22.06.2020r.(PONIEDZIAŁEK) „POCIESZAJKI DLA MALUSZKÓW”
Słuchanie opowiadaniaAgaty Widzowskiej „Pocieszajki dla maluszków”.
Przedszkolaki,otwórzcie książeczkę na stronie 86 – 89, posłuchajcie uważnie opowiadaniaśledząc ilustracje.
Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjachpójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty ipiórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, boobiecała Olkowi, że - O! Patrz, misiu, tu jest łazienka, wodą się zmywa farbę na rękach, a ty masz łapki całe w powidłach, więc musisz użyć wody i mydła! Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkamizielonych żabek i śpiewali piosenkę: Kum, kum, kum! Rech, rech, rech! Było przedszkolaków trzech. Hopsa, w lewo! Hopsa, w prawo! Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo! Ucz się misiu, z nimi ćwicz, skacz i do dziesięciu licz! Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden,dwa, trzy, cztery, pięć
- Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie, nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie, a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole, będziemy wspominać kochane przedszkole!
Młodszym dzieciom bardzo podobało sięprzedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Adastanęła pod oknem - Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi. - Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. –Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: KASIA – przeliterowała. - A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bojak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada. - Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać zezjeżdżalni i wspinać się po drabinkach. - Mnie też! - I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka,trójkąty, prostokąty - Kwadraty – dokończyła Ada. - Tak! Kwadraty! - I co jeszcze? - Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, takżeby się nie skaleczyć. - I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem –odparła z dumą Ada. - A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku donaszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię. - Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę. - I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł namzakalec! - Pamiętam. Pani polała je rozpuszczona czekoladąi powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji. - Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę. Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnieńi obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią.Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotąrączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami. Przedwyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni. - Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama. - Zostawiłam pudełko z pocieszajkami. - A co to są pocieszajki? - To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałampani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę ipoprosić, żeby pokolorował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą - To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwemna Adę i mocno ją przytuliła. - Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyścię odwiedzę.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Coprzygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola? - Coprzygotowali młodsi koledzy? - Co robiłyAda i Kasia? - Kogopożegnała Ada? - Co to byłypocieszajki Ady? - Gdzie jezostawiła?
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych na świeżym powietrzu z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczeniaogólnorozwojowe na powietrzu”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=TIb6efJOpkY&t=2s
Ćwiczenia z tekstem.
Kochani!Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica tekst znajdujący się podilustracjami w książeczce na stronie 86 – 89.
Ćwiczenia w karcie pracy.
Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 76. Narysujcie to, co najbardziej podobałowam się w przedszkolu. Następnie wskażcie obrazki zgodnie z kolejnością pórroku.
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI Hello! To nasz ostatni tydzień nauki. Zajmujemy się tematem„On Holiday”- na wakacjach. 1. Wykonujemy ćwiczenie: https://drive.google.com/file/d/1_Bbt3eOrpkozmgXaG_nbTwcDO8ffSlMD/view?usp=sharing
Zaczynamyod opisania obrazków. Dziecko wskazuje na poszczególne elementy i nazywa jeoraz podaje ich kolory. W razie konieczności, podpowiadamy, a dziecko powtarza. Obrazek1: a bluehorse- niebieski koń a pinkrabbit- różowy królik a blackbird- czarny ptak Obrazek2: a bluebook- niebieska książka a redbook- czerwona książka two bluepens- dwa niebieskie długopisy twoyellow pencils- dwa żółte ołówki a pinkcrayon- różowa kredka Obrazek3: twobananas- dwa banany two eggs-dwa jajka bread-chleb water-woda Obrazek4: Grandma-babcia Grandpa-dziadek Sister- siostra
2. Zadanie: Listen and cross out- Posłuchaj i skreśl. Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1zLRl7-SHcluBcgJ7Xwo1t_9Ms3oPN71j/view?usp=sharing
Dzieckosłucha nagrania. Jego zadaniem jest wskazywać na elementy z obrazków, któreusłyszy w nagraniu. Jeden element nie będzie pasował. Zadaniem dziecka jest goskreślić. Odpowiedzi: Obrazek1: Skreślamy czarnego ptaka- a black bird (w nagraniu padły słowa- a greenbird) Obrazek2: Skreślamy kredkę- a crayon (w nagraniu nie padło słowo crayon, a słoworubber- gumka do mazania) Obrazek3: Skreślmy szklankę z wodą – water (w nagraniu nie pada słowo water, a słowojuice- sok) Obrazek4: Skreślamy obrazek dziadka (w nagraniu nie pada słowo grandpa, a słowo mum)
3. Zabawa ruchowa. Prosimy dziecko, aby podałowybraną liczbę: one, two, three. Rodzic wybiera kolor. Zadaniem dziecka jestznalezienie w domu odpowiedniej ilości przedmiotów w wybranym kolorze. Jeślidziecko potrafi, nazywa znalezione rzeczy po angielsku. Powtarzamy kilkukrotniezmieniając liczby i kolory. And that’s all for today! Goodbye! Joanna Mikołajczyk
„LICZYMY PATYCZKI”
Słuchanie piosenki „Na zawsze zapamiętasz”Krystyny Gowik.
Ref.: Choć ostatnie to wprzedszkolu dni, choć rozstania, pożegnania czas, to mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nierozłączy nas. To mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nierozłączy nas.
1. Na zawsze zapamiętasz, jak Lena wciążpłakała, podarty elementarz przez Olka i Michała. Jak Ada jeść nie chciała, Jaś zasnął pośród lalek. Jak Ola kompot raz wylała na całą naszą salę. O-jojo-jojo-joj!
Ref.: Choć ostatnie…
2. Uśmiechniesz się, gdy wspomnisz ludziki zplasteliny, jak Bartek ćwiczył skoki, a Karol – śmieszne miny. I kłótnie Ani z Basią, i miśka brzuch rozpruty. Jak Kasia kiedyś zapomniała na spacer włożyć buty! O-jojo-jojo-joj!
Ref.: Choć ostatnie…
3. Pomyślisz, jakie miłe widziałeś teatrzyki. Piosenki i zabawy, występy i wierszyki. Wspomnienia będą czekać w albumie ze zdjęciami. Bo to przedszkole zawsze będzie tu, w myślach, razem z nami! Tak, tak, tak, tak!
Link donagrania. https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA
Rozmowa na temat tekstu piosenki.
- O czymjest ta piosenka? - Jakiezdarzenia zapamiętacie z naszego przedszkola?
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 77. Przeczytajcie tekstsamodzielnie lub z pomocą rodzica. Następnie opowiedzcie, co poznałyście wprzedszkolu. Rysujcie słoneczka po śladach
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych na świeżym powietrzu z wykorzystaniem wideo treningu „Zajęciasportowe dla dzieci na świeżym powietrzu – SportGeneracja”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=8fRedvlMh7A
Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.
Do tejzabawy potrzebne będą: patyczki w rożnych kolorach, znaki, liczby.
Zadanie 1. Układanie patyczków według kolorów. Dzieci licząpatyczki w każdym kolorze. Podającałkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczkiczerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3patyczki żółte to razem 10 patyczków. (dzieciukładają działania ilustrujące liczbępatyczków: 3 + 4 + 3 = 10).
Zadanie 2. Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym. Dzieci licząpozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3to siedem. (dzieciukładają działanie: 10 – 3 = 7).
Zadanie 3. Odkładanie patyczków, np. w kolorze czerwonym. Dzieci licząpozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 tocztery. (dzieciukładają działanie: 7 – 3 = 4).
Praca plastyczna „Latawiec”.
Zachęcam dowykonania prezentu dla kolegi/koleżanki na pożegnanie przedszkola zwykorzystaniem filmu edukacyjnego „Latawiec z papieru”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=1_1qhFPuY3M
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI Hello! Dziś nauczymy się nazw miejsc, do których możnapojechać na wakacje. 1. Spoglądamy na obrazki wskazujące cele wakacyjne. Obrazki: https://drive.google.com/file/d/13udaJShKUPNuCJ7dk--SMmX9dU-EQcU5/view?usp=sharing
Dzieckonazywa je po polsku- mamy morze, jezioro i góry. Następnie wprowadzamy tesłówka po angielsku. Dziecko powtarza nazwy po nagraniu ze słownika, wskazującjednocześnie odpowiedni obrazek. Następnie próbuje powtórzyć z pamięci.Powtarzamy słówka co najmniej trzykrotnie. Wprowadzanesłówka: sea-morze https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sea lake- jezioro https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=lake mountains- góry https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mountains
2. Listening- Słuchanie. Prosimy dziecko, aby popolsku odgadło, jakie odgłosy słychać w każdym z wakacyjnych miejsc. Następnieprosimy, aby wysłuchało nagrania, wskazywało odpowiednie obrazki orazpowtarzało wyrażenia z nagrania (It’s a lake/ It’s the sea./It’s a mountain.) Nagranie: https://drive.google.com/file/d/1JikRqtPJJtwdolrne1VvuSltSXsk1nNi/view?usp=sharing
3. Listening 2- Słuchanie nr 2. Prosimy dziecko, abynazwało członków rodziny i miejsca wskazane na obrazkach. Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1QrQ4Nsv-g0sX-4bu0RxAp7lsdZRk2hUP/view?usp=sharing
Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1fXobIverjhjTVYPsJ5qWjUhdqfHYruRA/view?usp=sharing
Odpowiedzi: Członkowierodziny: 1-Dad, 2-Grandpa, 3-Grandma Miejsca wakacyjne: mountains,sea, lake Następnie dziecko słucha nagraniai łączy członków rodziny Odpowiedzi: dad-sea, grandma- mountains, grandpa- lake 4. Drawing. Prosimy dziecko, aby narysowało miejsce,do którego chce pojechać na wakacje. Po wykonaniu obrazka, dziecko nazywawybrane miejsce po angielsku.
Bye, bye! JoannaMikołajczyk
24.06.2020r. (ŚRODA) „NA ZAWSZE ZAPAMIĘTASZ”
Utrwalenie nazw miesięcy na podstawie wiersza K.Datkun – Czerniak „Rok”.
Podczasrecytacji wiersza rodzic nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie,poruszając samymi ustami. Dzieci natomiast podają głośno nazwy miesięcy wodpowiedniej formie. Podczas ponownego słuchania wiersza klaszczą, kiedy usłyszą nazwęmiesiąca.
W styczniuNowy Rok przychodzi, często mrozem grozi. W lutymczyni tak samo. W marcubywa jak w garncu (…). Kwiecień z majem w zieleni skąpane (…). Czerwiec obiecuje radości wiele, bo - moi przyjaciele – lipiec i sierpień towakacji czas (…) Wrzesień i październik zmieniają kolory ziemi (…). W listopadzie smutek na drzewach się kładzie. A w grudniuzmęczony pracą Stary Rok żegna się i … zaprasza Nowy Rok. (…)
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolakiwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 2, s. 80. Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby. Przeczytajcie tekst samodzielnie lub
Zabawy przy piosence „Na zawsze zapamiętasz”.
Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy nagraniu piosenki „Na zawszezapamiętasz”. Link donagrania. https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA
Zabawa „Dokończ zdania”.
Proszę, abyrodzic rozpoczynał zdania, natomiast dzieci je kończą, np.: - Wprzedszkolu lubiłem/lubiłam… - Wprzedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… - Wprzedszkolu czułem się/czułam się… - Wprzedszkolu najbardziej podobało mi się…
Zabawa plastyczna „Wakacje”.
Do tejzabawy potrzebne będą: kartka i kredki.
Przedszkolaki,narysujcie w prawym górnym rogu kartki słoneczko,
Miłej pracy!!!
RELIGIA 24.06.2020
TEMAT: KOCHAM I SZANUJĘ TATĘ. Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niech będzie pochwalonyJezus Chrystus Modlitwa
Jest też z nami Pan Bóg – widzi nasi słyszy. Przywitajmy Go modlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie” Kochani, w tej modlitwie, którąrazem odmówiliśmy, nazywamy Boga „Ojcem”. Bóg kocha nas i wysłuchuje naszychpróśb. Opiekuje się nami tak jak nasz tata, który troszczy się o nas.
Mój tata Niektóre dzieci nie mają taty, leczopiekunów. Tata lub opiekun pracuje Zastanów się; – Jaka jest twoja ulubiona zabawa ztatą/opiekunem?
Opowiadanie „Dzień ztatą” Kacperuwielbia grać z tatą w piłkę nożną. W sobotę, gdy jest ładna pogoda, idą naboisko i razem z innymi dziećmi i rodzicami rozgrywają mecz. W tę sobotę padałdeszcz i gra w piłkę była niemożliwa. Tata powiedział:– Kacperku idę do garażu,zrobię skrzynkę na narzędzia.– Tato, czy mogę ci pomóc? – zapytał chłopiec.–Oczywiście! Przyda mi się taki pomocnik. Kacper podawał tacie wszystkiepotrzebne narzędzia. Starał się, żeby tata był zadowolony z jego pomocy. Pokilku godzinach piękna drewniana skrzynka była gotowa.– Synku, dziękuję ci zapomoc. Po tej ciężkiej pracy należy nam się odpoczynek. Gdy wchodzili do domu,poczuli wspaniały zapach.– Tato, mama chyba piecze ciasto z jabłkami! – zawołałKacper.– Też czuję ten zapach i aż mi zaburczało w brzuchu – powiedział tata,uśmiechając się. Umyli szybko ręce i zasiedli do stołu. Mama ukroiła każdemuduży kawałek szarlotki i podając ciasto, zapytała:– Czy skrzynka gotowa?– Otak, miałem dobrego pomocnika, więc szybko poszło – powiedział tata. WieczoremKacper postanowił, że narysuje rysunek o dniu spędzonym z tatą. Gdy skończył,podarował go tacie. Prezent tak mu się spodobał, że tato powiesił go nad swoimbiurkiem.
Rozmowa na temat opowiadania. – Jaka jest ulubiona zabawa Kacpra ztatą? – Co razem robili w sobotniepopołudnie? – Czy tata cieszył się z pomocysyna? – Jak Kacper podziękował tacie zapiękny dzień?
Dzień Taty Drogie dzieci, tata jest bardzo ważną osobądla każdego z was. Tata ma swoje święto w czerwcu. Tego dnia możemy pokazaćtacie, jak bardzo go kochamy. – W jaki sposób możemy pokazaćtacie, że go kochamy? – Jak możemy mu pomóc? – Jakie słowa sprawią tacie radość?
A może zaśpiewasz dla Taty piosenkę? („Tato” z repertuaru Arki Noego)
Ref. Nieboję się, gdy ciemno jest, /Ojciec za rękę prowadzi mnie. /x2 Dziękuję ci,Tato, za wszystko, co robisz, Że bawiszsię ze mną, na rękach mnie nosisz. Dziękujęci, Tato, i wiem to na pewno, Przez cały dzień czuwasz nade mną. Ref. Czasemsię martwię, czegoś nie umiem, Ty mniepocieszasz i mnie rozumiesz. Śmiejęsię głośno, kiedy żartujesz, Bardzocię kocham i potrzebuję. Ref. NaszOjciec mieszka w niebie. Kochamnie i ciebie. On naskocha, kocha mnie i ciebie. Sanki sąw zimie, rower jest w lato. Mama to nie jest to samo co Tato Ref. https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno
Praca z podręcznikiem Mozesz wykonać w podręczniku zadaniaz tematu 47.
Zadanie – praca plastyczna dla taty Narysuj dla taty kredkami laurkę lubrysunek pt. „Jak pomogę tacie” – prezent z okazji Dnia Ojca. Możesz również wykorzystać poniższepropozycje: 1) https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/dzien-ojca-taty-kolorowanka/ 2) https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/szczesliwego-dnia-taty-kartka/ http://www.kolorowanki123.pl/okazje/dzien-ojca/7
JĘZYKANGIELSKI Hello! Dziś będziemy utrwalać i powtarzać nazwy miejsc, doktórych można pojechać na wakacje oraz inne słówka, których nauczyliśmy sięprzerabiając temat „On holiday”- Na wakacjach. 1. Counting- Liczenie. Zadaniem dziecka jestpoliczenie i nazwanie po angielsku przedmiotów widocznych na obrazku. Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1vxXTPHdyxbdKfL828IRGXKAoou0pwFAg/view?usp=sharing
Odpowiedzi: Tenshells- 10 muszelek Twoballs- 2 piłki Three birds- 3 ptaki Five bananas- 5 bananów Fourfeet- 4 stopy
2. Listen and match. Posłuchaj i połącz. Zadaniedziecka polega na połączeniu zwierzęcia z odpowiednim miejscem wakacyjnym naobrazku zgodnie z informacjami, które usłyszy w nagraniu. Następnie dzieckosamo nazywa zwierzęta Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1KqxfyMwY5r2RsCVbP8ZfhbFFmjMZVO3e/view?usp=sharing
Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1K9WCuu6xK3CwLYRgax71bE8ZUtxaoMu8/view?usp=sharing
3. Colouring. Kolorowanie. Dziecko kończy kolorowaćmałe obrazki, następnie nazywa widoczne na nich miejsca: lake, sea, mountains Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1sEj59UPNClj6fYpF628ySec1yYXVMaNo/view?usp=sharing
4. What’s missing? Czego brakuje? Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1ayIbC3aptBVF_G-fHXrxmuIb9lEloy_k/view?usp=sharing
Dzieckorysuje w każdym z rzędów odpowiedni przedmiot, wykorzystując obrazki z tabelkiu góry strony. Następnierodzic pyta: What’s missing?- Czego brakuje? Odpowiedzi:Rząd 1: a shell- muszelka, rząd 2: an orange- pomarańcza, rząd 3: a cat- kot,rząd 4: green-zielony, rząd 5: a car- samochód Następnieprosimy dziecko, aby nazwało po angielsku po kolei wszystkie obrazki. Jeślidziecko nie pamięta, podpowiadamy, Rząd 1: a starfish, a crab, a fish, a shell Rząd 2: a banana, an orange, an apple, a pear Rząd 3: a dog, a cat, a bird, a rabbit Rząd 4: red, blue, green, yellow Rząd 5: a ball, a car, a yo-yo, a kite
And that’s all. Goodbye! Joanna Mikołajczyk
25.06.2020r. (CZWARTEK) „WAKACYJNY POCIĄG”
Ćwiczenia z tekstem.
Przedszkolaki,otwórzcie książeczkę na stronie 94 – 95. Przeczytajcie samodzielnie lub zpomocą rodzica tekst o wakacjach i wakacyjnych radach Olka i Ady.
Zabawa rozluźniająca „Duże oczy”.
Proszę, abyrodzic opowiadał, natomiast dzieci słuchają i wykonują polecenia.
Za chwilę będziecie mogli zrobić duże, bardzo dużeoczy. Unieście przy tym brwi do góry tak mocno, jak tylko możecie. Wyobraźciesobie, że macie jeszcze dodatkowe, trzecie oko pośrodku czoła. I właśnie to okootwórzcie tak szeroko, jak tylko potraficie… A potem możecie poruszać waszymiszeroko otwartymi oczami we wszystkie strony: w dół, do góry,
Ćwiczenia w karcie pracy.
Dzieci,otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 78. Zagrajcie w grę planszową wspólnie zrodzicami i rodzeństwem.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczenia na słońcu”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc
Praca plastyczna „Żaglówka z papieru”.
Zachęcam dowykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Żaglówka zpapieru. Jak zrobić łódkę z papieru?” Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=zrpGyJC16Tk
Zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Lato –przyroda, wakacje, co robić nad morzem i w górach”. Link dofilmu. https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
Miłej pracy!!!
JĘZYK ANGIELSKI Hello! Dziś nasze ostatnie zajęcia przed wakacjami, dlategoproponuję powrót do piosenek i zabaw, które przez cały rok polubiliścienajbardziej. Możecie wybrać sami swoje ulubione albo skorzystać z mojejpropozycji poniżej: 1. Piosenka „Baby shark” wraz z tańcem: https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPlI
2. Zabawa ruchowa „Simon says”. Zadanie jest proste-należy naśladować czynności, ale tylko te, które zostaną poprzedzone słowami:„Simon says”. A bawimy się wraz z nagraniem: https://www.youtube.com/watch?v=OkO8DaPIyXo
3. Piosenka i taniec „Let’s do the Pinocchio”: https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA
4. I ostatnia nasza propozycja na dziś to piosenka„Move and freeze”. Zadanie będzie wymagać dobrej koordynacji ruchowej.Naśladujemy taniec dzieci z nagrania. Jeśli chcecie, przy kolejnych powtórkach,możecie dołączać się do śpiewania refrenu.
https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE&t=76s
Andthat’s all!- I to już wszystko! Happyholidays!- Udanych wakacji! Bye, bye JoannaMikołajczyk
26.06.2020r. (PIĄTEK) „CZAS POŻEGNANIA”
Ćwiczenia z tekstem.
Przedszkolaki,otwórzcie książeczkę na stronie 96. Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocąrodzica tekst na zakończenie przedszkola.
Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Pożegnanieprzedszkola”.
- Lato się śmieje, czas na wakacje! Pa, pa zabawki! Żegnaj, przedszkole! Zawsze będziemy o was pamiętać, stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi: budować wieże, rozpoznać w książce najdziksze zwierzę, układać puzzle, kroić warzywa, wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku, kierunki świata, wie, że na miotle nie da się latać, sam się ubiera, buty sznuruje, mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić na pogotowie, wie, że się nie da chodzić na głowie, zasady ruchu zna doskonale i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki, wie, czym się różni słoń od sarenki, pieluch nie nosi ani śliniaka. To są zalety dziecka starszaka.
- Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów. Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole! Lecz czy będziemy mogli tu wrócić, gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?
Słuchanie piosenki „Kończymy już przedszkole” D. iK. Jagiełło.
1. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas, Ref.: Tak bardzo nam tu dobrze, 2. Wakacje szybko miną, a potem już Ref.: Tak bardzo… 3. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest, Ref.: Tak bardzo…
Link donagrania. https://www.youtube.com/watch?v=AEwMx26C3IA
Przedszkolaki,zachęcam do obejrzenia prezentacji „Pożegnanie przedszkola, wiersze, wierszykiz animacją”. Link doprezentacji. https://www.youtube.com/watch?v=TvMeIPpRAfg WESOŁYCH WAKACJI!!!
Drogie Dzieci! Szanowni Rodzice!
Z okazji nadejścia upragnionych wakacji życzę słonecznego
Wychowawczyni!
RELIGIA 26.06.2020
TEMAT: WAKACJE CZASEM RADPOSNEGOWYPOCZYNKU Z BOGIEM. Witam was bardzo serdecznie na ostatniej katechezie w tym roku szkolnym.Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus Modlitwa Zapraszam Was do wspólnego śpiewupiosenki. „Bóg nie umarł”. A raczej do gimnastyki z Panem Bogiem https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI
Wakacje Dzisiaj jest nasze ostatniespotkanie przed wakacjami, dlatego postaramy się do nich dobrze przygotować.Opowiemy o tym, co możemy robić podczas wakacji. Wakacje to czas odpoczynku, zabaw,zwiedzania ciekawych miejsc. https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY
Odczytanie Pisma Świętego (Mk 10,13-14.16) Nie możemy jednak zapominać oJezusie. Posłuchaj, w jaki sposób Jezuszachowywał się wobec dzieci. „Przynosili Mu również dzieci, żebyich dotknął; lecz uczniowie szorstko zabraniali im tego. A Jezus, widząc to,oburzył się i rzekł do nich: «Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nieprzeszkadzajcie im; do takich bowiem należy królestwo Boże. (...)I biorąc je wobjęcia, kładł na nie ręce i błogosławił je”. – Co robił Jezus, gdy spotykał się zdziećmi? – Gdzie dzisiaj możemy spotkać się zJezusem?
W ciągu całego roku szkolnegospotykaliśmy się razem, rozmawialiśmy – Gdzie będziemy mogli Go spotkać wczasie wakacji?
Spotykamy się z Jezusem Z Jezusem możemy się spotykać takżew wakacje. Gdy jesteśmy nad wodą, w górach, w lesie, na łące, gdy cieszymy sięsłońcem, śpiewem ptaków
Nasza odpowiedź https://www.youtube.com/watch?v=mwZUeGR2aSE
Zagadka LATEM,GDY JEST CIEPŁO, TO DZIECI BIEGAJĄ, BAWIĄ SIĘWESOŁO, SKACZĄ I PŁYWAJĄ. RADOŚNIESIĘ BAWIĄ I ODPOCZYWAJĄ. O KIM WWAKACJE DZIECI NIE ZAPOMINAJĄ? (O BOGU,O KOŚCIELE, O JEZUSIE, O MSZY ŚW.)
Praca z podręcznikiem – wykonajzadanie w temacie 53
Niedługo zaczną się wakacje.Będziemy odpoczywać z rodzicami Ja również bardzo dziękuję Wam iWaszym Rodzicom za cały rok wytężonej pracy. Życzę dobrego wypoczynku podczaswakacji, spokoju i zdrowia.
Szczęść Boże J |