GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 17.04.2020r. (PIĄTEK) „MAKIETA WIEJSKIEGO PODWÓRKA”

Zabawa pobudzająco – hamująca „Koniki”.

 

Zachęcam dozabawy przy wesołej muzyce. Przedszkolaki maszerujcie w określonym kierunku, wrytmie nagrania wesołej melodii. Kiedy usłyszycie dźwięk bębenka, poruszajciesię zgodnie z jego rytmem po okręgu – naśladując koniki. Reagujcie na ustalonehasła wydawane przez rodzica.

 

- W tyłzwrot – dzieci poruszają się w przeciwnym kierunku,

- Wierzgamykopytami – zatrzymują się, jedną nogą wykonują ruchy podobne do wierzgania,

- Stop! –zatrzymują się, zwracają twarzami do środka koła i recytują tekst, równocześniewykonując odpowiednie ruchy (powtarzają po dwa razy):

Ręka, ręka – prawą dłonią dotykają lewego ramienia, lewądłonią dotykają prawego ramienia,

Noga, noga – uderzają prawą ręką, wprawe udo, lewą ręką, w lewe udo,

Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – miarowo klaszczą: raz zlewej, raz z prawej strony.

 

Link dowesołej melodii „Wesoła zabawa. Radosne melodie dla dzieci”:

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

 

 

Dopowiadanie skojarzeń.

 

Proszę, abyrodzic mówił nazwę zwierzęcia, a dziecko dopowiada kojarzące się z nim słowo
(zwierszy, z bajek, opowiadań). Np.:

 

Kaczka –dziwaczka

Kaczątko –brzydkie

Koza (kozucha)– kłamczucha

Kot –Filemon

Kurka –Czubatka

 

 

Ćwiczenia klasyfikacyjne – „Gdzie mieszkajązwierzęta?”

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Gdzie mieszkają zwierzęta”. W tym odcinkuzwierzęta
szukają swoich domów. Zobaczcie jak im idzie.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=aE3f4zj-rL8

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce na podstawie filmu edukacyjnego „Zabawy z muzyką wdomu
dla 5 – 6 latka”.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=LUCtGfVyKC4

 

 

Ćwiczenia klasyfikacyjne „Co jedzą zwierzęta?”

 

A terazdowiemy się co jedzą wiejskie zwierzątka, zachęcam do obejrzenia filmuedukacyjnego
„Co jedzą wiejskie zwierzęta?”

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA

 

 

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Zapraszam jako…”

 

Zapraszam dozabawy w gronie rodzinnym. Kochani usiądźcie sobie w kole na krzesełkach. Obokjednego z dzieci z prawej strony znajduje się wolne miejsce. To dziecko mówi: Miejsce po mojej prawej stronie jest wolne.Zapraszam na nie mamę jako…kurę. Zaproszona osoba idzie w kierunku wolnegomiejsca, naśladując ruchy kury.

 

 

Zabawa plastyczna „Makieta wiejskiego podwórka”.

 

Kochani!Zachęcam do wykonania makiety wiejskiego podwórka na podstawie filmuedukacyjnego
„Wiejskie podwórko”. Zaproście do wspólnego działania rodziców irodzeństwo.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=Xunu22KlWLo&t=567s

 

 

Przedszkolaki!Zachęcam do poćwiczenia umiejętności matematycznych.

 

Link doquizu matematycznego:

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-w-zakresie-10-test_51_191

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

RELIGIA 17.04.2020r.

 

 

TEMAT: NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA I ŚW.SIOSTRA FAUSTYNA KOWALSKA

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Na naszymostatnim spotkaniu mówiliśmy o spotkaniu Zmartwychwstałego Pana Jezusa z MariąMagdaleną. Wiemy już, że „Bóg nie umarł, Jezus żyje”:

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

 

 

Dzisiaj poznamy inną osobę, która spotkała też Pana Jezusachociaż wiele lat później. Jest nią siostra zakonna – Faustyna Kowalska.Ukazując się jej Pan Jezus prosił aby przypomniała ludziom o Jego wielkimmiłosierdziu czyli wielkiej miłości do nich.

https://drive.google.com/file/d/1ld7EuGdu7WZn6PKNRHpQwpAKNr7Yu0Om/view?usp=sharing

 

Kim była św. siostra Faustyna? Jaj wyglądało jej spotkanie zPanem Jezusem?

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ

(od 7:25)

 

O życiu Faustyny możesz przypomnieć sobie piosenką „Faustyna”

·       piosenka „Faustyna”:

https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA

 

Naucz się piosenki

·       piosenka „Jezu ufam Tobie”:

https://www.youtube.com/watch?v=Cd8fDu03gf0

 

Możesz też pokolorować obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1SX7Nw6HOM-tGyZN7_XHErP6D9-tGdRxz/view?usp=sharing