GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 15.06.2020r.-19.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „ZNAKI NA PLACU ZABAW” „PRZYJACIEL Z PODWÓRKA” „GDZIE MIESZKA PANDA?” „KENIA – SŁONECZNA KRAINA SŁONI” „ZWIERZĘTA ZE SŁONECZNEJ KRAINY”

15.06.2020r.(PONIEDZIAŁEK)

„ZNAKI NA PLACU ZABAW”

 

Ćwiczenia logorytmiczne.

 

Przedszkolaki,wykonujcie ruchy wymienione w rymowance, powtarzając tekst za rodzicem.

 

Zrób do przodu cztery kroki

i rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa

bo zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

przysiad i do góry skok.

Zrób do góry kroki trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć.

Wkoło obróć się raz – dwa,

skacz jak piłka: hop – sa – sa.

Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

w przód wyciągnij nogi obie.

 

Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Zabawy napodwórku”.

 

Był sobie ogród, o który nikt nigdynie dbał. Zapuszczony, dziki ogród pełen niebezpiecznych zasadzek, a w nimgórki, dołki, wysypiska gruzu, kamieni
i śmieci. Tu i ówdzie rosły drzewa, które aż prosiły się o dobrego ogrodnika.Gałęzie uschnięte, połamane, sterczały niebezpiecznie na wszystkie strony
i zaczepiały przechodniów, strasząc podrapaniem. Wszędzie bujnie rozpleniły sięróżne krzaki, a najgęściej – te kolczaste. Dzikie jeżyny, dzika róża, akacje,tarnina. Był to  pełen chrustu raj dla drapichrustów! Aż pewnego dniapojawił się wysoki płot, który szczelnie ogrodził dziki ogród. Zza płotudochodziły odgłosy pracy potężnych maszyn budowlanych. Trwało to aż do maja,gdy wysoki płot rozebrano, zastępując go niskim, kolorowym płotkiem ogrodowym.Na  słupie przy  furtce zamykanej na skobelek wisiała tabliczka znapisem: UWAGA! PRACE BUDOWLANE. WSTĘP WZBRONIONY! A nad furtką napis:PLAC  ZABAW z dopiskiem: ZAPRASZAMY OD 1 CZERWCA.Przez te kilka miesięcyplac zmienił się nie do poznania. Wyparowały sterty gruzu, kamieni i wysypiskaśmieci. Zniknęły górki i dołki, przystrzyżono kolczaste krzaki. Drzewa,starannie okrzesane, nie straszyły już połamanymi gałęziami i suchymi konarami.Korony drzew, do niedawna rozczochrane i postrzępione, otrzymały nową fryzurę.Jakby wyszły prosto z salonu fryzjerskiego. Z wdzięczności za zainteresowanie
i opiekę, drzewa okryły się zielonymi liśćmi i pachnącymi kwiatami. Bujnie rozkwitłybiałe i liliowe bzy. Wokół kolczastych akacji roiło się od pszczół. Zbierałyaromatyczny nektar na miód akacjowy. W ostatnich dniach maja trwały praceporządkowe. Spychacz równał teren. Koparka wielką łyżką drążyła dół napiaskownicę. Jedna wywrotka przywiozła i wysypała piasek do piaskownicy. Innarozsypywała żwir na alejkach, po których jeździł walec. Gdy plac był jużwyrównany, piaskownica napełniona piaskiem, a żwir na alejkach ubity, przyjechałyciężarówki z zabawkami ogrodowymi. Panowie
w kombinezonach wyładowali z ciężarówek mnóstwo kolorowych części. Postawiliczęści na placu, wzięli w ręce duże klucze i wielkimi śrubami poskręcali częściw całość. Na oczach dzieci stawały na placu drabinki, domki ogrodowe,zjeżdżalnie, huśtawki, karuzele i ławeczki. Gdy panowie skończyli montażzabawek, osadzili je głęboko w ziemi, żeby się nie poprzewracały. A potem zesłupa przy furtce zdjęli napis: PRACE BUDOWLANE i przykręcili tablicę znapisem: REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW.Pierwszego czerwca była piękna,słoneczna pogoda. Prawie jak w lecie. Powietrze przesycał aromat kwiatówakacji. A gdy kwitną akacje, niedługo wakacje! Z placyku zabaw zniknęły maszynybudowlane i ciężarówki. Odjechali też panowie w kombinezonach. W słońcubłyszczały nowiutkie zabawki ogrodowe. Zjeżdżalnie zachęcały do zjazdów.Drabinki kusiły do wspinaczki. Huśtawki, czekając na dzieci, same lekkokołysały się na wietrze. Karuzele nie mogły się doczekać, kiedy ktoś zacznie jeobracać. Piaskownice zapraszały do budowy zamków z piasku
i stawiania babek. A dzieci stały onieśmielone przed furtką i podziwiaływspaniały widok. – Jak myślisz, można wejść? – zapytał Michał. 

– Wszystko gotowe, to chyba można! –odpowiedział Rysiek. 

Dzieci ostrożnie poruszyły furtką,odciągnęły skobelek – plac zabaw był otwarty! I zaczęła się zabawa! W miarę jaksłońce wędrowało w górę, przybywało dzieci. Ustawiały się kolejki dozjeżdżalni, huśtawek i karuzeli. W piaskownicach zrobiło się tłoczno, naszczęście miejsca i piasku starczyło dla wszystkich chętnych. Starsze dziecipilnowały porządku. Jeden z chłopców rozpędził się i chciał wjechać przezfurtkę na rowerze.
– Ej, ty, zatrzymaj się! – zawołał Michał. – Na rowerach nie wolno! – A kto mizabroni? – opierał się chłopiec. – Ja, bo znam regulamin! Zobacz – na tablicyobrazek – przekreślony rower! To znaczy, że na placu zabaw nie wolno jeździć narowerze! A dlaczego? Dlatego, bo nie wolno, bo  łatwo kogoś potrącić! –tłumaczył Michał. – Jeśli chcesz jeździć, to nie tutaj,
a jeśli chcesz się bawić na placu, to postaw rower przy ogrodzeniu. 

Dziewczynka prowadziła pieska nasmyczy. Gdy otwierała furtkę, Zosia zagrodziła jej drogę. – Z pieskiem niewejdziesz! – Ale on jest grzeczny!
– upierała się dziewczynka. – Może i grzeczny, ale są dzieci, które boją siępsów. A poza tym – może nabrudzić. – No to posprzątam! – Z pieskiem nie wolno,widzisz ten obrazek? Zosia pokazała rysunek przekreślonego psa.
– Piesek  poczeka za furtką! Dwaj chłopcy kopali piłkę. – Hola, hola!
– zawołała Zosia. – Chcecie grać w takim tłumie? Nie ma mowy! Grajcie tam,gdzie jest pusto, najlepiej na boisku! Na plac zabaw wjeżdżał chłopiec na wózkuinwalidzkim, z nogą w gipsie. – Uwaga, uwaga, bo jedzie łamaga!
– krzyknął jeden z piłkarzy, wspinając się na drzewo. – Słuchaj no
– krzyknęła Zosia – uważaj, co mówisz! Tak, tak, nie śmiej się, dziadku,
z cudzego wypadku! Tobie też może się coś przytrafić! W tym momencie gałąźdrzewa złamała się i chłopiec spadł na ziemię. – Au, boli! – jęczał,rozcierając bolący pośladek. – Twoje szczęście, że nic sobie nie uszkodziłeś!Ale złamałeś gałąź i złamałeśzakaz!  Zosia pokazała rysunek na tablicy. –Nie wolno niszczyć roślin! A teraz nie płacz, nic się nie stało! Lepiej pomóżosobie niepełnosprawnej, która nie miała takiego szczęścia! Chłopiec dołączyłdo grupy dzieci pchającej wózek inwalidzki. Razem podtoczyli wózek podhuśtawkę. – Inwalida huśta się bez kolejki! – zawołali. – Nie jestem inwalidą.Za miesiąc zdejmą mi gips! – To za miesiąc nie będziesz inwalidą. Ale terazjesteś! Pomogli chłopcu z nogą w gipsie wsiąść na huśtawkę i huśtali godelikatnie, by przypadkiem nie spadł i nie złamał sobie czegoś jeszcze. A potemposadzili go na karuzeli i kręcili, ale nie za szybko, tak, by nie zakręciło musię w głowie. Tymczasem na zjeżdżalni zrobił się okropny bałagan. Dziecinawzajem się popędzały, zjeżdżały jedno za drugim, popychały się albo próbowaływchodzić pod górę tam, gdzie inne jechały w dół. – Tak nie wolno! Wchodzi siępo drabince, a zjeżdżalnią tylko się zjeżdża! – zawołał Adaś, gdy jedno zdzieci uparło się wchodzić po pochylni. Razem z Zosią szybko zaprowadziliporządek na placu zabaw. 

A w piaskownicy nikt się z nikim niekłócił, nikt nikogo nie popychał. Cicho pracowały małe koparki, wywrotki,ciężarówki, spychacze i walce. – Co robicie? – spytała Zosia. – Budujemy nowyplac zabaw dla naszych zabawek! – odpowiedziały dzieci. 

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

- Co sięstało z zaniedbanym ogrodem?

- Jakwygląda plac po przeróbce?

- Czego niewolno było na placu? Gdzie to było zapisane? W jaki sposób?

- Ktopilnował porządku?

 

Planowanie znaków mówiących o tym, co można robić,a czego nie można na placu przedszkolnym. Np.:

 

-przekreślony obrazek psa – nie wprowadzamy psów na plac,

- przekreślonazłamana gałązka – nie niszczymy roślin,

- dwojedzieci uśmiechniętych – młodsze i starsze – bawimy się wspólnie
z młodszymi.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami– trening fitness dla dzieci część 2”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

Wykonanie papierowego ślimaka.

Zachęcam dowykonania papierowego ślimaka – zabawki z wykorzystaniem filmu edukacyjnego„Ślimaki z papieru”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=4bf3m81I3U4

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dzisiejszy temat to „On holiday”- na wakacjach. Poznamydziś nazwy miejsc, które można odwiedzić w czasie wakacji i nie tylko.

1.   Rozpoczynamy zajęcia od powtórzenia wakacyjnejpiosenki.

Dzieciom, którymśpiewanie idzie już dobrze, uruchamiamy wersję karaoke:

Nagranie, wersja zesłowami: https://drive.google.com/file/d/1V19cki7tSWDo-DMl9dcw59Ikn60U4kz7/view?usp=sharing

 

Wersja karaoke: https://drive.google.com/file/d/1Udu0iQlNyKrN9GbohwTaUmQqOPXH8zNx/view?usp=sharing

 

2.   Wprowadzamy nowe słówka przy wykorzystaniu kartobrazkowych. Aby wprowadzić element zabawy kart obrazkowe układamy obrazkiem,skierowanym do dołu. Dziecko może spróbować odgadnąć, co kryje się na kartach.Następnie dziecko pojedynczo odsłania karty i powtarza trzykrotnie nazwękażdego słówka (można wykorzystać w tym celu nagrania ze słownika, do którychlinki podaję poniżej).

 

Karty obrazkowepochodzą z bloga Pomysły przy tablicy i zawierają stronę tytułową. Podzielonesą na dwie części. Strony tytułowej- nr 1 nie drukujemy.

 

Część 1:

https://drive.google.com/file/d/1BDUSDb8xZ7zG_uRy555zPYLf6KgxxXok/view?usp=sharing

 

Część 2:

https://drive.google.com/file/d/1-NF9MtpIsVuaEzUSZQLh1Qm00ZffuuNB/view?usp=sharing

 

Wprowadzanesłowa to:

a beach- plaża

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=beach

a waterpark- park wodny

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=water+park

a zoo- zoo

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=zoo

a funfair- wesołe miasteczko

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=funfair

an aquarium- akwarium, oceanarium

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=aquarium

a park- park

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=park

an ice rink- lodowisko

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice+rink

a swimming pool- basen

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=swimming+pool

a theatre- teatr

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=theatre

a restaurant- restauracja

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=restaurant

3.   A teraz utrwalamy poznane słówka. Pierwsza zabawautrwalająca polega na ukryciu przez rodzica za swoimi plecami dwóch obrazków.Rodzic wyciąga obrazki na przemian, a zadaniem dziecka jest ich odpowiednienazwanie. Aby było zabawniej i ciekawiej dla dziecka, warto kilkukrotniepokazać ten sam obrazek (dzięki temu łatwiej będzie również zapamiętać jegonazwę) lub zamienić obrazki za plecami i wyciągnąć obrazek z innej strony niżdo tej pory.

 

4.   Zabawa ruchowa. Dziecko układa obrazki w różnychmiejscach w pokoju. Rodzic podaje nazwę obrazka lub odtwarza ją ze słownika.Zadaniem dziecka jest podbiegnięcie do odpowiedniego obrazka i dotknięciego. 

 

And that’s all for today!

Goodbye!

JoannaMikołajczyk

 

 

16.06.2020r. (WTOREK)

„PRZYJACIEL Z PODWÓRKA”

 

Słuchanie wiersza J. Kaczanowskiej „Przyjaciel”.

 

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy, byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go bo z tobą jest,

gdy coś się nie powiedzie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

gdy dobrze jest - to cieszy się,

gdy źle – pocieszyć umie.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

- Kogo możnanazwać przyjacielem?

- Co toznaczy, że przyjaciel nigdy nie zawiedzie?

- Czy macieprzyjaciela?

 

Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy piosence „Podajmy sobie ręce”.

Link dopiosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=cMy4IUmZVKU

 

Słuchanie opowiadania D. Wawiłow „Chcę miećprzyjaciela”.

 

Przedszkolaki,wysłuchajcie uważnie opowiadania.

Link donagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=SfMCatGmJ3Q

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

- Kogochciała mieć Julka?

- Czy Kasiai Dominika zostały przyjaciółkami Julki? Dlaczego?

- W codziewczynki bawiły się na podwórku?

- CzyGrzesiek zachowywał się grzecznie na podwórku?

- Czypowinno się wykorzystywać swoją siłę w stosunku do słabszych?

- Co robiłaJulka z Mikołajem?

- DlaczegoMikołaj nie chciał dłużej jeździć z Julką na rowerze?

- Kto zostałprzyjacielem Julki?

- Coznajdowało się na podwórku?

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Czas nagimnastykę! Zachęcam do zabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Wf dladzieci online– Trening dla twojego dziecka
w domu”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg

 

Rozmowa na temat zachowania się względemnieznajomych zaczepiających dzieci, np.: na podwórku.

 

Słuchaniewiersza J. Karaszewskiego „Nie wolno”.

 

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,

kto to jest znajomy, a kto obcym jest.

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,

ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,

że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków

lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

- Czypowinniśmy rozmawiać z nieznajomym, jeżeli kuszą nas zabawką, słodyczami?

- Czypowinniśmy o tym powiedzieć rodzicom?

- Copowinniście zrobić, gdy ktoś znajomy zachowuje się dziwnie?

(Przedszkolaki,pamiętajcie, że jeżeli spotka was kiedyś taka sytuacja, powinniście powiadomićo tym rodziców).

 

Dodatkowe karty pracy: dyktanda graficzne (zakodowaneobrazki), dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, ćwiczenia grafomotoryczne.

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dyktanda/dyktando-graficzne-motyl-01-symetria.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dyktanda/dyktando-graficzne-14x11-rybka.pdf

 

https://drive.google.com/file/d/0B3BPmJXf4bgBekdja01BWk8yWXM/view

 

https://mamotoja.pl/pub/gry_i_zabawy/cyferki/odejmowanie_motyle_2.pdf

 

https://42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_9147a62e53e648a2ab767bb439308e32.pdf

 

Miłej pracy!!!

JĘZYKANGIELSKI

Hello!

Kontynuujemy temat „On holiday”- na wakacjach. Utrwalamy nazwymiejsc, które można odwiedzić w czasie wakacji i nie tylko.

1.   Rozpoczynamy od powtórzenia słówek. Kartyobrazkowe są ułożone obrazkiem skierowanym ku dołowi. Dziecko odsłania jepojedynczo i podaje ich nazwy. Każdą z nazw powtarza trzykrotnie. Jeślidziecko, nie pamięta którejś z nazw, rodzic podpowiada lub odtwarza nagraniewymowy ze słownika (wykorzystujemy karty obrazkowe i linki z poprzednichzajęć).

 

2.   Kolejna zabawa utrwalająca nazywa się „The chain”.Układamy w linii karty obrazkowe obrazkiem skierowanym ku dołowi. Karty należyułożyć w taki sposób, aby słówka najtrudniejsze dla dziecka znajdowały się napoczątku, a słówka najłatwiejsze na końcu. Wyjaśniamy dziecku, że jego zadaniemjest zapamiętanie, jak najdłuższego łańcucha słów. Odsłaniamy pierwszą kartę.Dziecko nazywa widoczne na niej słówko i zapamiętuje. Następnie pierwszą kartęzasłaniamy. Odsłaniamy drugą kartę. Zadaniem dziecka jest nazwanie zarównopierwszego obrazka (z pamięci), jak też drugiego obrazka, który jestodsłonięty. Zasłaniamy drugi obrazek. Kontynuujemy grę dopóki dziecko niezapamięta całego łańcucha słów. Można również podzielić karty na dwie części izamiast jednego bardzo długiego łańcucha, poprosić dziecko o zapamiętaniedwóch, krótszych.

 

3.   Gra memory. Drukujemy drugi zestaw kartobrazkowych. Mieszamy je i układamy obrazkami skierowanymi do dołu. Zadaniepolega na odsłanianiu dwóch obrazków. Należy je nazwać po angielsku. Jeśli sątakie same, mówimy „the same” i zatrzymujemy parę. Jeśli są różne, mówimy„different” i odkładamy dokładnie w to samo miejsce, na którym leżały wcześniejobrazkiem skierowanym ku dołowi. Najlepiej grać w dwie osoby i wybierać kartyna przemian. Zwycięża ta osoba, która zdobyła więcej kart.

 

Have fun!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

17.06.2020r. (ŚRODA)

„GDZIE MIESZKA PANDA?”

 

Słuchanie wiersza „Chiny” Ł. Dębskiego.

 

W zoo w Pekinie panda

o pięknym imieniu Wanda,
co roku w swe urodziny

mawiała do gości: - Chiny

nazwane są Państwem Środka,
i nie jest to żadna plotka,
bo właśnie w Chinach przez lata

znajdował się pępek świata.
To Chińczyk, nie Francuz czy Włoch,
wynalazł liczydło i proch,
i kompas, i papier, i sądzę,

że też papierowe pieniądze.
W dodatku, gdy ludzie biali

zazwyczaj się nie kąpali,
a ich nieumyty przodek

wydzielał śmierdzący smrodek,
pan Chińczyk co dzień starannie

mył ciało w prywatnej wannie,
herbatę pił w porcelanie

i zerkał na zegar na ścianie.
Chińczyków jest – pewnie wiecie –

najwięcej z wszystkich na świecie.
Ile dokładnie to będzie?

Gdyby ustawić ich w rzędzie,
to miałby ten wąż zaskroniec

gdzieś na Księżycu swój koniec.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

- O jakimkraju opowiada wiersz?

- Jakinaczej nazywane są Chiny?

- Jakiezwierzę nosi imię Wanda?

- Cowynaleźli Chińczycy?

- Jaki wpływna świat miały wynalazki przytoczone w wierszu?

- Ile naświecie jest chińczyków?

 

Zachęcam doćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu dla dzieci „Ćwiczenia dlaprzedszkolaków z szarfą”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=NQe94DKDZnY

 

Poznawanie ciekawostek na temat pand.

 

Przedszkolaki,panda jest narodowym zwierzęciem Chin, a nawet głównym bohaterem bajki.Nazywana jest inaczej niedźwiedziem bambusowym, a to dlatego, że to właśniebambus jest jej przysmakiem. Codziennie musi zjeść od 12 do 40 kg pędów iliści, czyli prawie dwa razy tyle, ile waży każdy
z was. Ulubioną roślinę może jeść na śniadanie, obiad, kolację. W zasadzie toje prawie przez cały dzień. Jest mało ruchliwym zwierzęciem. Porusza siępowoli, by niepotrzebnie nie tracić energii. Jak myślicie, dlaczego panda matak charakterystyczne, czarno – białe futro? Natura sprawiła, że futro pandy –białe lub żółtawe z czarnymi obwódkami – pozwala kamuflować się zwierzęciu wpółcieniu bambusowych drzew, a sierść jest także doskonałą ochroną przedzimnem. Pandy nie są szczególnie towarzyskie. Rzadko się komunikują.Najczęściej żyją samotnie. Tylko czasami łączą się w pary. Te sympatycznezwierzęta są zagrożone wyginięciem, dlatego są pod ochroną.

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Panda – Encyklopedia zwierząt dla dzieci”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=-R8fs1NXH40

 

RELIGIA 17.06.2020

 

TEMAT: WYCHWALAMY BOGA MODLITWĄ IŚPIEWEM.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nasi słyszy. Przywitajmy Go modlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”, bardzo,bardzo Cię kochamy
i pragniemy przyjść do Ciebie. Panie Jezu prowadź nas, prowadź nas przez życiaczas”.

 

Co to znaczy wychwalać Boga?

Obejrzyj film „Na czym polegamodlitwa?” https://www.youtube.com/watch?v=RA6NvmKNW2U

Możemy wychwalać Boga słowem, czylimodlić się. Możemy także chwałę Bogu wyśpiewać – wtedy czynimy to za pomocą pieśni(piosenek) i to też będzie naszą modlitwą.

https://www.youtube.com/watch?v=WNcB5eRqLKw

 

Muzyka w kościele

Będąc w kościele, na pewnosłyszeliście śpiew i muzykę.

Organy – instrument, w którympowietrze przepływa przez piszczałki i wy-dobywa z nich dźwięki. Na organachgra organista. Ten instrument pomaga nam w śpiewie. – Jakie inne instrumentywidzieliście i słyszeliście w kościele?

W kościele słychać często chórparafialny. Chór to grupa ludzi, którzy potrafią pięknie śpiewać.

Grupę dzieci, które śpiewają wkościele, nazywamy scholą.

 Bardzo ważne jest, by śpiewać w czasie Mszyśw. razem ze wszystkimi. Święty Augustyn powiedział nawet, że ten, kto śpiewa,modli się podwójnie.

 

Praca z podręcznikiem. – wykonaj zadania w temacie 50

 

Szczęść Boże J

JĘZYKANGIELSKI

Hello!

Pozostajemy w temacie „On holiday”- na wakacjach. Wykonujemykolejne, nowe zabawy utrwalające słownictwo.

1.   Rozpoczynamy od powtórzenia słówek przy pomocyzabawy z poprzednich zajęć „The chain”. Wykorzystujemy karty obrazkowe z zajęćz dnia 15.06.

Układamy w linii karty obrazkowe obrazkiemskierowanym ku dołowi. Karty należy ułożyć w taki sposób, aby słówkanajtrudniejsze dla dziecka znajdowały się na początku, a słówka najłatwiejszena końcu. Wyjaśniamy dziecku, że jego zadaniem jest zapamiętanie, jaknajdłuższego łańcucha słów. Odsłaniamy pierwszą kartę. Dziecko nazywa widocznena niej słówko i zapamiętuje. Następnie pierwszą kartę zasłaniamy. Odsłaniamydrugą kartę. Zadaniem dziecka jest nazwanie zarówno pierwszego obrazka (zpamięci), jak też drugiego obrazka, który jest odsłonięty. Zasłaniamy drugiobrazek. Kontynuujemy grę dopóki dziecko nie zapamięta całego łańcuch słów.Można również podzielić karty na dwie części i zamiast jednego bardzo długiegołańcucha, poprosić dziecko o zapamiętanie dwóch, krótszych.

2.   Gra kaboom. Jest to bardzo zabawna gra, wymagaminimum dwóch uczestników. Gramy, wykorzystując podwójny zestaw kartobrazkowych oraz dodając do nich karty „kaboom”. Wycięte karty wrzucamy dopudełeczka lub koszyczka. Uczestnicy gry losują karty z zamkniętymi oczami.Karty można wyciągać tak długo, dopóki nie trafi się na kartę z napisem„Kaboom”. Jeśli wyciągnięty zostanie obrazek, należy go nazwać po angielsku(jeśli dziecko dość dobrze pamięta już słówka, można również wprowadzić zasadę,że obrazek można zatrzymać, tylko jeśli podało się jego poprawną nazwę). Powyciągnięci karty kaboom, do losowania kart, podchodzi drugi uczestnik gry. Gratoczy się do czasu aż skończą się karty obrazkowe. Wówczas każdy z uczestnikówliczy swoje karty, zwycięża ten, który ma ich więcej.

Grę można powtórzyć dwukrotnie.

Karty kaboom: https://drive.google.com/file/d/1bAmxH1PPyxw0fASUaS9dxJPWhcwwQ5QW/view?usp=sharing

(najlepiej wydrukować około 10 kart)

 

Ponieważ obydwie zabawy są dość czasochłonne,na tym kończymy dzisiejsze zajęcia.

Have fun!

Bye, bye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

18.06.2020r. (CZWARTEK)

„KENIA – SŁONECZNA KRAINASŁONI”

 

Poznawanie ciekawostek o Kenii.

 

Przedszkolaki,Kenijska flaga składa się z trzech kolorów: czarnego, czerwonego z białymikrawędziami i zielonego. Na środku poziomej flagi znajduje się czerwona, białai czarna tarcza Maasai. Tarcza Maasai jest
w Kenii tradycyjnym znakiem, który symbolizuje obronę kraju. Większość krajujest pokryta rezerwatami i parkami. Turyści przyjeżdżają tam, by podziwiaćswobodnie poruszające się dzikie zwierzęta, takie jak lwy, słonie, zebry, żyrafy,gazele, lamparty, gepardy, oraz wypoczywać na wspaniałych plażach z białympiaskiem. W Kenii warto odwiedzić wyjątkowe miejsca, m.in. czternaściewodospadów w Thika, które zaliczane są do najdłuższych
i najbardziej stromych w Afryce. Zamieszkujący te tereny Masajowie słyną zcharakterystycznego skocznego tańca. Tańcząc, podskakują na palcach, zaśpiętami nie dotykają ziemi. Ponadto Kenijczycy słyną na całym świecie zdługodystansowego biegania. Często wygrywają zawody
i maratony, zostają mistrzami świata.

 

Słuchanie opowiadania „Elmer” D. McKee.

 

Było sobie raz stado słoni. Słoni młodych, słonistarych, słoni wysokich, chudych i pyzatych. Słoni takich i owakich. Każdy znich był inny, ale wszystkie były szczęśliwe i wszystkie miały ten sam kolor.Wszystkie oprócz słonia o imieniu Elmer. Elmer był inny. Elmer był w kratkę.Był żółty
i pomarańczowy, czerwony i różowy, fioletowy, niebieski i zielony, czarny
i biały. Elmer zdecydowanie nie był koloru słoniowego. Ale to dzięki Elmerowiinne słonie były radosne. Czasami on żartował z nimi, a czasami to onedowcipkowały z nim. Gdy tylko w stadzie zaczynała się zabawa, wiadomo było, żeto Elmer. Pewnej nocy Elmer nie mógł zasnąć. Zamiast spać, myślał. Myślał otym, że ma już dosyć bycia innym. „Czy ktokolwiek słyszał o słoniu w kratkę? –zastanawiał się. Nic dziwnego, że wszyscy się ze mnie śmieją”. Rankiem, zanimjeszcze inne słonie obudziły się na dobre, Elmer wymknął się cichutkoniezauważony. Kiedy wędrował przez dżunglę, spotkał różne zwierzęta. A one jużz daleka witały go:

- Dzień dobry, Elmer!

Elmer za każdym razem uśmiechał się i odpowiadał:

- Dzień dobry!

Po długiej wędrówce Elmer znalazł wreszcie to,czego szukał. Był to duży krzew. Cały pokryty soczystymi owocami w kolorzesłoniowym! Elmer chwycił krzew, zaczął nim potrząsać z całych sił i trząsł takdługo, aż wszystkie owoce pospadały na ziemię. Wtedy Elmer położył się nagrzbiecie i zaczął się turlać – w tę i z powrotem. Potem chwycił kiść owoców
i wysmarował się sokiem owocowym od stóp po koniuszek trąby. Kiedy skończył, pokolorach: żółtym, pomarańczowym, czerwonym i różowym, fioletowym, niebieskim izielonym, czarnym i białym, nie było śladu, a Elmer wyglądał tak samo, jakkażdy inny słoń. Elmer postanowił więc wrócić do domu. W drodze powrotnej znówmijał różne zwierzęta. A one tym razem witały go słowami:

- Dzień dobry słoniu!

Elmer uśmiechał się do każdego i odpowiadał:

- Dzień dobry! – zadowolony, że nikt go nierozpoznał. Kiedy Elmer dołączył do stada, słonie stały w ciszy. Żaden z nich gonie rozpoznał, gdy próbował przecisnąć się do środka stada. Po chwili Elmerpoczuł, ze coś jest nie tak. Tylko co? Rozejrzał się dookoła: ta sama dżungla,to samo błękitne niebo, ta sama deszczowa chmura, która pojawia się od czasu doczasu, i te same znajome słonie. Elmer przyjrzał im się dokładnie. Słonie stałyzupełnie nieruchomo. Elmer nigdy wcześniej nie widział ich takich. Im dłużejpatrzył na poważne i ciche zwierzęta, tym bardziej chciało mu się śmiać. Wreszcienie wytrzymał. Uniósł trąbę i ryknął z całej siły: Buuu! Słonie aż podskoczyłyi poprzewracały się z wrażenia.

- O rety! – mówiły. Wtedy zobaczyły, jak Elmerskręca się ze śmiechu.

- Elmer – powtarzały. – To musi być Elmer! Izaczęły się śmiać tak mocno, jak nigdy przedtem. Kiedy tak się śmiały, lunąłdeszcz. Krople deszczu zaczęły zmywać z małego słonia sok owocowy i kolorowakratka znów stawała się widoczna.

- Och, Elmer…- westchnął stary słoń. – Zewszystkich twoich dowcipów, ten był najlepszy!

- Nie trzeba było czekać, żeby pokazał nam swojeprawdziwe oblicze. Od dziś będziemy obchodzić Dzień Elmera – dodał inny słoń. –Raz w roku pomalujemy się na kolorowo, a Elmer na kolor słoniowy. I tak właśnierobią słonie. Jednego dnia w roku przyozdabiają się i paradują. Jeśli tego dniazdarzy ci się zobaczyć słonia w kolorze słoniowym, możesz być pewien, że toElmer.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

- Kim byłElmer? Co wyróżniało go spośród innych słoni?

- Jak Elmerczuł się w swojej grupie?

- Copostanowił zrobić słoń, by wyglądać jak inne słonie?

- Czy Elmerbył szczęśliwy, gdy zmienił swój kolor? Dlaczego?

- Jak zwierzętaprzyjęły „nowego słonia?

- W jakisposób słoń odzyskał swój prawdziwy kolor?

- Na jakipomysł wpadły słonie?

- DlaczegoElmer był wyjątkowym słoniem?

- Czy dobrzejest się wyróżniać, być innym?

- Dlaczegokażdy z nas jest wyjątkowy?

- Pod jakimwzględem?

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Słonie – Encyklopedia zwierząt dla dzieci”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=aFBiLlG72yg

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu dla dzieci „Zabawy ruchowe dlaprzedszkolaków na powietrzu”.

Link do filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=Rk8AgX6iVOY&t=68s

 

Dodatkowe karty pracy: układanie wyrazów z liter, czytankaobrazkowa, porównywanie liczb.

 

http://www.przedszkole9.gniezno.pl/wp-content/uploads/2020/05/uk%C5%82adanie-wyraz%C3%B3w.jpg

 

http://www.przedszkole9.gniezno.pl/wp-content/uploads/2020/04/695e29302caeafc79997ffe2ecb85658.jpg

 

http://www.przedszkole9.gniezno.pl/wp-content/uploads/2020/04/0c00950db8bf103941e64ad4d9922f23.jpg

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello!

Kontynuujemy temat „On holiday”- na wakacjach. Będziemy dziśgrać w grę planszową.

1.   Rozpoczynamy od zabawy ruchowej. Obrazki rozłożonesą w pokoju w różnych miejscach. Dziecko przemieszcza się swobodnie po pokojudopóki rodzic nie powie „Stop”. Wówczas dziecko zatrzymuje się, podnosiobrazek, który jest najbliżej niego podaje nazwę i zanosi rodzicowi.Kontynuujemy zabawę do czasu, aż wszystkie obrazki zostaną pozbierane.

2.   Zabawa „Hide and Seek” według pomysłu z blogaPomysły Przy Tablicy. Gramy w parach, wykorzystując poniższe materiały:

Plansza z miejscami (potrzebne dwie) itygrysek: https://pomyslyprzytablicy.files.wordpress.com/2016/04/hide-and-seek.pdf

Jedna osoba chowa tygrysa,umieszczając w różnych miejscach  (kładącna obrazkach, przedstawiających poszczególne miejsca, które odwiedzamy podczaswakacji lub ferii)– druga osoba “szuka” ukrytego tygrysa, podając nazwy rożnychmiejsce.  Oczywiście, nie wolno spoglądaćna planszę drugiego gracza! Następnie wymieniamy się rolami. Grę powtarzamykilkukrotnie.

 

3.   Prosimy dziecko, aby narysowałomiejsce lub miejsca, do których chciałoby się wybrać w wakacje. Po wykonaniurysunku, prosimy, aby nazwało te miejsca po angielsku.

 

And that’s all for today!

Goodbye!

 

 

19.06.2020r. (PIĄTEK)

„ZWIERZĘTA ZE SŁONECZNEJKRAINY”

 

Bogactwo Afryki tkwi w jej różnorodności – praca zmateriałem źródłowym.

 

Przedszkolaki,chciałabym dowiedzieć się jeszcze więcej o ciekawych afrykańskich zwierzętach.Słyszałam, że słonie świetnie pływają, a węch mają czulszy od psa. A do czegosłuży im trąba i ogromne uszy? Czy to prawda, że słonie chodzą na palcach imają dobrą pamięć. Gepard to najszybsze zwierzę na Ziemi. A może wiecie, któreze zwierząt zajada się liśćmi akacji, a gdy się chce napić, musi szerokorozstawić nogi? Po co bawoły całymi dniami przesiadują w błocie? Jak i gdzie tosprawdzić? Pomóżcie mi.

(proszę, abyrodzic zadbał, by czasopisma, atlasy o zwierzętach, encyklopedie były w zasięguręki dziecka).

 

Pomocneodpowiedzi:

 

- Słońafrykański jest największym i najcięższym zwierzęciem lądowym świata.Jednocześnie potrafi się poruszać bardzo cicho, bo chodzi na palcach. Stopy służątakże do wybijania rytmu – komunikacji. Uszy pełnią rolę wentylatorówchłodzących ciało. Najważniejsza jest trąba. Służy do picia, polewania sięwodą, wyrywania kępek trawy, powitań.

- Gepardjest najszybszym zwierzęciem świata. Długi ogon służy do utrzymania równowagipodczas pogoni. Dzięki temu, że nie chowa pazurów, może mocno trzymać siępodłoża i błyskawicznie przyśpieszyć lub dokonać nieoczekiwanego zwrotu.Gepardy jako jedyne wielkie koty nie ryczą, natomiast wydają inne dźwiękipodobne do ćwierkania, szczekania, syczenia, mruczenia.

-Lew tonajwiększy afrykański kot. Jego głośny ryk można usłyszeć
z bardzo daleka. Masywne ciało z czterema potężnymi, silnie umięśnionymiłapami, zakończonymi ostrymi pazurami, wyposażone w silne szczęki, jestdoskonale przystosowane do powalania. W stadzie polują przede wszystkim samice.Lwy uznaje się za zagrożone wyginięciem.

- Żyrafajest wysoka jak dom. Żeby się napić, musi szeroko rozstawić przednie nogi ipochylić nisko długą szyję. Jej przysmakiem są liście akacji. Umaszczenieżyrafy składa się z ciemnych łat barwy pomarańczowej, kasztanowej, brązowejbądź prawie czarnej. Przedzielają je jasne włosy koloru białego bądź kremowego.Te barwy to kamuflaż dla żyrafy ukrywającej się wśród cienia drzew i traw.

- Bawołyto potężne zwierzęta przypominające bydło. Żyją stadnie, gromadząc się wokółwody. Kąpią się w błocie – chronią się w ten sposób przed komarami i chłodząciało. Mają duże zakrzywione do góry rogi.

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Dzikie zwierzęta – nauka dzikich zwierząt dladzieci po Polsku”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM&t=2s

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Zabawy na powietrzu dla małychsportowców”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=y4cMHneVqxE

 

Afrykańskie zwierzęta – praca plastyczna.

 

Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Lew z rolki”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpHcxksoUvE

 

Dodatkowe karty pracy: ćwiczenia grafomotoryczne,dodawanie
i odejmowanie w zakresie 10.

 

https://42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_68110738b03e498bbbe75f11c5fef3ff.pdf

 

https://www.medianauka.pl/karty/karta020.pdf

 

https://www.medianauka.pl/karty/karta019.pdf

 

Miłej pracy!!!

 

RELIGIA 19.06.2020

 

TEMAT: ŚPIEWAMY PANU BOGU.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nasi słyszy. Przywitajmy Go modlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”.

 

Dzisiaj będziemy dziękować Bogu zacały rok pracy katechetycznej,
a pomogą Wam w tym Ksiądz biskup Antoni Długosz i dzieciaki z „Ziarna”.Posłuchajcie
https://www.youtube.com/watch?v=xl20-aM9oek

 

Mamnadzieję, że włączyliście się do wspólnego śpiewu.

Pozdrawiam

 Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus