GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 28.04.2020r. (WTOREK) „MAŁE MIASTECZKO”

Zabawa „Dwie ręce, dziesięć palców” (wedługKrzysztofa Sąsiadka).

 

 

Ja dziesięć palców mam,

 

na pianinie gram.

Ja dwie ręce mam,

na bębenku gram.

Ja dziesięć palców mam

 

i na trąbce gram.

Ja dwie ręce mam

i zaklaszczę wam.

Dziecko:

pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami,

naśladują grę na pianinie,

pokazują dłonie,

uderzają na przemian dłońmi o uda,

pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami,

naśladują granie na trąbce,

pokazują dłonie,

klaszczą.

 

 

Słuchanie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata”Krystyny Gowik.

 

Przedszkolaki!Posłuchajcie uważnie piosenki.

 

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

 

1. Są na całym świecie miasteczek tysiące

i są też wioseczki jak zbajeczki.

Tutaj bloki różne,biurowce, wieżowce,

tam domki, łąki, pola,rzeczki.

Ref.: A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.

Tutaj swoje mam radości itroski.

Każde drzewo tutaj znam,każdą drogę tu i tam.

To jest mój kawałekPolski.

Najpiękniejsze miejsceświata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!

Taki to mój mały cud!

2. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.

Gdzieś indziej, jak gdacząsobie kurki.

W jednym miejscu śmiechy,a w drugim muzyka,

a w trzecim cicho płynąchmurki.

Ref.: A ja mieszkam…

3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.

Ktoś góry, gdzie czystejwody zdroje.

Ktoś pokochał ciszę igwiazdy wieczorem.

Ja także kocham miejsceswoje.

 

 

Rozmowa na temat piosenki.

 

Uważniesłuchałyście piosenki? Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące jej treści!
Pamiętajcie, że zawsze odpowiadamy całym zdaniem!

 

- O jakimmiejscu jest piosenka?

- Jakie onojest?

- Co toznaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Kochani!Czas na gimnastykę!

 

Zachęcam doćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu dla dzieci „Fit kids –trening z piłką przeznaczony dla rodziców z dziećmi”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=WUsRR3pCRvo

 

 

Zabawy z rymowankąMiejscowość swoją znamy, miejscowość swoją kochamy.

 

Dzieciwypowiadajcie rymowankę cicho, głośno, rytmizujcie prostym wymyślonym przezsiebie ruchem
(np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewajcie rymowankę naswoją melodię.

 

 

Słuchanie wiersza „Małe miasteczko” MałgorzatyStrękowskiej-Zaremby.

 

Posłuchajcieuważnie wiersza!

 

W małymmiasteczku nie ma wieżowców,

schodówruchomych ni zoo,

lecz drzewtu więcej, kwiatów i ptaków,

któreśpiewają wesoło.

Dokoła rynkustoi rząd domów

w siedmiukolorach tęczy;

ruch jestnieduży, spokojnie, miło,

czasamipszczoła zabrzęczy.

Czystepowietrze pachnie zielenią,

na niebieświeci słoneczko,

wszędziejest blisko, ludzie się znają,

dbają oswoje miasteczko.

 

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

- Jakwygląda małe miasteczko?

- Jakie sąplusy mieszkania w małym miasteczku?

 

 

Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), adużym miastem.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: dwie kartki A4, jedna z napisem: jakie jest małe miasto(wioska),
druga natomiast z napisem: jakie jest duże miasto.

 

Dziecipodają określenia, samodzielnie lub z pomocą rodzica, np.: spokojnie, dużozieleni, nie ma smogu,
mało hałasu…(małe miasto/wioska); dużo hałasu, smog,pojazdy, dużo osób…(duże miasto).
Następnie w wolnej chwili rysują ilustracjepod napisami.

 

Zachęcam doobejrzenia programu dla dzieci „Jedynkowe przedszkole – wieś i miasto”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM

 

 

Spacer po swojej miejscowości.

 

Przedszkolakijest piękna pogoda, wybierzcie się z rodzicami na spacer, a waszym zadaniemjest:

- oglądaniei porównywanie budynków mieszkalnych,

- zwracanieuwagi na budownictwo jedno i wielorodzinne,

-obserwowanie zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy.

 

Pamiętajcie,aby przestrzegać zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego!

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 20. Rysujcie szlaczki pośladach, a potem samodzielnie. Następnie naklejcie w ramce widokówki, zdjęcielub narysujcie ważne miejsca ze swojej miejscowości. Rysujcie po śladzie, bezodrywania kredki od kartki.

 

 

Zabawy konstrukcyjne.

 

Zaproście dowspólnego działania rodziców i rodzeństwo! Zachęcam do budowania różnych domówz klocków. Następnie porównajcie powstałe budowle, wykorzystujcie znane wam pojęcia:wysoki, niski, wyższy, niższy.

 

 

Dodatkowe karty pracy.

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/3.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/Wiosna-1.pdf

https://www.medianauka.pl/karty/karta030.pdf

https://matmag.pl/upload/dodawanie-w-zakresie-10-zestaw-1.pdf

https://www.medianauka.pl/karty/karta018.pdf

https://www.medianauka.pl/karty/karta022.pdf

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI28.04.2020r.

 

 

Hello!

 

1.   Rozpoczynamy od powtórzenia piosenki o liczeniu.

 

Dzieckośpiewa, liczy i tańczy z postacią z filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg

 

 

2.   Wykonujemy zabawę ruchową dla utrwalenia nazw zwierząt.

 

Dzieckoma przed sobą karty obrazkowe z wszystkimi poznanymi zwierzętami, stoi w pewnejodległości
od rodzica. Rodzic mówi „Red rover, red rover let ...(tu podajenazwę jednego ze zwierzątek) come over”. Zadaniem dziecka jest przynieśćobrazek z odpowiednim zwierzątkiem.

 

 

3.   Powtarzamy piosenkę o zwierzątkach.

 

Dzieckośpiewa i tańczy:

https://drive.google.com/file/d/1onH7J8GIpljpX2l0P1sHEcSOc2BiXFdd/view?usp=sharing

 

 

4.   Następnie spoglądamy na kartę pracy. Wyjaśniamydziecku, że jego zadaniem jest narysowanie
swojego ulubionego zwierzątkaspośród tych, których ostatnio się uczyliśmy:

a horse, a dog, a frog, a cat, a mouse, a goose.

 

Pozakończeniu pracy, dziecko opisuje po angielsku swój obrazek słowami: It’s a ……(tu podaje nazwę zwierzątka). It’s …. (tu podaje kolory swojego zwierzątka).

 

Kartapracy:

https://drive.google.com/file/d/1jKrpE2-bgceOJEwlnOkRPCUuiFxukXU8/view?usp=sharing

 

Jeśli niemacie Państwo możliwości wydruku, dziecko rysuje swoje ulubione zwierzątko nakartce.

 

 

And that’s all fortoday!

Bye, bye!