Słuchanie piosenki „Ochroń Ziemię” Krystyny Gowik.
Przedszkolaki!Posłuchajcie uważnie nagrania piosenki.
1. Mieszkamy na wielkiej kuli. Ta kula to nasza Ziemia. Dorośli ciągle na tej Ziemi chcą wszystko zmieniać. Wycinają drzewa, śmiecą na leśnej łące, czarny dym z kominów leci i zasłania słońce. Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Tyi ja – jest tu dzieci wiele. Imwięcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. 2. Gdy wszystkie na świecie dzieci zadbają o piękno Ziemi, to wszystko skończy się szczęśliwie, nic się nie zmieni. W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją każdy mały człowiek nauczy się lubić. Ref.: Ochroń Ziemię…
Link dopiosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_-jqil2RPzI
Rozmowa na temat piosenki.
Słuchałyścieuważnie piosenki? Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące jej treści. - Co toznaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli? - Czym jestZiemia? Dlaczego musimy o nią zadbać? - Czywszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi? - Cooznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy jąmały człowiek zacznie lubić?”
Zabawa dramowa „My drzewa”.
W tejzabawie dzieci są drzewami. Rodzic opowiada, co działo się z lasem, drzewami, adzieci wcielają się w role drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne wzależności od kolejnych zdarzeń opisywanych przez rodzica.
Rodzicopowiada: Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innychzwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewuptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany –wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy nadodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyłysię, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiajsmutno patrzą
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczenia dla dzieci –wycieczka do Zoo”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8&t=61s
Słuchanie wiersza „Strażnicy przyrody” Agaty Widzowskiej.
Dzieciotwórzcie kartę pracy cz. 4, s. 12 – 13, posłuchajcie wiersza, spróbujcieodpowiedzieć na pytania,
- Co robiłydzieci w lesie? - Co mówiłyzwierzęta o dzieciach? - Jak wyzachowujecie się w lesie?
Zabawy na świeżym powietrzu.
Opowieśćruchowa „W lesie” (wg Małgorzaty Markowskiej). Dzieciwykonujcie to, o czym opowiada rodzic.
Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dzieci maszerują dookołakoła). Idziemy po ścieżce. Ścieżka robisię coraz węższa. Idziemy gęsiego – jedno za drugim. Las staje się gęsty –trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (wymyślająróżne sposoby przedzierania się przezlas). Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemysię, nasłuchujemy odgłosów lasu: śpiewu ptaków (wykonują skłony głowy wtył, na boki, skręty), stukania dzięcioła(w przysiadzie, uderzają palcami o ziemię) idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie (czworakują wróżnych kierunkach). Wchodzimy na polane pełną kwiatów. Biegamyradośnie, podskakujemy. Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy.Las szumi: szu, szu, szu…
Rozmowa na temat: Kogo możemy nazwać przyjacielemprzyrody?
Potrzebnebędą: zielony karton i mazak. Dzieci podająpropozycje, a rodzic zapisuje je na zielonym kartonie. Na koniec dzieci – naznak, że zgadzają się Przyjacielprzyrody: nie zrywa kwiatów, nie łamie gałązek drzew, nie śmieci, dokarmiaptaki (zwierzęta), oszczędza wodę, elektryczność, segreguje śmieci, lubizwierzęta…
Zachęcam doobejrzenia bajki edukacyjnej, proekologicznej. Link do bajki: https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY&t=83s
Podawanie zwierząt i roślin rozpoczynających siępodaną sylabą.
Proszę, abyrodzic podawał sylaby, a zadaniem dzieci jest wymyśleć nazwy zwierząt lubroślin.
„H jak hamak – zabawy z literką H, h”.
Analiza i synteza słuchowa słowa hamak. 1. Podzielcie wyraz hamak na sylaby,policzcie sylaby (ha - mak). 2. Podzielcie wyraz hamak na głoski,policzcie głoski (h-a-m-a-k). 3. Jaką głoską rozpoczyna się słowohamak? 4. Na jaką głoskę kończy się wyrazhamak? 5. Czy znacie inne słowa rozpoczynającesię na głoskę „H, h”? (herbata, hotel, huta…) 6. Czy znaciesłowa, w których głoska „h” występuje w środku? (juhas, bohater…) 7. Poszukajcie w swoich domach literki„H, h” (gazety, książki, napisy na zabawkach bądź przedmiotach).
Ćwiczenia w karcie pracy.
Kochani!!! Dla utrwalenia głoski „H,h” zachęcam do wykonania ćwiczenia w karcie pracy, Nowe przygody Olka
W wolnej chwili obejrzyjcie filmedukacyjny „Alfabet – literka „H, h”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=ZYseoOcd6m8
Dodatkowe ćwiczenia grafomotoryczne, kolorowanki,karty pracy.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Biedronka-1.pdf https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Paj%C4%85k-1.pdf https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Bocian-1.pdf https://przedszkolankowo.pl/wpcontent/uploads/2018/04/%C5%9Alimak-1.pdf https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-3-2.pdf https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-7.pdf
JĘZYKANGIELSKI 21.04.2020r.
Hello!
1. Zaczynamy od powtórzenia poznanych poprzedniosłówek. Warto wykorzystać do tego obrazki dostępne https://drive.google.com/file/d/1rRhcnH_CJR6oVD0irV2J_l7arQjhO9hQ/view?usp=sharing
Powtarzamy nazwy następujących zwierząt:
a cat- kot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cat
a dog-pies https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dog
a goose-gęś https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=goose
a frog-żaba https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=frog
Następnie dokładamy jeszcze dwie nazwy:
a horse-koń https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=horse
a mouse-mysz https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouse
2. Powtarzamy rymowankę z poprzednich zajęć,jednocześnie wskazując na odpowiednie zwierzątka https://drive.google.com/file/d/12OUqdHoLa0vI8coksqeGQMpNuLfOXpWh/view?usp=sharing
3. Dla utrwalenia słownictwa, wykorzystujemy znaną namjuż zabawę „What’s missing?”. Zabieramy pojedynczo obrazki, a dziecko zgaduje,który obrazek zniknął i nazywa go po angielsku. Następnie nazywa wszystkiepozostałe obrazki. I tak do czasu, aż wszystkie obrazki znikną. Ponieważ słowa„a horse” i „a mouse”,
4. Wykorzystując obrazki łączymy ze sobą te samezwierzątka. Następnie wskazujemy i podajemy nazwy
https://drive.google.com/file/d/1aho2t1LYqSmFdAKPh6Pp6XtiEPv0jPhj/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12TeJDWbrNamjsx937GevLA0ggHf_SArw/view?usp=sharing
5. Utrwalamy poznaną wcześniej piosenkę. Śpiewamy inaśladujemy ruch zajączków.
|