GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 23.04.2020r. (CZWARTEK) „OCHROŃ PRZYRODĘ”

Wyjaśnienie słów lasy to płuca Ziemi.

 

Kochani! Lasy to płucaziemi, ponieważ produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz,oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

 

Zachęcam do obejrzeniafilmu edukacyjnego „Co to jest las? Film przyrodniczo – edukacyjny dla dzieci”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs&t=347s

 

 

Ćwiczeniaprawidłowej wymowy.

 

Proszę, aby rodzic podawałprzykłady krótkich wypowiedzeń w nadanym przez siebie rytmie, natomiast dzieckostara się je powtórzyć na zasadzie echa muzycznego, w różnym tempie oraz zróżnym natężeniem dźwięku. Zmienia dynamikę w wypowiedzeniu, wymawiając słowanaprzemiennie: raz głośno, raz cicho. Recytuje corazgłośniej, następnie – coraz ciszej.

 

Ziemia,ziemia to nasza planeta.

Dbamy oczyste powietrze.

Niechcemy śmieci na leśnej łące.

Precz zdymem, który zasłania słońce.

 

 

Ćwiczeniaw karcie pracy.

 

Przedszkolaki wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 16. Obejrzyjcie sytuacje przedstawione
naobrazkach. Ułóżcie do nich zdania i przedstawcie je za pomocą liczmanów. Następnie rysujcie po śladzie
drogi Ady,Olka i dziadka do lasu.

 

 

Ćwiczeniagimnastyczne.

 

Zachęcam do zabaw ruchowychz wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczenia zręcznościowe dla dzieci 6 – 8 lat”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=kyWgax1WriM

 

 

Zabawaplastyczna „Przyroda wokół nas”.

 

Kochani! Do wykonania pracyplastycznej potrzebne będą: (duży karton, papier kolorowy, bibuła, foliasamoprzylepna, plastelina, ścinki materiałów, kolorowe sznurki, tekturafalista, farby, kredki, nożyczki i klej…).

 

Przedszkolaki zaproście dowspólnego działania rodziców i rodzeństwo. Wykonajcie na dużym kartonie
wspólnąpracę przedstawiającą świat przyrody, jaki chcielibyście, aby was otaczał.

 

 

Zabawyprzy piosence „Ochroń Ziemię”.

 

Przedszkolaki zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy muzyce.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=_-jqil2RPzI

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieciwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 17. Rysujcie szlaczki pośladach, a potem samodzielnie. Następnie rysujcie po śladach tulipanów bezodrywania kredki od kartki. Pokolorujcie kwiaty.

 

 

Dodatkowekarty pracy, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, zapisywanie prostych
działań matematycznych.

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/matematyka-dodawanie-10-el-01-kolor.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/matematyka-dodawanie-10-el-03-kolor.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/odejmowanie/matematyka-odejmowanie-10-el-02-kolor.pdf

 

 

Miłejpracy!!!

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 23.04.2020r.

 

 

Hello!

 

1.   Zaczynamy od powtórzenia piosenki z ostatnichzajęć. Śpiewamy i naśladujemy zwierzątka:

https://drive.google.com/file/d/1onH7J8GIpljpX2l0P1sHEcSOc2BiXFdd/view?usp=sharing

 

 

2.   Powtarzamy teraz nazwy zwierząt z ostatnich zajęć.Wykorzystujemy w tym celu karty obrazkowe
oraz możemy wykorzystać nagrania zesłownika. Aby wprowadzić element zabawy, układamy karty obrazkami skierowanymido dołu. Dziecko odkrywa obrazki, nazywa zwierzątka, które już dobrze pamięta,powtarza za rodzicem lub nagraniem nazwy pozostałych zwierząt.


Powtarzamyi utrwalamy nazwy tych zwierząt:

 

a cat- kot

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cat

 

a dog- pies

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dog

 

a goose- gęś

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=goose

 

a frog- żaba

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=frog

 

a horse- koń

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=horse

 

a mouse- mysz

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouse

 

Link dokart obrazkowych:

https://drive.google.com/file/d/1rRhcnH_CJR6oVD0irV2J_l7arQjhO9hQ/view?usp=sharing

 

 

3.   Spoglądamy na obrazek. Prosimy dziecko, abynazwało każde ze zwierząt.

 

Link doobrazka:

https://drive.google.com/file/d/1_iVDBWRDqwdWutwv2KCQsSx1EWGY6tg7/view?usp=sharing

 

Wskazujemyna żabkę i mówimy -It’s small. Dziecko powtarza.
(Możemy też wykorzystaćnagranie słówek ze słownika)

Wskazujemyna psa i mówimy- It’s big. Dziecko powtarza.

Wskazujemyna konia i mówimy- It’s big. Dziecko powtarza.

Wskazujemyna mysz i mówimy -It’s small. Dziecko powtarza.

 

big- duże

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=big

 

small- małe

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=small

 

 

4.   Słuchamy nagrania, w którym dzieci opisująposzczególne zwierzątka. Zatrzymujemy po
każdym fragmencie. Dziecko odgaduje, októrym zwierzątku z obrazka była mowa,
nazywa i wskazuje to zwierzątko naobrazku.

 

Link donagrania:

https://drive.google.com/file/d/1dv2-827zeeXqS9PbNkQxDgVXZQfrpw7e/view?usp=sharing

 

Tekstnagrania:

„This animal is small. It says neigh, neigh!”- tuzatrzymujemy, dziecko odgaduje:

„It’s the horse”

„This animal is small. It says squek, squek,”- tuzatrzymujemy, dziecko odgaduje:

„It’s the mouse.”

„This animal ist big. It says woof, woof”- tuzatrzymujemy, dziecko odgaduje:

„It’s the dog”

„This animal is small. It says croak, croak.” -tu zatrzymujemy, dziecko odgaduje:

„It’s afrog”.

 

 

5.   Guess the animal. W podobny sposób, jak wnagraniu, dziecko opisuje wybrane zwierzątka spośród wszystkich kartobrazkowych. Rodzic odgaduje, o jakie zwierzątko chodzi. (Można poprosićdziecko
o podawanie również koloru opisywanego zwierzątka, jeśli dziecko maproblem z długimi zdaniami,
może nieco uprościć swój opis, mówiąc np. „It’sbig. It’s green.” zamiast długiego zdania na wzór nagrania).