GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 25.03.2020r. (ŚRODA) „WIOSNA NA ŁĄCE”

            Słuchanie piosenki pt.: „Wiosenne buziaki”.

 

1. Już zagościła się wiosna,

słońce i kwiaty przyniosła.

Huśta się lekko na tęczy,

motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy zburzy wiosenny deszcz,

to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz, dwa, trzy,

bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

bez wiosny było tu źle.

2.  Słońce rozdaje promyki,

gonią się w lesie strumyki.

Mrówki zaczęły porządki,

a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop…

3.  Kwiaty swe płatki umyły

i świeże stroje włożyły.

Budzą się wszystkie zwierzaki.

Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop…

 

 

            Rozmowa na temat piosenki:

 

1.    O czym jest ta piosenka?

2.   Poczym poznajemy, że przybyła wiosna?

3.    Co robią zwierzęta, kiedydni stają się coraz cieplejsze?

 

 

            Zabawa „Taniec promyków”.

 

Dziecko jestpromykiem słońca. W rytmie piosenki wykonuje dowolne improwizacje ruchowe doniej. Rodzic może zaprezentować kilka wymyślonych przez siebie figur, zwracającuwagę na skoordynowanie ruchów z rytmem piosenki.

 

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU

 

 

            Zabawa „Szukamy rymów do wiosennych słów”.

 

Wiosna –sosna, radosna

Skowronek –dzwonek

Sasanka –pisanka

Krokus –hokus – pokus…

 

 

            Zadania matematyczne „Motyle i kwiaty”.

 

Dzieciukładają liczmany (klocki) i odpowiadają na pytanie całym zdaniem.

 

Pewnego dniazakwitły na łące 2 stokrotki, następnego dnia zakwitły jeszcze 3.
Ile stokrotekzakwitło na łące?

 

Na łącerosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki.
Ile stokrotek zostało?

 

W słonecznydzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6.
Ilemotylków fruwało teraz nad łąką?

 

Na kwiatachsiedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły.
Ile motylków zostało nakwiatach?

 

 

            Wykonanie ćwiczeń w karcie pracy.

 

Karta pracy,cz. 3, s. 54

Zaznaczeniedrogi Ady i Olka do kwiatów. Rysowanie kwiatów po śladzie, bez odrywania kredkiod kartki.

 

Karta pracy,cz.3, s. 55

Przedstawieniesytuacji ukazanych na obrazkach za pomocą liczmanów. Odpowiadanie na pytania.
Rysowanie po śladzie drogi pszczoły do ula.

(zachęcamrównież do wykonania ćwiczeń ze stron wcześniejszych o tematyce wiosennej).

 

Zachęcam doskorzystania z kart pracy o tematyce wiosennej, link poniżej:

https://drive.google.com/open?id=1Pp_JUlO3q3je-CpnMj7aXNxgwFPp182o

 

 

 

 

RELIGIA 25.03.2020r.

 

Dzisiaj szczególny dzień ZWIASTOWANIE PAŃSKIE. Z tej okazji proponujęprzypomnienie sobie
tych wydarzeń poprzez film animowany:

https://www.youtube.com/watch?v=NZbSpkxTj1Q

(ZWIASTOWANIE I NARODZENIE)

oraz piosenkę w wykonaniu Arki Noego:

https://www.youtube.com/watch?v=b4kVUQuW_RE

(Arka Noego „Ona powiedziała Tak”).

 

Można również obejrzeć pracę wykonaną przez dziecko w temacie 22 w podręczniku.