Zabawa „Spotkanie zwiosną”.
Instrumentacjawiersza Bożeny Formy. Dziecko zajmuje miejsce przed rodzicem, który zapoznajego
Rodzic Dziecko Ciepływietrzyk powiał dzisiaj. Pocieradłońmi, następnie nabiera powietrzenosem, wypuszcza je ustami– dmucha, naśladując wiatr. Kap, kap,deszcz wiosenny pada. Lekkostuka palcami o podłogę. Słychać, jakśpiewają ptaki. Naśladujećwierkanie ptaków. Pachnąkwiaty, rośnie trawa. Naśladujewąchanie kwiatów, przechodzido przysiadu, powoli wstaje,unosi ręce w górę, porusza nimi w nadgarstkach. Słonko ranowcześnie wstaje Przeciągasię. i promykiswe wysyła. Poruszapalcami. Pracująmrówki w lesie, Dzieckomiarowo klaszcze. miło zwiosną dzień zaczynać.
Rozmowa na tematwczesnowiosennych kwiatów.
Karta pracy, cz.3, s. 58
Czytanie całościowelub samodzielne nazw kwiatów. Próby wyjaśniania, dlaczego niektóre z nich sąpod ochroną. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
Ochronagatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunkówdziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolnoniszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicępaństwa, nie można niszczyć ich siedlisk. W niemal wszystkich państwach sągatunki roślin podlegających ochronie. W Polsce za początki ochrony gatunkowejuważa się przepisy chroniące cisa, jakie obowiązywały już w średniowieczu.
Filmedukacyjny „Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&t=35s
Układanie zdań przeczącychdo podanych zdań twierdzących.
(Rodzic mówizdania, a dziecko podaje przykłady zdań przeczących, liczy wyrazy w zdaniach). 1. W sklepie warzywniczymkupimy buty. 2. Wsklepie warzywniczym nie kupimy butów. 3. Wpiekarni kupimy mleko. 4. Wpiekarni nie kupimy mleka. 5. Mamazamówiła w cukierni tort. 6. Mamanie zamówiła w cukierni tortu. 7. Alama w koszyku bułki i chleb. 8. Ala nie ma w koszyku bułeki chleba.
Zapoznanie z monetami ibanknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł.
Rozmowatematyczna z dziećmi: 1. Kim jest bankier? Czym sięzajmuje? 2. Doczego służy bankomat? 3. Coto są banknoty? 4. Czywszystko można kupić za pieniądze? 5. Comożna kupić za pieniądze? 6. Czegonie można kupić za pieniądze? 7. Jakawaluta obowiązuje w Polsce? 8. Coto jest bank? Czy jest potrzebny? Dlaczego? 9. Kto pracuje w banku?
(Dzieleniena sylaby i głoski wyrazów: bankier, banknoty, bankomat. Sylaby: ban-kier,bank-no-ty, ban-ko-mat, głoski: b-a-n-k-i-e-r, b-a-n-k-n-o-t-y, b-a-n-k-o-m-a-t).
Rodzicprezentuje dziecku pieniądze bądź ich zastępniki (1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł) Rodziczwraca się do dziecka: Wyobraźsobie, że już jesteś bankierem, a ja przychodzę do banku po pieniądze. Chcęwypłacić 10 zł, Dzieckoukłada monety w różnych wariantach, tak aby dawały 10 zł. (dziecko możeprzedstawiać te sytuacje, wykorzystując krążki, na których napisze liczby: 1,2, 5).
Film edukacyjny„Moje pierwsze pieniądze – magiczne pudełeczko”. Link dofilmu: https://www.youtube.com/watch?v=69e0TacuPSA
Ćwiczenia w karcie pracy.
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery iliczby. Cz. 2, s. 50 – 51. Czytanienapisu – To monety. Oglądanie monet.Odczytanie napisu – To banknot. Oglądaniebanknotu. Liczeniepieniędzy w każdym szeregu. Naklejanie obok nich obrazka monety lub banknotu otej samej wartości. Rozmienianiepieniędzy na drobne – naklejanie obok zdjęcia pieniędzy odpowiednich monet,których suma da taką sama wartość. Oglądaniezdjęć pieniędzy z innych krajów, w tym należących do Unii Europejskiej.
RELIGIA 27.03.2020r.
Na dzisiajzapraszam do powtórzenia i utrwalenia rymowanki „Jezus to Bóg, wielkie cuda czynić mógł” |