Kochane Przedszkolaki!!!
Zapraszam nawiosenną wyprawę z Olkiem i Adą. Otwórzciesobie książeczkę na stronie 54 – 55. Tam znajdują się piękne ilustracje doopowiadania pt.: „Ozimina”. Posłuchajcie bardzo uważnie historyjki czytanej przezrodzica, aby później porozmawiać na temat oznak wiosny spotkanych przez Olka iAdę.
„Ozimina” Agaty Widzowskiej.
Zbliżałasię wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe.Olek z Adą przeglądali księgozbiór babci i dziadka. Były tam książki oprzyrodzie. – Dziadku, co to jest ozimina? – zapytał Olek. – To są rośliny,najczęściej zboża, które wysiewa się jesienią, bo lubią spędzać zimę podśniegiem. Wtedy najlepiej rosną. – A ja myślałem, że to są zimne lody! Naprzykład ozimina waniliowa, ozimina czekoladowa… – Cha, cha, cha! Poproszę dwiekulki oziminy rzepakowej – roześmiał się dziadek. – Świetnie to wymyśliłeś.Jednak oziminy
Rozmowana temat opowiadania:
1. Co to jest ozimina? 2. Gdzie poszli Olek z dziadkiem? 3. Jakie oznaki wiosny widzieli? 4. Co to są bazie – kotki? 5. Co robiła Ada? 6. Co to są robale?
Zapraszamdo zabawy!!!
Zabawaruchowa „Podglądamy przyrodę”.
Dzieci,połóżcie się przodem (na brzuchu) i naśladujcie obserwowanie przyrody przezlornetkę.
Ćwiczeniepamięci ruchowej „Wiosenne obrazki”.
Zachęcam,aby rodzic kreślił palcem w powietrzu rysunki związane tematycznie z wiosną. Zadaniemdzieci
Ćwiczeniaw karcie pracy: cz. 3, s. 60.
Pozabawie zachęcam dzieci do wykonania ćwiczenia na stronie 60. Słuchaji rysuj po śladzie!!! Rysuj po śladzie drogi motylka cytrynka do krokusa.
Ćwiczeniagimnastyczne.
DrodzyRodzice!!! Wiemy, jak ważny jest rozwój sprawności ruchowej przedszkolaka.Ćwiczenia gimnastyczne umożliwiają dzieciom wszechstronny rozwój motoryczny.Ważne, by ćwiczenia pozwalały dziecku się rozwijać
Linkdo filmu: https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds
Zabawa„Czy to już wiosna?”
Gumisieprzygotujcie sobie zielony kartonowy listek. Będziecie go podnosić wtedy, gdyusłyszycie informację zapowiadającą wiosnę. Np.: 1. Po trawie chodzą bociany. 2. W lesie wyrosły prawdziwki i kurki. 3. Mocno świeci słońce i dni są coraz dłuższe. 4. W ogrodzie zakwitły przebiśniegi i krokusy. 5. Dzieci zjeżdżają z górki na nartach. 6. Na drzewach pojawiły się zielone listki. 7. Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg. 8. Nad stawem kumkają żaby. Zapraszamdo wypowiedzi o tym, jak Waszym zdaniem powinna wyglądać wiosna oraz uzasadnieniaswoich opinii.
Przedszkolaki,zachęcam do dowolnego tańca przy nagraniu utworu Antoniego Vivaldiego „Czterypory roku. Wiosna”.
Linkdo nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
Ćwiczeniaw karcie pracy: cz. 3, s. 61.
Zachęcamdo wykonania ćwiczeń w karcie pracy. Waszym zadaniem jest rysowanie szlaczkówpo śladzie, a potem samodzielnie. Następnie rysowanie w każdym kolejnym polu ojedną kroplę deszczu więcej niż w poprzednim. Kolejne ćwiczenie, którechciałabym wam zaproponować znajduje się w karcie pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania iliczenia, s. 63. Waszym zadaniem jest policzenie figur każdego rodzaju orazzaznaczenie ich liczby kropkami przy odpowiednich figurach na dole karty oraz pokolorowaniewybranego rysunku.
Drodzyrodzice!!! Zachęcam również do wydrukowania dzieciom kart pracy o tematycewiosennej i innej
Linkdo kart pracy: https://drive.google.com/open?id=1wwbVPCYuzqMKGnRiwj28Xpx2420fkg_Q
Przedszkolaki!!!Miłej pracy!!!
JĘZYKANGIELSKI 30.03.2020r.
Hello!
Naszym dzisiejszym tematem jest wiosna – spring.
1. Zaczynamy zajęcia od nauczenia się kilku słówek. Pomoże namw tym filmik. Oglądamy go do 1:04, następnie zatrzymujemy i uruchamiamyponownie, prosząc dziecko o powtarzanie słówek. https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284
Naszymcelem jest wprowadzenie tych 8 słów: Spring- wiosna Flowers- kwiaty Birds- ptaki Nest- gniazdo Sun- słońce Rain- deszcz Rainbow- tęcza Butterfly-motyl
2. Drukujemy obrazki z załącznika pierwszego (drukujemy tylkostr. 2-3).
Przeprowadzamyzabawy utrwalające nowe słówka. Proponujęzabawy „What’s missing?” i „Red Rover”
What’smissing - układamy obrazki obok siebie, powtarzamy wraz z dzieckiem wszystkienazwy, następnie zakrywamy obrazki np. chustą lub dużą kartką papieru, dzieckozamyka oczy, zabieramy jeden z nich. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, jakiegoobrazka brakuje. Ponownie nazywamy wszystkie pozostałe obrazki. Zabawępowtarzamy dwukrotnie.
RedRover- Jest to zabawa ruchowa. Rozkładamy obrazki w różnych miejscach w pokoju.Możemy użyć wierszyka lub po prostu podać dziecku nazwę danego słówka w językuangielskim. Zadaniem dziecka jest znalezienie odpowiedniego obrazka i podaniego rodzicowi. Aby dziecko mogło lepiej zapamiętać słówko, prosimy je, bynazywało obrazek, podając go rodzicowi. Zabawę powtarzamy dwukrotnie (lubwięcej, czasami dzieci bardzo proszą o wielokrotne powtórki tej zabawy). Wierszyk do zabawy: „Red Rover, red rover let the……… (tutajpodajemy wybrane słówko) come over!”
3. Ostatni nasz punkt to piosenka ruchowa. Słuchamy i oglądamywraz z dzieckiem piosenkę. Następnie uruchamiamy piosenkę ponownie i prosimy dziecko,aby próbowało śpiewać i powtarzać ruchy z piosenki:
Wzałączniku drugim tekst i tłumaczenie piosenki. Załącznikiznajdą Państwo pod tekstem.
Załącznik 1 dostępny podtym linkiem: https://drive.google.com/file/d/1q_1ndeTNvdyG5zKPvMRVPA5uPgLVB-ia/view?usp=sharing
Załącznik 2 dostępny podtym linkiem: https://drive.google.com/file/d/1WRMU2HYffWrb46ev6nTi6AgqToxa1KGT/view?usp=sharing
Enjoy your lesson! Bye, bye!
Joanna Mikołajczyk |