Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolakiotwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 14 – 15. Obejrzyjcie obrazki i oceńcie, czyAda i Olek
Słuchaniewiersza „Rzeczka” G. Koby
Kochani! Posłuchajcieuważnie wiersza, by później porozmawiać na temat jego treści. Była sobie książeczka,
Rozmowana temat treści wiersza:
- Kto przyszedł nadrzeczkę? - Co zrobiły dzieci? - Co powiedziała rzeczka? - Co dzieci obiecałyrzeczce? - Jak dzieci mogą dbać ośrodowisko?
Zachęcam do obejrzeniafilmu edukacyjnego „Segreguj odpady”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE
Zabawy zwykorzystaniem rymowanki M. M. Skrobacz „Środowisko”.
Dzieci powtarzają rymowankęcicho i głośno. Rytmicznie maszerują po pokoju, wypowiadając rymowankę.Powtarzają rymowankę, wykonując jednocześnie proste ruchy zaproponowane przezrodzica
Środowiskoto jest wszystko, coznajduje się dookoła, czylilasy, łąki, pola. Abychronić środowisko, dbajmy,żeby było czysto.
Zabawa„Dobrze czy źle?”.
Do tej zabawy potrzebnebędą: buzia wesoła i smutna. Wykonajcie je sami. Posłuchajcie zdańwypowiadanych przez Rodzica. Oceńcie postępowanie dzieci, które wykonują różneczynności. Jeśli postępują one prawidłowo, podnieście do góry buzięuśmiechniętą, jeśli nieprawidłowo – obrazek z buzią smutną. Np.:
- Kasia wyrzuciła papierekdo kosza, - Tomek rozbił szybę, - Grześ podlał kwiatki, - Ania zrywała gałązki zdrzewa, - Adaś wyrzuca śmieci dorzeczki, - Ania głośno krzyczała wlesie.
Zabawybadawcze „Gdzie jest powietrze?”
Do tej zabawy potrzebnebędą: balon, słomka do napojów, kubeczek z wodą, paski bibuły zawieszone nanitce.
Rozmowa na temat powietrza(przypomnienie): - Gdzie znajduje siępowietrze? - Czy ma kolor, kształt? - W jaki sposób możnapoznać, że znajduje się wokół nas?
Kochani! Powietrza niemożna zobaczyć, ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy,
Zapraszamdo zabaw z powietrzem.
Nadmuchiwanie balonów –obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów
Wciąganie powietrza do płuci wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą
Dmuchanie na paski bibułyzawieszone na nitce.
Obserwowanie drzewporuszanych wiatrem.
Zachęcam do obejrzenia filmuedukacyjnego „Skąd ten wiatr?” Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=DPlcLAPp2T0
„Domisie – dobry i zływiatr”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=QogX1FbRmF0
Ćwiczeniagimnastyczne.
Zachęcam do zabaw ruchowychz wykorzystaniem wideo treningu „WF dla dzieci online”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg
Ćwiczeniaw karcie pracy.
Kochani! Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.74. Opowiedzcie o tym, co dzieje się na obrazku. Narysujcie w prawym górnymrogu - słoneczka,
JĘZYK ANGIELSKI 22.04.2020r.
Hello!
Dziś kontynuujemy naszą naukę nazw zwierząt :)
1. Zaczynamy od powtórzenia słówek. W tym celuwykorzystujemy obrazki z poprzednich zajęć https://drive.google.com/file/d/1rRhcnH_CJR6oVD0irV2J_l7arQjhO9hQ/view?usp=sharing (obrazki)
Powtarzamynazwy następujących zwierząt:
a cat- kot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cat
a dog- pies https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dog
a goose- gęś https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=goose
a frog- żaba https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=frog
a horse- koń https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=horse
a mouse- mysz https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouse
2. Wprowadzenie słówka „happy”. Rysujemy koło nakartce. Prosimy dziecko, aby narysowało
Draw twoeyes- Narysuj dwoje oczu Draw anose- Narysuj nos
Jeślidziecko nie pamięta nazw części ciała, pomagamy, zaczynając rysować- nie mówimypo polsku :)
Na koniecrodzic sam rysuje uśmiechnięte usta. Wskazujena twarz i mówi „The face is happy!” (wystarczyrównież samo słowo „happy”-można również odsłuchać je ze słownika): https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=happy
Dzieckopowtarza słówko. Dla lepszego utrwalenia i wprowadzając element zabawy, możnapowtarzać słówko na różne sposoby- ciszej, głośniej, bardzo powoli i bardzoszybko.
3. Piosenka. Słuchamypiosenki i oglądamy obrazek.
Piosenka: https://drive.google.com/file/d/1onH7J8GIpljpX2l0P1sHEcSOc2BiXFdd/view?usp=sharing
Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1ovCNKX8t_3EpdOdxX5F1DOhKYqN4dxJJ/view?usp=sharing
Dzieckopodczas pierwszego słuchania wskazuje na odpowiednie zwierzęta.
Następniesłuchamy jeszcze raz. Wykorzystujemy wydrukowane karty obrazkowe ze zwierzętami
Na koniecdziecko próbuje śpiewać (najlepiej dwukrotnie). Tekstpiosenki mówi, że pojawiające się w niej zwierzątka są szczęśliwe :) Słyszymyteż dźwięki,
Tekst:
The horse is happy. Neigh! Neigh! The mouse is happy! Squeak, squeak! The cat is happy! Miaow! Miaow! The dog is happy! Woof! Woof!/ x2
4. Zabawa ruchowo- naśladowcza.
Uruchamiamypiosenkę jeszcze raz. Zatrzymujemy po każdym wersie. Zadaniem dziecka jest
And that’s all fortoday! Goodbye!
Joanna Mikołajczyk
RELIGIA 22.04.2020r.
TEMAT: DZIĘKUJĘ PANU JEZUSOWI ZA JEGOMIŁOŚĆ.
Niech będzie pochwalony JezusChrystus
Na naszymostatnim spotkaniu mówiliśmy o spotkaniu Zmartwychwstałego Pana Jezusa ze św.Siostrą Faustyną Kowalską. Oczywiście wydarzenie to nie miało miejsca wJerozolimie, ale prawie 100 lat temu Ukazując się jej Pan Jezus prosiłaby przypomniała ludziom o Jego wielkim miłosierdziu czyli wielkiej miłości
Słowa te powtarzamy również w naszejpiosence. Przypomnijmy ją teraz: · piosenka „Jezu ufam Tobie” https://www.youtube.com/watch?v=Cd8fDu03gf0 · piosenka „Faustyna” https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA
SzczęśćBoże na cały dzień :) |