Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi.
Kochani!Wykonajcie sobie ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 10. Obejrzyjcie stronę zczasopisma, które Ada otrzymała podczas wycieczki do gospodarstwaagroturystycznego. Przyglądnijcie się zdjęciom i powiedzcie,
Pole Na polach rozpoczęłysię prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, - Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano doprac polowych? - Co robią ludzie w ogrodach? Co jest im potrzebnedo pracy?
Sad W sadziewiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskujądrzewa, - Dlaczego są wykonywane takie prace?
Zwierzęta wiejskie Rolnicyprzez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojonekilka razy dziennie. - Czy praca rolnika jest łatwa?
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Wiosna w polu”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg
Zabawa bieżna „Koniki”.
Dzieci sąkonikami. Poruszają się przy akompaniamencie tamburynu w rytmie ósemek. Podczasprzerwy w grze zatrzymują się i kopią: raz prawym, raz lewym kopytkiem, podczasbiegu kląskają językiem, podczas kopania rżą: iiihahaha.
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 11. Rysujcie po śladach narzędziogrodniczych. Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica ich nazwy.Połączcie rysunki z nazwami. Narysujcie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniejniż w poprzednim. Podzielcie na sylaby i głoski nazwy narzędzi ogrodniczych:łopata, taczka, grabie, motyka, widły, sekator, konewka.
Sylaby: Głoski: ło-pa-ta ł-o-p-a-t-a tacz-ka t-a-cz-k-a gra-bie g-r-a-b-i-e mo-ty-ka m-o-t-y-k-a wi-dły w-i-d-ł-y se-ka-tor s-e-k-a-t-o-r ko-new-ka k-o-n-e-w-k-a
Przedszkolaki,obejrzyjcie prezentację narzędzi ogrodowych „Narzędzia do prac ogrodowych”. Link doprezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=_nrynSP-foc
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Wędrówki Skrzata Borówki – ogród”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo&t=319s
Zabawy na świeżym powietrzu.
Zabawametodą opowieści ruchowej „W ogrodzie”. Dzieciwybierzcie się do ogrodu. Przywitajcie się z ogrodnikiem (rodzicem) irozpocznijcie oglądanie ogrodu.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem wideo treningu „Zabawy z muzyką wdomu Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o
Zachęcam doobejrzenia programu dla dzieci „Domowe przedszkole. Wiosenne nowalijki”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=s-7VvcVtKJ0
Dodatkowekarty pracy. Linki poniżej: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/SYLABY-KARTY-PRACY-KOLOROWE.pdf https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-1-1.pdf https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-2-1.pdf https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-5-1.pdf https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-4-1.pdf
Miłej pracy!!!
JĘZYKANGIELSKI 20.04.2020r.
Hello!
Dziś zaczynamy nowy temat- „Animals” czyli zwierzęta.
1. Do wprowadzenia słownictwa wykorzystujemy obrazeki nagranie.
Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1rY2DsEEZV4rB4n694YEsTE1d94nbwtls/view?usp=sharing
Nagranie: https://drive.google.com/file/d/12OUqdHoLa0vI8coksqeGQMpNuLfOXpWh/view?usp=sharing
Wprowadzamy nazwy następujących zwierząt:
a cat- kot a dog-pies a goose-gęś a frog- żaba
Słuchamy nagrania i wskazujemy odpowiedniezwierzątka. Powtarzamy dwukrotnie. Następnie prosimy dziecko, żeby powtarzałorymowankę wraz z nagraniem i jednocześnie wskazywało na obrazki. Potem prosimydziecko,
2. Opis obrazka. Prosimy dziecko, żeby policzyłozwierzęta i podało ich kolory.
foorcats- two white cats, one brown cat, one orange cat one browndog one greenfrog one white goose
3. Powtarzamy i utrwalamy poznane poprzedniopiosenki. Dziecko śpiewa i tańczy.
https://www.youtube.com/watch?v=uA-fDCslkhA https://www.youtube.com/watch?v=BRjsyzbvqsc
And that’s all for today! Bye, bye!
Joanna Mikołajczyk |