GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 18.05.2020r.-22.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „PIERWSZA KARTKA ZIELNIKA” „MAMA I TATA” „JAK NASI RODZICE” „MÓJ TATA” „WOKÓŁ MAMY I TATY”

18.05.2020r.(PONIEDZIAŁEK)

„PIERWSZA KARTKA ZIELNIKA”

 

Kończenie rymowanek o łące.

 

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno…(łąka)

 

Czerwone jak gotowane raki – to…(maki)

 

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to…(stokrotka)

 

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka…(biedronka)

 

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to…(motyle)

 

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna…(osa)

 

Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

 

Słuchanie wiersza Anny Onichimowskiej „Zielnik”.

 

Na pierwszej kartce -

biały rumianek.

Na drugiej –

mały bukiet sasanek.

Na trzeciej –

liście dębu i babki.

Na czwartej –

fiołki, konwalie, bratki.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

- Jakie rośliny znajdowały się nakartkach?

- Dlaczego był tam rysunek sasanek?

- Dlaczego zakładamy zielnik?

- Czy możemy wkleić do zielnikawszystkie rośliny? (niektóre są pod ochroną, zamiast rośliny, narysujcie ją).

 

Przedszkolaki, zachęcam was dozrobienia własnego zielnika. Obejrzyjcie film edukacyjny „Zielnik. Atlas drzew– pomysł na wykonanie”.

Link do filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=qNhf_P3bmNI

 

Kochani, dlaprzypomnienia budowy roślin, obejrzyjcie film edukacyjny „Od ziarenka dorośliny”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=9mnzTh8SXVo&t=144s

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby,cz. 2, s. 76. Przeczytajcie zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica. NapiszcieX pod wyrazem tak jeżeli zdanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem nie, jeżeli zdanie jest fałszywe.

 

Dodatkowe karty pracy: porównywanie wynikówdziałań, dodawanie i odejmowanie w zakresie liczby 10, wiosenne kodowanie.  

 

https://www.medianauka.pl/karty/karta030.pdf

 

https://www.medianauka.pl/karty/karta021.pdf

 

https://www.medianauka.pl/karty/karta019.pdf

 

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/05/WIOSENNE-KODOWANIE-1.pdf

 

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/05/WIOSENNE-KODOWANIE-2.pdf

 

Miłej pracy!!!

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś będziemy wykonywać ćwiczenie związane zesłuchaniem.

1.   Zaczynamy tradycyjnie od powtórzenia.

https://drive.google.com/file/d/19NlVeIl-GCCpMZhx_dgxr1oGJPnLEIOO/view?usp=sharing

Śpiewamydwa razy. Podczas śpiewania dziecko wskazuje odpowiednie części ciała inaśladuje najpierw zdziwionego Piotrusia Pana, a potem wróżkę (Dzwoneczka).

 

2.   Spoglądamy na obrazek. Będziemy teraz słuchaćnagrania, a zadanie polega na wskazywaniu usłyszanej czynności na obrazku.

Treśćnagrania:

Wash yourhands.- Umyj ręce.

 Wash yourface.- Umyj twarz.

 Brush yourteeth.- Umyj zęby.

 Now go tobed.- A teraz idź spać.

 Good night!- Dobranoc!

 

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1e8oGP13BcTyKjBG9rRh1GXeuT3aN8SI5/view?usp=sharing

 

Obrazek: https://drive.google.com/file/d/14tI_157jUQ2xLaHGfNuuPyREDG2vkQ5a/view?usp=sharing

 

3.   Następnie zadaniem dziecka jest samodzielnenazwanie wszystkich obrazków.

Obrazek 1 Wash your hands.

Obrazek 2 Wash your face.

Obrazek 3Brush your teeth.

Obrazek 4Go to bed.

 

4.   Zabawa ruchowa. Pantomima. Dziecko naśladujeczynności wykonywane przed pójściem spać. Potem nazywa je po angielsku. Rodziczgaduje, jaka to była czynność i nazywa ją po polsku. Kiedy dziecko składa ręcei kładzie na nich głowę, udają, że są poduszką, rodzic mówi „Good night”.

And that’s all for today!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

19.05.2020r. (WTOREK)

„MAMA I TATA”

 

Słuchanie piosenki „Mama i tata”.

 

Przedszkolaki,wielkimi krokami zbliża się święto naszych Kochanych Rodziców. Zachęcam dowspólnego oglądania zdjęć rodzinnych przy piosence.

Link dopiosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4

 

Nauka wiersza Jadwigi Kaczanowskiej „Mama i tata”.

 

Mama i Tatato świat nasz cały,

ciepły,bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre,czułe, pomocne ręce

i kochającenajmocniej serce.

To sąwyprawy do kraju baśni,

wakacje wgórach, nad morzem, na wsi,

lotyhuśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwośćco nie ma końca.

KochanaMamo, Kochany Tato

dzisiajdziękować chcemy Wam za to,

że naskochacie, że o nas dbacie

i wszystkiepsoty nam wybaczacie.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

Zachęcam dorozmowy na temat wiersza, powiedzcie swoim kochanym rodzicom:

- Kim dlawas jest mama i tata?

- Za cochcielibyście podziękować rodzicom?

 

Zabawa „Kończenie zdań”.

 

- Moirodzice są kochani, bo…

- Pomagamrodzicom w…

- Lubię byćw domu, bo…

- Z tatąnajchętniej robię…

- Z mamąnajchętniej robię…

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu dla dzieci „Gimnastyka i taniecdla dzieci”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=XfHqcTiNp1Y

 

Aktywne słuchanie wiersza.

 

Rodzicrecytuje wiersz, a dzieci dopowiadają końcowe słowa.

Mama i Tatato świat nasz…(cały),

ciepły,bezpieczny, barwny…(wspaniały),

to dobre,czułe, pomocne…(ręce)

i kochającenajmocniej…(serce).

To sąwyprawy do kraju…(baśni),

wakacje wgórach, nad morzem, na…(wsi),

lotyhuśtawką, prawie do…(słońca)

orazcierpliwość co nie ma…(końca).

KochanaMamo, Kochany…(Tato)

dzisiajdziękować chcemy Wam…(za to),

że naskochacie, że o nas…(dbacie)

i wszystkiepsoty nam…(wybaczacie).

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 44 – 45. Połączcie pierwszegłoski z nazw rysunków. Narysujcie prezenty, które mama i tata dostali od Ady iOlka. Następnie rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

Zabawa plastyczna „Miseczka na łakocie”.

 

Do wykonaniapracy plastycznej potrzebne będą: olej, lakier w aerozolu, plastikowy pojemnik,gazety, klajster i farby. Zaproście do wspólnego działania rodziców irodzeństwo.

Dziecko zpomocą rodzica naciera plastikowy pojemnik odwrócony do góry dnem z zewnątrzolejem. Następnie dzieli gazetę na średniej wielkości kawałki, którymi zapomocą klajstru okleja pojemnik. Należy zwrócić uwagę na zespolenie jego dna zbocznymi ściankami. Oklejony pojemnik trzeba zostawić w cieple do wyschnięcia.Po upływie mniej więcej doby rodzic wraz z dzieckiem oddziela pojemnik od gazetostrożnymi, okrężnymi ruchami i pozostawia do wyschnięcia także wewnątrz. Gdyklajster zupełnie wyschnie, dziecko palcami pokrywa miseczkę farbą. Po jejwyschnięciu spryskuje miseczkę przezroczystym lakierem w aerozolu.

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello!

1.    Zaczynamy odpowtórzenie słówek, przy pomocy pantomimy. Dziecko naśladuje czynnościwykonywane przed pójściem spać. Potem nazywa je po angielsku. Rodzic zgaduje,jaka to była czynność i nazywa ją po polsku. Kiedy dziecko składa ręce ikładzie na nich głowę, udając, że są poduszką, rodzic mówi „Good night”.

 

2.    Spoglądamyna obrazek.

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1k2XFyyY7HFXKaQGHX03IUKs-npLKtLHE/view?usp=sharing

 

Najlepiej gowydrukować, ale jeśli nie ma takiej możliwości, to po opisaniu go, prosimydziecko o narysowanie własnego łóżka. Pytamy dziecko: What’s this? – Co tojest? Odpowiedź: „It’s a bed”. Następnie prosimy dziecko, aby narysowało siebiewraz zabawką, z którą zwykle śpi. Po wykonaniu obrazka, dziecko opisuje go np.me and my teddy bear- ja i mój miś, me and my doll- ja i moja lalka, me and mybook- ja i moja książka.

 

3.    Wykonujemykolejne zadanie.

Zadanie: https://drive.google.com/file/d/18FiJX2g6ezTkN7HqVo-hLPAQAvBxdyQ0/view?usp=sharing

 

Oglądamyobrazki, dziecko opisuje czynności wykonywane przez dzieci. Obrazek po lewej: Wash your hands!- Umyj ręce!, Wash your ears!- Umyjuszy!, Put on your pyjamas!- Włóż pidżamę. Obrazek po prawej: Wash your face!-Umyj twarz!, Brush your teeth!- Umyj zęby!, Put on your pyjamas!- Włóż pidżamę!Następnie prosimy dziecko o odnalezienie różnic na obrazkach, wskazanie ich inazwanie.

Różnica 1: Wash your hands! - Wash your face!

Różnica 2:Wash your face!- Brush your teeth!

 

4.    Na koniec,prosimy dziecko, aby wymieniło wszystkie czynności wykonywane przed położeniemsię spać, w takiej kolejności, jak samo je zwykle wykonuje.

 

And that’s all for today!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

20.05.2020r. (ŚRODA)

„JAK NASI RODZICE”

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Kochani!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 46. Przeczytajcie zdaniasamodzielnie lub z pomocą rodzica. Narysujcie w odpowiednich ramkach swoją mamęi tatę. Nazwijcie kwiaty przedstawione na zdjęciach.

 

Zabawa „Co lubią moi rodzice?”

 

Dzieckookreśla, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podaje, dzieląc dane słowana sylaby. Np.: mama lubi cze-ko-la-dę, a tata lubi cias-to. Rodzic syntezujesylaby i podaje całe słowa (czekolada, ciasto).

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 47. Pokolorujcie ubrania tejosoby z pary, która jest wyższa. Naklejcie zdjęcia odpowiednich kwiatów(odszukanych wśród naklejek) według wzoru (rytmu) z poprzedniej strony.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczenia z laskągimnastyczną, piosenka o myciu rąk, pokazywanka o…”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=vmzD2QrHOhI

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieci,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 48. Waszym zadaniem jestwyklaskiwanie podanego rytmu i powtarzanie tekstu za rodzicem. Spróbujcieokreślić, w którą stronę zwrócone są serduszka. Odszukajcie wśród naklejekzdjęcia serduszek i naklejcie je w pustych miejscach tak, aby pionowo i poziomobyły serduszka zwrócone w różnych kierunkach. Następnie rysujcie serduszka pośladach i narysujcie w każdym z nich małe serduszko.

 

Przedszkolaki,na zakończenie zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Ćwiczenia dla dziecii rodziców”, na podstawie, którego utrwalicie sobie oznaki wiosny, pory roku,następstwa dni i nocy oraz kolory.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=_VqwZt9hcWE&t=94s

 

Dodatkowe karty pracy.

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-8.pdf

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-7.pdf

 

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/09/karty-pracy-kodowanie.pdf

 

Miłej pracy!!!

 

RELIGIA 20.05.2020

 

TEMAT: ŚWIĘTUJEMY URODZINY ŚW. JANAPAWŁA II.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Znak krzyża

Witam was wszystkich serdecznie.Przywitajmy się również z Panem Jezusem wykonując pięknie znak krzyża.

   

Powtórzenie wiadomości

Jak zapewne pamiętacie z ostatnichkatechez

Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze.
On każdą owieczkę przygarnie, zabierze,
On rany opatrzy, schronienia udzieli.
A gdy się zabrudzi, to Pan ją wybieli.

Pan kocha swe stado i tęskni do niego,
Nie chce, by cokolwiek stało mu się złego.
Jezus każdą owcę ponad wszystko ceni,
Na srebro i złoto żadnej nie wymieni.

Teraz tu na ziemi Pana Jezusa –Dobrego Pasterza zastępują księża (kapłani). Poznajemy ich po stroju – czarnejsutannie.

 

Kim jest papież?

Jest taki jeden szczególny kapłan,którego wybierają inni kapłani, aby przewodniczył całemu Kościołowi i prowadziłwszystkich do Boga. Dla odróżnienia od innych księży nie nosi on czarnejsutanny, tylko białą. Nazywamy go papieżem. (przykładowe zdjęcie np. na https://papiez.wiara.pl/Franciszek/Sylwetka )

 Papieżem może zostać tylko taki kapłan, któryjest szczególnie mądry i dobry dla innych ludzi. Nazywamy go również OjcemŚwiętym, bo napełniony przez Boga świętością, troszczy się o wszystkich jakprawdziwy ojciec, jak prawdziwy Dobry Pasterz.

 

Ojciec Święty Franciszek i św. Jan Paweł II

Obecnie papieżem jest Franciszek.Papież mieszka w państwie, które nazywa się Watykan. Stamtąd naucza ludzi z całegoświata i modli się za nich.

Papieżem był również św. Jan PawełII. Pochodził on z naszego kraju, z Polski, i przez długi czas służył wszystkimludziom, przybliżając im Boga. Aby być blisko nich, podróżował po całymświecie, troszcząc się zwłaszcza o tych, którzy byli najbiedniejsi inajbardziej potrzebujący. Ponieważ był taki dobry i bardzo kochał Boga, zostałświętym i teraz jest z Bogiem w niebie. (przykładowe zdjęcie  np. https://deon.pl/kosciol/jan-pawel-ii-papiez-rodziny,189804 )

Mówią o tym słowa piosenki „Santosubito” (Natychmiast święty)

https://www.youtube.com/watch?v=cvfJiL0m6TI

 

Święty Jan Paweł II

Teraz Jan Paweł II jest już wniebie. Posłuchajcie co wydarzyło się gdy żył na ziemi https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A

 

Jan Paweł II do dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=U4CEVbqJA-s

 

Życzenia dla Jana Pawła II

W poniedziałek 18 maja 2020 r.świętowaliśmy 100 urodziny św. Jana Pawła II. Posłuchajcie życzeń polskichdzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=SX5p81ceR38

 

Praca plastyczna

A może przygotujesz z okazji urodzinśw. Jana Pawła II tort lub laurkę? Możesz kolorować kredkami, zrobićwydzierankę, wykleić je plasteliną…

Oto kilka propozycji:

1)   http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/udekorowany-tort-urodzinowy?version=print

2)  http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tort-urodzinowy-ze-wstazkami

3)  http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/papiez-jan-pawel-ii

4)  http://www.mamydzieci.pl/ikolorowanki/papiez-jan-pawel-drugi-do-drukowania/

5)  https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-1007-100-rocznica-urodzin-%C5%9Bw-jana-paw%C5%82a-ii.html

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś zaczynamy powtórzenie.

1.    Rozpoczynamyod wykonania zadania. Można je wydrukować i rozwiązać pisemnie lub wykonaćustnie.

 

https://drive.google.com/file/d/1NJAy9zM5stbXKWHVlgxQMEKghWf5IwXT/view?usp=sharing

 

Najpierwdziecko nazywa widoczne na obrazku pomieszczenia. Jest to powtórzenie, więcgdyby dziecko, nie pamiętało tych słówek, pomagamy (wymowa do wysłuchania wlinkach do słownika):

 

a bathroom- łazienka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=%C5%82azienka

 

a bedroom- pokój

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bedroom

 

Następnieprosimy dziecko o połączenie czynności z odpowiednim pomieszczeniem orazwypowiedzenie całych zdań po angielsku:

Wash your face in the bathroom!- Umyj buzię w łazience!

Put on your pyjamas in the bedroom!- Ubierz pidżamę w pokoju.

Go to bed inthe bedroom!- Idź spać w pokoju!

Brush your teeth in the batroom!- Umyj zęby włazience!

 

2.    Zadanie 2polega na domyśleniu się, po spojrzeniu na obrazki, o którą z poznanych w tymdziale czynności chodzi i nazwanie jej po angielsku:

https://drive.google.com/file/d/18kwE1XBgD-xfQ_vCkQFHyjVzMCrGH0jA/view?usp=sharing

 

Odpowiedzi:

Zęby- Brushyour teeth!- Umyj zęby!

Kucyk- Brush your hair!- Uczesz włosy!

Kapelusz-Put on your hat!- Nałóż kapelusz!

Pidżama- Put on you pyjamas!- Włóż pidżamę!

Nogi- Wash your legs!- Umyj nogi!

Twarz- Washyour face!- Umyj twarz!

Uszy- Wash your ears!- Umyj uszy!

Dłonie- Wash your hands!- Umyj dłonie!

Jeślidziecko ma trudności z podaniem nazw czynności, podpowiadamy i powtarzamyzadanie jeszcze raz lub dwa razy.

 

3.    A na koniecrobimy pantomimę. Prosimy dziecko, o to, aby tym razem podawało jeszcze więcejczynności według swojego pomysłu np. zamiast „put on your pyjamas!”, „put onyour hat!”, „put on your T-shirt” itd., zamiast „Wash your hands”,”wash yourlegs!”, „wash your hair” itd. Zasady pozostają takie same, jak wcześniej.Dziecko naśladuje czynności, potem nazywa je po angielsku. Rodzic zgaduje, jakato była czynność i nazywa ją po polsku. Kiedy dziecko składa ręce i kładzie nanich głowę, udając, że są poduszką, rodzic mówi „Good night”.

 

And that’s all for today!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

21.05.2020r. (CZWARTEK)

„MÓJ TATA”

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 49. Przyjrzyjcie się obrazkom ipowiedzcie, w czym Ada i Olek pomagają rodzicom. Dzieci, a wy w czym pomagacierodzicom w domu? Jak myślicie, czy powinniście pomagać rodzicom, dlaczego? Narysujcie,w czym pomagacie mamie i tacie. Następnie rysujcie wzory z serduszek pośladach. Pokolorujcie je.

 

Zabawy przy piosence „Mama i tata”.

 

Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy muzyce.

Link dopiosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4

 

Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego „Niejesteś sam”.

 

Mama biegapo pokojach
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.
Tata biega po pokojach
z fajką,
z książką
z pomysłami.
A ja siedzę szczęśliwa
w pokoju, gdzie lalka Rozalka,
zeszyty do pierwszej klasy,
atlasy...
Gdy w domu -
tatuś i mama,
nie jestem sama.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

- Co robimama?

- Co robitata?

- Gdzie jestdziewczynka?

- Dlaczegojest szczęśliwa?

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem wideo treningu „Wf dla dziecionline”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 50. Pokolorujcie rysunek bukietudla mamy. Rysujcie po śladzie drogę Ady i Olka do mamy.

 

Dodatkowe karty pracy.

 

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/KodowanieRodzina.pdf

 

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/OdszukajLiteryRodzina.pdf

 

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2020/03/KRZY%C5%BB%C3%93WKA-WIOSNA.pdf

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś dalej powtarzamy i czeka na nas gra planszowa i gra memory :)

  1.  Zaczynamy od gry planszowej.

Plansza dogry: https://drive.google.com/file/d/1kj6khFhotqrlm7K2c2FMsI1JzQEE4HyV/view?usp=sharing

 

Potrzebnanam będzie plansza, dwa pionki i kostka do gry. Rzucamy kostkę i przesuwamypionek o tyle oczek, ile wypadnie. Należy nazwać obrazek, na którym zatrzymasię pionek. Kto nie potrafi nazwać obrazka, musi cofnąć się o jedno pole.Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety. Good luck!-powodzenia! :)

Opisobrazków z planszy:

Agoose-gąska

Wash your face!- umyj twarz!

A dog- pies

Wash your hands!- umyj ręce!

Go to bed!- idź spać!

A horse- koń

Wash your face!- umyj twarz!

A frog- żaba

A mouse- mysz

Put on your pyjamas!- Włóż pidżamę!

A cat- kot

Brush your teeth!- umyj zęby!

 

Powtarzamygrę dwu-, trzykrotnie. Za drugim razem możemy nieco utrudnić i oprócz opisutego, co widać na obrazku, dodać opis koloru.

 

  1. Teraz planszę do gry można przerobić na karty do memory. Wystarczy wyciąć kółeczka z obrazkami z gry planszowej. Zabawa polega na poszukiwaniu par. Karty układamy obrazkiem do stolika. Zadanie polega na odszukaniu takich samych obrazków. W każdej rundzie można odkryć tylko dwa obrazki i trzeba je nazwać. Jeśli są różne, mówimy- different i odkładamy dokładnie w to samo miejsce. Jeśli są takie same, mówimy – the same i zabieramy parę. Wygrywa osoba, która zebrała więcej obrazków. Dziecko może też grać samo.

And that’s all!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

22.05.2020r. (PIĄTEK)

„WOKÓŁ MAMY I TATY”

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 51 - 52. Waszym zadaniem jestodwzorowanie kwiatów dla mamy oraz rysowanie po śladach rysunków róż. Następnieobejrzyjcie obrazki, odszukajcie i zaznaczcie na dolnym obrazku 10 różnic.Rysujcie wysokie drzewa iglaste i niskie drzewa iglaste po śladach, bezodrywania kredki od kartki.

 

Wokół mamy i taty – ćwiczenia i zabawy.

 

- Układanie zdań o rodzicach.

Do tejzabawy potrzebne będą: kartonowe czerwone serce i mazak.

Dzieckoukłada zdania o mamie, tacie lub obojgu rodzicach. Natomiast rodzic zapisujewybrane zdania na kartonowym czerwonym sercu.

- Liczenie słów w wybranych zdaniach.

Rodzic odczytujewybrane zdania z serca, a dziecko liczy w nich słowa i podaje ich liczbę. Np.:

Mama to mójnajwiększy skarb. (5)

Niech tatażyje sto lat. (5)

Życzę mamiei tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8)

Mamo, tatokocham was. (4)

- Dzielenie na sylaby i głoski nazw obrazkówprzedstawiających prezenty dla rodziców.

Przykładoweobrazki: róża, czekolada, tort, kot, wazon, kawa, korale, irys, pudełko…

Sylaby:                                   Głoski:

ró-ża                                       r-ó-ż-a

cze-ko-la-da                           cz-e-k-o-l-a-d-a

wa-zon                                    w-a-z-o-n

ka-wa                                               k-a-w-a

ko-ra-le                                  k-o-r-a-l-e

i-rys                                        i-r-y-s

pu-deł-ko                                p-u-d-e-ł-k-o

tort                                        t-o-r-t

kot                                          k-o-t

 

- Podawanie rymów do słów: mama, tata.

Mama – rama,gama, tama, dama, lama…

Tata – wata,data, chata, łata, mata…

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw taneczno – ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Wf dla dziecionline”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=KTi93eF6rBo

 

Rozwiązanie zagadki o konwalii.

 

Dobrze jąznamy z prześlicznej woni,

kwitniedzwonkami, ale nie dzwoni (konwalia)

Dlaprzypomnienia wyglądu konwalii, zachęcam do obejrzenia filmiku „Konwaliami pachniemaj…”

Link do filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=3zy1EQerSK0

 

Rozmowa na temat konwalii.

 

- Jakwygląda roślina?

- Iledzwonków jest na jednej łodyżce?

- Gdzierosną konwalie?

- Czy możnaje zrywać?

 

Konwaliamajowa jest rośliną leczniczą i ozdobną, nie jest już rośliną chronioną.Występuje często w lasach niemal w całej Polsce, ale można ją również hodować.Jej głównym walorem są niewielkie kwiaty o charakterystycznym zapachu idzwonkowatym kształcie.

 

Obrazek z konwaliami dla taty i mamy.

 

Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Pracaplastyczna konwalia”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=TgKfy31u6Ng

 

Miłej pracy!!!

 

RELIGIA 22.05.2020

 

TEMAT: ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II UCZY NASMIŁOŚCI DO MATKI BOŻEJ.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus


Piosenka „Gdy wszyscy święci idą donieba”
https://www.youtube.com/watch?v=bObhwYqC_0c

Święty Jan Paweł II

Ostatnio mówiliśmy o św. Janie PawleII. Na pewno taka radość, jak w naszej piosence, była w niebie gdy Jan Paweł IIprzyszedł do nieba. Mógł się tam spotkać ze swoją mamą i Matką Bożą, którąprosił o opiekę i którą bardzo ukochał. Ona też się nim szczególnie opiekowała.Zresztą zobaczcie: https://www.youtube.com/watch?v=5ICWSIKtKpE

To Maryjago uratowała gdy zły człowiek strzelał do niego. Było to 13 maja 1981 roku. Adzień 13 maja to rocznica objawień czyli spotkania Matki Bożej z trójką dzieci:Łucją, Franciszkiem i Hiacyntą.

Pastuszkowie z Fatimy

Popatrzcieco wydarzyło się w Fatimie ponad 100 lat temu (do wyboru): https://www.youtube.com/watch?v=Hl8c42UG0-o lub na https://www.youtube.com/watch?v=A7wDtlgbu4M (filmanimowany)

A tak otym wydarzeniu śpiewają dzieci z zespołu „Promyczki Dobra”

https://youtu.be/Z7n6139NqOM

 

Śpiew

Podziękujmyza św. Jana Pawła II i poprośmy Maryję o pomoc w dotarciu do nieba https://www.youtube.com/watch?v=YhT7HNhLIME

 

A komu jeszcze starczy sił nazakończenie dzisiejszych zajęć może pokolorować rysunek:

1. https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-745-matka-bo%C5%BCa-z-fatimy.html

2. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/matka-boza-fatimska