Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolakiwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 18. Połączcie śmieci zodpowiednimi pojemnikami. Następnie rysujcie butelki i słoiki po śladach.
Czypamiętacie co to jest recykling?
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Segregacja śmieci – recykling”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=-dbWWEVl0tA&t=61s
Instrumentacja wiersza Bożeny Formy „Dbaj oprzyrodę”.
Do tejzabawy potrzebne będą: rolka po ręczniku papierowym, dwie plastikowe butelki,puszka po napoju (wypełniona kaszą), szeleszcząca reklamówka, gazeta.
Rodzicrecytuje dzieciom wiersz, z zachowaniem odpowiedniego rytmu. Dziecipowtarzają go za rodzicem. Następnie łączą tę czynność z klaskaniem.
Założenie hodowli hiacyntów.
Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 19. Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów.
Dziecipodają jakie czynności należy wykonać: -przygotować doniczkę z ziemią, - włożyćdo doniczki cebulkę hiacynta, - podlaćroślinę i umieścić w słonecznym miejscu, -podlewać hiacynta co kilka dni.
Uzupełnijcierysunki tulipanów według wzoru, pokolorujcie je.
Założenie hodowli przez chętne dzieci.
Przedszkolakijeśli macie ochotę, też możecie założyć własną hodowlę hiacyntów. Przygotujciecebulki hiacyntów, ziemię ogrodniczą, konewkę z wodą, łopatkę i doniczkę.Nabierzcie łopatką ziemie do doniczki, wsadźcie cebulki, podlejcie wodą zkonewki i umieśćcie na parapecie okna. Przez kolejne dni obserwujcierozwijające się hiacynty.
Zachęcamdo obejrzenia filmu „Hodujemy hiacynta”. Link dofilmu: https://www.youtube.com/watch?v=PDYAha_0NjQ
Zabawa badawcza – oczyszczanie wody zwykorzystaniem prostego filtra.
Do tejzabawy potrzebne będą: słoik, pędzel ubrudzony w farbie, duża plastikowabutelka, nożyczki,
Przedszkolaki,aby woda mogła być używana przez ludzi, oczyszcza się ją i uzdatnia. Wymaga tojednak wysiłku pracujących przy tym ludzi oraz specjalnych filtrów. Zaprościedo działania rodziców! Dzieci brudząwodę w słoiku, płukając w niej pędzel ubrudzony w farbie. Rodzic pokazujesposób wykonania prostego filtra oczyszczającego wodę. Przecinadużą plastikową butelkę na wysokości ¾ od jej dna. Dolna część butelki będzie stanowiłazbiornik na oczyszczoną wodę. Drugą część butelki odwraca szyjką do dołu, anastępnie wypełnia ją: szmatką flanelową, gazą lub ligniną, węglem drzewnym,żwirkiem, a na końcu piaskiem. Warstwy te powinny zająć około połowy wysokościbutelki, którą rodzic nakłada na część butelki stanowiącą zbiornik oczyszczonejwody. Do tak przygotowanego filtru dzieci wlewają brudną wodę ze słoika iobserwują jej filtrowanie. Patrzą, jak wygląda oczyszczona woda (w ten sam sposób można oczyścić wodę przyniesioną z rzeki,stawu lub kałuży).
Zachęcamdo obejrzenia bajki edukacyjnej „Niezwykła podróż kropelki”. Link dobajki: https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ
Dodatkowe karty pracy.
https://www.medianauka.pl/karty/karta003.pdf https://www.medianauka.pl/karty/karta002.pdf https://www.medianauka.pl/karty/karta006.pdf https://www.medianauka.pl/karty/karta007.pdf https://www.medianauka.pl/karty/karta004.pdf https://www.medianauka.pl/karty/karta008.pdf
Miłejpracy!!!
RELIGIA 24.04.2020r.
TEMAT: MSZA ŚWIĘTA SPOTKANIEM Z JEZUSEMZMARTWYCHWSTAŁYM.
Niech będzie pochwalony JezusChrystus
Witam waswszystkich serdecznie. Zapraszam Was do wspólnego śpiewu piosenki. „Bóg nieumarł”. https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI (można skorzystać też z podpowiedziKacpra z tematu 41)
Jezus zmartwychwstał, wstał żywy zgrobu. Spotkały Go kobiety, które przyszły w niedzielny poranek do grobu,wędrujący do Emaus uczniowie, apostołowie i wielu innych.
U nas w kościele jest grób Jezusa –od niedzieli jest pusty. Jezus zmartwychwstał i żyje wśród nas.
Obraz paschału: https://drive.google.com/file/d/1iRBwNSoLbaHmq1Kx7q2_lmmJKptfJdz1/view?usp=sharing
Obraz krzyża i stuły: https://drive.google.com/file/d/1wBEWggpj4F4Oda_A8tfxiJ_6CCOZAJbU/view?usp=sharing
Obraz figurki: https://drive.google.com/file/d/1sqJtAA7NI3NfBlkk_SLaKcuR4E0DlEML/view?usp=sharing
My również możemy spotykać się zPanem Jezusem podczas każdej Mszy św., bo „Jezus żyje i jest z nami
Symbolem zmartwychwstałego PanaJezusa jest również Baranek wielkanocny. Jezus umarł za moje i twoje grzechy, choćbył niewinny. Jesteśmy mu bardzo za to wdzięczni. Podczas każdej Mszy Świętejprzypominamy sobie o tym, śpiewając: „Baranku Boży, który gładziszgrzechy świata, zmiłuj się nad nami. Baranku Boży, który gładzisz grzechyświata, zmiłuj się nad nami. Baranku Boży, który gładzisz grzechyświata, obdarz nas pokojem”.
https://www.youtube.com/watch?v=9USq0RqRcp0
W kościele jest takie szczególnemiejsce, w którym jest schowane Ciało Jezusa. Znajduje się tam ono To miejsce ma trudną nazwę –TA-BER-NA-KU-LUM. Tabernakulum to szczególne miejsce obecności Boga. Przyjmują je ludzie, którzy majądobre serca. Wy, drogie dzieci, po dobrym przygotowaniu, będziecie mogłyprzyjąć Jezusa do swoich serc w klasie III.
Obraz tabernakulum: https://drive.google.com/file/d/13mLC11nnEZnDbW-jzUDQE1M0Csl_SmqV/view?usp=sharing
Praca z podręcznikiem – wykonaj zadania w temacie 42. Przydasię też klej i nożyczki aby skorzystać
Możesz zaśpiewać jeszcze · piosenka „Jezu ufam Tobie” https://www.youtube.com/watch?v=Cd8fDu03gf0
SzczęśćBoże na cały dzień :) |