GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 29.04.2020r. (ŚRODA) „MIEJSCA, KTÓRE ZNAM”

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 21. Rysujcie po śladzie, bezodrywania kredki
od kartki. Który rysunek kojarzy wam się z najbliższym otoczeniem?

 

 

Zabawy z kostkami.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: dwa zestawy dużych kostek (lub małych do gierplanszowych).

W pierwszymzestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek,puste pole
będzie liczone jako zero.

W drugimzestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a drugama kropek:
sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć.

 

 

Dodawanie z użyciem kostek.

 

Dziecirzucają kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu licząoczka. Podają wynik. Uzasadniają go. Np.: 5 i 4 to 9 (pięć dodać cztery todziewięć).

 

Układająodpowiednie działanie i je odczytują.

5 + 4 = 9

 

 

Odejmowanie z użyciem kostek.

 

Dziecikolejno rzucają kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą.Liczą oczka wyrzucone
na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmują liczbę kropek zdrugiej kostki. Podają wynik. Uzasadniają go. Np.: 10 odjąć 6 to 4.

 

Układająodpowiednie działanie i je odczytują.

10 – 6 = 4

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideo treningu „Tomek i wilk w lesie – Wf dladzieci online”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=6WDctpWeRiQ

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Zachęcam dowykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 22. Pokolorujcie ramkę zdjęciaprzypominającego waszą miejscowość. Następnie pokolorujcie rysunek.

 

 

Zabawa „Z domu do domu”.

 

Świetnazabawa dla całej rodziny. Potrzebne będą kolorowe szarfy. Uczestnicy zabawystoją w szarfach – domkachrozłożonych na podłodze. Kiedy usłyszą hasło: Z domu! wybiegają z domków i biegają po pokoju.
Hasło: Do domu! jest sygnałem do jaknajszybszego powrotu do swojego domku – szarfy.

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki,jeśli macie chęć wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby, cz. 2, s. 75. Waszym zadaniem jest policzenie, o ile kratekśrodki kwiatów są oddalone od linii.
Następnie rysowanie pod linią kwiatów,których środki są oddalone o tyle samo kratek.

 

 

Zabawy przy piosence „Najpiękniejsze miejsce świata”Krystyny Gowik.

 

Zachęcam dodowolnych improwizacji ruchowych przy muzyce.

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

 

 

Miłejzabawy!!!

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 29.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Dzisiejszy temat to „Farm animals”- nauczymy się kolejnychnazw zwierząt spotykanych w gospodarstwie rolnym.

 

1.   Rozpoczynamy od powtórzenia piosenki o liczeniu.Śpiewamy, liczymy i tańczymy z postacią z filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg

 

 

2.   Oglądamy filmik, w którym dziewczynka oprowadzanas po farmie. Powtarzamy z dziewczynką nazwy zwierząt (dziewczynka powtarzakażdą nazwę zwierzęcia kilkukrotnie, a my razem z nią):

https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64

 

Kochanedzieci, jeśli macie ochotę, obejrzyjcie filmik dwa razy :)

Anastępnie spróbujcie podać z pamięci jak najwięcej nazw zwierząt spotykanych nafarmie. Ile się udało? :) Brawo! Jestem z Was dumna!

 

 

3.   A teraz pobawimy się w zgadywanki. Wasze zadaniejest bardzo proste- oglądacie filmik, w którym rysowane są zwierzątka- musicieodgadnąć nazwę zwierzątka i podać ją po angielsku zanim całe zwierzątko pojawi sięna ekranie :)

https://www.youtube.com/watch?v=lU3t91UUgF0

 

Pojawisię też kilka nowych nazw zwierząt, warto je później powtórzyć za nagraniem zesłownika. Zwierzątka pojawią się w następującej kolejności:

 

1.   a cat- kot

 

2.   a rabbit/ a bunny- królik

 

3.   a dog- pies

 

4.   a frog- żaba

 

5.   a hedgehog- jeż (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej)

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hedgehog

 

6.   a snake- wąż (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej)

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snake

 

7.   a giraffe- żyrafa (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej)

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=giraffe

 

8.   a fox- lis (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej)

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fox

 

9.   a deer- jeleń (nowa nazwa zwierzątka, link donagrania w słowniku poniżej, dzieci mogą sobie
tu przypomnieć słowo Reindeer-renifer, którego uczyły się przed Bożym Narodzeniem)

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=deer

 

10.  a horse- koń

 

 

Andthat’s all for today! Did you like the lesson?

I to wszystko na dziś! Podobała się Wam lekcja?

Bye, bye

 

 

 

 

RELIGIA 29.04.2020r.

 

 

TEMAT: Z MIŁOŚCIĄ GŁOSIMY EWANGELIĘ CAŁEMUŚWIATU.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Witam waswszystkich serdecznie. Zapraszam Was do wspólnego śpiewu piosenki „Bóg nieumarł”.
A raczej do gimnastyki z Panem Bogiem:

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

(można skorzystać też z podpowiedziKacpra z tematu 41)

 

 

 Przypomnienierymowanki z poprzedniej katechezy

 

Jezus zmartwychwstał i żyje. Możemysię z nim ciągle spotykać, na przykład w Kościele.

 

Przypomnijmy rymowankę z poprzedniejkatechezy, która mówi o tym, kiedy dokładnie spotykamy Jezusa?

„Jezus żyje i jest z nami, na MszyŚwiętej Go spotkamy”.

 

 

ZAPROSZENIE DO POZNANIAPRACY MISJONARZY

 

Dzisiaj porozmawiamy o ludziach,którzy z miłości do Boga pojechali w różne strony świata, aby innym ludziommówić o Nim. Tych ludzi nazywamy misjonarzamii misjonarkami. Są na świecie kraje,gdzie żyją ludzie,
którzy nie słyszeli o Bogu. Dlatego księża, siostry zakonne,ale także lekarze czy pielęgniarki, jadą do Afryki, Ameryki Południowej, Azji,aby im opowiadać o wspaniałym i kochającym Jezusie i Jego Matce.

 

Posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=su_4QEgrz3Q

 

Obejrzyj w podręczniku (temat 43)fotografie ukazujące pracę misjonarzy.

 

Taką misjonarką pochodzącą z naszejparafii jest Siostra Roberta Czarnik. Zapraszam do poznania jej pracy
i pracyna misjach innych sióstr ze strony:

https://www.jozefitki.pl/afryka/galeria.htm

(zakładka MIGAWKI Z ŻYCIA WBRAZZAVILLE – S. Robertę możemyodnaleźć między innymi na zdjęciach 27,36,40,56,58, 76, 77, 97, 99, 103)

 

 

Podsumujmy:

 

Bóg kocha każdego z nas, dlategochce, aby poznali go ludzie na całym świecie. Potrzebuje do pomocy misjonarzy.Misjonarze to osoby, które pracują w wielu krajach. Uczą, leczą i żywiąbiednych. Praca misjonarzy jest bardzo ciężka i potrzebują oni naszej pomocy.Mogą to być ofiary materialne, np. pieniądze, jedzenie, ubrania,
jednaknajlepszą pomocą, jaką możemy im teraz ofiarować, jest nasza modlitwa. W tensposób każdy z nas
także może zostać pomocnikiem misjonarzy.

 

 

Modlitwa

 

Odmówmy modlitwę „Zdrowaś Maryjo” wintencji misjonarzy oraz wszystkich ludzi,
z którymi pracują w innych krajach.

 

Możemy też zaśpiewać:

https://www.youtube.com/watch?v=XM7zFc6Y6H4

(Biali, czarni i mulaci)

 

 

Praca z podręcznikiem

 

Pokoloruj kontynentyzgodnie z podanym wzorem (temat 43).

 

 

Szczęść Boże