GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 22.06.2020r.-26.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „POCIESZAJKI DLA MALUSZKÓW” „LICZYMY PATYCZKI” „NA ZAWSZE ZAPAMIĘTASZ” „WAKACYJNY POCIĄG” „CZAS POŻEGNANIA”

22.06.2020r.(PONIEDZIAŁEK)

„POCIESZAJKI DLA MALUSZKÓW”

 

Słuchanie opowiadaniaAgaty Widzowskiej „Pocieszajki dla maluszków”.

 

Przedszkolaki,otwórzcie książeczkę na stronie 86 – 89, posłuchajcie uważnie opowiadaniaśledząc ilustracje.

 

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjachpójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty ipiórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, boobiecała Olkowi, że
w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie. Nazakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, amłodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki iwręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia wmałych doniczkach. Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dlamaluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robićsamodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budowaćdomku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myćłapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał sięwszystkiego nauczyć
w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był teatrzyk kukiełkowy,
w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymałkukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

- O! Patrz, misiu,

tu jest łazienka,

wodą się zmywa

farbę na rękach,

a ty masz łapki

całe w powidłach,

więc musisz użyć wody i mydła!

Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkamizielonych żabek i śpiewali piosenkę:

Kum, kum, kum!

Rech, rech, rech!

Było przedszkolaków trzech.

Hopsa, w lewo!

Hopsa, w prawo! Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!

Ucz się misiu, z nimi ćwicz,

skacz i do dziesięciu licz!

Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden,dwa, trzy, cztery, pięć
i tak dalej…Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek,kasztany i skowronek. Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, któresymbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę. Na zakończenie przedstawieniawszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:

 

- Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

 

Młodszym dzieciom bardzo podobało sięprzedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Adastanęła pod oknem
i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się namyśl o szkole, z drugiej jednak czuła, ze będzie tęsknić.

- Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.

- Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. –Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: KASIA – przeliterowała.

- A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bojak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada.

- Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać zezjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.

- Mnie też!

- I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka,trójkąty, prostokąty
i kwa…kwa…- zająknęła się Kasia.

- Kwadraty – dokończyła Ada.

- Tak! Kwadraty!

- I co jeszcze?

- Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, takżeby się nie skaleczyć.

- I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem –odparła z dumą Ada.

- A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku donaszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię.

- Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.

- I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł namzakalec!

- Pamiętam. Pani polała je rozpuszczona czekoladąi powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.

- Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.

Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnieńi obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią.Pożegnały się

z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotąrączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami. Przedwyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

- Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.

- Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.

- A co to są pocieszajki?

- To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałampani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę ipoprosić, żeby pokolorował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą
w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razumi było lepiej.

- To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwemna Adę i mocno ją przytuliła.

- Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyścię odwiedzę.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

- Coprzygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

- Coprzygotowali młodsi koledzy?

- Co robiłyAda i Kasia?

- Kogopożegnała Ada?

- Co to byłypocieszajki Ady?

- Gdzie jezostawiła?

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych na świeżym powietrzu z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczeniaogólnorozwojowe na powietrzu”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=TIb6efJOpkY&t=2s

 

Ćwiczenia z tekstem.

 

Kochani!Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica tekst znajdujący się podilustracjami w książeczce na stronie 86 – 89.

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 76. Narysujcie to, co najbardziej podobałowam się w przedszkolu. Następnie wskażcie obrazki zgodnie z kolejnością pórroku.

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! To nasz ostatni tydzień nauki. Zajmujemy się tematem„On Holiday”- na wakacjach.

1.   Wykonujemy ćwiczenie:

https://drive.google.com/file/d/1_Bbt3eOrpkozmgXaG_nbTwcDO8ffSlMD/view?usp=sharing

 

Zaczynamyod opisania obrazków. Dziecko wskazuje na poszczególne elementy i nazywa jeoraz podaje ich kolory. W razie konieczności, podpowiadamy, a dziecko powtarza.

Obrazek1:

a bluehorse- niebieski koń

a pinkrabbit- różowy królik

a blackbird- czarny ptak

Obrazek2:

a bluebook- niebieska książka

a redbook- czerwona książka

two bluepens- dwa niebieskie długopisy

twoyellow pencils- dwa żółte ołówki

a pinkcrayon- różowa kredka

Obrazek3:

twobananas- dwa banany

two eggs-dwa jajka

bread-chleb

water-woda

Obrazek4:

Grandma-babcia

Grandpa-dziadek

Sister- siostra

 

2.   Zadanie: Listen and cross out- Posłuchaj i skreśl.

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1zLRl7-SHcluBcgJ7Xwo1t_9Ms3oPN71j/view?usp=sharing

 

Dzieckosłucha nagrania. Jego zadaniem jest wskazywać na elementy z obrazków, któreusłyszy w nagraniu. Jeden element nie będzie pasował. Zadaniem dziecka jest goskreślić.

Odpowiedzi:

Obrazek1: Skreślamy czarnego ptaka- a black bird (w nagraniu padły słowa- a greenbird)

Obrazek2: Skreślamy kredkę- a crayon (w nagraniu nie padło słowo crayon, a słoworubber- gumka do mazania)

Obrazek3: Skreślmy szklankę z wodą – water (w nagraniu nie pada słowo water, a słowojuice- sok)

Obrazek4: Skreślamy obrazek dziadka (w nagraniu nie pada słowo grandpa, a słowo mum)

 

3.   Zabawa ruchowa. Prosimy dziecko, aby podałowybraną liczbę: one, two, three. Rodzic wybiera kolor. Zadaniem dziecka jestznalezienie w domu odpowiedniej ilości przedmiotów w wybranym kolorze. Jeślidziecko potrafi, nazywa znalezione rzeczy po angielsku. Powtarzamy kilkukrotniezmieniając liczby i kolory.

And that’s all for today!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk


23.06.2020r. (WTOREK)

„LICZYMY PATYCZKI”

 

Słuchanie piosenki „Na zawsze zapamiętasz”Krystyny Gowik.

 

Ref.: Choć ostatnie to wprzedszkolu dni,

choć rozstania, pożegnania czas,

to mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nierozłączy nas.

To mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nierozłączy nas.

 

1. Na zawsze zapamiętasz, jak Lena wciążpłakała,

podarty elementarz przez Olka i Michała.

Jak Ada jeść nie chciała, Jaś zasnął pośród lalek.

Jak Ola kompot raz wylała na całą naszą salę.

O-jojo-jojo-joj!

 

Ref.: Choć ostatnie…

 

2. Uśmiechniesz się, gdy wspomnisz ludziki zplasteliny,

jak Bartek ćwiczył skoki, a Karol – śmieszne miny.

I kłótnie Ani z Basią, i miśka brzuch rozpruty.

Jak Kasia kiedyś zapomniała na spacer włożyć buty!

O-jojo-jojo-joj!

 

Ref.: Choć ostatnie…

 

3. Pomyślisz, jakie miłe widziałeś teatrzyki.

Piosenki i zabawy, występy i wierszyki.

Wspomnienia będą czekać w albumie ze zdjęciami.

Bo to przedszkole zawsze będzie tu,

w myślach, razem z nami!

Tak, tak, tak, tak!

 

Link donagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA

 

Rozmowa na temat tekstu piosenki.

 

- O czymjest ta piosenka?

- Jakiezdarzenia zapamiętacie z naszego przedszkola?

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 77. Przeczytajcie tekstsamodzielnie lub z pomocą rodzica. Następnie opowiedzcie, co poznałyście wprzedszkolu. Rysujcie słoneczka po śladach
i pokolorujcie je.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych na świeżym powietrzu z wykorzystaniem wideo treningu „Zajęciasportowe dla dzieci na świeżym powietrzu – SportGeneracja”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=8fRedvlMh7A

 

Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: patyczki w rożnych kolorach, znaki, liczby.

 

Zadanie 1.

Układanie patyczków według kolorów.

Dzieci licząpatyczki w każdym kolorze.

Podającałkowitą liczbę patyczków, mówiąc np.,

3 patyczkiczerwone dodać 4 patyczki zielone

i dodać 3patyczki żółte to razem 10 patyczków.

(dzieciukładają  działania ilustrujące liczbępatyczków:

3 + 4 + 3 = 10).

 

Zadanie 2.

Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

Dzieci licząpozostałe patyczki, mówiąc:

10 odjąć 3to siedem.

(dzieciukładają działanie:

10 – 3 = 7).

 

Zadanie 3.

Odkładanie patyczków, np. w kolorze czerwonym.

Dzieci licząpozostałe patyczki, mówiąc:

7 odjąć 3 tocztery.

(dzieciukładają działanie:

7 – 3 = 4).

 

Praca plastyczna „Latawiec”.

 

Zachęcam dowykonania prezentu dla kolegi/koleżanki na pożegnanie przedszkola zwykorzystaniem filmu edukacyjnego „Latawiec z papieru”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=1_1qhFPuY3M

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! Dziś nauczymy się nazw miejsc, do których możnapojechać na wakacje.

1.   Spoglądamy na obrazki wskazujące cele wakacyjne.

Obrazki: https://drive.google.com/file/d/13udaJShKUPNuCJ7dk--SMmX9dU-EQcU5/view?usp=sharing

 

Dzieckonazywa je po polsku- mamy morze, jezioro i góry. Następnie wprowadzamy tesłówka po angielsku. Dziecko powtarza nazwy po nagraniu ze słownika, wskazującjednocześnie odpowiedni obrazek. Następnie próbuje powtórzyć z pamięci.Powtarzamy słówka co najmniej trzykrotnie.

Wprowadzanesłówka:

sea-morze

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sea

lake- jezioro

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=lake

mountains- góry

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mountains

 

2.   Listening- Słuchanie. Prosimy dziecko, aby popolsku odgadło, jakie odgłosy słychać w każdym z wakacyjnych miejsc. Następnieprosimy, aby wysłuchało nagrania, wskazywało odpowiednie obrazki orazpowtarzało wyrażenia z nagrania (It’s a lake/ It’s the sea./It’s a mountain.)

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/1JikRqtPJJtwdolrne1VvuSltSXsk1nNi/view?usp=sharing

 

3.   Listening 2- Słuchanie nr 2. Prosimy dziecko, abynazwało członków rodziny i miejsca wskazane na obrazkach.

Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1QrQ4Nsv-g0sX-4bu0RxAp7lsdZRk2hUP/view?usp=sharing

 

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1fXobIverjhjTVYPsJ5qWjUhdqfHYruRA/view?usp=sharing

 

Odpowiedzi:

Członkowierodziny: 1-Dad, 2-Grandpa, 3-Grandma

Miejsca wakacyjne: mountains,sea, lake

Następnie dziecko słucha nagraniai łączy członków rodziny
z miejscem, do którego chciałby pojechać.

Odpowiedzi: dad-sea, grandma- mountains, grandpa- lake

4.   Drawing. Prosimy dziecko, aby narysowało miejsce,do którego chce pojechać na wakacje. Po wykonaniu obrazka, dziecko nazywawybrane miejsce po angielsku.

 

Bye, bye!

JoannaMikołajczyk

 

24.06.2020r. (ŚRODA)

„NA ZAWSZE ZAPAMIĘTASZ”

 

Utrwalenie nazw miesięcy na podstawie wiersza K.Datkun – Czerniak „Rok”.

 

Podczasrecytacji wiersza rodzic nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie,poruszając samymi ustami. Dzieci natomiast podają głośno nazwy miesięcy wodpowiedniej formie. Podczas ponownego słuchania  wiersza klaszczą, kiedy usłyszą nazwęmiesiąca.

 

W styczniuNowy Rok przychodzi,

często mrozem grozi.

W lutymczyni tak samo.

W marcubywa jak w garncu (…).

Kwiecień z majem

w zieleni skąpane (…).

Czerwiec obiecuje

radości wiele, bo

- moi przyjaciele –

lipiec i sierpień towakacji czas (…)

Wrzesień i październik

zmieniają kolory ziemi (…).

W listopadzie

smutek na drzewach się kładzie.

A w grudniuzmęczony pracą Stary Rok

żegna się i … zaprasza Nowy Rok. (…)

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolakiwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 2, s. 80. Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby. Przeczytajcie tekst samodzielnie lub
z pomocą rodzica.

 

Zabawy przy piosence „Na zawsze zapamiętasz”.

 

Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy nagraniu piosenki „Na zawszezapamiętasz”.

Link donagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA

 

Zabawa „Dokończ zdania”.

 

Proszę, abyrodzic rozpoczynał zdania, natomiast dzieci je kończą, np.:

- Wprzedszkolu lubiłem/lubiłam…

- Wprzedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam…

- Wprzedszkolu czułem się/czułam się…

- Wprzedszkolu najbardziej podobało mi się…

 

Zabawa plastyczna „Wakacje”.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: kartka i kredki.

 

Przedszkolaki,narysujcie w prawym górnym rogu kartki słoneczko,
z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacjemuszą być słoneczne.
W lewym dolnym rogu kartki narysujcie kwiatka, z jednoczesnym wypowiadaniemzdania: Wakacje muszą być pachnące. Wlewym górnym rogu kartki narysujcie lody, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słodkie. W ostatnim,pustym rogu kartki narysujcie skrzynię z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określcie,który to róg. Narysujcie na środku kartki siebie na wakacjach.

 

Miłej pracy!!!

 

RELIGIA 24.06.2020

 

TEMAT: KOCHAM I SZANUJĘ TATĘ.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nasi słyszy. Przywitajmy Go modlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”

Kochani, w tej modlitwie, którąrazem odmówiliśmy, nazywamy Boga „Ojcem”. Bóg kocha nas i wysłuchuje naszychpróśb. Opiekuje się nami tak jak nasz tata, który troszczy się o nas.

 

Mój tata

Niektóre dzieci nie mają taty, leczopiekunów. Tata lub opiekun pracuje
i dba, abyśmy mieli co jeść i gdzie mieszkać. Za to, co robi, każde dzieckobardzo kocha swojego tatę lub opiekuna.

Zastanów się;

– Jaka jest twoja ulubiona zabawa ztatą/opiekunem?

 

Opowiadanie „Dzień ztatą”

Kacperuwielbia grać z tatą w piłkę nożną. W sobotę, gdy jest ładna pogoda, idą naboisko i razem z innymi dziećmi i rodzicami rozgrywają mecz. W tę sobotę padałdeszcz i gra w piłkę była niemożliwa. Tata powiedział:– Kacperku idę do garażu,zrobię skrzynkę na narzędzia.– Tato, czy mogę ci pomóc? – zapytał chłopiec.–Oczywiście! Przyda mi się taki pomocnik. Kacper podawał tacie wszystkiepotrzebne narzędzia. Starał się, żeby tata był zadowolony z jego pomocy. Pokilku godzinach piękna drewniana skrzynka była gotowa.– Synku, dziękuję ci zapomoc. Po tej ciężkiej pracy należy nam się odpoczynek. Gdy wchodzili do domu,poczuli wspaniały zapach.– Tato, mama chyba piecze ciasto z jabłkami! – zawołałKacper.– Też czuję ten zapach i aż mi zaburczało w brzuchu – powiedział tata,uśmiechając się. Umyli szybko ręce i zasiedli do stołu. Mama ukroiła każdemuduży kawałek szarlotki i podając ciasto, zapytała:– Czy skrzynka gotowa?– Otak, miałem dobrego pomocnika, więc szybko poszło – powiedział tata. WieczoremKacper postanowił, że narysuje rysunek o dniu spędzonym z tatą. Gdy skończył,podarował go tacie. Prezent tak mu się spodobał, że tato powiesił go nad swoimbiurkiem.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

– Jaka jest ulubiona zabawa Kacpra ztatą?

– Co razem robili w sobotniepopołudnie?

– Czy tata cieszył się z pomocysyna?

– Jak Kacper podziękował tacie zapiękny dzień?

 

Dzień Taty

 Drogie dzieci, tata jest bardzo ważną osobądla każdego z was. Tata ma swoje święto w czerwcu. Tego dnia możemy pokazaćtacie, jak bardzo go kochamy.

– W jaki sposób możemy pokazaćtacie, że go kochamy?

– Jak możemy mu pomóc?

– Jakie słowa sprawią tacie radość?

 

A może zaśpiewasz dla Taty piosenkę?

(„Tato” z repertuaru Arki Noego)

 

Ref. Nieboję się, gdy ciemno jest, /Ojciec za rękę prowadzi mnie. /x2 Dziękuję ci,Tato, za wszystko, co robisz,

Że bawiszsię ze mną, na rękach mnie nosisz.

Dziękujęci, Tato, i wiem to na pewno,

 Przez cały dzień czuwasz nade mną.

Ref.

Czasemsię martwię, czegoś nie umiem,

Ty mniepocieszasz i mnie rozumiesz.

Śmiejęsię głośno, kiedy żartujesz,

Bardzocię kocham i potrzebuję.

Ref.

NaszOjciec mieszka w niebie.

Kochamnie i ciebie.

On naskocha, kocha mnie i ciebie.

Sanki sąw zimie, rower jest w lato.

 Mama to nie jest to samo co Tato

Ref.

https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno

 

Praca z podręcznikiem

Mozesz wykonać w podręczniku zadaniaz tematu 47.

 

Zadanie – praca plastyczna dla taty

Narysuj dla taty kredkami laurkę lubrysunek pt. „Jak pomogę tacie” – prezent z okazji Dnia Ojca.

Możesz również wykorzystać poniższepropozycje:

1)   https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/dzien-ojca-taty-kolorowanka/

2)  https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/szczesliwego-dnia-taty-kartka/

http://www.kolorowanki123.pl/okazje/dzien-ojca/7

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś będziemy utrwalać i powtarzać nazwy miejsc, doktórych można pojechać na wakacje oraz inne słówka, których nauczyliśmy sięprzerabiając temat „On holiday”- Na wakacjach.

1.   Counting- Liczenie. Zadaniem dziecka jestpoliczenie i nazwanie po angielsku przedmiotów widocznych na obrazku.

Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1vxXTPHdyxbdKfL828IRGXKAoou0pwFAg/view?usp=sharing

 

Odpowiedzi:

Tenshells- 10 muszelek

Twoballs- 2 piłki

Three birds- 3 ptaki

Five bananas- 5 bananów

Fourfeet- 4 stopy

 

2.   Listen and match. Posłuchaj i połącz.

Zadaniedziecka polega na połączeniu zwierzęcia z odpowiednim miejscem wakacyjnym naobrazku zgodnie z informacjami, które usłyszy w nagraniu. Następnie dzieckosamo nazywa zwierzęta
i miejsca, w których się znajdują lub zatrzymujemy nagranie zdanie po zdaniu idziecko powtarza po nagraniu.

Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1KqxfyMwY5r2RsCVbP8ZfhbFFmjMZVO3e/view?usp=sharing

 

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1K9WCuu6xK3CwLYRgax71bE8ZUtxaoMu8/view?usp=sharing

 

3.   Colouring. Kolorowanie. Dziecko kończy kolorowaćmałe obrazki, następnie nazywa widoczne na nich miejsca:

lake, sea, mountains

Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1sEj59UPNClj6fYpF628ySec1yYXVMaNo/view?usp=sharing

 

4.   What’s missing? Czego brakuje?

Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1ayIbC3aptBVF_G-fHXrxmuIb9lEloy_k/view?usp=sharing

 

Dzieckorysuje w każdym z rzędów odpowiedni przedmiot, wykorzystując obrazki z tabelkiu góry strony.

Następnierodzic pyta: What’s missing?- Czego brakuje?

Odpowiedzi:Rząd 1: a shell- muszelka, rząd 2: an orange- pomarańcza, rząd 3: a cat- kot,rząd 4: green-zielony, rząd 5: a car- samochód

Następnieprosimy dziecko, aby nazwało po angielsku po kolei wszystkie obrazki. Jeślidziecko nie pamięta, podpowiadamy,
a dziecko powtarza. Odpowiedzi w kolejności obrazków:

Rząd 1: a starfish, a crab, a fish, a shell

Rząd 2: a banana, an orange, an apple, a pear

Rząd 3: a dog, a cat, a bird, a rabbit

Rząd 4: red, blue, green, yellow

Rząd 5: a ball, a car, a yo-yo, a kite

 

And that’s all.

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

25.06.2020r. (CZWARTEK)

„WAKACYJNY POCIĄG”

 

Ćwiczenia z tekstem.

 

Przedszkolaki,otwórzcie książeczkę na stronie 94 – 95. Przeczytajcie samodzielnie lub zpomocą rodzica tekst o wakacjach i wakacyjnych radach Olka i Ady.

 

Zabawa rozluźniająca „Duże oczy”.

 

Proszę, abyrodzic opowiadał, natomiast dzieci słuchają i wykonują polecenia.

 

Za chwilę będziecie mogli zrobić duże, bardzo dużeoczy. Unieście przy tym brwi do góry tak mocno, jak tylko możecie. Wyobraźciesobie, że macie jeszcze dodatkowe, trzecie oko pośrodku czoła. I właśnie to okootwórzcie tak szeroko, jak tylko potraficie… A potem możecie poruszać waszymiszeroko otwartymi oczami we wszystkie strony: w dół, do góry,
w prawą stronę, w lewą stronę. Być może zauważycie waszymi trzema szerokootwartymi oczami coś, czego do tej pory nie widzieliście. Za chwilę zacznępowoli odliczać do sześciu. Kiedy dojdę do szóstki, zamknijcie na moment oczy inadajcie im w myślach taki rozmiar, jaki chcielibyście mieć. Trzecie okobędziecie mogli sobie później wyobrazić za każdym razem, kiedy będzieciechcieli zobaczyć coś w waszej wyobraźni. Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć.

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieci,otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 78. Zagrajcie w grę planszową wspólnie zrodzicami i rodzeństwem.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczenia na słońcu”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

 

Praca plastyczna „Żaglówka z papieru”.

 

Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Żaglówka zpapieru. Jak zrobić łódkę z papieru?”

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=zrpGyJC16Tk

 

Zachęcam  do obejrzenia filmu edukacyjnego „Lato –przyroda, wakacje, co robić nad morzem i w górach”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! Dziś nasze ostatnie zajęcia przed wakacjami, dlategoproponuję powrót do piosenek i zabaw, które przez cały rok polubiliścienajbardziej. Możecie wybrać sami swoje ulubione albo skorzystać z mojejpropozycji poniżej:

1.   Piosenka „Baby shark” wraz z tańcem:

https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPlI

 

2.   Zabawa ruchowa „Simon says”. Zadanie jest proste-należy naśladować czynności, ale tylko te, które zostaną poprzedzone słowami:„Simon says”. A bawimy się wraz z nagraniem:

https://www.youtube.com/watch?v=OkO8DaPIyXo

 

3.   Piosenka i taniec „Let’s do the Pinocchio”:

https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA

 

4.   I ostatnia nasza propozycja na dziś to piosenka„Move and freeze”. Zadanie będzie wymagać dobrej koordynacji ruchowej.Naśladujemy taniec dzieci z nagrania. Jeśli chcecie, przy kolejnych powtórkach,możecie dołączać się do śpiewania refrenu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE&t=76s

 

Tekst:

 

C’mon, move and freeze./ x4

 

Put your right hand on your left knee, your left hand on your right. Your knees move in and out. Your hands stay tight. Now keep on with your moving but switch hands on your knees. Keep on moving in and out till we say freeze.

 

 C’mon, move and freeze. / x4

 

Put one hand across your shoulder one hand across your back. Now jump in place. Do you like it like that? Now switch hands across your shoulders and switch hands across your back. Now just be nimble, just be quick, just like Jack.

 

C’mon, jump and freeze / x4

 

Everybody shake your body from your head down to your feet. And don’t stop shaking until we stop the beat. Shake it to the east and shake it to the west. Shake it, shake it, shake it with my friends who are the best.

 

 

C’mon, shake and freeze./x4

 

Put your right hand on your head, your left on someone’s knee. Now turn once in a circle and buzz like a bee. Now turn the other way, don’t let go or lose your spot. Keep turning left, keep turning right until the music stops.

 

 

C’mon, turn and freeze.

 

“Alright, you can move now.”

Tłumaczenie:

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż prawą dłoń na swoim lewym kolanie, lewą dłoń na prawym. Twoje kolana poruszają się na zewnątrz i do środka. Ręce sztywno. Cały czas się ruszaj, ale zmieniaj dłonie na kolanach. Ruszaj się na zewnątrz i do środka aż powiemy zamarznij.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż jedną rękę na ramieniu a drugą wzdłuż pleców. A teraz skacz w miejscu. Podoba ci się tak? A teraz zmieniaj ręce na ramieniu i plecach.

 

A teraz bądź zwinny, bądź szybki, tak jak Jack

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Wszyscy potrząsajmy ciałem od głowy po stopy.

I nie przestawaj potrząsać, dopóki nie zatrzyma się rytm. Potrząsaj na wschód i potrząsaj na Zachów. Potrząsaj, potrząsaj, potrząsaj z moimi najlepszymi przyjaciółmi.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż prawą dłoń na głowie, a lewą na czyimś kolanie. A teraz obróćcie się w kole i bzyczcie jak pszczoła. Odwróćcie się w drugą stronę, nie puszczajcie i nie opuszczajcie swojego miejsca. Odwracajcie się w lewo, w prawo aż muzyka się zatrzyma.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

W  porządku, już możecie się ruszać.

 

Andthat’s all!- I to już wszystko!

Happyholidays!- Udanych wakacji!

Bye, bye

JoannaMikołajczyk

 

26.06.2020r. (PIĄTEK)

„CZAS POŻEGNANIA”

 

Ćwiczenia z tekstem.

 

Przedszkolaki,otwórzcie książeczkę na stronie 96. Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocąrodzica tekst na zakończenie przedszkola.

 

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Pożegnanieprzedszkola”.

 

- Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

 

Starszak potrafi:

budować wieże,

rozpoznać w książce najdziksze zwierzę,

układać puzzle,

kroić warzywa,

wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

 

Zna pory roku,

kierunki świata,

wie, że na miotle nie da się latać,

sam się ubiera,

buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

 

Umie zadzwonić

na pogotowie,

wie, że się nie da chodzić na głowie,

zasady ruchu

zna doskonale

i po ulicy nie biega wcale.

 

Lubi teatrzyk,

śpiewa piosenki,

wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi

ani śliniaka.

To są zalety dziecka starszaka.

 

- Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,

gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

 

Słuchanie piosenki „Kończymy już przedszkole” D. iK. Jagiełło.

 

1. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
zeszyty i tornistry wołają nas.
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref.: Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

2. Wakacje szybko miną, a potem już
zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż.
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref.: Tak bardzo…

3. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
że upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.

Ref.: Tak bardzo…

 

Link donagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=AEwMx26C3IA

 

Przedszkolaki,zachęcam do obejrzenia prezentacji „Pożegnanie przedszkola, wiersze, wierszykiz animacją”.

Link doprezentacji.

https://www.youtube.com/watch?v=TvMeIPpRAfg

WESOŁYCH WAKACJI!!!

 

Drogie Dzieci!

Szanowni Rodzice!

 

Z okazji nadejścia upragnionych wakacji życzę słonecznego
i bezpiecznego wypoczynku pełnego niezapomnianych wrażeń, bajkowych przygód,dużo zabawy i dobrego humoru. Niech ten letni czas sprzyja poznawaniu ciekawychmiejsc i zawieraniu nowych przyjaźni, a we wrześniu szczęśliwego powrotu doszkoły!

 

Wychowawczyni!

 

RELIGIA 26.06.2020

 

TEMAT: WAKACJE CZASEM RADPOSNEGOWYPOCZYNKU Z BOGIEM.

Witam was bardzo serdecznie na ostatniej katechezie w tym roku szkolnym.Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

Modlitwa

Zapraszam Was do wspólnego śpiewupiosenki. „Bóg nie umarł”. A raczej do gimnastyki z Panem Bogiem 

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

 

Wakacje

Dzisiaj jest nasze ostatniespotkanie przed wakacjami, dlatego postaramy się do nich dobrze przygotować.Opowiemy o tym, co możemy robić podczas wakacji.

Wakacje to czas odpoczynku, zabaw,zwiedzania ciekawych miejsc.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

Odczytanie Pisma Świętego (Mk 10,13-14.16)

Nie możemy jednak zapominać oJezusie.

Posłuchaj, w jaki sposób Jezuszachowywał się wobec dzieci.

„Przynosili Mu również dzieci, żebyich dotknął; lecz uczniowie szorstko zabraniali im tego. A Jezus, widząc to,oburzył się i rzekł do nich: «Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nieprzeszkadzajcie im; do takich bowiem należy królestwo Boże. (...)I biorąc je wobjęcia, kładł na nie ręce i błogosławił je”.

– Co robił Jezus, gdy spotykał się zdziećmi?

– Gdzie dzisiaj możemy spotkać się zJezusem?

 

W ciągu całego roku szkolnegospotykaliśmy się razem, rozmawialiśmy
o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

– Gdzie będziemy mogli Go spotkać wczasie wakacji?

 

Spotykamy się z Jezusem

Z Jezusem możemy się spotykać takżew wakacje. Gdy jesteśmy nad wodą, w górach, w lesie, na łące, gdy cieszymy sięsłońcem, śpiewem ptaków
i podziwiamy piękną przyrodę, chwalimy za nią Boga. Lecz Jezus chce się spotkaćz każdym człowiekiem nie tylko w tych miejscach. On czeka na spotkanie z nami wkościele. Naszą miłość okazujemy Jezusowi, gdy spotykamy się z Nim podczas MszyŚwiętej w niedzielę.

 

Nasza odpowiedź

https://www.youtube.com/watch?v=mwZUeGR2aSE

 

Zagadka

LATEM,GDY JEST CIEPŁO, TO DZIECI BIEGAJĄ,

BAWIĄ SIĘWESOŁO, SKACZĄ I PŁYWAJĄ.

RADOŚNIESIĘ BAWIĄ I ODPOCZYWAJĄ.

O KIM WWAKACJE DZIECI NIE ZAPOMINAJĄ?

(O BOGU,O KOŚCIELE, O JEZUSIE, O MSZY ŚW.)

 

Praca z podręcznikiem – wykonajzadanie w temacie 53

 

Niedługo zaczną się wakacje.Będziemy odpoczywać z rodzicami
i rodzeństwem. Pamiętajmy, że w każdą niedzielę na Mszyśw. czeka na nas Jezus. Pamiętajmy, aby podziękować Mu za czas odpoczynku.

Ja również bardzo dziękuję Wam iWaszym Rodzicom za cały rok wytężonej pracy.

Życzę dobrego wypoczynku podczaswakacji, spokoju i zdrowia.

 

Szczęść Boże J