GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 30.03.2020r. (PONIEDZIAŁEK)

Kochane Przedszkolaki!!!

 

Zapraszam nawiosenną wyprawę z Olkiem i Adą.

Otwórzciesobie książeczkę na stronie 54 – 55. Tam znajdują się piękne ilustracje doopowiadania pt.: „Ozimina”. Posłuchajcie bardzo uważnie historyjki czytanej przezrodzica, aby później porozmawiać na temat oznak wiosny spotkanych przez Olka iAdę.

 

 

„Ozimina” Agaty Widzowskiej.

 

Zbliżałasię wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe.Olek z Adą przeglądali księgozbiór babci i dziadka. Były tam książki oprzyrodzie. – Dziadku, co to jest ozimina? – zapytał Olek. – To są rośliny,najczęściej zboża, które wysiewa się jesienią, bo lubią spędzać zimę podśniegiem. Wtedy najlepiej rosną. – A ja myślałem, że to są zimne lody! Naprzykład ozimina waniliowa, ozimina czekoladowa… – Cha, cha, cha! Poproszę dwiekulki oziminy rzepakowej – roześmiał się dziadek. – Świetnie to wymyśliłeś.Jednak oziminy
nie sprzedaje się w cukierniach ani w lodziarniach. Jeśli chcecie, możemy się zaraz wybrać na spacer
 i sprawdzić, jakie są oznaki wiosny i cowykiełkowało na polach. – Ja wolę zostać z babcią – powiedziała Ada. – Poczekam,aż wiosna sama do mnie przyjdzie. – Mam pomysł – stwierdziła babcia. – Wyidźcie szukać wiosny na polach, a my z Adą sprawdzimy, czy przypadkiem nieukryła się w naszym ogródku. Olek z dziadkiem wyruszyli na poszukiwanie wiosny.Szli skrajem lasu, a Olek co chwilę przystawał i pytał dziadka o nazwy roślin.Podziwiali białe zawilce i fioletowe przylaszczki. Olek miał trudności zwymówieniem słowa „przylaszczka” i było dużo śmiechu. Dziadek, wielbiciel iznawca ptaków, opowiadał Olkowi o przylatujących na wiosnę ptakach. – Na pewnoprzylecą do nas bociany i jaskółki – powiedział Olek. – A jakich ptaków niewymieniłem? – Są takie niewielkie szare ptaki
z białymi brzegami na ogonku. Napewno usłyszymy ich przepiękny śpiew nad polami. – Już mi się przypomniało!
Toskowronki! – zawołał Olek. – Brawo! A znasz taki wierszyk? Dziadek przystanął,wcielił się w aktora na scenie
i zaczął recytować: Szpak się spotkał ze skowronkiem. –Przyszła wiosna! Leć na łąkę! Czas na twoje ptasie trele, z tobą będzie namweselej. – Drogi szpaku – rzekł skowronek – gardło całe mam czerwone,łykam syrop i pigułki, niech kukają więc kukułki. Kuku, kuku – wiosna śpiewa!Pąki rosną już na drzewach. Kuku, wiosna! Wiosna, kuku! Będzie radość dorozpuku! Olek pochwalił dziadka za świetną pamięć i ocenił jegowystąpienie na szóstkę. Słońce grzało coraz mocniej. Za zakrętem polnej drogiOlek zobaczył zielone pole. Ciągnęło się aż po horyzont. – Dziadku, to wyglądajak zielone morze! – To jest właśnie ozimina rzepakowa. Rzepak kwitnie na żółto.A tam rosną jęczmień i żyto, widzisz? – Tak! I te wszystkie rośliny spały podśniegiem przez całą zimę? – Tak.
A kiedy słońce roztopiło śnieg, od razu napiłysię wody. – Mądre te zboża – podsumował Olek. – Wiedzą, kiedy leżeć, kiedykwitnąć i kiedy dojrzewać. – Czasami pogoda płata figle i niszczy całą uprawę,niestety. Nie może być ani zbyt zimno, ani zbyt gorąco, bo rośliny obudzą sięza wcześnie. – Tak jak niedźwiedź – zauważył Olek. – Jeśli obudzi się zawcześnie, to będzie ziewał przez cały czas. Wracając, nazrywali naręczewierzbowych bazi, bo Ada uwielbiała je głaskać. Bazie są milutkie jak kotki. Woddali usłyszeli cudny śpiew skowronka. „To już naprawdę wiosna!” – pomyślałOlek. W ogródku spotkali Adę, która zrobiła swój własny malutki klombik. –Zobacz, to są fioletowe krokusy, a te białe dzwoneczki to przebiśniegi, boprzebiły śnieg, żeby wyrosnąć – wyjaśniła bratu. –
A my widzieliśmy rzepak isłyszeliśmy skowronka. A tu mam dla ciebie bukiet kotków – Olek wręczyłsiostrze bazie. – Kizie-mizie! – ucieszyła się dziewczynka, a potem szepnęłabratu na ucho: – Chodź, pokażę ci robale… – Robale? Jakie robale? – Kwitnące.Wyrosły na drzewie. Podeszli do drzewa, z którego zwisały żółto-zielonerośliny, wyglądające jak włochate gąsienice. Było ich tak dużo, że przypominałysetki małych żółtych warkoczyków. – Robaczywe drzewo. Nie boisz się? – Nie. Napoczątku myślałam, że to robaki, ale babcia mi powiedziała, że to jestleszczyna. A wiesz, co z niej wyrośnie? – Leszcze, czyli ryby – zażartowałOlek.
– Nie wygłupiaj się. Wyrosną z niej orzechy laskowe – pochwaliła sięswoją wiedzą Ada. Tego dnia wszyscy poczuli wiosnę. Powietrze pachniałoparującą ziemią, kwiatami i świeżością. Nikt nie miał ochoty oglądać telewizjiani nawet słuchać radia, bo wokoło odbywał się ptasi koncert. Dziadekpogwizdywał wesoło i planował, co nowego posadzi w ogrodzie. – A co zrobisz, jak wiosna się jutroschowa i znowu będzie zimno? – zapytała Ada. – Wiosna? Przecież u nas w domu zawsze jest wiosna. – Jak to? – Wiosna to wasza babcia! –
powiedziałdziadek i dał babci całusa.

 

 

Rozmowana temat opowiadania:

 

1.   Co to jest ozimina?

2.   Gdzie poszli Olek z dziadkiem?

3.   Jakie oznaki wiosny widzieli?

4.   Co to są bazie – kotki?

5.   Co robiła Ada?

6.   Co to są robale?

 

 

Zapraszamdo zabawy!!!

 

Zabawaruchowa „Podglądamy przyrodę”.

 

Dzieci,połóżcie się przodem (na brzuchu) i naśladujcie obserwowanie przyrody przezlornetkę.
Trzymajcie przed oczami dłonie zwinięte w pięści i starajcie siępodnieść łokcie tak, aby nie dotykały podłogi.

 

 

Ćwiczeniepamięci ruchowej „Wiosenne obrazki”.

 

Zachęcam,aby rodzic kreślił palcem w powietrzu rysunki związane tematycznie z wiosną. Zadaniemdzieci
jest odgadnięcie, co rodzic narysował. Następnie dziecko samodzielnieodtwarza rysunki. Rodzic rysuje
np.: chmury, krokusa, bociana, bazie, słońce, deszcz.

 

 

Ćwiczeniaw karcie pracy: cz. 3, s. 60.

 

Pozabawie zachęcam dzieci do wykonania ćwiczenia na stronie 60.

Słuchaji rysuj po śladzie!!! Rysuj po śladzie drogi motylka cytrynka do krokusa.

 

 

Ćwiczeniagimnastyczne.

 

DrodzyRodzice!!! Wiemy, jak ważny jest rozwój sprawności ruchowej przedszkolaka.Ćwiczenia gimnastyczne umożliwiają dzieciom wszechstronny rozwój motoryczny.Ważne, by ćwiczenia pozwalały dziecku się rozwijać
i dawały mu możliwośćosiągania sukcesu. Zachęcam do wykorzystania wideo treningów dla dzieci„Ćwiczenia ruchowe dla dzieci – Mały sportowiec w domu”.

 

Linkdo filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

 

 

Zabawa„Czy to już wiosna?”

 

Gumisieprzygotujcie sobie zielony kartonowy listek. Będziecie go podnosić wtedy, gdyusłyszycie informację zapowiadającą wiosnę. Np.:

1.   Po trawie chodzą bociany.

2.   W lesie wyrosły prawdziwki i kurki.

3.   Mocno świeci słońce i dni są coraz dłuższe.

4.   W ogrodzie zakwitły przebiśniegi i krokusy.

5.   Dzieci zjeżdżają z górki na nartach.

6.   Na drzewach pojawiły się zielone listki.

7.   Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg.

8.   Nad stawem kumkają żaby.

Zapraszamdo wypowiedzi o tym, jak Waszym zdaniem powinna wyglądać wiosna oraz uzasadnieniaswoich opinii.

 

 

Przedszkolaki,zachęcam do dowolnego tańca przy nagraniu utworu Antoniego Vivaldiego „Czterypory roku. Wiosna”.

 

Linkdo nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 

 

Ćwiczeniaw karcie pracy: cz. 3, s. 61.

 

Zachęcamdo wykonania ćwiczeń w karcie pracy. Waszym zadaniem jest rysowanie szlaczkówpo śladzie, a potem samodzielnie. Następnie rysowanie w każdym kolejnym polu ojedną kroplę deszczu więcej niż w poprzednim. Kolejne ćwiczenie, którechciałabym wam zaproponować znajduje się w karcie pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania iliczenia, s. 63. Waszym zadaniem jest policzenie figur każdego rodzaju orazzaznaczenie ich liczby kropkami przy odpowiednich figurach na dole karty oraz pokolorowaniewybranego rysunku.

 

 

Drodzyrodzice!!! Zachęcam również do wydrukowania dzieciom kart pracy o tematycewiosennej i innej
i podzielenie ich na kilka dni.

 

Linkdo kart pracy:

https://drive.google.com/open?id=1wwbVPCYuzqMKGnRiwj28Xpx2420fkg_Q

 

 

Przedszkolaki!!!Miłej pracy!!!

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 30.03.2020r.

 

Hello!

 

Naszym dzisiejszym tematem jest wiosna – spring.

 

1.   Zaczynamy zajęcia od nauczenia się kilku słówek. Pomoże namw tym filmik. Oglądamy go do 1:04, następnie zatrzymujemy i uruchamiamyponownie, prosząc dziecko o powtarzanie słówek.
Słówka powtarzamy trzykrotnie:

https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

 

Naszymcelem jest wprowadzenie tych 8 słów:

Spring- wiosna

Flowers- kwiaty

Birds- ptaki

Nest- gniazdo

Sun- słońce

Rain- deszcz

Rainbow- tęcza

Butterfly-motyl

 

 

2.   Drukujemy obrazki z załącznika pierwszego (drukujemy tylkostr. 2-3).

 

Przeprowadzamyzabawy utrwalające nowe słówka.

Proponujęzabawy „What’s missing?” i „Red Rover”

 

What’smissing - układamy obrazki obok siebie, powtarzamy wraz z dzieckiem wszystkienazwy, następnie zakrywamy obrazki np. chustą lub dużą kartką papieru, dzieckozamyka oczy, zabieramy jeden z nich. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, jakiegoobrazka brakuje. Ponownie nazywamy wszystkie pozostałe obrazki. Zabawępowtarzamy dwukrotnie.

 

RedRover- Jest to zabawa ruchowa. Rozkładamy obrazki w różnych miejscach w pokoju.Możemy użyć wierszyka lub po prostu podać dziecku nazwę danego słówka w językuangielskim. Zadaniem dziecka jest znalezienie odpowiedniego obrazka i podaniego rodzicowi. Aby dziecko mogło lepiej zapamiętać słówko, prosimy je, bynazywało obrazek, podając go rodzicowi. Zabawę powtarzamy dwukrotnie (lubwięcej, czasami dzieci bardzo proszą o wielokrotne powtórki tej zabawy).

Wierszyk do zabawy: „Red Rover, red rover let the……… (tutajpodajemy wybrane słówko) come over!”

 

 

3.   Ostatni nasz punkt to piosenka ruchowa. Słuchamy i oglądamywraz z dzieckiem piosenkę. Następnie uruchamiamy piosenkę ponownie i prosimy dziecko,aby próbowało śpiewać i powtarzać ruchy z piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=aCvFpGRCfhQ&fbclid=IwAR1uDD-E8YezpaadP7SsGNZuTqXWFu5v78zxMYSJ-V9c5DdFa9tMbGlvGp0

 

Wzałączniku drugim tekst i tłumaczenie piosenki.

Załącznikiznajdą Państwo pod tekstem.

 

Załącznik 1 dostępny podtym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1q_1ndeTNvdyG5zKPvMRVPA5uPgLVB-ia/view?usp=sharing

 

Załącznik 2 dostępny podtym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1WRMU2HYffWrb46ev6nTi6AgqToxa1KGT/view?usp=sharing


 

Enjoy your lesson! Bye, bye!

 

Joanna Mikołajczyk