GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 22.04.2020r. (ŚRODA) „JAK DBAĆ O PRZYRODĘ”

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolakiotwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 14 – 15. Obejrzyjcie obrazki i oceńcie, czyAda i Olek
są przyjaciółmi przyrody. W pustych polach narysujcie, jak wy dbacieo przyrodę. Następnie posłuchajcie
nazw roślin chronionych przedstawionych nazdjęciach. Pamiętacie, co oznacza, że te rośliny są chronione?

 

 

Słuchaniewiersza „Rzeczka” G. Koby

 

Kochani! Posłuchajcieuważnie wiersza, by później porozmawiać na temat jego treści.

Była sobie książeczka,
a w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka, srebrzysta biała,
aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem
dzieci niegrzeczne
i zabrudziły całą rzeczkę.
Powrzucały wszystko, co miały
i do kąpieli się rozebrały.
A rzeczka na to:
- Nie lubię bardzo
gdy ktoś mnie zaśmieca!
Wszystkim takim
wymierzam karę
i kąpać się im
nie pozwalam wcale!
Kiedy dzieci to usłyszały
nagle wszystkie posmutniały.
- Nie będziemy już więcej
wrzucać śmieci!
Zaczniemy ostrzegać
niegrzeczne dzieci!
Jutro nad twoim brzegiem
tabliczkę postawimy:
BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY
I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!

 

 

Rozmowana temat treści wiersza:

 

- Kto przyszedł nadrzeczkę?

- Co zrobiły dzieci?

- Co powiedziała rzeczka?

- Co dzieci obiecałyrzeczce?

- Jak dzieci mogą dbać ośrodowisko?

 

Zachęcam do obejrzeniafilmu edukacyjnego „Segreguj odpady”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE

 

 

Zabawy zwykorzystaniem rymowanki M. M. Skrobacz „Środowisko”.

 

Dzieci powtarzają rymowankęcicho i głośno. Rytmicznie maszerują po pokoju, wypowiadając rymowankę.Powtarzają rymowankę, wykonując jednocześnie proste ruchy zaproponowane przezrodzica
(klaskanie, tupanie, podskoki, wymachy rąk i nóg).

 

Środowiskoto jest wszystko,

coznajduje się dookoła,

czylilasy, łąki, pola.

Abychronić środowisko,

dbajmy,żeby było czysto.

 

 

Zabawa„Dobrze czy źle?”.

 

Do tej zabawy potrzebnebędą: buzia wesoła i smutna. Wykonajcie je sami.

Posłuchajcie zdańwypowiadanych przez Rodzica. Oceńcie postępowanie dzieci, które wykonują różneczynności. Jeśli postępują one prawidłowo, podnieście do góry buzięuśmiechniętą, jeśli nieprawidłowo – obrazek z buzią smutną. Np.:

 

- Kasia wyrzuciła papierekdo kosza,

- Tomek rozbił szybę,

- Grześ podlał kwiatki,

- Ania zrywała gałązki zdrzewa,

- Adaś wyrzuca śmieci dorzeczki,

- Ania głośno krzyczała wlesie.

 

 

Zabawybadawcze „Gdzie jest powietrze?”

 

Do tej zabawy potrzebnebędą: balon, słomka do napojów, kubeczek z wodą, paski bibuły zawieszone nanitce.

 

Rozmowa na temat powietrza(przypomnienie):

- Gdzie znajduje siępowietrze?

- Czy ma kolor, kształt?

- W jaki sposób możnapoznać, że znajduje się wokół nas?

 

Kochani! Powietrza niemożna zobaczyć, ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy,
gdy poruszasię jako wiatr.

 

Zapraszamdo zabaw z powietrzem.

 

Nadmuchiwanie balonów –obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów
w kierunkuwłasnej twarzy.

 

Wciąganie powietrza do płuci wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą
– obserwowaniepowstałych bąbelków.

 

Dmuchanie na paski bibułyzawieszone na nitce.

 

Obserwowanie drzewporuszanych wiatrem.

 

Zachęcam do obejrzenia filmuedukacyjnego „Skąd ten wiatr?”

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=DPlcLAPp2T0

 

„Domisie – dobry i zływiatr”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=QogX1FbRmF0

 

 

Ćwiczeniagimnastyczne.

 

Zachęcam do zabaw ruchowychz wykorzystaniem wideo treningu „WF dla dzieci online”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg

 

 

Ćwiczeniaw karcie pracy.

 

Kochani! Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.74. Opowiedzcie o tym, co dzieje się na obrazku. Narysujcie w prawym górnymrogu - słoneczka,
w lewym górnym rogu – chmurki, w prawym dolnym rogu – żabki,a w lewym dolnym rogu – kwiatka.

 

 

Miłejpracy!!!

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 22.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziś kontynuujemy naszą naukę nazw zwierząt :)

 

1.   Zaczynamy od powtórzenia słówek. W tym celuwykorzystujemy obrazki z poprzednich zajęć
(w razie potrzeby link do obrazkówwklejam ponownie poniżej). Wykonujemy zabawę Touch!
Dziecko rozkłada obrazki wróżnych miejscach pokoju, najlepiej, aby obrazki były oddalone od siebie.Następnie dziecko słucha nazw zwierząt wymawianych przez rodzica lubwysłuchanych z komputera
(linki do słownika z wymową dostępne poniżej). Dzieckoprzemieszcza się po pokoju i wskazuje
odpowiedni obrazek. Później, jeśli maciePaństwo ochotę, można wymienić się rolami :) Dziecko nazywa słówka, a rodzicwskazuje odpowiednie obrazki :)

https://drive.google.com/file/d/1rRhcnH_CJR6oVD0irV2J_l7arQjhO9hQ/view?usp=sharing

(obrazki)

 

Powtarzamynazwy następujących zwierząt:

 

a cat- kot

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cat

 

a dog- pies

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dog

 

a goose- gęś

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=goose

 

a frog- żaba

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=frog

 

a horse- koń

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=horse

 

a mouse- mysz

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouse

 

 

2.   Wprowadzenie słówka „happy”. Rysujemy koło nakartce. Prosimy dziecko, aby narysowało
odpowiednie części twarzy.

 

Draw twoeyes- Narysuj dwoje oczu

Draw anose- Narysuj nos

 

Jeślidziecko nie pamięta nazw części ciała, pomagamy, zaczynając rysować- nie mówimypo polsku :)

 

Na koniecrodzic sam rysuje uśmiechnięte usta.

Wskazujena twarz i mówi „The face is happy!”

(wystarczyrównież samo słowo „happy”-można również odsłuchać je ze słownika):

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=happy

 

Dzieckopowtarza słówko. Dla lepszego utrwalenia i wprowadzając element zabawy, możnapowtarzać słówko na różne sposoby- ciszej, głośniej, bardzo powoli i bardzoszybko.

 

 

3.   Piosenka.

Słuchamypiosenki i oglądamy obrazek.

 

Piosenka:

https://drive.google.com/file/d/1onH7J8GIpljpX2l0P1sHEcSOc2BiXFdd/view?usp=sharing

 

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1ovCNKX8t_3EpdOdxX5F1DOhKYqN4dxJJ/view?usp=sharing

 

Dzieckopodczas pierwszego słuchania wskazuje na odpowiednie zwierzęta.

 

Następniesłuchamy jeszcze raz. Wykorzystujemy wydrukowane karty obrazkowe ze zwierzętami
i prosimy dziecko, aby ułożyło je w takiej kolejności, w jakiej pojawiają siępiosence.

 

Na koniecdziecko próbuje śpiewać (najlepiej dwukrotnie).

Tekstpiosenki mówi, że pojawiające się w niej zwierzątka są szczęśliwe :) Słyszymyteż dźwięki,
które wydają.

 

Tekst:

 

The horse is happy.

Neigh! Neigh!

The mouse is happy!

Squeak, squeak!

The cat is happy!

Miaow! Miaow!

The dog is happy!

Woof! Woof!/ x2

 

 

4.   Zabawa ruchowo- naśladowcza.

 

Uruchamiamypiosenkę jeszcze raz. Zatrzymujemy po każdym wersie. Zadaniem dziecka jest
naśladować to szczęśliwe zwierzątko, które właśnie pojawiło się w piosence.

 

 

And that’s all fortoday!

Goodbye!

 

Joanna Mikołajczyk

 

 

 

 

RELIGIA 22.04.2020r.

 

 

TEMAT: DZIĘKUJĘ PANU JEZUSOWI ZA JEGOMIŁOŚĆ.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Na naszymostatnim spotkaniu mówiliśmy o spotkaniu Zmartwychwstałego Pana Jezusa ze św.Siostrą Faustyną Kowalską. Oczywiście wydarzenie to nie miało miejsca wJerozolimie, ale prawie 100 lat temu
w Krakowie.

Ukazując się jej Pan Jezus prosiłaby przypomniała ludziom o Jego wielkim miłosierdziu czyli wielkiej miłości
donich. Prosił też o namalowanie obrazu i podpisanie go „Jezu ufam Tobie”.

 

Słowa te powtarzamy również w naszejpiosence. Przypomnijmy ją teraz:

·       piosenka „Jezu ufam Tobie”

https://www.youtube.com/watch?v=Cd8fDu03gf0

·       piosenka „Faustyna”

https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA

 

 

SzczęśćBoże na cały dzień :)