GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 24.04.2020r. (PIĄTEK) „HODOWLA HIACYNTÓW”

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolakiwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 18. Połączcie śmieci zodpowiednimi pojemnikami. Następnie rysujcie butelki i słoiki po śladach.

 

Czypamiętacie co to jest recykling?

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Segregacja śmieci – recykling”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=-dbWWEVl0tA&t=61s

 

 

Instrumentacja wiersza Bożeny Formy „Dbaj oprzyrodę”.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: rolka po ręczniku papierowym, dwie plastikowe butelki,puszka po napoju (wypełniona kaszą), szeleszcząca reklamówka, gazeta.

 

Rodzicrecytuje dzieciom wiersz, z zachowaniem odpowiedniego rytmu.

Dziecipowtarzają go za rodzicem. Następnie łączą tę czynność z klaskaniem.
Podczasinstrumentacji klaskanie zastępuje gra na instrumentach.

 

 

Kochamy naszą planetę,

 

 

przecież na niej mieszkamy,

chcemy, by była piękna,

dlatego o nią dbamy.

 

Nie zaśmiecamy lasów,

w nich żyją zwierzęta,

to nasi przyjaciele,

każdy z nas o tym pamięta.

 

Chcemy mieć czystą wodę

 

 

w jeziorach i oceanach,

chcemy, by słońce świeciło

na czystym niebie dla nas.

Dzieci:

uderzają butelkami w rytmie ¾ na raz o podłogę, na dwa, trzy – butelką
o butelkę,

potrząsają puszkami,

uderzają rolką o rolkę,

potrząsają puszkami,

 


zgniatają gazety,

potrząsają puszkami,

szeleszczą reklamówkami,

potrząsają puszkami,

 

uderzają butelkami w rytmie ¾ na raz o podłogę, na dwa, trzy –

butelką o butelkę,

potrząsają puszkami,

prostują zgniecione kule z gazet,

potrząsają puszkami.

 

 

Założenie hodowli hiacyntów.

 

Wykonajciećwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 19. Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów.
Obejrzyjcie rysunki Ady, powiedzcie jak się zakłada hodowlę hiacyntów i jak sięo nią dba.

 

Dziecipodają jakie czynności należy wykonać:

-przygotować doniczkę z ziemią,

- włożyćdo doniczki cebulkę hiacynta,

- podlaćroślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

-podlewać hiacynta co kilka dni.

 

Uzupełnijcierysunki tulipanów według wzoru, pokolorujcie je.

 

 

Założenie hodowli przez chętne dzieci.

 

Przedszkolakijeśli macie ochotę, też możecie założyć własną hodowlę hiacyntów. Przygotujciecebulki hiacyntów, ziemię ogrodniczą, konewkę z wodą, łopatkę i doniczkę.Nabierzcie łopatką ziemie do doniczki, wsadźcie cebulki, podlejcie wodą zkonewki i umieśćcie na parapecie okna. Przez kolejne dni obserwujcierozwijające się hiacynty.

 

Zachęcamdo obejrzenia filmu „Hodujemy hiacynta”.

Link dofilmu:

https://www.youtube.com/watch?v=PDYAha_0NjQ

 

 

Zabawa badawcza – oczyszczanie wody zwykorzystaniem prostego filtra.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: słoik, pędzel ubrudzony w farbie, duża plastikowabutelka, nożyczki,
szmatka flanelowa, gaza, lignina, węgiel drzewny, żwirek,piasek.

 

Przedszkolaki,aby woda mogła być używana przez ludzi, oczyszcza się ją i uzdatnia. Wymaga tojednak wysiłku pracujących przy tym ludzi oraz specjalnych filtrów. Zaprościedo działania rodziców!


Dzieci brudząwodę w słoiku, płukając w niej pędzel ubrudzony w farbie. Rodzic pokazujesposób wykonania prostego filtra oczyszczającego wodę.

Przecinadużą plastikową butelkę na wysokości ¾ od jej dna. Dolna część butelki będzie stanowiłazbiornik na oczyszczoną wodę. Drugą część butelki odwraca szyjką do dołu, anastępnie wypełnia ją: szmatką flanelową, gazą lub ligniną, węglem drzewnym,żwirkiem, a na końcu piaskiem. Warstwy te powinny zająć około połowy wysokościbutelki, którą rodzic nakłada na część butelki stanowiącą zbiornik oczyszczonejwody. Do tak przygotowanego filtru dzieci wlewają brudną wodę ze słoika iobserwują jej filtrowanie. Patrzą, jak wygląda oczyszczona woda (w ten sam sposób można oczyścić wodę przyniesioną z rzeki,stawu lub kałuży).

 

Zachęcamdo obejrzenia bajki edukacyjnej „Niezwykła podróż kropelki”.

Link dobajki:

https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ

 

 

Dodatkowe karty pracy.

 

https://www.medianauka.pl/karty/karta003.pdf

https://www.medianauka.pl/karty/karta002.pdf

https://www.medianauka.pl/karty/karta006.pdf

https://www.medianauka.pl/karty/karta007.pdf

https://www.medianauka.pl/karty/karta004.pdf

https://www.medianauka.pl/karty/karta008.pdf

 

 

Miłejpracy!!!

 

 

 

 

RELIGIA 24.04.2020r.

 

 

TEMAT: MSZA ŚWIĘTA SPOTKANIEM Z JEZUSEMZMARTWYCHWSTAŁYM.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Witam waswszystkich serdecznie. Zapraszam Was do wspólnego śpiewu piosenki. „Bóg nieumarł”.
A raczej do gimnastyki z Panem Bogiem:

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

(można skorzystać też z podpowiedziKacpra z tematu 41)

 

 

Jezus zmartwychwstał, wstał żywy zgrobu. Spotkały Go kobiety, które przyszły w niedzielny poranek do grobu,wędrujący do Emaus uczniowie, apostołowie i wielu innych.

 

U nas w kościele jest grób Jezusa –od niedzieli jest pusty. Jezus zmartwychwstał i żyje wśród nas.
Przy ołtarzupojawiły się natomiast znaki zmartwychwstałego Jezusa.

 

Obraz paschału:

https://drive.google.com/file/d/1iRBwNSoLbaHmq1Kx7q2_lmmJKptfJdz1/view?usp=sharing

 

Obraz krzyża i stuły:

https://drive.google.com/file/d/1wBEWggpj4F4Oda_A8tfxiJ_6CCOZAJbU/view?usp=sharing

 

Obraz figurki:

https://drive.google.com/file/d/1sqJtAA7NI3NfBlkk_SLaKcuR4E0DlEML/view?usp=sharing

 

 

My również możemy spotykać się zPanem Jezusem podczas każdej Mszy św., bo „Jezus żyje i jest z nami
na MszyŚwiętej Go spotkamy” (naucz się tej rymowanki).

 

Symbolem zmartwychwstałego PanaJezusa jest również Baranek wielkanocny. Jezus umarł za moje i twoje grzechy, choćbył niewinny. Jesteśmy mu bardzo za to wdzięczni. Podczas każdej Mszy Świętejprzypominamy sobie o tym, śpiewając:

„Baranku Boży, który gładziszgrzechy świata, zmiłuj się nad nami.

Baranku Boży, który gładzisz grzechyświata, zmiłuj się nad nami.

Baranku Boży, który gładzisz grzechyświata, obdarz nas pokojem”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9USq0RqRcp0

 

 

W kościele jest takie szczególnemiejsce, w którym jest schowane Ciało Jezusa. Znajduje się tam ono
pod postaciąBiałego Chleba.

To miejsce ma trudną nazwę –TA-BER-NA-KU-LUM. Tabernakulum to szczególne miejsce obecności Boga.
Jest w nimprzechowywane Ciało Jezusa w postaci Białego Chleba.

Przyjmują je ludzie, którzy majądobre serca. Wy, drogie dzieci, po dobrym przygotowaniu, będziecie mogłyprzyjąć Jezusa do swoich serc w klasie III.

 

Obraz tabernakulum:

https://drive.google.com/file/d/13mLC11nnEZnDbW-jzUDQE1M0Csl_SmqV/view?usp=sharing

 

 

Praca z podręcznikiem – wykonaj zadania w temacie 42. Przydasię też klej i nożyczki aby skorzystać
z materiałów w wycinance.

 

Możesz zaśpiewać jeszcze

·       piosenka „Jezu ufam Tobie”

https://www.youtube.com/watch?v=Cd8fDu03gf0

 

 

SzczęśćBoże na cały dzień :)