Zapoznajmysię z wybranymi, popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta:
Gdyby kózkanie skakała, toby nóżki nie złamała. Zapomniałwół, jak cielęciem był. Koń macztery nogi i tak się potyka. Pasuje jakwół do karety. Nie kupujkota w worku. (proszęrodziców o wyjaśnienie ich znaczenia)
Przedszkolaki!Zachęcam do rytmizowania wybranego przysłowia, ilustrowania go ruchem według
Ćwiczenia w karcie pracy.
Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 9. Przyjrzyjcie się obrazkowi i poszukajciena nim śladów zwierząt. Połączcie obrazki zwierząt z ich śladami. Przeczytajciesamodzielnie lub z pomocą rodzica nazwy zwierząt. Naklejcie zdjęcia zwierząt wodpowiednich miejscach.
Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – „Zagadki”.
Kochani!Usiądźcie wygodnie w siadzie skrzyżnym. Posłuchajcie zagadek recytowanych przezrodzica. Powtarzajcie kilka razy za rodzicem kolejne wersy wybranej zagadki wnadanym przez rodzica rytmie. Recytujcie zagadki, równocześnie wykonującustalone gesty.
Dlautrwalenia wyglądu zwierzątek wiejskich zachęcam do obejrzenia filmuedukacyjnego
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningów „Zabawy ruchowe dla dzieci”
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=CLFyVB_I0YU
Podział nazw zwierząt wiejskich na sylaby igłoski.
Przedszkolaki!Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby i głoski. Policzcie ile sylab i głosek jestw wyrazach.
sylaby: głoski: ku-ra k-u-r-a ba-ran b-a-r-a-n kro-wa k-r-o-w-a ko-za k-o-z-a ko-nie k-o-ni-e by-ki b-y-k-i ko-ty k-o-t-y
Zabawa „Co to za zwierzę?”
Super zabawadla całej rodziny! Polega na określaniu przez chętną osobę cech danegozwierzęcia,
To zwierzęma białe pióra, długą szyję i woła: gę, gę (gęś). To zwierzępilnuje podwórka i mieszka w budzie (pies). To zwierzęchodzi swoimi ścieżkami i pije mleczko (kot). To zwierzęznosi jajka i mieszka w kurniku (kura).
Drogiedzieci! Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica,zastanówcie się i wskażcie
1. Które z wymienionychzwierząt słynie z pracowitości? · Sowa · Mrówka · Kura
2. Ile miesięcy ma rok? · 12 · 13 · 6
3. Czyim mieszkaniem jeststajnia? · Kury · Konie · Barany
4. Z czego zrobiony jestPinokio? · Zciasta · Zporcelany · Zdrewna
5. Które zwierzątka znosząjajka? · Pies · Kura · Koń
6. Jakie zwierzątka możemyspotkać na wiejskim podwórku? · Słonia · Konia · Strusia
7. Czym zajmuje sięstomatolog? · Leczyzwierzęta · Leczyzęby · Jestbadaczem mórz
8. Jakie zwierzątka mieszkająw kurniku? · Kury · Kozy · Konie
Zabawy matematyczne.
Wybierz prawidłowąodpowiedź.
BILET DO ZOO – 5zł. BILET DO KINA – 2zł.
Adaś ma20zł. Co on może kupić? 2 bilety dozoo i 1 bilet do kina. 3 bilety dozoo i 3 bilety do kina. 1 bilet dozoo i dwa bilety do kina.
Napiszdziałanie do zadania.
Źrebak ma 3lata, a jego mama o 7 lat więcej. Ile lat ma mama źrebaka? 3 + 7 = 10
W kurnikubyło 10 kur, ale 5 z nich wyszła na spacer. Ile kur zostało w kurniku? 10 – 5 = 5
Wstaw odpowiedniznak: >, <, = 10......8 7.......7 5.......8 4 +6.......10
Uzupełnijtreść zadania do podanego działania.
5 + 7 – 2 =10 Ola miałaurodziny. Dostała od mamy 5 balonów, od babci........ Po chwili pękły jej 2balony.
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
Przedszkolakijest piękna pogoda. Zachęcam do swobodnych zabaw ruchowych na świeżym powietrzu
Link dopiosenek: https://www.youtube.com/watch?v=iQTxHif7Gzg
Ćwiczenia w karcie pracy.
Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby,cz. 2, s. 69. Przeczytajcie zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica. Następniewpiszcie odpowiednie liczby.
Zabawa plastyczna „Zwierzęta z wiejskiegopodwórka”.
Potrzebnebędą: zielona i biała kartka A4, kawałeczek czarnej kartki, klej, nożyczki,ołówek i kolorowe pisaki. Zachęcam do obejrzenia filmu „Prace plastyczne – Krówka”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=cMCzm33L87I
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI 16.04.2020r.
Hello, children!
Dziś po raz ostatni zajmujemy się tematem„Easter”!
1. Zaczynamy od powtórzeniasłówek. Zadanie polega na wskazaniu i nazwaniu tylu rzeczy z obrazka, https://drive.google.com/file/d/1aGWvEZmjQNxiDDU0_vnqrcalokDfKeHO/view?usp=sharing
Dziecinajprawdopodobniej nazwą następujące elementy obrazka:
abasket- koszyczek abunny- zajączek alamb- baranek achick- kurczątka Easter eggs- pisanki birds- ptaki a butterfly- motyl the Sun- słońce flowers- kwiaty a house- dom atree- drzewo
Jeślidziecko nie pamięta wszystkich słówek, można mu pomóc wskazując na dany elementobrazka
2. A teraz nauczymy sięjeszcze jednej piosenki. (Niektóre dzieci mogą pamiętać już tę piosenkę
Jestto piosenka o małym króliku Piotrusiu- Little Peter Rabbit. Królik ten miałmuchę na nosie, ale zamachał
Tekst: „Little Peter Rabbit had a fly upon his nose, Little Peter Rabbit had a fly upon his nose, Little Peter Rabbit had a fly upon his nose, So, he flicked andit flew away! Clever, Clever Peter Rabbit, Clever, Clever Peter Rabbit, Clever, Clever PeterRabbit.“
Słuchamypiosenkę po raz pierwszy i oglądamy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uA-fDCslkhA&t=4s
Następniepróbujemy zaśpiewać. A potem rysujemy i wycinamy lub drukujemy muchę np. taką: https://drive.google.com/file/d/16A89qJ0ytJQvrSL-SzY8oS3TOhSL0C3A/view?usp=sharing
ibawimy się, w królika, który miał muchę na nosie (dziecko jest królkiem, przezpierwsze trzy wersy trzyma papierową muchę na swoim nosie, na dźwięk słów: „Sohe flicked”- macha ręką, na dźwięk słów „and it flew away”- ściąga muchę zeswojego nosa. Podczas refrenu warto się wymienić muchą z kolejną osobą, wówczaszabawa jest lepsza :) Oczywiście cały czas pamiętamy, żeby śpiewać!)
Wielkanocne piosenki będziemy sobie jeszczeutrwalać. A na dziś to tyle. Bye, bye! |