GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 25.05.2020r.-29.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „FESTYN” „PIŁKA DLA WSZYSTKICH” „CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE?” „DZIWNI GOŚCIE” „MOJE UCZUCIA”

25.05.2020r.(PONIEDZIAŁEK)

„FESTYN”

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 53. Rysujcie szlaczki pośladach, a potem samodzielnie. Rysujcie misia i żabę po śladzie. Następniepokolorujcie duże misie na brązowo, a małe na różowo.

 

Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Festyn”.

 

Kochani, czywiecie co to jest festyn i z jakiej okazji organizuje się festyn? Otwórzcieksiążeczki na stronie 78 – 81, posłuchajcie opowiadania śledząc ilustracje wksiążce.

 

Narodzinny festyn do przedszkola Ady przyszło wiele rodzin, między innymi mama itata Ady orazOlek. „Święto rodziców” okazało się dobrym pomysłem i okazją do wspólnejzabawy. Całe przedszkole było udekorowane obrazkami namalowanymi przez dziecioraz kwiatami.
W ogródku postawiono dodatkowe ławki, leżaki i miękkie pufy do siedzenia.Dzieci wymyśliły wiele śmiesznych konkurencji, w których brali udział dorośli.Zaczęło się od zagadek, potem były zawody w podrzucaniu piłki głową, co okazałosię ulubionym zajęciem niektórych tatusiów. Przedszkolaki zorganizowały pokazpuszczania baniek mydlanych, które wirowały w powietrzu, mieniąc się wszystkimikolorami tęczy. Najwięcej śmiechu wywołała ogromna bańka, która osiadła nanosie jednego z rodziców

– minęło sporo czasu,zanim pękła! Tata Ady i Olka wygrał konkurs
w skakaniu na jednej
nodzedookoła karuzeli i chociaż w trakcie spadł mu lewy but, nie poddawał się dokońca.

– Brawo! – krzyczałaAda.

– Tato! Tato! –dopingował Olek.

Następnieodbył się konkurs drużynowy z udziałem dorosłych i dzieci. Liczyły sięzręczność i refleks. Każdy rodzic otrzymał plastikową butelkę,
a zadaniem dzieci było jak najszybsze napełnienie jej wodą i zakręcenie. Ach,ile było przy tym radości! Wszyscy się nawzajem pooblewali, jakby to byłśmigus-dyngus. Na szczęście pogoda była wspaniała i słońce szybko wysuszyłozmoczone ubrania.
MamaAdy i Olka zajęła pierwsze miejsce
w konkursie nadmuchiwania balonów. W ciągu
minutynadmuchała aż trzy
i nawet zdążyła je zawiązać na supeł. Nagle rozległo się potężne
trrrach! To jeden z balonów pękł iwystraszył siedzące na dachu gołębie.

– Myślałem, żewystrzeliłaś z armaty! – zażartował tata.

– To dlatego, że kiedyśgrałam na trąbce i mam silne płuca – wyjaśniła mama.

Później odbył siękonkurs na rodzinne śpiewanie piosenek. Och! Nie każdy potrafi śpiewać.Niektórzy bardzo fałszowali, ale zupełnie się tym nie przejmowali. Przecieżwcale nie trzeba być najlepszym we wszystkim. Najważniejsze to umieć się śmiaćnawet z samego siebie.

Jednaknajwięcej radości wywołały wyścigi z surowym jajkiem trzymanym na łyżce.Dorośli staralisię zachować równowagę w czasie biegu, a dzieci piszczały z emocji! Bum! Jajkojuż leżało na ziemi. Bach! Drugie jajko wylądowało na bucie jednego z ojców.

– Cały trawnik zamieniłsię w jajecznicę! – zachichotał Olek.

– To są jajka sadzone –stwierdziła Ada.

Zwycięzcyw różnych konkurencjach otrzymali nagrody zrobione przez dzieci: papierowe sowy z przyklejonymi ruchomymioczami, świeczki ozdobione suszonymi kwiatkami lub muszelkami, kamieniepomalowane jak biedronki i zakładki do książek.

Każdy,kto zgłodniał, mógł się poczęstować pysznym ciastem
i owocami, ale najsmaczniejsze okazały się owsiane ciasteczka, któreprzedszkolaki upiekły razem z paniami kucharkami.

Nazakończenie rodzinnego festynu dzieci przygotowały część artystyczną, a Adawyrecytowała wierszyk:

 

Gdy na Księżyc się wybiorę,

to spakuję do walizki

moją mamę oraz tatę,

bo nie mogę zabrać wszystkich.

Z mamą będę liczyć gwiazdy

i rysować złote słońce,

z tatą zrobię prawo jazdy

na talerze latające.

Na Księżycu dom postawię

i dla mamy kwiat w ogrodzie,

tacie gwiezdną dam golarkę,

by się mógł ogolić co dzień.

 

Więc, gdy lecieć chceszw nieznane, zabierztatę oraz mamę!

Adaotrzymała wielkie brawa, a potem rozpoczęła się loteria.
W losowaniu nagrody głównej
wzięliudział wszyscy zaproszeni goście. Każdy chciał wygrać, ale przecież toniemożliwe, żeby wygrali wszyscy. Dzieci trzymały kciuki i czekały, aż panidyrektor odczyta zwycięski numer.

– Wygrywa los z numerem1865!

– Hura! To nasz! –krzyknął uradowany Olek.

– Mamy szczęście! –pisnęła Ada.

Nagrodą główną byłybilety do teatru dla całej rodziny. Pozostali uczestnicy wylosowali nagrodypocieszenia w postaci książek.

– Trzeba to uczcić! –zaproponowała mama.

– Tylko nie każcie mijuż dzisiaj skakać na jednej nodze! – zaśmiał się tata.

Tego dnia Ada i Olekbyli bardzo dumni ze swoich rodziców. Chociaż są dorośli, mają wspaniałepoczucie humoru i można się z nimi świetnie bawić.

 

Rozmowa na tematopowiadania.

 

- Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkoluAdy?

- Kto z rodziny Ady przybył na festyn?

- Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady?

- Na czym polegał konkurs drużynowy – dorośli zdziećmi?

- W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwszemiejsce?

- Jakie inne konkursy odbyły się jeszcze podczasfestynu?

- Jakie nagrody przygotowały dzieci?

- Czym częstowali się goście?

- O kim Ada recytowała wiersz?

-  Czym zakończył się festyn?

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Czas na gimnastykę. Zachęcam do zabaw ruchowych z wykorzystaniemwideo treningu dla dzieci „Ćwiczenia dla dzieci – prawidłowa postawa”.

Link do filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

Przedszkolaki, na zakończenie zachęcam do obejrzenia prezentacji „Mojarodzina”.

Link do prezentacji.

https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! It’s story time! Czas nahistoryjkę!

Dziś nadszedł czas na historyjkę obrazkową z plakatem.

Tytuł historyjki to „Bedtimestory”. Zaczynamy odobejrzenia plakatu
i wycięcia postaci, które będziemy podczas słuchania historyjki przenosić naplakat i wykorzystamy do inscenizacji.

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1-ixOlaY1O7_U3ao-EDlgv_9CMzfz7yMf/view?usp=sharing

Nagranie: https://drive.google.com/file/d/1AY6i1JTurtfiJwER2CaP54XPrFIbKLf-/view?usp=sharing

Podczas słuchania historyjki, przesuwamy wycięte postacie w odpowiedniemiejsca na plakacie. Historyjki słuchamy trzykrotnie. Za pierwszym razempostaci po plakacie przesuwa rodzic. Kolejne dwa razy- dziecko (a w raziekonieczności rodzic podpowiada).

Tekst historyjki, tłumaczenie i informacja, gdzie przesunąć postacieponiżej:

Storyteller- Narrator: Now listen to the story. Dad is in the bedroom with abook.- A teraz posłuchajcie historyjki.Tato jest z książką w sypialni.

Przesuwamy na plakat obrazek z tatą, który trzyma w ręku zamkniętą książkęi umieszczamy obok okna.

Dad- Tato: Let’s read the story children!- Przeczytajmyhistoryjkę, dzieci!

Tessa: Wait,please, Dad. I have to put on my pyjamas.- Poczekajtato. Muszę włożyć pidżamę.

Przesuwamy na plakat obrazek z dziewczynką w białej pidżamie.

Carol: Me too!- Ja też!

Przesuwamy na plakat obrazek drugiej dziewczynki w pidżamie (Carol maróżową pidżamę).

Dad: All right. Put on your pyjamas.

Dad: ready? Let’s read a story!- Gotowe?Przeczytajmy historyjkę.

Wskazujemy na książkę, którą trzyma tato.

Tessa: Wait, please, Dad. I have to wash my face!- Poczekajtato! Muszę umyć twarz.

Przesuwamy dziewczynkę w białej pidżamie do łazienki.

Carol: Me too!- Ja też!

Przesuwamy dziewczynkę w różowej pidżamie do łazienki.

Dad: All right, wash your faces, then.- W porządku,umyjcie więc twarze.

Przesuwamy dziewczynki w kierunku umywalki.

Dad: Let’s read a story now.- Przeczytajmywięc teraz historyjkę.

Wskazujemy znów na książkę.

Tessa: Wait, please, Dad. I have to wash my ears. – Poczekaj proszę, tato. Muszę umyć moje uszy.

Wskazujemy na uszy dziewczynki w białej pidżamie.

Carol: Me too!- Ja też!

Dad: All right, wash your ears, then.- W porządku,umyjcie więc uszy.

Dad: Ready? Let’s read a story.- Gotowe?Przeczytajmy więc historyjkę.

Wskazujemy znów na książkę.

Tessa: Wait, please, Dad. I have to brush my teeth.- Poczekajproszę, tato. Muszę umyć zęby.

Wskazujemy na usta Tessy.

Carol: Metoo!- Ja też!

Dad: All right, brush your teeth, then.- W porządku.Umyjce więc zęby.

Dad: Ready? Let’s read a story.- Gotowe?Przeczytajmy więc historyjkę.

Wskazujemy znów na książkę.

Tessa: Wait, please, Dad. I have to wash my hands.- Poczekajproszę, tato. Muszę umyć ręce.

Carol: Me too!- Ja też!

Dad: All right! Wash your hands, then.- W porządku.Umyjcie więc ręce.

Tessa: Let’s read a story!- Przeczytajmyhistoryjkę.

Zamieniamy obrazek taty na obrazek z otwartą książką, na którym tato śpi.

Carol: Yes,let’s go to bed! – Tak, chodźmy do łóżka.

Przenosimy obie dziewczynki do łazienki.

Tessa: We’reready, Dad!- Jesteśmy gotowe, tato!

Carol: Oh, look! Shh! He’s sleeping. – Spójrz! Cii! On śpi.

Tessa: Let’s read a story in bed.- Przeczytajmyhistoryjkę w łóżku.

Przenosimy dziewczynki na łóżko.

Storyteller-Narrator: Good night, children. Good night, Dad. Good nighteveryone, good night!- Dobranoc,dzieci. Dobranoc, tato. Dobranoc wszystkim. Dobranoc.

And that’s all for today! I to wszystko na dziś1

Bye, bye!

JoannaMikołajczyk

 

26.05.2020r. (WTOREK)

„PIŁKA DLA WSZYSTKICH”

 

Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Piłka dlawszystkich”.

 

Przedszkolaki,otwórzcie książeczkę na stronie 82 – 83, słuchajcie uważnie opowiadania śledzącilustracje w książce.

 

Niepełnosprawny Franek zgrupy Ady często śnił o tym, że gra w piłkę nożną. W snach nie siedział nawózku inwalidzkim, tylko biegał po boisku najszybciej z całej drużyny istrzelał najwięcej goli.

- Brawo, Franek! – krzyczeli kibice.

- To najlepszy zawodnik! – rozlegały się głosy.

         Jednakgdy szczęśliwy i dumny Franek otwierał oczy, od razu uświadamiał sobie, że tobył tylko sen, a on nigdy nie zostanie piłkarzem. Patrzył na swoje nogi,którymi nie mógł poruszać, i robiło mu się wtedy bardzo smutno.

         Adaprzyjaźniła się z Frankiem i bardzo lubiła się z nim bawić. Pewnego dniazauważyła, że chłopiec jest wyjątkowo radosny. Miał roześmiane oczy i wesołopomachał do niej, gdy tylko pojawiła się w sali. Dziewczynka była ogromnieciekawa, co jest tego przyczyną. Może dostał długo oczekiwany bilet do teatru?A może spełniło się jego marzenie
o jeździe na koniu?

- Cześć! Nie uwierzysz, co się stało! – powiedziałFranek, gdy Ada usiadła przy nim na dywanie.

- Opowiedz.

- W sobotę pojechałem z moim starszym kuzynem namecz piłki nożnej. Grały drużyny z dwóch różnych szkół. Byłem bardzo blisko imogłem obserwować każdy ruch zawodników!

- To świetnie. Ja nie przepadam za oglądaniemmeczu, ale cieszę się, że ci się podobało – odpowiedziała Ada.

- Mój kuzyn podwiózł mnie do ławki, na którejsiedzieli zawodnicy rezerwowi. I całe szczęście, bo bramkarz skręcił nogę w kostcei trzeba go było zastąpić. Wyobraź sobie, że nagle ktoś kopną piłkę, a ja jązłapałem!

- Ojej! Zostałeś bramkarzem?

- Nie. Po prostu piłka wypadła poza boisko ileciała prosto na mnie. Chwyciłem ją i rzuciłem z powrotem jednemu znapastników.

- Brawo!

- A wtedy on na mnie nakrzyczał…

- Jak to nakrzyczał? Powinien ci podziękować –zdziwiła się Ada.

- Niestety, nie. Powiedział, żebym się stamtądwynosił, bo tylko przeszkadzam. A jego koledzy się śmiali i słyszałem, jakmówią o mnie „krasnal na wózku”.

- Prawdziwi sportowcy się tak nie zachowują! –zezłościła się Ada.

- Jeden z nich zaczął pokracznie chodzić iwskazywał na mnie palcem,
a potem wszyscy śmiali się z moich butów. Chciałbym chodzić, nawet takiwykrzywiony, a ja przecież nie mogę chodzić wcale… Pomyślałem, że piłka jestnie dla mnie.

- Myślałam, że opowiesz mi o czymś wesołym. Jakcię zobaczyłam, wyglądałeś na szczęśliwego, a ta historia jest smutna –stwierdziła Ada.

- Bo jeszcze wszystkiego ci nie opowiedziałem! –uśmiechnął się Franek.
– Potem wydarzyło się coś wspaniałego!

         Adabyła bardzo ciekawa, a Franek opowiadał dalej:

- Mój kuzyn bardzo się zdenerwował i zdecydował,że zabierze mnie z tego boiska, chociaż mecz rozgrywał się dalej. Kiedyodjeżdżałem, usłyszałem dźwięk gwizdka. Kapitan drużyny przerwał mecz i zwołałwszystkich zawodników. Nie słyszałem, co do nich mówił, ale po chwili dogoniłnas, a za nim biegła reszta drużyny. Powiedział do mnie tak: „Jako kapitanNiebieskich chciałem cię przeprosić za zachowanie moich kolegów. Oni zresztązrobią to sami”. I wtedy każdy z piłkarzy podszedł do mnie i podał mi rękę.Widziałem, że było im wstyd. Zapytali, jak mam na imię i co mi właściwiedolega.

- To dobrze, bo już chciałam się wybrać z Olkiemna to boisko i im dokopać! – powiedziała stanowczo Ada.

- Chciałaś ich zbić? – spytał zaskoczony Franek.

- Nie, dokopać im kilka goli. Jak się zdenerwuję,to potrafię kopnąć tak mocno jak stąd do Krakowa.

- To szkoda, że cię tam nie było - zaśmiał sięchłopiec.

Franek opowiedział Adzie ciąg dalszy tej historii.Zawodnicy dowiedzieli się, że chłopiec doskonale zna zasady gry w piłkę nożną,bo razem z tatą ogląda każdy ważny mecz. Zaproponowali Frankowi, żeby zostałsędzią, dali mu gwizdek i posadzili na honorowym miejscu, z którego miałdoskonały widok na całe boisko. Od tej chwili chłopiec bacznie obserwował grę,dawał sygnały zawodnikom, a nawet zadecydował o jednym rzucie karnym. Okazałosię, że jest bardzo dobrym i uważnym sędzią i nikt nie powiedział o nim „sędziakalosz”, czyli taki, który się nie zna na grze i ciągle się myli.

- I wiesz, co mi powiedzieli na pożegnanie? -zakończył opowieść Franek.
- Powiedzieli, że skoro mam niesprawne nogi i nie mogę grać w piłkę nożną, toprzecież mam sprawne ręce i mogę grać w koszykówkę. Mój tata dowiedział się,kto prowadzi drużynę koszykarską dla zawodników na wózkach, i od jutra zaczynamtreningi. A ja myślałem, że piłka jest nie dla mnie.

- Piłka jest dla wszystkich! - powiedziała Ada. -Zobaczysz, kiedyś przyjdę na mecz koszykówki. Ty będziesz najlepszymkoszykarzem, a ja będę piszczała najgłośniej ze wszystkich kibiców.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

- Co śniłosię Frankowi?

- O czyopowiadał Adzie?

- Jakzachowywali się chłopcy?

- Co zrobiłich kapitan?

- Kim zostałFranek na meczu?

- Copowiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?

- Co będziećwiczył Franek?

- Jakoceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie zkapitanem?

 

Wyjaśnienie pojęcia tolerancja.

 

Kochani,tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jestposzanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów ipostępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimisprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innychludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.

- Czychłopcy byli tolerancyjni?

- Czy znacieinne przypadki braku tolerancji? (wyśmiewanie się z ludzi
o innym kolorze skóry, innego wyznania…).

- Czy należywyśmiewać się z kogoś, dlatego, że jest gruby, jeździ na wózku…?

 

Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Urodziny Maćka, czyli krótka historia otolerancji”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=DL1Au8gOs9M

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem filmu „Sposób na nudę – układtaneczny dla dzieci”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

 

Zabawa plastyczna „Dzieci z całego świata”.

 

Przedszkolaki,przyjrzyjcie się twarzom dzieci z różnych stron świata na podstawie filmu „Dzieci– twarze świata”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw&t=45s

 

Zabawa uwrażliwiająca zmysł dotyku – „Badamy swojątwarz”.

Dziecko zapomocą dotyku bada kształt swojej głowy, wypukłość nosa, uszu i policzków,ułożenie brwi itp.

- Jakikształt ma głowa?

- Jakie sąwasze włosy? (proste, kręcone, miękkie…).

- Wymieńcieczęści twarzy.

- Popatrzciena domowników. Czy każdy jest taki sam jak wy? Czy ma taki sam kolor oczu,włosów?

 

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy plastycznej„Dzieci z całego świata”.

Przedszkolakizaproście do wspólnego działania rodziców i rodzeństwo. Do zabawy plastycznej potrzebnebędą: kartka z narysowanymi kołami
(o średnicy 15 cm), kwadraty (o boku długości 20 cm), wycięte z szarego papierupakowego, klej, nożyczki i kredki.

- wycinaniekół,

- rysowaniena kołach oczu, nosa, ust (kształt jest uzależniony od koloru koła),

-przyklejanie kół na kwadracie z szarego papieru,

-dorysowywanie włosów w taki sposób, aby zarysować kredkami linię łączącą koło zpapierem,

- wycinanienarysowanej głowy,

- układaniena kartonie kompozycji z głów, tworzącej zbiorowy portret dzieci.

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,na zakończenie wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 54. Waszymzadaniem jest narysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubionązabawką. Ramkę pokolorujcie swoim ulubionym kolorem. Następnie napiszcie swojeimię (imiona) i nazwisko samodzielnie albo poproście o to rodzica.

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYKANGIELSKI 26.05

Hello!

Happy Mother’s Day!- Szczęśliwego Dnia Mamy! To nie tylkożyczenia, to także temat naszych dzisiejszych zajęć :) Przygotujemy dziśniespodziankę dla Waszych mam z okazji ich święta (Pssyt! Cii! Poproście, żebyw zajęciach pomogli Wam Tatusiowie :))

 

1.   Zaczynamy od nauczenia się dwóch piosenek. Otopierwsza z nich:

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

 

Tekst piosenki:

 

I love my mummy,

I love my mummy

I love my mummy,

Yes I do.

 

Here's a kiss and a hug for you

Thank you mummy for all you do

Happy Mother's Day,

Happy Mother's Day

Happy Mother's Day,

I love you. /x2

 

 

Tłumaczenie:

 

Kocham moją mamę,

Kocham moją mamę,

Kocham moją mamę,

Tak, kocham!

 

Oto buziak i całus dla Ciebie

 

Dziękuję Ci Mamo za wszystko do robisz!

Szczęśliwego Dnia Matki!

Szczęśliwego Dnia Matki!

Szczęśliwego Dnia Matki!

Kocham Cię!

 

 

Zapierwszym razem dziecko tylko słucha piosenki. Następnie zatrzymujemy po każdymfragmencie i prosimy, aby powtarzało wers po wersie. Później dziecko próbujeśpiewać całą piosenkę wraz z nagraniem.

Śpiewając„I love my mummy” lub „I love you”, dziecko pokazuje serduszko ułożone z dłoni.

 

2.   Następnie uczymy się drugiej piosenki dla mamy,śpiewanej na melodię „panie Janie”.

Nagranie:https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

 

Tekst piosenki:

 

Hugs and kisses,

Hugs and kisses,

Just for you!

Just for you!

Just to tell you, Mummy,

Just to tell you, Mummy,

I love you!

I love you!

 

Tłumaczenie:

 

Przytulanki i całusy,

Przytulanki i całusy,

Tylko dla Ciebie!

Tylko dla Ciebie!

By powiedzieć Ci mamusiu,

By powiedzieć Ci mamusiu,

Kocham Cię!

Kocham Cię!

 

Uczymysię piosenki w taki sam sposób, jak poprzedniej. Za pierwszym razem dzieckotylko słucha piosenki. Następnie zatrzymujemy i prosimy, aby powtarzało wers powersie. Później dziecko próbuje śpiewać całą piosenkę wraz z nagraniem.

 

3.   Wykonujemy kartkę dla mamy. Wybieramy z poniższychwzorów, kolorujemy jak najładniej:

Wzór 1: https://drive.google.com/file/d/1lzGLny980OdAEtf5CraoSeCOCxFx9aPy/view?usp=sharing

Wzór 2: https://drive.google.com/file/d/1go2nLVyZLo-4unrl96P7MIZc2_6T5N50/view?usp=sharing

Wzór 3: https://drive.google.com/file/d/1T9vNQfPFPWlTw7v7qnQ47EsmQjckcQvg/view?usp=sharing

 

4.   A teraz najważniejsze! Wręcz mamie kartkę,zaśpiewaj obydwie piosenki (razem z nagraniami), ucałuj i mocno przytul mamę ipożycz jej wszystkiego najlepszego z okazji jej święta.

Happy Mother’s Day!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

27.05.2020r. (ŚRODA)

„CO JEST CIĘŻSZE, A COLŻEJSZE?”

 

Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek „Nazwymiesięcy”.

 

Zachęcam doutrwalenia nazw miesięcy na podstawie wiersza. W miejscach oznaczonych dziecipowtarzają za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.

 

Jakiemiesiące

w roku mamy?

Czywszystkie nazwy

miesięcyznamy?

Komu niesprawi

truduzadanie,

niechrozpoczyna

ichwyliczanie.

Powietrza dużo

buzianabiera

i na wydechu

nazwywymienia:

-styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,październik, listopad, grudzień.

Jeśli zatrudne

byłozadanie,

ćwicz dalejz nami

towyliczanie:

-styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,październik, listopad, grudzień.

-styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,październik, listopad, grudzień.

 

Słuchanie piosenki „Dzieci świata” MajkiJeżowskiej.

 

Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy muzyce.

Link donagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

 

Co jest cięższe, a co jest lżejsze? – zabawy zzastosowaniem wagi szalkowej.

 

Przedszkolaki,zapoznajcie się z różnymi rodzajami wag na podstawie prezentacji „Waga”.

Link doprezentacji.

https://www.youtube.com/watch?v=yr9dLvS5xfw

 

Ponieważ niekażdy posiada w domu wagę szalkową, zapoznajcie się ze sposobem jej wykonaniana podstawie filmu edukacyjnego „Jak zrobić wagę szalkową z papieru – domowysposób”. Zachęcam rodziców, aby pomogli swoim pociechom w wykonaniu wagiszalkowej z papieru, którą później można wykorzystać do ćwiczeń.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=iRxZxr2_NOs

 

Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej.

Do tejzabawy potrzebne będą: klocki drewniane, sześcienne i miś.

Pierwszasytuacja:

Rodzickładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.

- Co jestcięższe? Po czym to poznaliście?

- Co jestlżejsze? Po czym to poznaliście?

Drugasytuacja:

Rodzickładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.

- Co jestcięższe? Co jest lżejsze?

- Po czympoznaliście, że cztery klocki ważą tyle co miś?

(ilośćklocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).

Trzecia sytuacja:

Rodzickładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.

- Co jestcięższe? Po czym to poznaliście?

- Co jestlżejsze? Po czym to poznaliście?

 

Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.

 

Do tegoćwiczenia przygotujcie: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze,wagę szalkową. Porównajcie masę wybranych przedmiotów
i określcie, co jest cięższe, co jest lżejsze.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu dla dzieci „Ćwiczenia ruchowedla dzieci. Mały sportowiec w domu”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds&t=985s

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 55. W każdej parze pokolorujciecięższy przedmiot. Dokończcie rysować wagi według wzoru.

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Hello! Dziś ponwnie zajmujemy się historyjką obrazkową.

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1-ixOlaY1O7_U3ao-EDlgv_9CMzfz7yMf/view?usp=sharing

Nagranie: https://drive.google.com/file/d/1AY6i1JTurtfiJwER2CaP54XPrFIbKLf-/view?usp=sharing

Dokładny tekst, tłumaczenie i instrukcje, jak przesuwać postaci po plakaciedostępne są w instrukcji do zajęć z 25.05.

1.    Odtwarzamydziecku ponownie historyjkę. Zatrzymujemy po każdej wypowiedzianej kwestii iprosimy, aby dziecko powtórzyło tę kwestię.

 

2.    Prosimydziecko, aby kolejno wcielało się w rolę taty, Tessy i Carol. Zadaniem dzieckajest powtarzanie ich kwestii (ułatwiamy dziecku zadanie, zatrzymując nagraniepo każdej kwestii, którą powinno powtórzyć) oraz wykonując czynności, które whistoryjce wykonuje każda z osób. Przydatne będą rekwizyty: krzesło, książka,można również wykorzystać szczoteczkę do zębów (niekoniecznie).

 

3.    Wcielającsię w rolę taty, dziecko siedzi cały czas na krzesełku. Wcielając się w rolękażdej z dziewczynek, dziecko naśladuje czynności mycia poszczególnych częściciała i ubierania pidżamy.

 

4.    Następniewykonujemy zadanie pisemne. Dziecko ogląda obrazek, nazywa wszystkie widocznena nim przedmioty. Następnie dowolnie koloruje elementy, które pojawiały się whistoryjce obrazkowej.

 

Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1ZG73VWkHM5xe7nl81AXN_8HuQZh7TM3V/view?usp=sharing

Rozwiązanie:

cake- ciasto

fish- ryba

bed- łóżko

pyjamas-pidżama

Pokolorowanepowinny być następujące elementy: bed- łóżko i pyjamas- pidżama.

 

And that’s all for today! I towszystko na dziś1

Bye, bye!

Joanna Mikołajczyk

 

RELIGIA 27.05.2020

 

TEMAT: NASZE MAMY SĄ KOCHANE.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Modlitwa

Witam was wszystkich serdecznie.Przywitajmy również naszą najlepszą Matkę Maryję śpiewem piosenki „ŚwiętaMaryjo Królowo” https://www.youtube.com/watch?v=_3792sPb5EY

A kto zna już wszystkie literki możewykorzystać wersję z tekstem

https://www.youtube.com/watch?v=E6mi88WRxC4

 

Wprowadzenie do tematu  

Dzisiaj na katechezie będziemymówili o kimś bardzo ważnym. Posłuchajcie krótkiej zagadki:

Dobra, miła i kochana,

O swe dzieci zatroskana.

To jest nasza ukochana...

 

Myślę, że nie mieliście problemu zodpowiedzią, że chodzi o mamę. Mama jest bardzo ważna w życiu każdego dziecka.Popatrzcie co o swoich mamach mówią różne zwierzęta: https://www.youtube.com/watch?v=xte6GCB5Ls4

 

Moja mama

Zapewnekażdy z was potrafiłby wymienić wiele rzeczy, sytuacji, które świadczą omiłości i trosce waszych mam o was np. gotowanie obiadu, pranie sprzątanie,opieka i czuwanie przy dziecku w czasie choroby, modlitwa za dziecko.

 

Okazuję wdzięczność mamie - Opowiadanie

 Wy również możecie okazać mamie wdzięczność zajej miłość i troskę. Możecie to uczynić np. piosenką https://www.youtube.com/watch?v=pamULWD7hzY Tapiosenka jest dla mamy Arka Noego

Posłuchajcieco wydarzyło się w rodzinie Julki

„Dzieńmamy”

Tego dniatata obudził Julkę i Karola wcześniej niż zwykle. Uczynił to bardzo cicho, abynie przeszkadzać mamie. – Dzieci, wstańcie – powiedział – mamy przecieżprzygotować niespodziankę dla mamy. To dziś jest jej święto. Już pokroiłemchleb, a teraz wychodzę kupić kwiaty. Wy cichutko dokończcie śniadanie. Tata wyszedł,a Julka i Karol szybko ubrali się
i poszli do kuchni. Nakryli stół pięknym obrusem i przygotowali uśmiechniętekanapki. Zaraz potem wrócił tata z bukietem kwiatów. Następnie wszyscy udalisię do mamy i zaśpiewali dla niej „Sto lat”. Mama, słysząc radosny śpiew,otworzyła oczy i uśmiechnęła się mile zaskoczona. Jeszcze bardziej sięzdziwiła, gdy Julka wręczyła jej bukiet kolorowych kwiatów, a Karol sok ikawałek pysznego ciasta. To zamieszanie obudziło małą Zuzię, która stojąc włóżeczku wypowiedziała swojej pierwsze słowo – „mama”. Wzruszona mamapowiedziała:– Dziękuję wam. Zrobiliście mi wspaniałą niespodziankę. Bardzo waskocham.

 

Praca z podręcznikiem – modlitwa „Zdrowaś Maryjo”

Odszukaj katechezę 45 w podręczniku,a zobaczysz jak rodzina Julki świętuje Dzień Mamy.

Przyjrzyj się obrazkowi na kolejnejstronie i wskaż owoce, które widzisz. Jabłko jest owocem jabłoni, tak jak np.banan owocem bananowca. Te drzewa dają nam owoce. W modlitwie „Zdrowaś Maryjo”mówimy słowa: „błogosławiony owoc żywota twojego, Jezus”, ponieważ Maryja dałanam Jezusa. Jest On więc owocem jej życia. Każde dziecko jest owocem życiaswoich rodziców. Wskażcie na obrazku rodziców Julki. Połączcie w pary obrazki ipokolorujcie je według wzoru.

 

Okazuję wdzięczność mamie - modlitwa

Zachęcam was do tego, abyście nietylko 26 maja pamiętali o swoich mamach, ale każdego dnia wyrażali jejwdzięczność za to, że was kocha i że się o was troszczy.

Wyrazem takiej wdzięczności może byćmodlitwa.

Pomódl się za swoją mamę słowamimodlitwy „Zdrowaś Maryjo”

 

 

Szczęść Boże na cały dzień J

 

28.05.2020r. (CZWARTEK)

„DZIWNI GOŚCIE”

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 56 – 57. Przyjrzyjcie sięilustracji. Opowiedzcie, co się na niej dzieje. Następnie odszukajcie na dużymobrazku przedmioty, rośliny umieszczone na dole karty.

 

Praca plastyczna „Pożegnalny obrazek dlaprzyjaciela”.

 

Kochani,zanim przystąpicie do wykonania pracy plastycznej, obejrzyjcie bajkę edukacyjną„Rodzina Treflików - Przyjaźń”.

Link dobajki.

https://www.youtube.com/watch?v=li9c0xI4edc

 

Zapoznanieze sposobem wykonania pracy plastycznej (wg Igora Buszkowskiego).

Potrzebnebędą: podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy papier,nożyczki i klej.

Ramą obrazkajest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dzieci tworzą dowolnąkompozycję, np.: góry, las, łąkę, jezioro, miasto… Aby kompozycja była wypukła,część papierów potrzebnych do wykonania pracy dzieci mogą pognieść.Przedszkolaki zachęcam do wręczenia wykonanego prezentu najlepszemuprzyjacielowi.

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam do zabawruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Wf
w domu – zabawy ruchowe z balonem”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=O9FIhGaJFdk

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 58. Opowiedzcie o tym, jak Ada iOlek obchodzili Dzień Dziecka. Ułóżcie zdanie o każdym obrazku. Napiszcie swojeimię samodzielnie lub z pomocą rodzica. Ozdóbcie pole ze swoim imieniem.

 

Dodatkowe karty pracy: figury geometryczne,kolorowanie według wzoru (rytmu), zakodowane obrazki.  

 

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/09/KP3.jpg

 

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/Kbal1.jpg

 

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/04/KODOWANIE-PREZENT.pdf

 

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/04/KODOWANIE-S%C5%81O%C5%83CE.pdf

 

Miłej pracy!!!

 

JĘZYKANGIELSKI 28.05

Hello! Nasz dzisiejszy temat to „Party time!”- „Czas naprzyjęcie!”

1.   Spoglądamy na obrazek z książki:

https://drive.google.com/file/d/1uE2vMx4bmLRPBRnH3YNyP72j_l_9xECR/view?usp=sharing

 

Rozmawiamyz dzieckiem przez chwilę po polsku, o tym, co dzieje się na obrazku. Następnieprosimy dziecko, aby wskazywało i nazwało wszystkie kolory widoczne na obrazku:

blue-niebieski,

green-zielony,

red-czerwony,

yellow-żółty,

pink-różowy,

orange-pomarańczowy.

 

2.   Następnie wprowadzamy słówka „pirate”, „clown”,„princess”, wskazując na poszczególne przebrania na obrazku.

Prosimy,aby dziecko wskazywało je na obrazku i powtarzało. Można wykorzystać w tym celunagrania ze słownika:

A pirate- pirat

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pirate

 

A clown- klaun

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=clown

 

A princess- księżniczka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=princess

 

Następnie,aby utrwalić słówka lepiej powtarzamy je na różne sposoby- bardzo szybko,bardzo powoli, głośno, bardzo cicho, naśladując głos małego dziecka itp.

 

3.   Następnie uczymy się piosenki, ilustrującej scenęz ksiązki.

Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1xY6TndeNdZsrE4nKRyKQVCMXJriDVCBw/view?usp=sharing

 

Tekst itłumaczenie:

I’m a pirate.

I’m a pirate.

Look at my coat.

Look at my coat.

 

I’m a clown.

I’m a clown.

Look at my nose.

Look at my nose.

 

I’m a princess.

I’m a princess.

Look at my shoes.

Look at my shoes.

Jestem piratem.

Jestem piratem.

Spójrz na mój płaszcz.

Spójrz na mój płaszcz.

 

Jestem klaunem.

Jestem klaunem.

Spójrz na mój nos.

Spójrz na mój nos.

 

Jestem księżniczką.

Jestem księżniczką.

Spójrz na moje buty.

Spójrz na moje buty.

 

Podczaspierwszego słuchania piosenki dziecko wskazuje na każde
z przebrań oraz odpowiednią część ciała lub garderoby na obrazku (W pierwszejzwrotce na pirata i jego płaszcz, w drugiej na klauna
i jego nos, w trzeciej na księżniczkę i jej buty).

Następniewykonujemy zabawę ruchową przy piosence. Dziecko wciela się w rolę pirata,klauna i księżniczki, tańczy i wskazuje na odpowiednią część ciała lubgarderoby.

 

4.   Zadanie dla dziecka- make a mask- wykonaj maskę.Dziecko zastanawia się, który z trzech strojów chciałoby nosić na przyjęciu.Tworzy swoją maskę. Po zakończeniu, nazywa strój po angielsku.

Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1ehQg877zrcytVWdpo7OW5YAX763hmeol/view?usp=sharing

 

And that’s all for today! Goodbye!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

29.05.2020r. (PIĄTEK)

„MOJE UCZUCIA”

 

Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk „Mojeuczucia”.

 

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu,

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość,radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasemtakże się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciążprzypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasemprzemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz naspacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znówświeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwesą dzieci.

 

Rozmowa na temat tekstu.

 

- Co mieszkaw sercu?

- Czy zawszejest nam wesoło?

- Czy zdarzasię, że coś was smuci?

- Czy zdarzasię, że coś was złości?

 

Przedszkolaki,pamiętajcie, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawszetowarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczusłońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe sądzieci.

 

Zachęcam doobejrzenia bajki dla dzieci o emocjach.

Link dobajki.

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Dzieci, wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz.4, s. 59. Rysujcie szlaczki po śladach, a potem samodzielnie. Rysujcie ryby ifale po śladach. Dokończcie rysować rybki według wzoru. Pokolorujcie je.

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Czas nagimnastykę. Zachęcam do zabaw ruchowych przy muzyce
z wykorzystaniem wideo treningu „Zabawy z muzyką w domu dla 5, 6 latka”.

Link dofilmu.

https://www.youtube.com/watch?v=LUCtGfVyKC4&t=56s

 

Zabawa plastyczna „Co mnie cieszy, co mnie smuci?”.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunekchmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka, kredki.

Dzieci, polewej stronie kartki (chmurki) narysujcie to, co was smuci, a po prawej stronie(słoneczka) narysujcie to, co was cieszy.

 

Dodatkowe karty pracy: matematyka, rozsypankiliterowe, ćwiczenia grafomotoryczne, labirynt.

 

https://mamotoja.pl/pub/gry_i_zabawy/cyferki/policz_Ile_6-10_kredki.pdf

 

https://mamotoja.pl/pub/gry_i_zabawy/literki/rozsypanka_zwierzeta.pdf

 

https://mamotoja.pl/pub/gry_i_zabawy/lamiglowki/polacz_kropki_slon.pdf

 

https://mamotoja.pl/pub/gry_i_zabawy/labirynty/labirynt_8.pdf

 

Miłej pracy!!!

 

RELIGIA 29.05.2020

 

TEMAT: ZESŁANIE DUCHA ŚWIĘTEGO.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Modlitwa

Na początek uczyńcie pięknie znakkrzyża.

 

Wprowadzenie w temat – trudne doświadczenie rozstania

Czasem jesteśmy smutni. Smutektowarzyszy nam, gdy jesteśmy chorzy, zmęczeni, gdy coś nam zginie lub coś sięnie uda. Jest nam również smutno, gdy musimy się rozstać z kimś, kogo lubimy.Wtedy najczęściej nasi bliscy nas pocieszają. Dzisiaj dowiecie o tym, jak Jezuspocieszył swoich przyjaciół.

Powtórzenie wiadomości o zmartwychwstaniu iwniebowstąpieniu

https://www.youtube.com/watch?v=ELV7tPmcbDY

 

Zesłanie Ducha Świętego – fragment z Pisma Świętego

Uczniowie Jezusa oczekiwali naspełnienie Jego obietnicy. Jezus obiecał, że gdy Jego nie będzie już wśródnich, pośle im Ducha Świętego, który będzie im pomagał. Posłuchajcie, cowydarzyło się pewnego dnia.(Dz 2,1-4a) Znajdowali się wszyscy razem na tymsamym miejscu. Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownegowichru, i napełnił cały dom,
w którym przebywali. Ukazały się im też języki jakby z ognia, które sięrozdzielały, i na każdym z nich spoczął jeden. I wszyscy zostali napełnieniDuchem Świętym.

– Co się wydarzyło, gdy uczniowieprzebywali razem?

– Co zobaczyli uczniowie nad swoimigłowami?

– Kto ich napełnił swoją obecnością?

·       Zobaczobrazek przy temacie 51

 

Kim jest Duch święty?

Każdą modlitwę rozpoczynamy znakiemkrzyża, wypowiadając jednocześnie słowa: „W imię Ojca i Syna, i DuchaŚwiętego”. Duch Święty, tak jak Jezus i Bóg Ojciec, jest Bogiem. Od chwilichrztu św. mieszka w każdym z nas. Duch Święty – Trzecia Osoba Boża – jestDuchem, a więc nie możemy Go zobaczyć, bo Ducha nie widać. Gdy Duch Świętyprzyszedł do uczniów, ukazał się jako płomyki ognia. Również każdy z nasotrzymał taki płomień – podczas chrztu tato lub chrzestny zapalili świecę,symbol wiary i Bożej obecności w nas. Duch Święty przedstawiany jest także jakogołębica.

 

Praca z podręcznikiem

Wykonaj zadania w temacie 51

 

Nauka piosenki „Duchu Święty, przyjdź”

Dziękując Jezusowi za dar DuchaŚwiętego zaśpiewaj

https://www.youtube.com/watch?v=KDPsgIxr8qI

 

Kiedypocieszamy innych ludzi, którzy są smutni naśladujemy Ducha Świętego, bo „Jezusposyła Ducha Świętego, On jest pomocą dla każdego”

 

SzczęśćBoże. Dobrego dnia J;J