Wyjaśnienie słów lasy to płuca Ziemi.
Kochani! Lasy to płucaziemi, ponieważ produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz,oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.
Zachęcam do obejrzeniafilmu edukacyjnego „Co to jest las? Film przyrodniczo – edukacyjny dla dzieci”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs&t=347s
Ćwiczeniaprawidłowej wymowy.
Proszę, aby rodzic podawałprzykłady krótkich wypowiedzeń w nadanym przez siebie rytmie, natomiast dzieckostara się je powtórzyć na zasadzie echa muzycznego, w różnym tempie oraz zróżnym natężeniem dźwięku. Zmienia dynamikę w wypowiedzeniu, wymawiając słowanaprzemiennie: raz głośno, raz cicho. Recytuje corazgłośniej, następnie – coraz ciszej.
Ziemia,ziemia to nasza planeta. Dbamy oczyste powietrze. Niechcemy śmieci na leśnej łące. Precz zdymem, który zasłania słońce.
Ćwiczeniaw karcie pracy.
Przedszkolaki wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 16. Obejrzyjcie sytuacje przedstawione
Ćwiczeniagimnastyczne.
Zachęcam do zabaw ruchowychz wykorzystaniem wideo treningu „Ćwiczenia zręcznościowe dla dzieci 6 – 8 lat”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=kyWgax1WriM
Zabawaplastyczna „Przyroda wokół nas”.
Kochani! Do wykonania pracyplastycznej potrzebne będą: (duży karton, papier kolorowy, bibuła, foliasamoprzylepna, plastelina, ścinki materiałów, kolorowe sznurki, tekturafalista, farby, kredki, nożyczki i klej…).
Przedszkolaki zaproście dowspólnego działania rodziców i rodzeństwo. Wykonajcie na dużym kartonie
Zabawyprzy piosence „Ochroń Ziemię”.
Przedszkolaki zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy muzyce. Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_-jqil2RPzI
Ćwiczenia w karcie pracy.
Dzieciwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 17. Rysujcie szlaczki pośladach, a potem samodzielnie. Następnie rysujcie po śladach tulipanów bezodrywania kredki od kartki. Pokolorujcie kwiaty.
Dodatkowekarty pracy, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, zapisywanie prostych
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/matematyka-dodawanie-10-el-01-kolor.pdf http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/matematyka-dodawanie-10-el-03-kolor.pdf http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/odejmowanie/matematyka-odejmowanie-10-el-02-kolor.pdf
Miłejpracy!!!
JĘZYKANGIELSKI 23.04.2020r.
Hello!
1. Zaczynamy od powtórzenia piosenki z ostatnichzajęć. Śpiewamy i naśladujemy zwierzątka: https://drive.google.com/file/d/1onH7J8GIpljpX2l0P1sHEcSOc2BiXFdd/view?usp=sharing
2. Powtarzamy teraz nazwy zwierząt z ostatnich zajęć.Wykorzystujemy w tym celu karty obrazkowe Powtarzamyi utrwalamy nazwy tych zwierząt:
a cat- kot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cat
a dog- pies https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dog
a goose- gęś https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=goose
a frog- żaba https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=frog
a horse- koń https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=horse
a mouse- mysz https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouse
Link dokart obrazkowych: https://drive.google.com/file/d/1rRhcnH_CJR6oVD0irV2J_l7arQjhO9hQ/view?usp=sharing
3. Spoglądamy na obrazek. Prosimy dziecko, abynazwało każde ze zwierząt.
Link doobrazka: https://drive.google.com/file/d/1_iVDBWRDqwdWutwv2KCQsSx1EWGY6tg7/view?usp=sharing
Wskazujemyna żabkę i mówimy -It’s small. Dziecko powtarza. Wskazujemyna psa i mówimy- It’s big. Dziecko powtarza. Wskazujemyna konia i mówimy- It’s big. Dziecko powtarza. Wskazujemyna mysz i mówimy -It’s small. Dziecko powtarza.
big- duże https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=big
small- małe https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=small
4. Słuchamy nagrania, w którym dzieci opisująposzczególne zwierzątka. Zatrzymujemy po
Link donagrania: https://drive.google.com/file/d/1dv2-827zeeXqS9PbNkQxDgVXZQfrpw7e/view?usp=sharing
Tekstnagrania: „This animal is small. It says neigh, neigh!”- tuzatrzymujemy, dziecko odgaduje: „It’s the horse” „This animal is small. It says squek, squek,”- tuzatrzymujemy, dziecko odgaduje: „It’s the mouse.” „This animal ist big. It says woof, woof”- tuzatrzymujemy, dziecko odgaduje: „It’s the dog” „This animal is small. It says croak, croak.” -tu zatrzymujemy, dziecko odgaduje: „It’s afrog”.
5. Guess the animal. W podobny sposób, jak wnagraniu, dziecko opisuje wybrane zwierzątka spośród wszystkich kartobrazkowych. Rodzic odgaduje, o jakie zwierzątko chodzi. (Można poprosićdziecko |