Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Lis ilornetka”.
Przedszkolakiotwórzcie książeczkę na stronie 66 – 69, posłuchajcie opowiadania czytanegoprzez rodzica, śledząc ilustracje. Czy pamiętacie, jak należy zachować się wlesie?
Przedszkolakibardzo lubią wycieczki. Odwiedziły już zoo, ogród botaniczny i Muzeum Lalek.Tym razem grupa Ady wybrała się do lasu na lekcję przyrody, bo nauka w tereniejest znacznie ciekawsza niż zwykłe opowieści. Dzieci koniecznie chciałyobejrzeć paśniki dla zwierząt. W świecie zwierząt nastąpiło wielkie poruszenie. Nadbiegłzziajany lis i, łapiąc oddech, wysapał: Tego dniadzieci wróciły z wycieczki bardzo zadowolone. Nauczycielka pochwaliła wszystkieza to, że w lesie zachowywały się tak, jak należy: nie hałasowały, nieniszczyły mrowisk i norek, nie zrywały żadnych roślin Pani rozdaładzieciom kartki, kredki i farby. Sama też postanowiła coś namalować. Powstałyprawdziwe dzieła sztuki: drzewa iglaste oświetlone słońcem, wiewiórka, śladykopytek, zielona polana i ptaszki na gałęziach. Nauczycielkazebrała wszystkie obrazki i przyczepiła je do specjalnej tablicy.
Rozmowa na temat opowiadania.
Uważniesłuchałyście opowiadania? Spróbujcie odpowiedzieć na pytania! - Jakzwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie? - Dlaczegozwierzęta bały się dzieci? - Copowiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis? - Co zrobiłydzieci po powrocie do przedszkola? - Kogonarysowała Ada? Dlaczego? - Conarysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?
Ćwiczenia z tekstem.
Dzieciprzeczytajcie samodzielnie bądź z pomocą rodzica tekst umieszczony podilustracjami do opowiadania.
Nauka krótkiej rymowanki.
Lasy topłuca Ziemi, i o niedbamy. Nieniszczymy ich, nie śmiecimyw nich. Tylko wciszy patrzymy i głęboko…oddychamy.
Po nauczeniusię rymowanki dzieci wypowiadają ją w rytmie wystukiwanym przez rodzica nabębenku.
Ćwiczenia gimnastyczne.
Czas nagimnastykę!!! Zachęcam do zabaw ruchowych z wykorzystaniem filmu „Zabawyruchowe dla dzieci w domu. Sposób na nudę”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=ZvvewNwtu_c
Zabawa ruchowa „Skok, obrót i skok”.
Do tejzabawy potrzebne będą: rolka po papierze toaletowym.
Dziecistoją, stopy mają złączone, rolka po papierze toaletowym leży poziomo przeddzieckiem.
Utrudnienie:dzieci wykonują przeskoki obunóż przez rolki, w przód i w tył.
Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej –Zaremby „Dzień Flagi”.
Przedszkolakiotwórzcie książeczkę na stronie 70 – 71, posłuchajcie uważnie opowiadaniaśledząc ilustracje.
Wprzedszkolu gruchnęła wieść, że zbliża się Dzień Flagi RzeczypospolitejPolskiej i wszystkie przedszkolaki będą malować chorągiewki. - A po co? –spytała Lenka. - Na jakikolor? – chciał wiedzieć Alan. - Naczerwony – powiedział Szymek. - Nie. Nabiały – sprostowała Ada. - A po co? –ponownie spytała Lenka. - Będziemy znimi maszerować. Flagi byłyby dla was za ciężkie – wyjaśniła pani. - Tylkowojsko maszeruje. My nie jesteśmy wojskiem – zauważył Alan. - Alejesteśmy Polakami, a to dzień poświęcony naszej polskiej fladze. Z tej okazjimożemy nawet maszerować – powiedziała z uśmiechem pani. – Drugiego majapomaszerujemy przez całe osiedle. - Dostaniemyprezenty? – zapytał Hubert. - To DzieńFlagi, a nie Dzień Dziecka – zauważył Szymek. Hubert sięnaburmuszył. Jednak musiał przyznać, że Szymek ma rację. Jeśli już wręczaćprezenty, to polskiej fladze, a nie przedszkolakom, którzy z pewnością nie sąani flagami, ani chorągiewkami. Wszyscylubią malować, więc chwilę później Ada, jej koleżanki i koledzy z zapałemprzystąpili do pracy. - Dobrze, żena chorągiewkach nie trzeba malować komarów. Komary są strasznie trudne dowykonania – pocieszyła ją Lenka. - Muchy też– dodała Ada. I poczuła ulgę, że nie musi malować ani mrówek, ani much, tylkoczerwony pas W Dniu Flagiprzedszkolaki z przedszkola Ady wzięły udział w radosnym marszu po osiedlu.Każde dziecko - O, widzę,że mali Polacy też świętują – pochwaliła ich jakaś pani w sukience w paski. Adaczuła dumę, że mieszka w Polsce, że maszeruje z biało – czerwoną chorągiewką iże jest Polką – może trochę małą, ale co tam: przecież kiedyś urośnie. - Będziewtedy maszerowała z dużą flagą, żeby było ją widać aż z kosmosu – powiedziała. - Naszechorągiewki też widać – zapewniła ją Lenka. Ada i Lenkapodniosły swoje chorągiewki jeszcze wyżej i pomachały kosmonautom i kosmitom.Niech wiedzą,
Rozmowa na temat opowiadania.
Spróbujcieodpowiedzieć na pytania. - Po coprzedszkolaki malowały flagi? - Jak czułasię Ada maszerując 2 maja z kolegami i koleżankami i machając chorągiewką? - Z czegobyła dumna?
Ćwiczenia z tekstem.
Kochani!Przeczytajcie samodzielnie bądź z pomocą rodzica tekst umieszczony podilustracjami do opowiadania.
Przedszkolaki!Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej to polskie święto obchodzone 2 maja,wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004 roku, by propagować wiedzę oPolskiej tożsamości oraz symbolach narodowych. Flaga składasię z dwóch poziomych pasów: białego i czerwonego. Pierwszy symbolizujeczystość i niepokalanie, drugi odwagę i waleczność. Oficjalnie flaga zostałauznana za symbol narodowy w 1919 roku, w rok po uzyskaniu przez Polskęniepodległości.
Zachęcam doobejrzenia filmu edukacyjnego „Polskie symbole narodowe. Mały Polak”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Wykonanie chorągiewki z kolorowego papieru.
Potrzebnebędą: paski białego i czerwonego papieru, klej i patyczek (taki jak dobalonów).
Kochani!Sklejcie paski papieru i doklejcie patyczek. Chorągiewka na Dzień Flagi gotowa!
Zabawa plastyczna „Zamek z rolek”.
Zachęcam dowykonania zamku z rolek z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Jak zrobić zamek zrolek?” Przedszkolaki zaproście do wspólnego działania rodziców i rodzeństwo. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=qCLNyutUJTs
Miłej zabawy!!! |