Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 21. Rysujcie po śladzie, bezodrywania kredki
Zabawy z kostkami.
Do tejzabawy potrzebne będą: dwa zestawy dużych kostek (lub małych do gierplanszowych). W pierwszymzestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek,puste pole W drugimzestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a drugama kropek:
Dodawanie z użyciem kostek.
Dziecirzucają kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu licząoczka. Podają wynik. Uzasadniają go. Np.: 5 i 4 to 9 (pięć dodać cztery todziewięć).
Układająodpowiednie działanie i je odczytują. 5 + 4 = 9
Odejmowanie z użyciem kostek.
Dziecikolejno rzucają kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą.Liczą oczka wyrzucone
Układająodpowiednie działanie i je odczytują. 10 – 6 = 4
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Tomek i wilk w lesie – Wf dladzieci online”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=6WDctpWeRiQ
Ćwiczenia w karcie pracy.
Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 22. Pokolorujcie ramkę zdjęciaprzypominającego waszą miejscowość. Następnie pokolorujcie rysunek.
Zabawa „Z domu do domu”.
Świetnazabawa dla całej rodziny. Potrzebne będą kolorowe szarfy. Uczestnicy zabawystoją w szarfach – domkachrozłożonych na podłodze. Kiedy usłyszą hasło: Z domu! wybiegają z domków i biegają po pokoju.
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki,jeśli macie chęć wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby, cz. 2, s. 75. Waszym zadaniem jest policzenie, o ile kratekśrodki kwiatów są oddalone od linii.
Zabawy przy piosence „Najpiękniejsze miejsce świata”Krystyny Gowik.
Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy muzyce. Link dopiosenki: https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8
Miłejzabawy!!!
JĘZYKANGIELSKI 29.04.2020r.
Hello!
Dzisiejszy temat to „Farm animals”- nauczymy się kolejnychnazw zwierząt spotykanych w gospodarstwie rolnym.
1. Rozpoczynamy od powtórzenia piosenki o liczeniu.Śpiewamy, liczymy i tańczymy z postacią z filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
2. Oglądamy filmik, w którym dziewczynka oprowadzanas po farmie. Powtarzamy z dziewczynką nazwy zwierząt (dziewczynka powtarzakażdą nazwę zwierzęcia kilkukrotnie, a my razem z nią): https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64
Kochanedzieci, jeśli macie ochotę, obejrzyjcie filmik dwa razy :) Anastępnie spróbujcie podać z pamięci jak najwięcej nazw zwierząt spotykanych nafarmie. Ile się udało? :) Brawo! Jestem z Was dumna!
3. A teraz pobawimy się w zgadywanki. Wasze zadaniejest bardzo proste- oglądacie filmik, w którym rysowane są zwierzątka- musicieodgadnąć nazwę zwierzątka i podać ją po angielsku zanim całe zwierzątko pojawi sięna ekranie :) https://www.youtube.com/watch?v=lU3t91UUgF0
Pojawisię też kilka nowych nazw zwierząt, warto je później powtórzyć za nagraniem zesłownika. Zwierzątka pojawią się w następującej kolejności:
1. a cat- kot
2. a rabbit/ a bunny- królik
3. a dog- pies
4. a frog- żaba
5. a hedgehog- jeż (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej) https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hedgehog
6. a snake- wąż (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej) https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snake
7. a giraffe- żyrafa (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej) https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=giraffe
8. a fox- lis (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej) https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fox
9. a deer- jeleń (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej, dzieci mogą sobie https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=deer
10. a horse- koń
Andthat’s all for today! Did you like the lesson? I to wszystko na dziś! Podobała się Wam lekcja? Bye, bye
RELIGIA 29.04.2020r.
TEMAT: Z MIŁOŚCIĄ GŁOSIMY EWANGELIĘ CAŁEMUŚWIATU.
Niech będzie pochwalony JezusChrystus
Witam waswszystkich serdecznie. Zapraszam Was do wspólnego śpiewu piosenki „Bóg nieumarł”. https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI (można skorzystać też z podpowiedziKacpra z tematu 41)
Przypomnienierymowanki z poprzedniej katechezy
Jezus zmartwychwstał i żyje. Możemysię z nim ciągle spotykać, na przykład w Kościele.
Przypomnijmy rymowankę z poprzedniejkatechezy, która mówi o tym, kiedy dokładnie spotykamy Jezusa? „Jezus żyje i jest z nami, na MszyŚwiętej Go spotkamy”.
ZAPROSZENIE DO POZNANIAPRACY MISJONARZY
Dzisiaj porozmawiamy o ludziach,którzy z miłości do Boga pojechali w różne strony świata, aby innym ludziommówić o Nim. Tych ludzi nazywamy misjonarzamii misjonarkami. Są na świecie kraje,gdzie żyją ludzie,
Posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=su_4QEgrz3Q
Obejrzyj w podręczniku (temat 43)fotografie ukazujące pracę misjonarzy.
Taką misjonarką pochodzącą z naszejparafii jest Siostra Roberta Czarnik. Zapraszam do poznania jej pracy https://www.jozefitki.pl/afryka/galeria.htm (zakładka MIGAWKI Z ŻYCIA WBRAZZAVILLE – S. Robertę możemyodnaleźć między innymi na zdjęciach 27,36,40,56,58, 76, 77, 97, 99, 103)
Podsumujmy:
Bóg kocha każdego z nas, dlategochce, aby poznali go ludzie na całym świecie. Potrzebuje do pomocy misjonarzy.Misjonarze to osoby, które pracują w wielu krajach. Uczą, leczą i żywiąbiednych. Praca misjonarzy jest bardzo ciężka i potrzebują oni naszej pomocy.Mogą to być ofiary materialne, np. pieniądze, jedzenie, ubrania,
Modlitwa
Odmówmy modlitwę „Zdrowaś Maryjo” wintencji misjonarzy oraz wszystkich ludzi,
Możemy też zaśpiewać: https://www.youtube.com/watch?v=XM7zFc6Y6H4 (Biali, czarni i mulaci)
Praca z podręcznikiem
Pokoloruj kontynentyzgodnie z podanym wzorem (temat 43).
Szczęść Boże |