IŚPIEWEM. Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus Modlitwa
Jest też z nami Pan Bóg – widzi nasi słyszy. Przywitajmy Go modlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”, bardzo,bardzo Cię kochamy
Co to znaczy wychwalać Boga? Obejrzyj film „Na czym polegamodlitwa?” https://www.youtube.com/watch?v=RA6NvmKNW2U Możemy wychwalać Boga słowem, czylimodlić się. Możemy także chwałę Bogu wyśpiewać – wtedy czynimy to za pomocą pieśni(piosenek) i to też będzie naszą modlitwą. https://www.youtube.com/watch?v=WNcB5eRqLKw
Muzyka w kościele Będąc w kościele, na pewnosłyszeliście śpiew i muzykę. Organy – instrument, w którympowietrze przepływa przez piszczałki i wy-dobywa z nich dźwięki. Na organachgra organista. Ten instrument pomaga nam w śpiewie. – Jakie inne instrumentywidzieliście i słyszeliście w kościele? W kościele słychać często chórparafialny. Chór to grupa ludzi, którzy potrafią pięknie śpiewać. Grupę dzieci, które śpiewają wkościele, nazywamy scholą. Bardzo ważne jest, by śpiewać w czasie Mszyśw. razem ze wszystkimi. Święty Augustyn powiedział nawet, że ten, kto śpiewa,modli się podwójnie.
Praca z podręcznikiem. – wykonaj zadania w temacie 50
Szczęść Boże J JĘZYKANGIELSKI Hello! Pozostajemy w temacie „On holiday”- na wakacjach. Wykonujemykolejne, nowe zabawy utrwalające słownictwo. 1. Rozpoczynamy od powtórzenia słówek przy pomocyzabawy z poprzednich zajęć „The chain”. Wykorzystujemy karty obrazkowe z zajęćz dnia 15.06. Układamy w linii karty obrazkowe obrazkiemskierowanym ku dołowi. Karty należy ułożyć w taki sposób, aby słówkanajtrudniejsze dla dziecka znajdowały się na początku, a słówka najłatwiejszena końcu. Wyjaśniamy dziecku, że jego zadaniem jest zapamiętanie, jaknajdłuższego łańcucha słów. Odsłaniamy pierwszą kartę. Dziecko nazywa widocznena niej słówko i zapamiętuje. Następnie pierwszą kartę zasłaniamy. Odsłaniamydrugą kartę. Zadaniem dziecka jest nazwanie zarówno pierwszego obrazka (zpamięci), jak też drugiego obrazka, który jest odsłonięty. Zasłaniamy drugiobrazek. Kontynuujemy grę dopóki dziecko nie zapamięta całego łańcuch słów.Można również podzielić karty na dwie części i zamiast jednego bardzo długiegołańcucha, poprosić dziecko o zapamiętanie dwóch, krótszych. 2. Gra kaboom. Jest to bardzo zabawna gra, wymagaminimum dwóch uczestników. Gramy, wykorzystując podwójny zestaw kartobrazkowych oraz dodając do nich karty „kaboom”. Wycięte karty wrzucamy dopudełeczka lub koszyczka. Uczestnicy gry losują karty z zamkniętymi oczami.Karty można wyciągać tak długo, dopóki nie trafi się na kartę z napisem„Kaboom”. Jeśli wyciągnięty zostanie obrazek, należy go nazwać po angielsku(jeśli dziecko dość dobrze pamięta już słówka, można również wprowadzić zasadę,że obrazek można zatrzymać, tylko jeśli podało się jego poprawną nazwę). Powyciągnięci karty kaboom, do losowania kart, podchodzi drugi uczestnik gry. Gratoczy się do czasu aż skończą się karty obrazkowe. Wówczas każdy z uczestnikówliczy swoje karty, zwycięża ten, który ma ich więcej. Grę można powtórzyć dwukrotnie. Karty kaboom: https://drive.google.com/file/d/1bAmxH1PPyxw0fASUaS9dxJPWhcwwQ5QW/view?usp=sharing (najlepiej wydrukować około 10 kart)
Ponieważ obydwie zabawy są dość czasochłonne,na tym kończymy dzisiejsze zajęcia. Have fun! Bye, bye! Joanna Mikołajczyk
18.06.2020r. (CZWARTEK) „KENIA – SŁONECZNA KRAINASŁONI”
Poznawanie ciekawostek o Kenii.
Przedszkolaki,Kenijska flaga składa się z trzech kolorów: czarnego, czerwonego z białymikrawędziami i zielonego. Na środku poziomej flagi znajduje się czerwona, białai czarna tarcza Maasai. Tarcza Maasai jest
Słuchanie opowiadania „Elmer” D. McKee.
Było sobie raz stado słoni. Słoni młodych, słonistarych, słoni wysokich, chudych i pyzatych. Słoni takich i owakich. Każdy znich był inny, ale wszystkie były szczęśliwe i wszystkie miały ten sam kolor.Wszystkie oprócz słonia o imieniu Elmer. Elmer był inny. Elmer był w kratkę.Był żółty - Dzień dobry, Elmer! Elmer za każdym razem uśmiechał się i odpowiadał: - Dzień dobry! Po długiej wędrówce Elmer znalazł wreszcie to,czego szukał. Był to duży krzew. Cały pokryty soczystymi owocami w kolorzesłoniowym! Elmer chwycił krzew, zaczął nim potrząsać z całych sił i trząsł takdługo, aż wszystkie owoce pospadały na ziemię. Wtedy Elmer położył się nagrzbiecie i zaczął się turlać – w tę i z powrotem. Potem chwycił kiść owoców - Dzień dobry słoniu! Elmer uśmiechał się do każdego i odpowiadał: - Dzień dobry! – zadowolony, że nikt go nierozpoznał. Kiedy Elmer dołączył do stada, słonie stały w ciszy. Żaden z nich gonie rozpoznał, gdy próbował przecisnąć się do środka stada. Po chwili Elmerpoczuł, ze coś jest nie tak. Tylko co? Rozejrzał się dookoła: ta sama dżungla,to samo błękitne niebo, ta sama deszczowa chmura, która pojawia się od czasu doczasu, i te same znajome słonie. Elmer przyjrzał im się dokładnie. Słonie stałyzupełnie nieruchomo. Elmer nigdy wcześniej nie widział ich takich. Im dłużejpatrzył na poważne i ciche zwierzęta, tym bardziej chciało mu się śmiać. Wreszcienie wytrzymał. Uniósł trąbę i ryknął z całej siły: Buuu! Słonie aż podskoczyłyi poprzewracały się z wrażenia. - O rety! – mówiły. Wtedy zobaczyły, jak Elmerskręca się ze śmiechu. - Elmer – powtarzały. – To musi być Elmer! Izaczęły się śmiać tak mocno, jak nigdy przedtem. Kiedy tak się śmiały, lunąłdeszcz. Krople deszczu zaczęły zmywać z małego słonia sok owocowy i kolorowakratka znów stawała się widoczna. - Och, Elmer…- westchnął stary słoń. – Zewszystkich twoich dowcipów, ten był najlepszy! - Nie trzeba było czekać, żeby pokazał nam swojeprawdziwe oblicze. Od dziś będziemy obchodzić Dzień Elmera – dodał inny słoń. –Raz w roku pomalujemy się na kolorowo, a Elmer na kolor słoniowy. I tak właśnierobią słonie. Jednego dnia w roku przyozdabiają się i paradują. Jeśli tego dniazdarzy ci się zobaczyć słonia w kolorze słoniowym, możesz być pewien, że toElmer.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Kim byłElmer? Co wyróżniało go spośród innych słoni? - Jak Elmerczuł się w swojej grupie? - Copostanowił zrobić słoń, by wyglądać jak inne słonie? - Czy Elmerbył szczęśliwy, gdy zmienił swój kolor? Dlaczego? - Jak zwierzętaprzyjęły „nowego słonia? - W jakisposób słoń odzyskał swój prawdziwy kolor? - Na jakipomysł wpadły słonie? - DlaczegoElmer był wyjątkowym słoniem? - Czy dobrzejest się wyróżniać, być innym? - Dlaczegokażdy z nas jest wyjątkowy? - Pod jakimwzględem?
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Słonie – Encyklopedia zwierząt dla dzieci”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=aFBiLlG72yg
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu dla dzieci „Zabawy ruchowe dlaprzedszkolaków na powietrzu”. Link do filmu. https://www.youtube.com/watch?v=Rk8AgX6iVOY&t=68s
Dodatkowe karty pracy: układanie wyrazów z liter, czytankaobrazkowa, porównywanie liczb.
http://www.przedszkole9.gniezno.pl/wp-content/uploads/2020/05/uk%C5%82adanie-wyraz%C3%B3w.jpg
http://www.przedszkole9.gniezno.pl/wp-content/uploads/2020/04/695e29302caeafc79997ffe2ecb85658.jpg
http://www.przedszkole9.gniezno.pl/wp-content/uploads/2020/04/0c00950db8bf103941e64ad4d9922f23.jpg
Miłej pracy!!!
JĘZYKANGIELSKI Hello! Kontynuujemy temat „On holiday”- na wakacjach. Będziemy dziśgrać w grę planszową. 1. Rozpoczynamy od zabawy ruchowej. Obrazki rozłożonesą w pokoju w różnych miejscach. Dziecko przemieszcza się swobodnie po pokojudopóki rodzic nie powie „Stop”. Wówczas dziecko zatrzymuje się, podnosiobrazek, który jest najbliżej niego podaje nazwę i zanosi rodzicowi.Kontynuujemy zabawę do czasu, aż wszystkie obrazki zostaną pozbierane. 2. Zabawa „Hide and Seek” według pomysłu z blogaPomysły Przy Tablicy. Gramy w parach, wykorzystując poniższe materiały: Plansza z miejscami (potrzebne dwie) itygrysek: https://pomyslyprzytablicy.files.wordpress.com/2016/04/hide-and-seek.pdf Jedna osoba chowa tygrysa,umieszczając w różnych miejscach (kładącna obrazkach, przedstawiających poszczególne miejsca, które odwiedzamy podczaswakacji lub ferii)– druga osoba “szuka” ukrytego tygrysa, podając nazwy rożnychmiejsce. Oczywiście, nie wolno spoglądaćna planszę drugiego gracza! Następnie wymieniamy się rolami. Grę powtarzamykilkukrotnie.
3. Prosimy dziecko, aby narysowałomiejsce lub miejsca, do których chciałoby się wybrać w wakacje. Po wykonaniurysunku, prosimy, aby nazwało te miejsca po angielsku.
And that’s all for today! Goodbye!
19.06.2020r. (PIĄTEK) „ZWIERZĘTA ZE SŁONECZNEJKRAINY”
Bogactwo Afryki tkwi w jej różnorodności – praca zmateriałem źródłowym.
Przedszkolaki,chciałabym dowiedzieć się jeszcze więcej o ciekawych afrykańskich zwierzętach.Słyszałam, że słonie świetnie pływają, a węch mają czulszy od psa. A do czegosłuży im trąba i ogromne uszy? Czy to prawda, że słonie chodzą na palcach imają dobrą pamięć. Gepard to najszybsze zwierzę na Ziemi. A może wiecie, któreze zwierząt zajada się liśćmi akacji, a gdy się chce napić, musi szerokorozstawić nogi? Po co bawoły całymi dniami przesiadują w błocie? Jak i gdzie tosprawdzić? Pomóżcie mi. (proszę, abyrodzic zadbał, by czasopisma, atlasy o zwierzętach, encyklopedie były w zasięguręki dziecka).
Pomocneodpowiedzi:
- Słońafrykański jest największym i najcięższym zwierzęciem lądowym świata.Jednocześnie potrafi się poruszać bardzo cicho, bo chodzi na palcach. Stopy służątakże do wybijania rytmu – komunikacji. Uszy pełnią rolę wentylatorówchłodzących ciało. Najważniejsza jest trąba. Służy do picia, polewania sięwodą, wyrywania kępek trawy, powitań. - Gepardjest najszybszym zwierzęciem świata. Długi ogon służy do utrzymania równowagipodczas pogoni. Dzięki temu, że nie chowa pazurów, może mocno trzymać siępodłoża i błyskawicznie przyśpieszyć lub dokonać nieoczekiwanego zwrotu.Gepardy jako jedyne wielkie koty nie ryczą, natomiast wydają inne dźwiękipodobne do ćwierkania, szczekania, syczenia, mruczenia. -Lew tonajwiększy afrykański kot. Jego głośny ryk można usłyszeć - Żyrafajest wysoka jak dom. Żeby się napić, musi szeroko rozstawić przednie nogi ipochylić nisko długą szyję. Jej przysmakiem są liście akacji. Umaszczenieżyrafy składa się z ciemnych łat barwy pomarańczowej, kasztanowej, brązowejbądź prawie czarnej. Przedzielają je jasne włosy koloru białego bądź kremowego.Te barwy to kamuflaż dla żyrafy ukrywającej się wśród cienia drzew i traw. - Bawołyto potężne zwierzęta przypominające bydło. Żyją stadnie, gromadząc się wokółwody. Kąpią się w błocie – chronią się w ten sposób przed komarami i chłodząciało. Mają duże zakrzywione do góry rogi.
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Dzikie zwierzęta – nauka dzikich zwierząt dladzieci po Polsku”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM&t=2s
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Zabawy na powietrzu dla małychsportowców”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=y4cMHneVqxE
Afrykańskie zwierzęta – praca plastyczna.
Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Lew z rolki”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=ZpHcxksoUvE
Dodatkowe karty pracy: ćwiczenia grafomotoryczne,dodawanie
https://www.medianauka.pl/karty/karta020.pdf
https://www.medianauka.pl/karty/karta019.pdf
Miłej pracy!!!
RELIGIA 19.06.2020
TEMAT: ŚPIEWAMY PANU BOGU. Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus Modlitwa
Jest też z nami Pan Bóg – widzi nasi słyszy. Przywitajmy Go modlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”.
Dzisiaj będziemy dziękować Bogu zacały rok pracy katechetycznej,
Mamnadzieję, że włączyliście się do wspólnego śpiewu. Pozdrawiam Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus |