GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 16.04.2020r. (CZWARTEK) „NA PODWÓRKU”

Zapoznajmysię z wybranymi, popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta:

 

Gdyby kózkanie skakała, toby nóżki nie złamała.

Zapomniałwół, jak cielęciem był.

Koń macztery nogi i tak się potyka.

Pasuje jakwół do karety.

Nie kupujkota w worku.

(proszęrodziców o wyjaśnienie ich znaczenia)

 

Przedszkolaki!Zachęcam do rytmizowania wybranego przysłowia, ilustrowania go ruchem według
dowolnych pomysłów.

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 9. Przyjrzyjcie się obrazkowi i poszukajciena nim śladów zwierząt. Połączcie obrazki zwierząt z ich śladami. Przeczytajciesamodzielnie lub z pomocą rodzica nazwy zwierząt. Naklejcie zdjęcia zwierząt wodpowiednich miejscach.

 

 

Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – „Zagadki”.

 

Kochani!Usiądźcie wygodnie w siadzie skrzyżnym. Posłuchajcie zagadek recytowanych przezrodzica. Powtarzajcie kilka razy za rodzicem kolejne wersy wybranej zagadki wnadanym przez rodzica rytmie. Recytujcie zagadki, równocześnie wykonującustalone gesty.

 

Lubi głośno gdakać,

kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką…(kura)

Naprzemiennie klaszczą, uderzają
w swoje kolana (cała zagadka).

Zakręcony ogonek,

śmieszny ryjek ma

„Chrum, chrum – głośno woła –

kto jedzenie da?”… (świnka)

Wykonują naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi o podłogę, cztery razy klaszczą (cała zagadka).

 

Na przykład łaciate,

w oborze mieszkają.

Pasą się na łąkach,

zdrowe mleko dają… (krowy)

Przechodzą do pozycji stojącej,

wykonują cztery uderzenia o kolana,

wykonują obrót wokół siebie,

wykonują cztery klaśnięcia.

Nie pieje, nie gdacze,

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa.

Jak się nazywa… (kaczka)

Maszerują w miejscu,

 

wykonują ruchy naśladujące pływanie.

Grzebień ma na głowie,

 

swoim głośnym pianiem

wszystkich wczesnym rankiem

budzi na śniadanie… (kogut)

Przechodzą do przysiadu na piętach, wykonują naprzemienne uderzenie:

raz w swoje kolana, następnie
w kolana innej osoby (cała zagadka).

 

Dlautrwalenia wyglądu zwierzątek wiejskich zachęcam do obejrzenia filmuedukacyjnego
„Zwierzęta dla dzieci na wsi”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningów „Zabawy ruchowe dla dzieci”
oraz „Trening dla mamy z dzieckiem z akcesoriami”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=CLFyVB_I0YU

 

 

Podział nazw zwierząt wiejskich na sylaby igłoski.

 

Przedszkolaki!Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby i głoski. Policzcie ile sylab i głosek jestw wyrazach.
Określcie pierwszą i ostatnią głoskę w słowach:

 

sylaby:                            głoski:

ku-ra                                               k-u-r-a

ba-ran                                             b-a-r-a-n

kro-wa                                            k-r-o-w-a

ko-za                                              k-o-z-a

ko-nie                                             k-o-ni-e

by-ki                                               b-y-k-i

ko-ty                                              k-o-t-y

 

 

Zabawa „Co to za zwierzę?”

 

Super zabawadla całej rodziny! Polega na określaniu przez chętną osobę cech danegozwierzęcia,
bez podawania jego nazwy. Zadaniem pozostałych członków rodzinyjest odgadywanie nazw zwierząt.
Np.:

 

To zwierzęma białe pióra, długą szyję i woła: gę, gę (gęś).

To zwierzępilnuje podwórka i mieszka w budzie (pies).

To zwierzęchodzi swoimi ścieżkami i pije mleczko (kot).

To zwierzęznosi jajka i mieszka w kurniku (kura).

 

 

Drogiedzieci! Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica,zastanówcie się i wskażcie
prawidłową odpowiedź:

 

1.    Które z wymienionychzwierząt słynie z pracowitości?

·       Sowa

·       Mrówka

·       Kura

 

2.    Ile miesięcy ma rok?

·       12

·       13

·       6

 

3.    Czyim mieszkaniem jeststajnia?

·       Kury

·       Konie

·       Barany

 

4.    Z czego zrobiony jestPinokio?

·       Zciasta

·       Zporcelany

·       Zdrewna

 

5.    Które zwierzątka znosząjajka?

·       Pies

·       Kura

·       Koń

 

6.    Jakie zwierzątka możemyspotkać na wiejskim podwórku?

·       Słonia

·       Konia

·       Strusia

 

7.    Czym zajmuje sięstomatolog?

·       Leczyzwierzęta

·       Leczyzęby

·       Jestbadaczem mórz

 

8.    Jakie zwierzątka mieszkająw kurniku?

·       Kury

·       Kozy

·       Konie

 

 

Zabawy matematyczne.

 

Wybierz prawidłowąodpowiedź.

 

BILET DO ZOO – 5zł.

BILET DO KINA – 2zł.

 

Adaś ma20zł. Co on może kupić?

2 bilety dozoo i 1 bilet do kina.

3 bilety dozoo i 3 bilety do kina.

1 bilet dozoo i dwa bilety do kina.

 

Napiszdziałanie do zadania.

 

Źrebak ma 3lata, a jego mama o 7 lat więcej. Ile lat ma mama źrebaka?

3 + 7 = 10

 

W kurnikubyło 10 kur, ale 5 z nich wyszła na spacer. Ile kur zostało w kurniku?

10 – 5 = 5

 

Wstaw odpowiedniznak: >, <, =

10......8

7.......7

5.......8

4 +6.......10

 

Uzupełnijtreść zadania do podanego działania.

 

5 + 7 – 2 =10

Ola miałaurodziny. Dostała od mamy 5 balonów, od babci........ Po chwili pękły jej 2balony.
Ile zostało Oli balonów?

 

 

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

 

Przedszkolakijest piękna pogoda. Zachęcam do swobodnych zabaw ruchowych na świeżym powietrzu
z wykorzystaniem „Piosenek i zabaw ruchowych dla dzieci”.

 

Link dopiosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=iQTxHif7Gzg

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby,cz. 2, s. 69. Przeczytajcie zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica. Następniewpiszcie odpowiednie liczby.

 

 

Zabawa plastyczna „Zwierzęta z wiejskiegopodwórka”.

 

Potrzebnebędą: zielona i biała kartka A4, kawałeczek czarnej kartki, klej, nożyczki,ołówek i kolorowe pisaki. Zachęcam do obejrzenia filmu „Prace plastyczne – Krówka”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=cMCzm33L87I

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 16.04.2020r.

 

 

Hello, children!

 

Dziś po raz ostatni zajmujemy się tematem„Easter”!

 

1.    Zaczynamy od powtórzeniasłówek. Zadanie polega na wskazaniu i nazwaniu tylu rzeczy z obrazka,
ile tylkosię zna. Pod obrazkiem znajdują się pytania w języku angielskim na tematobrazka, a na drugiej stronie są ich tłumaczenia oraz odpowiedzi. Jest tozadanie dodatkowe, można je wykonać lub pominąć.

https://drive.google.com/file/d/1aGWvEZmjQNxiDDU0_vnqrcalokDfKeHO/view?usp=sharing

 

Dziecinajprawdopodobniej nazwą następujące elementy obrazka:

 

abasket- koszyczek

abunny- zajączek

alamb- baranek

achick- kurczątka

Easter eggs- pisanki

birds- ptaki

a butterfly- motyl

the Sun- słońce

flowers- kwiaty

a house- dom

atree- drzewo

 

Jeślidziecko nie pamięta wszystkich słówek, można mu pomóc wskazując na dany elementobrazka
i podając pierwszą sylabę w języku angielskim, a w razie koniecznościcałe słówko i prosząc o powtórzenie.

 

 

2.    A teraz nauczymy sięjeszcze jednej piosenki. (Niektóre dzieci mogą pamiętać już tę piosenkę
zpoprzednich lat nauki w nieco innej wersji).

 

Jestto piosenka o małym króliku Piotrusiu- Little Peter Rabbit. Królik ten miałmuchę na nosie, ale zamachał
i mucha odleciała- tak głosi tekst, a w refreniesłyszymy, że królik był mądry (clever).

 

Tekst:

„Little Peter Rabbit had a fly upon his nose,

Little Peter Rabbit had a fly upon his nose,

Little Peter Rabbit had a fly upon his nose,

 So, he flicked andit flew away!

Clever, Clever Peter Rabbit,

Clever, Clever Peter Rabbit,

 Clever, Clever PeterRabbit.“

 

Słuchamypiosenkę po raz pierwszy i oglądamy filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=uA-fDCslkhA&t=4s

 

Następniepróbujemy zaśpiewać. A potem rysujemy i wycinamy lub drukujemy muchę np. taką:

https://drive.google.com/file/d/16A89qJ0ytJQvrSL-SzY8oS3TOhSL0C3A/view?usp=sharing

 

ibawimy się, w królika, który miał muchę na nosie (dziecko jest królkiem, przezpierwsze trzy wersy trzyma papierową muchę na swoim nosie, na dźwięk słów: „Sohe flicked”- macha ręką, na dźwięk słów „and it flew away”- ściąga muchę zeswojego nosa. Podczas refrenu warto się wymienić muchą z kolejną osobą, wówczaszabawa jest lepsza :) Oczywiście cały czas pamiętamy, żeby śpiewać!)

 

 

Wielkanocne piosenki będziemy sobie jeszczeutrwalać. A na dziś to tyle.

Bye, bye!