GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 20.04.2020r. (PONIEDZIAŁEK) „WIOSENNE PRACE NA WSI”

Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi.

 

Kochani!Wykonajcie sobie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 10. Obejrzyjcie stronę zczasopisma, które Ada otrzymała podczas wycieczki do gospodarstwaagroturystycznego. Przyglądnijcie się zdjęciom i powiedzcie,
co przedstawiają.Czy znacie inne prace wykonywane wiosną na wsi? Opowiedzcie o nich. Następnienarysujcie
w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.

 

Pole

Na polach rozpoczęłysię prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,
a następniesiew i sadzenie roślin.

- Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano doprac polowych?

- Co robią ludzie w ogrodach? Co jest im potrzebnedo pracy?

 

Sad

W sadziewiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskujądrzewa,
bielą wapnem ich pnie.

- Dlaczego są wykonywane takie prace?

 

Zwierzęta wiejskie

Rolnicyprzez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojonekilka razy dziennie.

- Czy praca rolnika jest łatwa?

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Wiosna w polu”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

 

 

Zabawa bieżna „Koniki”.

 

Dzieci sąkonikami. Poruszają się przy akompaniamencie tamburynu w rytmie ósemek. Podczasprzerwy w grze zatrzymują się i kopią: raz prawym, raz lewym kopytkiem, podczasbiegu kląskają językiem, podczas kopania rżą: iiihahaha.

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 11. Rysujcie po śladach narzędziogrodniczych. Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica ich nazwy.Połączcie rysunki z nazwami. Narysujcie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniejniż w poprzednim. Podzielcie na sylaby i głoski nazwy narzędzi ogrodniczych:łopata, taczka, grabie, motyka, widły, sekator, konewka.

 

Sylaby:                      Głoski: 

ło-pa-ta                                   ł-o-p-a-t-a

tacz-ka                                   t-a-cz-k-a

gra-bie                                    g-r-a-b-i-e

mo-ty-ka                                 m-o-t-y-k-a

wi-dły                                      w-i-d-ł-y

se-ka-tor                                s-e-k-a-t-o-r

ko-new-ka                               k-o-n-e-w-k-a

 

Przedszkolaki,obejrzyjcie prezentację narzędzi ogrodowych „Narzędzia do prac ogrodowych”.
(proszę rodziców o przeczytanie dzieciom napisów).

Link doprezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=_nrynSP-foc

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Wędrówki Skrzata Borówki – ogród”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo&t=319s

 

 

Zabawy na świeżym powietrzu.

 

Zabawametodą opowieści ruchowej „W ogrodzie”.

Dzieciwybierzcie się do ogrodu. Przywitajcie się z ogrodnikiem (rodzicem) irozpocznijcie oglądanie ogrodu.

 

 

Wąchają kwiatki,

 

 

biegają po alejkach,

naśladując motyle.

 

 

 

Sadzą rośliny,

 

 

myją ręce po pracy,

 

 

podlewają posadzone rośliny.

Dzieci:

Wykonują przysiad, skłon głowy
w przód i głęboki wdech nosem,
a wydech – ustami,

wyciągają ramiona w bok,

rytmicznie podnoszą je i opuszczają. Ogrodnik (rodzic) prosi dzieci
o pomoc przy sadzeniu.

Dzieci:

wykonują siad klęczny, naśladują czynności: kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią,

stają w rozkroku, wykonują lekki skłon tułowia w przód, pocierają dłońmi o siebie,

poruszają się po wyznaczonym miejscu ogrodu i naśladują podlewanie.

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem wideo treningu „Zabawy z muzyką wdomu
dla 5 - 6 latka”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o

 

Zachęcam doobejrzenia programu dla dzieci „Domowe przedszkole. Wiosenne nowalijki”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=s-7VvcVtKJ0

 

 

Dodatkowekarty pracy.

Linki poniżej:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/SYLABY-KARTY-PRACY-KOLOROWE.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-1-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-2-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-5-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-4-1.pdf

 

 

Miłej pracy!!!

 

 

 

 

 JĘZYKANGIELSKI 20.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziś zaczynamy nowy temat- „Animals” czyli zwierzęta.

 

1.   Do wprowadzenia słownictwa wykorzystujemy obrazeki nagranie.

 

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1rY2DsEEZV4rB4n694YEsTE1d94nbwtls/view?usp=sharing

 

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/12OUqdHoLa0vI8coksqeGQMpNuLfOXpWh/view?usp=sharing

 

Wprowadzamy nazwy następujących zwierząt:

 

a cat- kot

a dog-pies

a goose-gęś

a frog- żaba

 

Słuchamy nagrania i wskazujemy odpowiedniezwierzątka. Powtarzamy dwukrotnie. Następnie prosimy dziecko, żeby powtarzałorymowankę wraz z nagraniem i jednocześnie wskazywało na obrazki. Potem prosimydziecko,
aby spróbowało powtórzyć rymowankę samodzielnie.

 

 

2.   Opis obrazka. Prosimy dziecko, żeby policzyłozwierzęta i podało ich kolory.

 

foorcats- two white cats, one brown cat, one orange cat

one browndog

one greenfrog

one white goose

 

 

3.   Powtarzamy i utrwalamy poznane poprzedniopiosenki. Dziecko śpiewa i tańczy.
Możemy powtórzyć zabawę z muchą, opisanąpoprzednio.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uA-fDCslkhA

https://www.youtube.com/watch?v=BRjsyzbvqsc

 

 

And that’s all for today!

Bye, bye!

 

Joanna Mikołajczyk